22-10-2013 Verslag Klein Tourtje door Den Haag

TK E

22-10-2013 Verslag Klein Tourtje door Den Haag

Bericht#1 » 22 okt 2013, 19:12

De dag die ik vandaag heb beleeft begon gisteren…..hhmmm.. tja echt waar. :mrgreen:

Gisteren op 21-10-2013 om 17:11 uur belt mijn huidige werkgever op met de vraag of ik zin had om een vrije dag op te nemen….gezien de weer voorspellingen hoefde ik hier niet lang over na te denken…. En nu ach ja waarom ook niet ik ga richting Den Haag…
Ik had ooit is tegen Haagse Tweet gezegd dat als ik in de buurt kom laat ik je het weten en deze zou mij dan een korte rondleiding geven… Dus heb ik hem gisteren avond gebeld en die vond het een leuke idee….Dus ik het op de forum geplaatst en zelfs tot heden ochtend geen enkele reactie van andere forum leden…hhmm jammer…dus betekent dat ik alleen ga. Ook geen probleem….
Om 07:00 uur ben ik vertrokken om eerst maar even een volle tank te halen en voor het geval wat extra zakgeld mee…(effe pinnen).
De route ging voorspoedig en de temperatuur vond ik zelfs ook al aangenaam en voorbij Harmelen besloot ik maar even een broodje te gaan eten met een kopje thee (thermosfles) het werd toen al bijna licht en dat gaf mij de volgende foto mee…..

Afbeelding

Ook hoefde ik bij Nieuwerbrug geen Tol te betalen…. Ten minste ik heb niemand zien staan…..

Afbeelding

Tevens werd er gewerkt bij Boskoop aan de ophaalbrug en hier is het echt perfect geregeld voor de voetgangers, fietsers en bromfietsers. Zowaar hebben ze hier een drijvende brug gemaakt waar men overheen kon en als je aan de overkant was moest je door een zeecontainer om zo onder de weg aan de overkant te komen….

Afbeelding
Afbeelding

De rit vorderde al snel en ik was dus eerder op de afgesproken plaats dan de bedoeling was…. dus dan maar effe wachten………en jawel 15 min later kwam Haagse Tweet er aan rijden. Die heeft in Rijswijk een kantoor waar hij werkzaam is…..Ik gevraagd of het geen probleem is….”nee geen probleem ben eigen baas”.

Foto eigen baas…… zie dat ik nie lieg….. hahaha.

Afbeelding

Na 2 bakjes koffie en diverse gesprekken zijn we gaan rijden door Den Haag en op mijn verlanglijstje stond de hofvijver en de binnenhof en hier zijn we dus ook geweest..

Beeld bij Hofvijver.

Afbeelding

Toen zijn we verder gaan wandelen en de foto,s spreken voor zich.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

torentje van Rutte incl. rotte eieren...hahaha. :lol: :o

Afbeelding

concentratie kamp Amerikaanse Ambassade

Afbeelding
Afbeelding

Wij hebben een groot rondje gelopen en toen kwamen we uit bij de Paleis Noordeinde

Afbeelding
Afbeelding

en al gauw kwamen we waar onze scooters stonden namelijk bij de Hofvijver..

Afbeelding

We hebben hier besloten om richting Scheveningen te gaan en we zijn bij de vredepaleis even gestopt voor een foto (Stephan heeft mij hier gespot met de vriendenapp)

Afbeelding
Afbeelding

De pier bij Scheveningen en ons nieuwe STN Clubhuis incl. slaap vertrekken en dat voor maar 1 euro….hahaha :lol:

Afbeelding

Bij terugkomst op het kantoor heb ik effe een broodje gegeten en toen ben ik mijn terug reis gaan aanvangen omdat ik het niet te laat wilde maken voor mijn zoons (herfst vakantie).
Al met al heb ik totaal geen spijt dat ik vandaag een vrije dag heb genomen. Ik vond zelfs de dag te kort… dit houd in dat ik hier zeker nog een keer naar Den Haag ga……een broodje ei met ui halen…hahaha.

Op mijn terug weg heb ik een bak koffie met appelflap gehaald bij de BP in Harmelen. Dit is onder de chauffeurs een bekende bestelling die ze hebben bij de Wild Bean café van de BP,s. (Kosten 2 euro is niet duur).

Afbeelding
Afbeelding

Zo mijn verslag zit er weer op en al met al kan ik nu toch echt wel zeggen dat ik zeker een Tourbuffel ben. (volgens Stephan).

Groetjes en tot de volgende tourverslag of meeting.

TonnyK (TK E). :mrgreen:

P.S. Ik wil Haagse Tweet bedanken voor de gastvrijheid die hij mij heeft gegeven deze dag......BEDANKT. :D
Laatst gewijzigd door TK E op 23 okt 2013, 06:05, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Verslag 22-10-2013 Klein Tourtje door Den Haag

Bericht#2 » 22 okt 2013, 19:32

Hè Ton,

Leuk verslag, aan het einde van een mooie tour, zo te zien.

Groet Eric
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gaaspertje

Re: Verslag 22-10-2013 Klein Tourtje door Den Haag

Bericht#3 » 22 okt 2013, 19:41

Leuk verslag hoor en mooi kiekjes en ja het weer was super.
0 x

René K

Re: Verslag 22-10-2013 Klein Tourtje door Den Haag

Bericht#4 » 22 okt 2013, 20:23

Ook bijzonder mooie foto's en een leuk verslag Tonny, spectaculair.
0 x

Gebruikersavatar
Cobra42
Berichten: 842

Re: Verslag 22-10-2013 Klein Tourtje door Den Haag

Bericht#5 » 22 okt 2013, 21:02

Wat een ontzettend leuk verslag zeg!
Wat een bekende plekkies zie ik op de fotootjes, ik ben in Den Haag geboren moet je weten ;)
Den Haag staat niet alleen bekend om z'n broodjes ei met ui (in plat Haags uitspreken haha) maar ook om z'n befaamde broodjes speklap!
Bij elke snackbar in het Haagse te verkrijgen.
Leuk hoor, dat Haagse Tweet je gids wilde zijn :)
0 x
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes



Mario

Re: Verslag 22-10-2013 Klein Tourtje door Den Haag

Bericht#6 » 22 okt 2013, 22:46

Doe mij maar een broodje ei met ui,maar doe maar zonder ui want anders proef ik me ei niet meer.
Wat een ontzettend leuke rit en verslag.
Ik ga van de week toch maar iets ondernemen om ergens heen te rijden.
Het gaat echt weer kriebelen.

Groet,Mario
0 x

Gebruikersavatar
Okocis
Voormalig STN Lid
Berichten: 870

Re: Verslag 22-10-2013 Klein Tourtje door Den Haag

Bericht#7 » 23 okt 2013, 08:01

Tonny, zo te zien en te lezen heb je er weer van genoten. Het is altijd wel even fijn als je zo'n tourtje kunt maken, alleen kun je niet altijd verwachten dat er dan iemand met je mee kan touren. Gelukkig heb jij er geen probleem mee om je naam als groot gebruiker waar te maken. :mrgreen: :mrgreen: (ik bedoel natuurlijk wel km :mrgreen: :mrgreen: )

Gr.Siem
0 x
Ik nu een andere kijk op het leven heb.

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: Verslag 22-10-2013 Klein Tourtje door Den Haag

Bericht#8 » 23 okt 2013, 08:16

Heel mooi verslag. Ik heb bijna het gevoel dat ik achterop zat.. :lol:
0 x
Verander muren in deuren....

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Verslag 22-10-2013 Klein Tourtje door Den Haag

Bericht#9 » 23 okt 2013, 10:08

Tonny,

Een mooi verslag. De foto´s spreken voor zich. Heerlijk zo´n rit .....

Mtvrgrt kees
0 x

Stephan

Re: Verslag 22-10-2013 Klein Tourtje door Den Haag

Bericht#10 » 23 okt 2013, 10:15

Weer een mooie tour Ton!
En even op de koffie bij Haagse Tweet, leuk dat iedereen elkaar zo gastvrij ontvangt!

Bedankt voor je bijdrage!

Grts

Stephan
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2013”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer