10-12-2013 Lichtjes Stad Delft 2013

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

10-12-2013 Lichtjes Stad Delft 2013

Bericht#1 » 11 dec 2013, 19:30

Dag mensen,

Gister zijn wij, mijn wederhelft en ik, met de auto naar familie in Delft gescheurd om de lichtjes stad van Delft te bewonderen. Dit is vergelijkbaar met de lichtjes route van Eindhoven.... maar... dan vele en vele male groter van opzet.

We zijn rond zevenen met meerdere gaan lopen in het centrum van Delft en ruim naar elven waren we weer tuis. Er was van alles te doen. Dans, muziek, spel, bands, koren (klein en groot) het mee rijden in een echt stoom treintje met meerdere verlichte treinstellen etc etc etc....

Ook was er veel te verkrijgen omdat er in het gehele centrum in alle straatjes krampjes waren opgebouwd. Warme glühwein, vers gemaakte wafels, stroop wafels en nog veel en veel meer. Het was naar mijn gevoel afgeladen vol en voor vele horeca een goudmijntje. Er was op de grote markt ook een echte schaatsbaan gebouwd met alles erop en der aan.

Of we echt alles gezien hebben weet ik niet.... het was zo enorm van opzet dat er zelfs veel politie en beveiligingsbeambten door de hele stad rond liepen.

Het is maar eens per jaar en zeker de moeite om de volgende keer weer te gaan. Jammer dat het niet naast de deur ligt. Anders kan men er makkelijk een tour tocht met meeting van maken. Zeer zeer de moeite waard.

Enige collage foto's om een indruk te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Misschien een idee voor het volgend jaar.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Dick1943t
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 689

Re: Lichtjes Stad Delft 2013

Bericht#2 » 11 dec 2013, 19:36

Dit zijn pracht foto,s Om dat te willen zien ga ik met redelijk weer daar naar toe met de Scooter.
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Lichtjes Stad Delft 2013

Bericht#3 » 11 dec 2013, 20:09

Zo dichtbij en ik ben gewoon nog nooit geweest! Leuke tip voor volgend jaar zeker! :!:
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
Cobra42
Berichten: 842

Re: Lichtjes Stad Delft 2013

Bericht#4 » 11 dec 2013, 20:13

Prachtig Prachtig Kees!
En hier om de hoek...
Zeer zeker een idee voor volgend jaar :)
Laatst gewijzigd door Cobra42 op 12 dec 2013, 06:21, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes



Arold

Re: Lichtjes Stad Delft 2013

Bericht#5 » 12 dec 2013, 02:52

jammer dat het midden in de week is anders konden we er inderdaad een mooi tour van maken
ziet er goed uit hoor
grt Arold
0 x

TK E

Re: Lichtjes Stad Delft 2013

Bericht#6 » 12 dec 2013, 07:42

En dat is maar op 1 avond???
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Lichtjes Stad Delft 2013

Bericht#7 » 12 dec 2013, 09:16

TK E schreef:En dat is maar op 1 avond???


Yep,

Hier nog wat verdere informatie

Dinsdag 10 december beleeft Delft voor de 16e maal Lichtjesavond. Wat begon als een bescheiden feestje rond het aansteken van de lichtjes in de kerstboom op de Markt, is uitgegroeid tot een evenement met zo’n 50.000 bezoekers. In de hele binnenstad zijn activiteiten voor jong en oud, met van 16.00 tot 22.00 uur een kerstmarkt langs de grachten en op de Markt. Er zijn zangkoren, bigbands en sprookjes en er is toneel en warm winters eten. op de Markt worden om 19.00 uur de lichtjes ontstoken in de grote kerstboom.

Van 17.00 tot 18.00 uur ontvangt het koor Ars Vocalis treinreizigers in de stationshal van Delft met kerstgezang. De Salonboot organiseert rondvaarten van Den Haag naar de lichtjesavond in Delft. In de Oude en Nieuwe Kerk is van alles te doen en van 18.30 tot 22.00 uur vrij toegankelijk. Museum Prinsenhof organiseert een spektakel in samenwerking met kunstenaar Pin van den Akker, met bloemdecoraties, kostuums, sfeerverlichting, beweging, zang en muziek. Jouw Delft organiseert een speciaal jongerenprogramma. Ook buiten de binnenstad zijn er activiteiten. De Buitenwatersloot is dinsdagavond het decor van ‘Lichtjes op de Sloot’, een gezellig winterfeest, met versierde vensters en lichtjes in de bomen langs de sloot.


In het principe hoeft men niet met de scooter te komen daar de gehele binnen stad hermetisch is afgesloten voor al het verkeer. De ingangen worden via politie gecontroleerd en verkeer wordt omgeleid. De beste toegangsweg is om met de trein naar station Delft te reizen want... vandaaruit begint het gebeuren al. Het is maar 10 minuten lopen van treinstation tot de binnen stad.

Ik heb gelukkig familie daar wonen wat ik als uitvalsbasis mag gebruiken. Voor mij ie de trein dan gunstiger. Ik zou eventueel kunnen overleggen om diegenen welke wel met de scooter willen komen, deze daar voor de deur te kunnen zetten. Het is buiten het centrum dus ook nog eens een stuk veiliger. Vandaaruit is op 5 minuten loop afstand elk kwartier een tram verbinding van en naar het centrum. Dus mogelijkheden genoeg.

Als men wilt gaan met een (grote) groep, zullen er duidelijke afspraken gemaakt moeten worden omdat eenmaal in het centrum..... verliest men elkaar met zekerheid binnen 2 seconden uit het oog. Men zou dan een afspreek punt moeten regelen waar men weer bij elkaar komt en/of voor een gezellige glühwein etc etc etc

Hoe dan ook... het is zeker de moeite waard om voor de mensen welke werken ... 1 dag vrij te nemen om naar dit evenement toe te gaan.

Hier ook nog en link voor meer informatie. Onderaan kun je een video bekijken

http://www.omroepwest.nl/nieuws/10-12-2013/topdrukte-op-lichtjesavond-delft


Mtvrgrt kees
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2013”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer