Shit Happend!!!

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Shit Happend!!!

Bericht#1 » 28 nov 2013, 12:47

Shit Happend!!!

Nadat mijn vrouw in december 2002 was verhuist en mij had vergeten mee te nemen was het jaar 2003 mijn eerste solo jaar sinds 33 jaren. De BMW R 100 RS die ik al sinds 1979 in mijn bezit heb was een van de weinige overgebleven dingen waar ik toen nog vreugde mee kon beleven.
En dat deed ik dan ook met volle teugen.

Afbeelding

Toen die dag liep de wekker om 6 uur af en 'n uurtje later zat ik op de “pruis” zoals ik m'n BMW liefkozend noem om richting Cochem aan de Mosel te gaan en natuurlijk via de mooiste binnendoor weggetjes.

Afbeelding

Het was fantastisch weer en de meegenomen broodjes/kaas smaakte heerlijk in de weilanden van het Eifel landschap.
Bij de Nürnburch-Ring heb ik me nog even laten verleiden om een rondje over de “nordschleife” te boenen.
Na 'n rondje van ca. 17 minuten (niet slecht voor een amateur) werden de smalle weggetjes weer opgezocht om de adrenaline van het rondje “ring” weer even te laten weg ebben.

Afbeelding

Een uurtje later arriveerde ik in Cochem en heb daar in het gras aan de oever van de Mosel even de tijd voor 'n power napje genomen.

Afbeelding

In de directe omgeving daar zijn veel smalle weggetjes over de wijnbergen die je wel even moet zien te vinden (hihi) waar je niet voor naar Zuid Duitsland of Oostenrijk hoeft te rijden.

Afbeelding

Na mezelf zo'n beetje te hebben dol gedraaid over de wijnbergen, nee nee niet van de wijn...maar van de bochtige weggetjes kon ik mijn lol niet op....wat is de wereld toch mooi...ook als je alleen bent dacht ik nog.
Maarja...het was een dagtrip dus ik moest weer naar huis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een schitterend tripje van zo'n 400 km. ging het met nog zo'n 15 km. te gaan mis.
Op een weg die mij bekend was sloot ik achter een jeep aan voor een rood stoplicht vervolgens groen...optrekken...boem...daar lag ik op het asfalt. Dit is snel geschreven maar zo snel ging het in werkelijkheid ook.

Het hele rijtje voor mij trok op dus ook de jeep voor mij toen er vooraan opeens geremd werd hetgeen ik door de geblindeerde ramen van jeep te laat zag met als gevolg dat ik de “pruis” achterop de jeep parkeerde.
In een fractie van 'n seconde zag ik in mijn fantasie de BMW in brand vliegen omdat die bloedheet horizontaal benzine lag te lekken dus op handen en voeten er naar toe en in een vloek en een zucht stonden de 230 kg. weer overeind.

Ondertussen stond de Duitse jeep bestuurder al druk telefonisch bij de polizei te melden dat hem een Holänder achter op de auto gereden was.
Die waren dan ook binnen 5 minuten aanwezig met hun protocol boekje om alle gegevens te noteren en me te vertellen dat ik als schuldige partij een bekeuring kreeg en pas na alle formaliteiten kwam een agente pas op het idee om me te vragen of ik iets mankeerde.
Als het al zo was geweest dan had ik dat toen echt niet gezegd.

Afbeelding

Maar gelukkig was de BMW nog berijdbaar zodat ik niet ook nog extra transport kosten had en zo werden de laatste kilometertjes naar huis met de ziel onder de arm gereden.
Daar aangekomen was ik al blij dat er door de boven omschreven omstandigheden géén ontvangstcomité was en werd de BMW decreet in de garage gezet waarna ik met een langdurige douche mijn wonden ben gaan likken.
Die bleken op wat schaafplekken allemaal mee te vallen, ik wist toe nog niet dat ik me The Day After nog amper bewegen kon van de spierpijn.

Afbeelding

Maar zoals je op de foto kunt zien is het met de BMW weer allemaal goed gekomen en geniet hij net als ik van een lekkere rustige (motor actieve) ouwe dag.

Groetjes
Jo
Laatst gewijzigd door Jo&Marian op 01 dec 2013, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Stephan

Re: Shit Happend!!!

Bericht#2 » 28 nov 2013, 18:25

Wat een zeer leuk en mooi verslag Jo! Helaas met een mindere afloop :roll:
Gelukkig kon je het wel na vertellen...

Bedankt voor het delen!

Grts

Stephan
0 x

Robert

Re: Shit Happend!!!

Bericht#3 » 28 nov 2013, 18:29

Jo bedankt voor het leuke verslag.
Weer met veel humor zoals ik jou ook ken!

Ik hoop dat er nog vele zullen volgen. Want je hebt op je tourritten vast wel het een en ander meegemaakt.
0 x

Arold

Re: Shit Happend!!!

Bericht#4 » 28 nov 2013, 18:32

ja die zal niet meer verdwijnen uit je leven
mooi verhaal
grt Arold
0 x

Eric L

Re: Shit Happend!!!

Bericht#5 » 28 nov 2013, 18:56

Een kleine onachtzaamheid en je ligt plat helaas.
Maar het weer goed gekomen.

Mooi verslag en Cochem is en blijft prachtig.
Wij zijn er in Oktober nog geweest.
Wat ook wel een aanrader is, is Monschau.

Groet Eric
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Shit Happend!!!

Bericht#6 » 28 nov 2013, 19:53

Jo

Mooi verslag en foto's.

Goeie kwaliteit die BMW

Mtvrgrt kees
0 x

Stephan

Re: Shit Happend!!!

Bericht#7 » 28 nov 2013, 20:32

Robert schreef:Weer met veel humor zoals ik jou ook ken!


Dat vergeet ik te vermelden....Jo schrijft zeer goed, met de nodige humor, ondanks het feit dat er ook iets vervelends gebeurt... Ik vindt dat altijd erg mooi als mensen dat op deze manier kunnen!
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Shit Happend!!!

Bericht#8 » 29 nov 2013, 11:37

Hallo? Polizei?

Es gibt hier eine Niederländer hinten meine Jeep, Er sagt das er die fahrrad seiner grosspapa wieder aufhohlen! :D :D

Toch waren het fantastische machines die oude bmw's. Toen ik zelf 16 was was ik helemaal gek van motoren (had amper iets met auto;s) en las de moto73. Was toen helemaal gek van de BMW K100rs, zelfs als ik hem nu nog zie vind ik het een strakke machine!

En zeker de moezel streek is prachtig om even helemaal los te komen van de dagelijkse zorgen en ff helemaal tot jezelf te komen. Gelukkig hebben jij en de machine het overleeft en zijn bij beide de schades hersteld!
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Shit Happend!!!

Bericht#9 » 29 nov 2013, 21:59

Ik ben ook altijd een grote fan van BMW-motoren geweest en dan de 2cilinder boxermotoren.
Mooi geluid dat er uit komt, kan mijn eigen nog wel eens voor munne kop slaan dat ik in mijn jonge tijd niet voor alle rijbewijzen ben gegaan.
Maar tja toen was de knip niet echt goed gevuld. Was toen blij dat ik mijn BE rijbewijs kon halen.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Shit Happend!!!

Bericht#10 » 30 nov 2013, 11:24

Bedankt voor de leuke reacties op mijn motorervaring verhaal.

Speciaal woordje van dank aan mijn uitgever/lay-out designer Robert die het zo mooi geplaatst heeft. ;)

En wie weet...als jullie het leuk vinden...er zijn nog genoeg ervaringen te plaatsen en dat ik het dan over 'n paar cc-tjes meer heb, een kniesoor die daar op let....toch?

Groetjes, Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2013”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer