Pinksterenrit Zuid Limburg - Troispoints (B)

Gebruikersavatar
Rob2013
STN Tourbuffel
Berichten: 170

Pinksterenrit Zuid Limburg - Troispoints (B)

Bericht#1 » 17 mei 2015, 23:28

STN PINKSTERRIT ZUID LIMBURG - TROISPOINTS VIA MALMEDY VV.

Datum: Zondag 24 mei 2015

Vertrek: Restaurant 't Brugske in Slenaken.


Deze rit gaat GPS-loos, met behulp van een normale kaart, plaatsnaamborden en richtingsgevoel..

Vertrek is weliswaar Heerlen maar aansluiten kan op plaatsen aan de route (Wittem, Gulpen, Slenaken).

Ik heb een gedeelte van de rit al wel eens gereden maar dan in 1994 op mijn toenmalige Peugeot SV en gezien in Belgie wegen niet zo snel veranderen, ga ik er vanuit eea wel te herkennen.

Vanaf Malmedy richting Stavelot gaan wij De Sommets / Liene / Ambleve route rijden die via Troispoints rijdt.

Als je deze route volgt kom je op een route die jezelf absoluut niet verzint via het eerder genoemde Trou de Bra kom je op halfweg van de route in Troispoints, je kunt van daaruit dan beslissen of je de borden verder volgt om uiteindelijk weer in Malmedy uit te komen of dat je je eigen weg gaat.

De Sommets / Liene / Ambleve route is vanuit Malmedy (waar je ook weer uitkomt) ca. 100 km

Afbeelding


Iedereen die zin en tijd heeft om mee te rijden, kan zich melden.

Start tijd : 09:30 - 09:45

Deelnemers:

1. Ben
2. Eric (Kymcopeoples)
3,
4. Rob

De rit is bedoeld voor 50cc-ers en ik dacht dat wellicht voor de STNers die in het zuiden of elders wonen, het wel leuk zouden vinden om mee te rijden. Zoveel ritten zijn er tot nu toe in het zuiden nog niet geweest.


Kaartje van de route zoals ik die voor ogen heb..



Afbeelding

Groet

Rob
Laatst gewijzigd door Rob2013 op 23 mei 2015, 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
0 x
Persoonlijk afstandenrecord:

2014 - Maasduinen & Utrechtse Heuvellandweekend - 424 km
2014 - Zwarftocht Achterhoek (Eindhoven - Nijmegen - Doesburg - Achter Drempt - Tour - Emmerich - Kleve - Gennep - Gemert - Eindhoven) - 343 km
2015 STN Jaarmeeting 2015 (Eindhoven - Boxtel - Gorinchem - Woerden - De Hoef - IJsselstein - Vianen - Den Bosch - Boxtel - Eindhoven) - 319 km
2014 - Posbankrit (Eindhoven - Posbank - Eerbeek - Bronsbeek - Didam - Emmerich - Gennip - Gemert - EIndhoven) - 296 km
2014 - Eindhoven (via Weert - Wessem - Susteren - Beek - Hulsberg - Klimmen - Wijlre ) - Gulpen vv - 230 km
2012 - Eindhoven - Wijk bij Duurstede vv - 210 km
1994 - Eindhoven - Maastricht - Eupen - Spa - Echternach - Grevenmacher - 290 km

Afbeelding

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1947
Contacteer:

Re: Pinksterenrit Zuid Limburg - Troispoints (B)

Bericht#2 » 18 mei 2015, 08:46

hallo Rob een strak plan ..ik wil wel mee naar tros-points ben zelf heel goed bekend in de Ardennen heb op een camping gelegen in plaatsje ster bij franchoramps de tijd is mij ook ok kan dan over Duitsland naar Heerlen rijden ik hoor het verder wel gr ben
0 x
Kymco g dink
Sym fiddle
Ford streetka

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Pinksterenrit Zuid Limburg - Troispoints (B)

Bericht#3 » 18 mei 2015, 09:45

Aha, Troispoints........Trou de Bra...mmm bekende omgeving, hebben daar in het verleden ook
regelmatig vertoefd. Mooiiiii.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Pinksterenrit Zuid Limburg - Troispoints (B)

Bericht#4 » 18 mei 2015, 10:26

Mooi idee Rob.

Ben er zelf nog nooit geweest. Hopelijk hebben jullie het weer ook mee.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Pinksterenrit Zuid Limburg - Troispoints (B)

Bericht#5 » 18 mei 2015, 11:03

Yes.....bekend gebied, heel mooi!
Ik heb begrepen dat ik met mijne "dikke" niet mee mag :roll: maar wens jullie toch een hele mooie dag.

Groetjes, Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Rob2013
STN Tourbuffel
Berichten: 170

Re: Pinksterenrit Zuid Limburg - Troispoints (B)

Bericht#6 » 18 mei 2015, 11:35

Je mag wel mee rijden maar of 49 km p uur op een motor leuk is om te rijden vraag ik mij toch wel af :-)
0 x
Persoonlijk afstandenrecord:

2014 - Maasduinen & Utrechtse Heuvellandweekend - 424 km
2014 - Zwarftocht Achterhoek (Eindhoven - Nijmegen - Doesburg - Achter Drempt - Tour - Emmerich - Kleve - Gennep - Gemert - Eindhoven) - 343 km
2015 STN Jaarmeeting 2015 (Eindhoven - Boxtel - Gorinchem - Woerden - De Hoef - IJsselstein - Vianen - Den Bosch - Boxtel - Eindhoven) - 319 km
2014 - Posbankrit (Eindhoven - Posbank - Eerbeek - Bronsbeek - Didam - Emmerich - Gennip - Gemert - EIndhoven) - 296 km
2014 - Eindhoven (via Weert - Wessem - Susteren - Beek - Hulsberg - Klimmen - Wijlre ) - Gulpen vv - 230 km
2012 - Eindhoven - Wijk bij Duurstede vv - 210 km
1994 - Eindhoven - Maastricht - Eupen - Spa - Echternach - Grevenmacher - 290 km

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Pinksterenrit Zuid Limburg - Troispoints (B)

Bericht#7 » 18 mei 2015, 12:40

Mooie tour Rob, misschien een paar weken te vroeg.
Dan hebben we vakantie en hadden we graag mee gewild.
Helaas hebben we 1e pinksterdag al wat gepland anders was het het overwegen waard.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1947
Contacteer:

Re: Pinksterenrit Zuid Limburg - Troispoints (B)

Bericht#8 » 18 mei 2015, 13:29

hallo Rob weet niet wat er nog meer meegaat maar ik kom bij herzogenrath van Duitsland Nederland weer binnen we zouden ook bij de grens kunnen afspreken kunnen we daarna via duitsland aken België in rijden weet daar de weg blindelings weet sowieso daar overal de weg zonder kaart en navi kom er ieder jaar wel een keer gr ben
0 x
Kymco g dink
Sym fiddle
Ford streetka

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Pinksterenrit Zuid Limburg - Troispoints (B)

Bericht#9 » 18 mei 2015, 16:33

TIP!!!

Als je Malmedy uitrijdt richting Stavelot kom je dit bord tegen langs de weg.

Afbeelding

Als je deze borden volgt kom je op een prachtige route die jezelf absoluut niet verzint via het eerder genoemde Trou de Bra kom je op halfweg van de route in Troispoints, je kunt van daaruit dan beslissen of je de borden verder volgt om uiteindelijk weer in Malmedy uit te komen of dat je je eigen weg gaat.

De Sommets / Liene / Ambleve route is vanuit Malmedy (waar je ook weer uitkomt) ca. 100 km.

Ikzelf rij dit rondje minimaal twee keer per jaar en het is ongelooflijk hoe je het ene moment hoog over de heuvels rijdt met prachtige panorama-uitzichten en het andere moment door het dal op een betrekkelijk klein gebied zonder twee keer over dezelfde weg te rijden.

Om jullie al even "lekker" te maken:

Troispoints gezien vanaf een terras boven op een berg.

Afbeelding

En dit ergens op de route.

Afbeelding

Groetjes, Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Eric L

Re: Pinksterenrit Zuid Limburg - Troispoints (B)

Bericht#10 » 18 mei 2015, 16:51

10 jaar geleden zijn we met ons gezin op vakantie geweest in Amblève - Amel.
Het is zeker te weten een erg mooi gebied daar.
Echt een droom om daar op je scooter te rijden.

Afbeelding
0 x

Social Media

   

Terug naar “Archief van verslagen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer