04-09-2012 Verslag Groningen - Friesland

Gebruikersavatar
Okocis
Voormalig STN Lid
Berichten: 870

04-09-2012 Verslag Groningen - Friesland

Bericht#1 » 08 sep 2012, 23:25

Dinsdag 4-9-2012

Deze week had ik na veel zorgen van huislijke aard(ziekte van mijn partner) lekker een paar dagen voor mezelf kunnen plannen. Dinsdag om 6.00 richting Niekerk (Groningen)gereden, waar ik om 10.30 op de koffie kwam bij Roelf en zijn gezin. Nadat we de koffie met hadden genuttigd, heeft Roelf mij nog even een stuk rubber voor de regen in mijn voorscherm onder de koplamp geplaatst.(foto helaas mislukt, maar maak zo spoedig mogelijk een nieuwe)Hierdoor is de elektronica beter beschermt tegen de inslag van de regen. Nadat we een heerlijke uitsmijter hadden genuttigd, met pijn en moeite bereid door de vrouw van Roelf , (zij had namelijk een ontsteking van een kies en kon af en toe wel op haar kop gaan staan)heeft Roelf mij een eind op weg geholpen naar mijn B&B adres. Nadat ik daar mijn spullen had neergelegd ben ik lekker gaan eten en heb daarna een paar familie leden bezocht die ik zeker zo'n 30 jaar niet had gezien. Nou ik kan jullie wel vertellen dat dit in de kleine uurtjes liep.

Woensdag 4-9-2012

9.00 mijn ontbijt want ik had om 10.30 afgesproken om bij Hans en Marie in Slochteren op de koffie te komen. Daar aangekomen werd ik allerhartelijkst begroet en kreeg er een heerlijk bak koffie met een koek erbij. Ook was ondertussen Roelf nog even komen buurten en viel dus ook met de neus in de boter. Na gezellig een paar uurtjes te hebben bij gekletst, zette Marie ons een heerlijk kop soep voor en een schaal met broodjes. Nou dat ging er wel in, Marie het was heerlijk. Om 13.00 moest Roelf voor andere dingen weer terug naar huis en heeft Hans, Marie even lief aangekeken of hij met mij nog even door mijn geboorte streek mee mocht rijden. Nou ik kan jullie wel vertellen dat Hans mij de rest van de middag heel veel van de omgeving heeft laten zien en zeker net zo veel er over heeft verteld. Rond 17.30 waren we weer terug in Slochteren, waar Hans richting huis reed en ik richting mijn B&B, na me wat te hebben opgefrist ben ik weer heerlijk uit eten geweest en na een paar uurtjes kletsen in de lokale bar van mijn geboorte plaats was het tijd om de luiken te sluiten. Voor deze bijzondere dag, bedank ik dan ook Roelf en zijn gezin en Hans en Marie en natuurlijk niet te vergeten de kleinzoon van Hans die bij hun was, gewoonweg een mooi ventje.

Donderdag 5-9-2012

7.00 ontbijt en daarna op weg naar Friesland,ik had namelijk eerst nog een dag naar Drenthe door willen rijden, maar op de heenweg vond ik Friesland te mooi en besloot daar nog even door de vele mooie kleine plaatsjes te rijden. Nou dat heb ik dan ook gedaan, via Slochteren,Woudbloem, Haren,Norg, Gorredijk,Folsgare, Tjerkwerd,Exmorra en nog vele andere plaatsjes bij de afsluitdijk te arriveren, waar ik op de heenweg ook was overgekomen. Vandaar was het nog maar 3 uurtjes rijden naar huis, waar ik dan ook om 18.20 aankwam. Zo rozig als wat moest ik natuurlijk verhaal doen, bij de laatste woorden sliep ik al en droomde van een paar mooie dagen die ik had gereden op de People S. Ik kan jullie wel vertellen dat ik heerlijk heb gereden en dat alle beslommeringen van de laatste tijd zijn achter gebleven boven het water van het IJsselmeer alwaar ze verwaait zijn. Ik heb 978 km gereden met een gemiddelde van 32 km en een verbruik van 1/46 en de People S nu de tweede beurt nodig heeft waar dan ook de andere vario geplaatst gaat worden. Hieronder nog enkele collages die een klein beetje een idee geven van wat ik heb gezien.

Groeten van Siem.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x
Ik nu een andere kijk op het leven heb.

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: 2012_Groningen_Friesland

Bericht#2 » 08 sep 2012, 23:32

Siem,

Mooie fotoreportage.
Wat is ons landje toch mooi.

Groet Eric en Bauke
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
ScooterBlokker
Voormalig STN Lid
Berichten: 2003

Re: 2012_Groningen_Friesland

Bericht#3 » 09 sep 2012, 08:44

Ja wat is het daar toch mooi rijden lekker rustig

Siem wij hebben genoten van je foto's en verhalen.

groetjes van ons Ria en Jan
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

Gaaspertje

Re: 2012_Groningen_Friesland

Bericht#4 » 09 sep 2012, 09:36

Siem hier zijn niet veel woorden voor nodig in 1 woord geweldig dat je zo hebt genoten , hele mooi plaatjes zijn het en hopelijk kan je er weer een tijdje mee vooruit.
0 x

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: 2012_Groningen_Friesland

Bericht#5 » 09 sep 2012, 10:28

Siem wat een mooie verslag van een paar mooie dagen.
Zo te lezen heb je ook wel voldoende gegeten in deze dagen. :mrgreen:

Respect dat je het zo allemaal doet. Zo nu en dan weer even een beetje bijladen. En dan weer volledig voor de zorg beschikbaar zijn.
0 x
Verander muren in deuren....

Stephan

Re: 2012_Groningen_Friesland

Bericht#6 » 09 sep 2012, 11:17

Wat een mooie onderneming Siem! Ik hoop dat je nu weer opgeladen bent en er weer tegen aan kunt een tijdje. Veel respect voor de manier zoals je alles op pakt!

Grt,

Marjoleine en Stephan
0 x

Gebruikersavatar
Okocis
Voormalig STN Lid
Berichten: 870

Re: 2012_Groningen_Friesland

Bericht#7 » 09 sep 2012, 16:49

Zoals ik jullie beloofd had, hier nog even twee foto's van de bescherming tegen de regen en wasserette. Roelf heeft deze gemaakt van een stuk zwarte noppen rubber en daarna achter de gril geplaatst, het lijk wel standaard zo. Roelf nogmaals dank voor de genomen moeite, het resultaat kun je nu hier aanschouwen.

Groeten van Siem.

Afbeelding

Afbeelding
0 x
Ik nu een andere kijk op het leven heb.

Afbeelding Afbeelding

Robert

Re: 2012_Groningen_Friesland

Bericht#8 » 09 sep 2012, 17:10

keurig het lijkt net of het zo hoort!

grtjs
Robert
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: 2012_Groningen_Friesland

Bericht#9 » 09 sep 2012, 18:14

hoi zal hier ook even reageren bij de buren al gedaan haha
maar graag gedaan hoor siem en wat een gezelligheid.
we hebben ondertussen hier weer een wat vrolijkere mama lopen haha
verder een mooi verslag en tot snel

roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: 2012_Groningen_Friesland

Bericht#10 » 10 sep 2012, 11:55

Siem,

Mooie foto's en verhaal.

Roelf,

Stukje vakwerk. Lijkt idd alsof het zo hoort :)

Mtvrgrt kees
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2012”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer