16-11-2013 "Ritje maken" wordt "Mistige Ritje Maken Tour"

TK E

16-11-2013 "Ritje maken" wordt "Mistige Ritje Maken Tour"

Bericht#1 » 16 nov 2013, 18:49

De dag zoals ik die heb beleeft.

Na de melding van redelijk weer en Gerrit op het forum een bericht van "Ritje Maken" besloot ik mee te gaan met Gerrit om Richting van Brienenoordbrug te gaan..... Van morgen vroeg op en helaas het was mistig.....maar in de meeste gevallen trekt de mist wel weg......toch...
Om 8:27 kwam ik aan op het afgesproken punt.

Afbeelding

En ja Gerrit was netjes op tijd dus na korte overleg besloten we te gaan rijden Richting Gouda. Allebei hadden we zoiets van de mist trek wel weg en wie weet is het in Zuid Holland niet mistig......Niet dus. Helaas de gehele route hebben we mist gehad....tot aan de eerste koffiebreak was de mist behoorlijk vochtig.... Hierna werd de vochtigheid een stuk minder

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De koffiebreak bij de Boezembrug kwam zeker mooi op tijd want dan kon ik een beetje opwarmen want warm had ik het niet ondanks dat ik er wel voor gekleed was.....maar ja Tourbuffel toch!!!! En al gauw kwamen we bij de van Brienenoordbrug waar we overheen zijn gereden en foto had geen zin want je zag ziet meer dan 100 meter.....ook kwamen we langs verschillende molens en er was er een die net zijn molen op gang ging brengen ondanks de geringe wind.....

Afbeelding

Maar goed we zijn toen verder gereden en toen we bij de pont uitkwamen dacht Gerrit even van nou die rij auto's kunnen wij wel even overslaan en Gerrit ging vooraan staan en hierna kwam Gerrit erachter dat zijn linker been niet meer de kracht op te blijven staan en in mijn ooghoek zie Gerrit steeds schuiner gaan met zijn scooter waarna ik maar even besloot om hem op te vangen doormidden van zijn koffer vast te pakken en hem even te helpen om weer recht te manen...... :o misschien was het bloed naar zijn korte been gelopen.... :shock: hahaha. In ieder geval door mijn optreden is er gelukkig geen schade ontstaan maar het scheelde niet veel........ ;)
Aan de over kant hebben we ook maar even besloten om even te rusten met koffie en gebak.

Afbeelding
Afbeelding

Na een half uur zijn we verder gegaan met de tour en ik moet zeggen ik heb genoten en ben ook blij dat ik met je mee bent gegaan Gerrit.....we hebben voor de zomer ook weer een leuke route voor de buffels....

Wel jammer dat we de gehele tour mist hebben gehad. Maar ja dat is Nederland, het weer is hier niet te plannen.....toch.....

Ook jammer is dat Gerrit problemen had met zijn fotocamera waardoor hij geen foto,s heeft kunnen nemen.....maar ja Sinterklaas is in het land en als je je schoen zet wie weet.......

Ik zou zeggen tot de volgende meeting of Tour

TonnyK (TK E)
Laatst gewijzigd door TK E op 16 nov 2013, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gaaspertje

Re: "Ritje maken" wordt "Mistige Ritje Maken Tour" 16 novemb

Bericht#2 » 16 nov 2013, 19:05

Vanmorgen was het knap mistig toen ik op weg ging naar Maarssen waar ik met Tonny had afgesproken, langs het kanaal had ik hoogstens 70 meter zicht dus maar rustig aan gedaan.
Ik was als eerste op het afgesproken punt dus maar even een bakkie leut genomen en ik wilde even een foto maken maar helaas kreeg ik een heel raar beeld denk vocht achter de lens dus vandaar geen foto's van mij.
Na een minuut of 15 hoorde ik Tonny aankomen na elkaar begroet te hebben was het wat gaan we doen de vooruitzichten waren niet best de mist zou de hele dag blijven hangen, afgesproken we gaan rijden en als het niet gaat kappen we en gaan we terug.
Bij Moordrecht trok de mist een beetje op niet echt veel, we hebben daar op een klein weggetje met een bruggetje dat de naam BOEZEMBRUG draagt even wat koffie gedronken en en broodje gegeten en toen verder gereden naar de Brienenoordbrug, Tonny wilde foto's v/d brug maken maar dat was geen doen ivm de mist.
En ja daar kwamen de molens zo zag je niets en dan eens he er staat molen bij de eerste zijn we gestopt en hebben we een praatje met de molenaar gemaakt en kregen een boekje over de molens met info, na denk een kwartier zijn we verder gereden maar door het slechte zicht weinig v/d molens gezien.
Bij Schoonhoven de pont op en aan de overkant zijn we bij het restaurant koffie gaan drinken en de mist was daar redelijk opgetrokken, toen weer verder via de route vervolgt die ik uitgezet heb.
Het is een hele mooie route die ik zeker in het voorjaar nog eens ga rijden er komt van alles in voor we dachten zelfs even Parijs- Dakar te rijden maar het bleek een weg op breking te zijn.
Bij Lopik zijn we weer rechtsaf langs het kanaal gegaan en in Maarssen hebben Tonny en ik afscheid van elkaar genomen en zijn we ieder huiswaarts gegaan, ik was om 15.30 uur thuis met 176 km op de teller, ondanks de mist was het een mooie tocht en heb ik er best van genoten Tonny bedankt voor deze gezellige dag het was toch weer een hele aparte ervaring om met dit weer een tour te rijden.
0 x

Eric L

Re: "Ritje maken" wordt "Mistige Ritje Maken Tour" 16 novemb

Bericht#3 » 16 nov 2013, 19:09

Mooie verslagen mannen.
Ik heb ervan genoten.
Jammer van de mist maar het was droog en dat is in deze tijd van het jaar al heel wat.
Hier is het ook de gehele dag mistig geweest.

Groet Eric
0 x

Gebruikersavatar
pietdegruyter
Berichten: 90

Re: "Ritje maken" wordt "Mistige Ritje Maken Tour" 16 novemb

Bericht#4 » 16 nov 2013, 19:16

Toppie mannen
Ik ken de omgeving heel goed

Gr jaap
0 x

Stephan

Re: "Ritje maken" wordt "Mistige Ritje Maken Tour" 16 novemb

Bericht#5 » 16 nov 2013, 19:22

Mooi verslag en foto's Ton...!
En had al tegen Gerrit gezegd dat hij zijn camera moest vervangen, samen met de Garmin :mrgreen:

De "Boezem" brug, daar zal die ouwe Adonis zich wel thuis hebben gevoelt.

Ondanks de mist, toch wel top dat jullie als tourbuffels zijn gaan rijden!
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: "Ritje maken" wordt "Mistige Ritje Maken Tour" 16 novemb

Bericht#6 » 16 nov 2013, 19:26

Mooi verslag en foto's tourbuffels

Dank je wel

Groet Eric
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
Nop
Berichten: 43
Contacteer:

Re: "Ritje maken" wordt "Mistige Ritje Maken Tour" 16 novemb

Bericht#7 » 16 nov 2013, 19:35

Leuk dit soort tochten altijd goed om foto's erbij te zien, en ehh mooie kentekenplaten!
0 x

TK E

Re: "Ritje maken" wordt "Mistige Ritje Maken Tour" 16 novemb

Bericht#8 » 16 nov 2013, 19:43

Ja Gerrit we waren allebei tegelijk bezig met het verslag....ach ja leuke dag en tegelijk verslag kan er ook nog wel bij....
Hoe is het met je linker been zit er al weer beetje kracht in.....
0 x

Tineke

Re: "Ritje maken" wordt "Mistige Ritje Maken Tour" 16 novemb

Bericht#9 » 16 nov 2013, 19:55

Mooi verslag van twee tourbuffels. Jammer van de mist maar dat heb je helaas niet in de hand.
Gelukkig ging het met Gerrit's been nog net goed. Goed op gelet Tonny!
0 x

Gebruikersavatar
Okocis
Voormalig STN Lid
Berichten: 870

Re: "Ritje maken" wordt "Mistige Ritje Maken Tour" 16 novemb

Bericht#10 » 17 nov 2013, 12:15

Gerrit en Tonny, jullie hebben er weer een koud ritje opzitten zo in die mist. Maar ook mist heeft zo zijn charmes en je kunt er toch weer aparte plaatjes bij schieten (of niet). Zelf ben ik nog even naar jullie onderweg geweest, maar kon jullie niet vinden :lol: :lol: Toen maar een ritje in de buurt gemaakt en kwam bij toeval toen Peter en Annelyke tegen, die naar de zwarte markt waren geweest.

Gr.Siem
0 x
Ik nu een andere kijk op het leven heb.

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2013”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer