Mijn eerste brommer :-) (1987)

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Mijn eerste brommer :-) (1987)

Bericht#21 » 11 jul 2017, 19:10

Jan-H schreef:Prima, ik zet je op de 3 september als voorkeursdatum.
Het is een meeting met een kleine tour door Rotterdam, waarin ik jullie het moderne en oude Rotterdam wil laten zien.
Dus veel zien met weinig kilometers.
Ok? :)
Groet,
Jan.


oke ach rotterdam kan ik dromen maar nog wel even OVB ...
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Mijn eerste brommer :-) (1987)

Bericht#22 » 11 jul 2017, 19:17

jeffjamm94 schreef:
ravw schreef:puch of tomos

het werden hier vroeger dames brommers ( ouwe wijven brommers ) genoemd :schater:



Dat worden ze nog steeds wel genoemd maar ik moet wel zeggen. tot mijn eigen verbazing.

De Tomos is de fijnste brommer wie ik ooit heb gehad.
De vering is ideaal naar mijn smaak, niet te stug maar ook niet te zacht..

En die extra veer wat onder het zadel zit maakt het ding zo fijn voor hobbelige wegen,
Ze gaan er erg vlak overheen :thumbsup:

En ik heb nog wel een bonus funfact :)
Tomos heeft sinds nog niet zo lang geleden iets uitgebracht wat mijn aandacht gelijk trok toen ik er een voor het eerst zag.

namelijk de Tomos Roadie

nieuwe brommer in een oud jasje. in mijn ogen helemaal PERFECT :thumbsup:
ik ben alleen niet zo'n fan van de nieuwere motor blokken van Tomos dus dat zou ik zelf waarschijnlijk ombouwen naar een ouder model blok wat meer pit heeft en wat meer te fine-tunen valt.


Afbeelding

Afbeelding


helaas geen retro prijs met zijn € 1799 euro ...... kolere dat voor een dames brommer ..

die Tomos racing TT is ook wel gaaf die er aan komt ...
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Mijn eerste brommer :-) (1987)

Bericht#23 » 11 jul 2017, 22:23

Cobra42 schreef:Lijkt veel op de Puch.
Ook zelfde soort motortje volgens mij


Een Tomos was de jaren 80 een Budget Puch Maxi.

Hetzelfde met een Hasj Puch (mv50 ) en een Tomos .... nu jaren later hetzelfde ... Volkswagen / Seat / Skoda.
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: Mijn eerste brommer :-) (1987)

Bericht#24 » 11 jul 2017, 23:34

.[/quote] helaas geen retro prijs met zijn € 1799 euro ...... kolere dat voor een dames brommer ..

die Tomos racing TT is ook wel gaaf die er aan komt ...[/quote]

tja, Tomos brommer zijn een beetje hoe dan ook wel aan het stijgen in prijs, zelfs 2e hands zijn ze langzaam duurder geworden.

maar damesbrommertje of niet, het is en blijft hoe dan ook een van de leukste en makkelijkste brommers die ik ken en zelf vind ik ze mooier dan de piaggio ciao, peugeot fox of de puch maxi.
wie in mijn ogen een beetje in de zelfde categorie zitten


mijn Tomos A3 liep op de GPS een nette snelheid van 82,4 KM/H en dat op een uitlaatje van 25 euro, lichtelijk aangepaste cilinder+zuiger, grotere carburateur en open filter. Toendestijds waren er ook maar weinig scooters/brommers in Etten-Leur waar ik toen veel reed wie mij bij konden houden (op een 50cc quad na wie mij steeds verloor in de bochten maar das niet gek met 4 wielen)

na het fijn-tunen van het ding en een beetje spelen met de ontsteking trok die nog hard op ook nog,
Mijn vader reed nog wel eens mee met zijn Honda CX650C en die moest aardig het gas open trekken om mij bij te houden na een stoplicht wat ik nog steeds geniaal vind :lol2:

ze zijn lekker simpel om aan te werken en rijden gewoon fijn. ik reed ook lange afstanden met mijn A3 voor jaren lang zonder klachten of last van de rug of niks. zelfs niet de benen. maar wel met de originele voetsteunen wie te hoog zitten van fabrieks af dus die draaide ik altijd om en klaar. mijn record van 275KM op 1 dag was nog wel met mijn deze zelfde A3

tegenwoordig hoeft het niet zo snel meer te zijn maar ik zie mijzelf heus nog wel eens weer een Tomos rijden puur voor de hobby en zondagsritjes. misschien zelfs een keer een meeting ergens. wie weet.

Maar reken er maar op dat ik trots zal zijn met mijn damesbrommertje ;)

maar dan wel alleen een Tomos. geen puch maxi, peugeot fox. of piaggio ciao.
1 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Social Media

   

Terug naar “Uyt Den Ouden Doosch”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer