22-10-2013 Even de "Pan" uitlaten

Robert

22-10-2013 Even de "Pan" uitlaten

Bericht#1 » 23 okt 2013, 14:12

Ik schrijf niet veel verslagen maar ik ga het nu toch proberen. Helaas wel zonder foto's want die heb ik niet gemaakt. Maar misschien in de toekomst dat dit dus wel gaat gebeuren.

Dinsdag toch maar besloten de "Pan" (Honda Pan European ST1100) nog maar een keer uit te laten voor hij de winterstalling in gaat en aan het infuus.
Het was zo mooi weer.
En aangezien Marian pas om 1600 uur hoefde te gaan werken is die ook meegegaan. Dus maar gelijk om 1200uur vertrokken.

Maar, dan krijg je het volgende probleem: waar gaan we heen. We moesten ruim voor 1600 uur weer terug zijn. En onze hond kan niet zo lang alleen.
Doen we dat wel, dan gaat ze de krant lezen en tijdschriften enz. Geen probleem zul je zeggen. Alleen ze leest ze allemaal stuk :o
We hebben het al een keer gehad dat we terugkwamen van boodschappen doen en dat ze in de vensterbank zat! :mrgreen:
Niet erg als het een klein hondje was, maar het is een husky van 22 kg.

Goed, waar gaan we naar toe. Eerst maar een stuk de Lingedijk uitgereden naar Oosterwijk, richting Gorinchem! Halverwege de dijk al het eerste feestje, een trekker met stront kar er achter. En daar kun je prima langs met de motor. Alleen als die door een toch al op een natte en met modder besmeurde dijk rijd spuit er nogal wat modder alle kanten op! Na het langsrijden zaten wij dus aardig onder de modder :oops: we waren dus net 10 minuten onder weg!
De mensen die langs de kant liepen zaten ook onder de modder, daarvoor was het wat erger. Wij hadden onze motorkleding aan.

Jammer voor Marian, want die had net haar nieuwe (witte) motorjas aangedaan! Mijn "nieuwe" motorjas, ja de oude was 3 maten te groot geworden, zat ook onder. Maar die was voor een groot deel zwart dus dan valt het minder op.....

Bij Arkel zijn we er af gegaan, stukje door Arkel over de Bazeldijk naar de Zijlkade. Vandaar via de provinciale weg naar Noordeloos.
Allemaal dorpjes die de meeste van jullie niets zeggen. Maar hopelijk gaat daar volgend jaar verandering in komen.
Dit is de Alblasserwaard en aangezien er enkele mensen uit de Drechtsteden bij onze club zitten zullen die ongetwijfeld een ritje daar door uitzetten.
Zelf ben ik dit ook al aan het bedenken. Alleen wil ik het zo doen dat ik het ook met de motor mee kan rijden. Dus zoveel mogelijk fietspaden ontwijken!

Na Noordeloos zijn we doorgereden naar Goudriaan, Ottoland en Molenaarsgraaf. Heerlijk langs de mooie Graafstroom, met zijn landelijke oude boerderijen en molens. Door naar Bleskensgraaf en dan door het altijd mooie oude Oud Alblas.

Verder langs de nauwe Alblas door naar Alblasserwaard op naar Oost kinderdijk en dan maar richting west Kinderdijk de Lekdijk op. Langs de molens van Kinderdijk!
Ja ook hier geen foto's gemaakt, was wel rustig daar ondanks het mooie weer. Normaal kun je daar over de hoofden lopen. En dan vooral veel Japanse hoofden.
Echt uit alle windstreken van de wereld komen ze daar.

Via de lekdijk terug gereden naar Nieuw Lekkerland. Langs Streefkerk en Groot-Ammers. Door de oude vestingstad(je) Nieuwpoort, wat echt een aanrader is voor de liefhebber van vestingstadjes. (Woudrichem is trouwens ook zo'n mooi vestingstadje hier in de buurt, zie de serie Dokter Tinus want die is daar opgenomen).

Bij Ameide zijn de Lekdijk maar afgegaan, want er stond toch wel erg veel wind en we moesten toch terug naar huis. Op naar Meerkerk. Daar was het een grote puinhoop. Het halve dorp lag op zijn kop of was in gewoon nederlands opgebroken. Daar nog een discussie gehad met een automobilist die dacht dat ik de motor wel even aan de kant kon zetten zodat hij er langs kon. Gewoon geduld hebben meneer toch ik er weer langs kan als het verkeerslicht op groen staat!
300 kg zet je niet zo even aan de kant als het stil staat. Rijdend gaat dat een stuk beter.

Via Lakerveld en Weverwijk zijn we doorgereden naar het altijd grappige Leerbroek. Via een kronkelende weg Recht van Ter Leede naar Leerdam.

Rond 1400 uur waren we weer terug met een goede 100 km op de teller er bij. Al met al een leuke tocht richting Kinderdijk! Heerlijk genoten met een gemiddelde snelheid van rond de 50 km denk ik. Want we zijn eigenlijk niet gestopt om ergens wat te drinken, iets wat we meestal wel doen. Maar gezien de tijdsdruk van Marian toch maar achterwege hebben gelaten.

Zo dit was mijn eerste bijdrage. Jammer genoeg geen foto's. Maar in het voorjaar ga ik hem nog vast wel een keer rijden en dan maak ik die dan wel..... :D
0 x

Stephan

Re: Even de "Pan" uitlaten 22-10-2013

Bericht#2 » 23 okt 2013, 14:30

Toch een heel leuk verslag Robert, zo zie je maar weer dat foto's niet altijd nodig zijn om een leuk verslag te maken... :D
Jullie hebben toch maar weer een mooie rit gehad samen!

Grts

Stephan
0 x

Eric L

Re: Even de "Pan" uitlaten 22-10-2013

Bericht#3 » 23 okt 2013, 15:09

Mooi verslag Robert.
Tja modder en trekkers, daar wordt je niet vrolijk van.
Ga zo door met tourtjes en verslagen maken.
Ik vind het altijd leuk om deze te lezen. :D

Groet Eric
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Even de "Pan" uitlaten 22-10-2013

Bericht#4 » 23 okt 2013, 15:27

Voor mij herkenbare omgeving Robert. Dank voor je heldere verslag.
Mijn broer heeft een aantal jaren aan de Achterdijk gewoond, een buurtschap, tussen Leerdam en Arkel. In die jaren (ik meen 1994) heeft hij een bod gedaan op een Nekaf Jeep en tot zijn grote schrik moest hij hem bij een opslag van overtollige legervoertuigen ophalen. Daarmee hebben wij toen een groot aantal van de door jou beschreven dorpen en wegen bezocht. Nu bijna 20 jaar later heeft hij de Jeep nog steeds en woont inmiddels 14 jaar in Friesland. Nou, daar kan je ook mooie routes met dat vehikel rijden. Zo vlakbij Drenthe zullen de STNers ook wel mooie routes kunnen uitzetten. T.o.v. het westen heb je daar veel mooie landwegen, waar je prima met een bromscooter kunt toeren. Maar wij gaan ons best doen om in 2014 een leuke route in het Westland en Haaglanden uit te zetten. Info volgt t.z.t.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Robert

Re: Even de "Pan" uitlaten 22-10-2013

Bericht#5 » 23 okt 2013, 15:32

Hoi Jan,
Ja de Achterdijk, dat ligt hier 1 km vandaan. Dat is inderdaad een buurtschap van ik denk 100 mensen. Als je het red tegenwoordig. Woon zelf aan de rand van Leerdam, dus ben zo "in het veld".
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Even de "Pan" uitlaten 22-10-2013

Bericht#6 » 23 okt 2013, 15:42

De wereld is klein Robert.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gaaspertje

Re: Even de "Pan" uitlaten 22-10-2013

Bericht#7 » 23 okt 2013, 17:14

Robert leuk verslag daar kan je tijdens de winter wel op teren. ;)
Ja en die husky van je geef hem/haar eens iets anders te lezen dan een krant misschien blijft dat wel heel. :mrgreen:
0 x

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: Even de "Pan" uitlaten 22-10-2013

Bericht#8 » 24 okt 2013, 10:08

Kijk eens aan. Ons echte eerste verslag van Robert.. :lol:

Fijn dat jullie toch de gelegenheid hebben gepakt om een tourtje te maken. Nog gezond ook zo met een modderbadje.. Kan de huid er ook weer even tegen..
0 x
Verander muren in deuren....

Robert

Re: Even de "Pan" uitlaten 22-10-2013

Bericht#9 » 24 okt 2013, 10:15

Dank je Eric, maar als je goed gelezen had zaten wij niet naakt op de motor. :-) maar met motor kleding aan.
Of dacht je misschien van wel, omdat er geen foto's bij zaten :-) :-) :-)
0 x

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: Even de "Pan" uitlaten 22-10-2013

Bericht#10 » 24 okt 2013, 10:16

Ehmm.Eigenlijk wel ja.. :lol:
0 x
Verander muren in deuren....

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2013”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer