22-09-2012 Verslag Nationale Veteranen Treffen Woerden 2012

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Verslag Nationale Veteranen Treffen Woerden 2012

Bericht#21 » 24 sep 2012, 15:17

Dag mensen,

Zoals belooft ook mijn verslag van die mooie dag.

Ook ik was heel vroeg wakker omdat ik niet meer kon wachten :) Het was ergens bij 06:00 uur. De koffie pruttelde al. Heb een kleine thermoskan met koffie meegenomen voor de pauze onderweg. Maar goed dat ik het gedaan heb want er was nergens een mogelijkheid om ff op te warmen met een bakkie erbij. Want echt warm was nou ook weer niet voor zo’n oude knar als mij :lol:

Mijn GD lag nog lekker te slapen aan de lader maar was daags van te voren al helemaal gepoetst en afgetankt. Na de nodige ochtend rituelen ging omstreeks 07:15 uur het contact slot om en kreeg mijn TT Ryder automatisch de opdracht mijn route te plannen. Jongens wat ben ik blij dat ik hem heb. Want hij is snel met rekenen alsook herberekenen.

Toen ik vertrok begon het net zachtjes te regenen. Na een aantal kmters was het weer droog. De route verliep via Schijndel door naar Den Bosch. Eenmaal daar werd het ff moeilijk want de bebording wat aangeeft waar men wel en niet mag rijden liet veel te wensen over. Gelukkig beschikt mijn TT Ryder ook over een kompas en dus… volgde ik gewoon de richting die hij aangaat. ff later pikte TT Ryder de draad weer op om de weg weer te vervolgen. Echt handig zo’n interne kompas.

Eenmaal uit Den Bosch verliep de route zonder verdere problemen en was er veel te zien onderweg

Afbeelding
Afbeelding

Culemborg naderend moest ik daar de pond nemen en moest € 1,20 euro betalen door een oudere gezette man met een grijze lichte baard en onverzorgd grijshaard. Ik vertelde hem dat ik geen motor rijder was maar een scooter rijder. Meneer had dove oren en sommeerde mij te betalen. Raar volk dat soort mensen. Kan ze missen als kiespijn. Sorry dat ik het schrijf. Verderop kun men lezen waarom.

Na ongeveer 64 km heb ik ff een koffie pauze gehouden en wat gegeten. Het zonnetje scheen al volop en dacht …. dit is een fijne plek om een stop te maken en Stephan ff een sms verstuurd om te laten weten dat ik nog een 25 km te gaan had.
Jammer dat de NS niet van tevoren aangeeft dat deze de brug over komt. Anders was de foto wel compleet geweest.

Afbeelding
Afbeelding

Met een gemiddelde snelheid van 45 km per uur had ik het goed geschat dat ik ergens tussen 11:00 / 11:30 uur bij de MC in Woerden zou aankomen. Op zich ben ik blij dat ik dat voorstel heb gedaan om daar bijeen te komen.

Het was toch wel een vermoeide rit. Zeker omdat ik na de pauze een bord tegen kwam dat aangaf …. slecht weg dek. Deze weg liep langs een groot kanaal voor ruim 4 km lang. Het weg dek was gemaakt van klinkers en een goede test voor de veringen van de scooter. Tjonge jonge…. wat was ik blij dat ik mijn volledige tenue aan getrokken had want al mijn spieren hebben behoorlijk wat vibraties gehad. En dan merk je toch wel dat goede onderkleding en een niergordel must is om te hebben.

Eenmaal in de verte zag ik de Big MC al toren in de lucht te voorschijn komen en wist dat ik er dan bijna zou zijn. Slim bedacht van de MC mensen hahahaha…..

Nadat ik goed en wel mijn scooter parkeerde naast de aanwezige scooters van de mede leden, en nog bezig was het eea af te sluiten van de apparatuur kwam er uit het niets een mooie dame naast me en vraagt…. Koffie !!!!.... en ik zei…. Graag…. met alles erop en der aan. Dankjewel Lieverd….. zo geschiede…. eenmaal binnen komend werd ik gevoed met de koffie en werd ik gevoerd met koekjes en nog eens koekjes van leden welke deze bij hun koffie niet hebben gegeten hahahahaha…… koekjes bij de MC ipv hambergers e.d. hahahaha….. das een goeie……

Een warm onthaal en een beetje verrast dat er alsnog zoveel leden waren gekomen. Ook Siem en aanhang waren na mij binnen gevallen. Aangezien het al weer een lange tijd geleden is dat ik zo’n tour gemaakt heb was ik een beetje onzeker maar gelukkig door het warme onthaal ben ik blij dat ik gekomen was. Fijn om jullie weer terug te zien. Het deed me goed. Thx…. guy’s.

Na wat bij kletsen en meneer Gaaspertje welke meteen volop grapjes ging maken werd de sfeer steeds gezelliger en gezelliger…. En moest ik toch wel snel mijn boterhammekes achter de kiezen slaan want de tijd was kort.

Van de MC door naar het treffen en mensen…. Wat een drukte van jewelste. Er was veel te zien en vond zelfs een beurs voor maar 2 euro. Deze wilde ik altijd al graag hebben en liep er nu pardoes tegenaan. Echt leder en zo goed als nieuw. Mee nemen dus….. 8-)

Afbeelding

Het viel mij op dat Zündapp en Kreidler sterk vertegenwoordigt waren. Maar ja…. Dat waren ook wel de bromfietsen destijds…. Bij een kraampje van Kreidler zag ik een bagage drager voor een prijs waar je vroeger maar een aantal guldens hoefde neer te tellen maar deze prijs …. :shock: Wellicht een collectors item geworden na al die jaren.

Afbeelding

Ook zag ik de bekende Honda bromfiets (50cc) met de meest bekende 4 takt motor van die tijd. Ook zag ik een YAMAHA FS1 in kleur rood. Ik heb dezelfde type gehad maar dan alleen in de kleur wit met rood en zwarte strepen op de tank. Een fijne bromfiets destijds.

Hier en daar heb ik ook foto’s gemaakt en kon men zien dat de techniek destijds al ver gevorderd was vergeleken met de huidige techniek. Een mooi gezicht om te zien.

Afbeelding

Een stukje nostalgie …. Het wel bekende bromfiets plaatje van toen. Vind de huidige kentekenplaat toch wel mooier.

Afbeelding

Afbeelding

De onderstaande foto vond ik wel erg apart maar wel gaaf. Ik noem dit maar ff de klok spin.

Afbeelding

Ook deze foto vond ik erg interessant. Een altenator (generator) op de motor. Aangedreven door een kleine V-snaar. Jammer dat ik niet weet hoe zoiets te maken op mijn GD. Dan zouden alle tekortkomingen aan het elektrisch systeem met betrekking tot verlichting tot verleden tijd behoren. Ik heb wel ideeën maar weet niet hoe het te realiseren.

Afbeelding

De aanhang wagen was ook een mooi plaatje. Maar denkelijk net iets te groot voor een 50 cc scooter hahahaha…..

Afbeelding

Kortom … te veel om op te noemen / beschrijven. Men kan zo’n treffen beter met eigen ogen aanschouwen door erheen te gaan.

Ieder ging zijn eigen weg tijdens het treffen. Dit kan ook niet anders want ieder had zo zijn eigen interesses om naar te kijken of naar op zoek te gaan. Na een aantal uurtjes werd ik gebeld door Eric om elkaar weer te treffen bij de scooters om nog ff een bezoekje te brengen bij Ceesre.

Zo beslist zo gedaan maar later bleek dat het vanwege werk niet kon en hebben we van elkaar afscheid genomen. De grootste groep reed samen weer richting huiswaarts en ik ben mijn eigenweg terug gegaan omdat ik de andere kant op moest.

Ik dacht dat ik Woerden snel kon verlaten maar helaas waren de verkeersregelaars van mening dat ik niet mijn eigen weg kon vervolgen en werd gesommeerd hun aanwijzingen te volgen. Mijn TT Ryder protesteerde behoorlijk en na een rondje Woerden kwam ik weer bij diezelfde verkeerregelaars uit maar besloot toen lekker stiekem rechtsaf te slaan. Ook sommige automobilisten hadden zoiets van…. daar moet ik naar toe en dus…. volgende ik lekker…..

Ook de terug reis verliep lekker. Droog en zonnig. De route was precies zoals ik gekomen was en dus ook weer langs het kanaal met het slechte weg dek. Ergens halverwege maar ff een pauze gemaakt en met de action cam een filmpje geschoten. Daarna weer lekker door.

Tijdje later weer ff een pauze gehouden en dacht een bakkie te doen maar het bleek een kleine ijssalon te zijn. Ach… dan maar een koud bakkie hahahaha maar dan zag ik bij diezelfde plek iets aparts. Vond het wel mooi een vrouw op de knieën naar het water kijkend te zien maar wist niet wat nou de achter liggende gedachte hiervan was.

Afbeelding
Afbeelding

Een eind verderop kwam ik het volgende tegen.

Afbeelding
Afbeelding

Wellicht om het water van de ene kant naar de andere kant te pompen omdat het daar een heel stuk lager lag ? Vond het wel mooi om te zien. Na de foto's gemaakt te hebben wel ff mijn GD weer de andere op gezet anders werd het weer een retourtje Woerden :lol:

Al gauw verder naderde ik weer dezelfde pond van Culemborg. Dit keer hoefde ik maar € 1,- te betalen. De vent die mij € 1,- euro liet betalen, heb ik nu toch eens ff mijn mening laten weten. De vent bij wie ik vanmorgen €1,20 euro moest betalen was er niet meer. Ik kreeg naar mijn oren geslingerd dat ik maar beter naar de borden moest kijken want daar staan de prijzen. Ik vind dit toch wel &*^%.... het geen ik ook goed liet weten. Hij liep vervolgens met het hoofd naar beneden weg en deed verder alsof zijn neus bloede. Dus mensen…. mocht je met de pond bij Culemborg over moeten…. let dan goed op dat je niet belazerd wordt door die gasten. Het zijn maar 20 euro cent maar toch…. het is gewoon van de zotte want het is pure oplichterij van het pond in Culemborg.

Daarna weer gauw door richting huis. Om 19:15 uur stond mijn GD weer in de garage droog en wel. Hij krijgt nog een mooie onderhoudsbeurt als verwenning omdat hij heerlijk heeft gereden. Al met al een geslaagde dag met bijna 200 km op de teller ipv de 176 km welke de TT Rider berekent had. Ik heb een mooie dag gehad en ben blij dat ik ben geweest. Zeker voor herhaling vatbaar. De video beelden welke ik met de action cam tijdens de heen en terug reis heb geschoten komt eraan. Moet deze eerst nog samen brengen tot 1 filmpje. Wordt dus vervolgt….

Bedankt voor de mooie dag mensen, voor het warm onthaal met de koffie en de MC koekies :lol: Fijn dat jullie er zijn.

Mtvrgrt kees
0 x

Stephan

Re: Verslag Nationale Veteranen Treffen Woerden 2012

Bericht#22 » 24 sep 2012, 15:32

Wat een leuk en uitgebreid verslag Kees!

Ik ben blij dat je je thuisvoelt binnen de club, ik vondt het ook erg leuk je te leren kennen. Volgende keer praten we even wat langer ;)

Bedankt voor je mooie bijdrage!

Grt,

stephan
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Verslag Nationale Veteranen Treffen Woerden 2012

Bericht#23 » 24 sep 2012, 15:57

Thx.... Komt helemaal goed ;)

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Verslag Nationale Veteranen Treffen Woerden 2012

Bericht#24 » 24 sep 2012, 16:52

mooi hoor wat een leuke bijdragen jammer dat ger en de anderen elkaar mis liepen maar tja toch heeft een ieder er het beste van gemaakt.o.ja kees ik ga even een nieuwe topic maken heb een idee over de stroom e.d je kan het straks lezen bij de electrische afdeling.

roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Verslag Nationale Veteranen Treffen Woerden 2012

Bericht#25 » 24 sep 2012, 18:42

Thx Roelf.....

Mtvrgrt kees
0 x

Gaaspertje

Re: Verslag Nationale Veteranen Treffen Woerden 2012

Bericht#26 » 24 sep 2012, 18:59

Kees een mooi verslag man en foto's leuk om het geheel te lezen.
0 x

Gebruikersavatar
le Rouge
Berichten: 215

Re: Verslag Nationale Veteranen Treffen Woerden 2012

Bericht#27 » 24 sep 2012, 21:06

Allereerst maak ik een compliment naar Tjalling , heel mooi verwoord en vind ik leuks en sterren kan je hier niet uitdelen en veren ergens insteken beginnen we maar helemaal niet aan dus doe ik het maar op mijn eigen manier . Afbeelding zo, die staat :)

Jammer ook dat we Ger en Geraldine gemist hebben en geloof me of niet dit is absoluut niet bewust gebeurd .

Mijn eigen verhaal valt een beetje laat op de mat en daar moest ik even tijd voor vrijmaken.
Als eerste kwam ik bij de MAC in Woerden aan dat dan weer wel en na een leuke tocht trok ik vervolgens langs Leiden , Zoeterwoude , Hazerswoude , Boskoop , Bodegraven en alles wat er nog tussen zat en eenmaal in Woerden heb ik de garmin nog even opgestart om de MAC op te sporen .
Helemaal alleen met mijn ’’ slanke dame ‘’stond ik daar op het terrein jawel want ik zou de Honda eens stevig aan de tand voelen want ik wilde haar graag wat beter leren kennen en daar had ik met deze tocht mooi de gelegenheid voor.
Gelukkig hoefde ik niet lang te wachten want daar kwam de delegatie uit Amsterdam met bijna de gehele S.T.N. top al aangereden en een hartelijk weerzien volgde en we hebben heel gezellig een bakkie gedaan en vervolgens verschenen Kees , Jan en Siem ook ten tonele .
Op het terrein heb ik hele leuke dingen gezien en er is best wel het een en ander veranderd met vroeger.

Afbeelding

Een algemene indruk, heel veel oude bromfietsen .

Afbeelding

Maar ook veel oude motoren zoals hier een hele indianenstam

Afbeelding

Zelfs de ijskar is retro, gelukkig was het ijs wel vers en smaakte heerlijk .

Afbeelding

Ja hier komt mijn nieuwe Honda cap vandaan en nu wacht ik nog geduldig op mijn nieuwe S.T.N. cap want die heb ik nog te goed ;)
Bij die Honda club organiseren ze ook tochtjes en misschien mag ik over 25 jaar ook wel mee rijden .

Afbeelding

De terug reis heb ik met Jan en Siem gemaakt en dat was wel zo gezellig want alleen is maar alleen en we reden via Noorden en passeerde o.a. Leimuiden en kwamen lekker op tijd in Lisse aan daarna ben ik door gereden naar huis en was er nog voldoende tijd over om met Yvonne nog wat boodschappen te halen voor de zaterdagavond dus alles viel netjes op zijn plaats en was iedereen tevreden .
De Honda heeft het uitstekend gedaan en kon goed meekomen in het tempo , rijd i.d.d. superzuinig en de gevreesde zadelpijn bleef uit dus deze scooter mag rustig nog eens mee op een tochtje en daar had ik hem toch eigenlijk niet voor gekocht :mrgreen: .

Allemaal de hartelijke groeten en tot ziens bij een volgende tocht .

Ard .
Laatst gewijzigd door le Rouge op 30 sep 2012, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Piaggio 50 4t Afbeelding en Sym Symphonie ST 50 euro 4 Afbeelding

Stephan

Re: Verslag Nationale Veteranen Treffen Woerden 2012

Bericht#28 » 24 sep 2012, 21:20

Leuk en mooi verslag Ard!
Het was erg leuk en interessant de Honda in het echt te zien! Wat een mooi ding zeg...
De STN caps worden gauw gemaakt, je krijgt een vers van de pers versie :mrgreen:

Gerrit is onze "stylist" dus hij zal dit zeker gaan regelen!

Bedankt voor je aanwezigheid en bijdrage, we hebben Zaterdag geen afscheid kunnen nemen, maar vondt het erg leuk je weer even te zien!

Grt,

Stephan
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Verslag Nationale Veteranen Treffen Woerden 2012

Bericht#29 » 24 sep 2012, 21:31

Stephan schreef:De STN caps worden gauw gemaakt, je krijgt een vers van de pers versie :mrgreen: Gerrit is onze "stylist" dus hij zal dit zeker gaan regelen!


me to me to me to..... :roll:

Mtvrgrt kees
0 x

Gaaspertje

Re: Verslag Nationale Veteranen Treffen Woerden 2012

Bericht#30 » 24 sep 2012, 21:33

Aard leuk verslag en het was leuk om je weer eens te ontmoeten en ik zou zeggen tot de volgende keer.
O ja en je cap zijn vandaag in bestelling gegaan dus dat komt dik voor elkaar ;)
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2012”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer