mijn kymco s door de jaren heen

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: mijn kymco s door de jaren heen

Bericht#11 » 24 apr 2017, 16:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: mijn kymco s door de jaren heen

Bericht#12 » 24 apr 2017, 17:24

Erg mooi Roelf.
Als de Grand Dink of de G Dink geen tweetakt zou zijn, zou ik er vandaag nog een kopen.
Ik vind ze zoveel mooier als een New Dink.

Bedankt voor de prachtige foto's

Gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: mijn kymco s door de jaren heen

Bericht#13 » 24 apr 2017, 18:33

klopt henk
en ik zit nu al tegen de volgende viertakt aan te hikken heb helaas geen goede ervaringen met viertakt de people s uitgezonderd.
die liep zo mooi maar daar kreeg ik een zere onderrug op anders werd het gewoon dat model vind die wel erg lelijk trouwens.
de new dink vind ik ook een erg mooie scooter maar die kan mij wat motor en kwaliteit niet helemaal overtuigen heb 2 gehad beide met de nodige problemen .
zo kan je zien dat ik eerst naast een zwarte new dink sta met een champagne kleur grand dink en 3maanden later met een antraciet kleur grand dink..
dat is de zelfde new dink die ondanks vele pogingen van de dealer om de haverklap bij een stop uitviel gewoon echt ergerlijk
dus toen maar weer flink de beurs getrokken en een grand dink gekocht niet wetende dat die champagne kleur 4 huisen verder te koop stond.. maar goed die antraciet kluer bracht ook geengeluk was na 4 maanden en 3900km totallos

roelf
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: mijn kymco s door de jaren heen

Bericht#14 » 24 apr 2017, 21:16

tomosje schreef:klopt henk
en ik zit nu al tegen de volgende viertakt aan te hikken heb helaas geen goede ervaringen met viertakt de people s uitgezonderd.
die liep zo mooi maar daar kreeg ik een zere onderrug op anders werd het gewoon dat model vind die wel erg lelijk trouwens.
de new dink vind ik ook een erg mooie scooter maar die kan mij wat motor en kwaliteit niet helemaal overtuigen heb 2 gehad beide met de nodige problemen .
zo kan je zien dat ik eerst naast een zwarte new dink sta met een champagne kleur grand dink en 3maanden later met een antraciet kleur grand dink..
dat is de zelfde new dink die ondanks vele pogingen van de dealer om de haverklap bij een stop uitviel gewoon echt ergerlijk
dus toen maar weer flink de beurs getrokken en een grand dink gekocht niet wetende dat die champagne kleur 4 huizen verder te koop stond.. maar goed die antraciet kleur bracht ook geen geluk was na 4 maanden en 3900km totall -loss

roelf


Over je onderrug.... Draag je een niergordel? Dat scheelt namelijk 80% qua pijn in de onderrug en tussen de schouders.
Ik kan niet meer zonder.

Wat dat uitvallen van de Kymco New Dink betreft. Dat heeft een serie van de Kymco Like ook gehad.
Ik had (en heb nog steeds) zo'n noodding. Ik ben zelf op zoek gegaan naar de oplossing.
Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost. Maar uiteindelijk bleek het aan de variateur te liggen.
Die kwam te langzaam terug in zijn uitgangspostie doordat de glijnokken ingesleten bleken te zijn, i.c.m. foute/slechte kwaliteit sliders
Foute serie vario's. Kymco heeft dat nooit toegegeven. Er was in die tijd zelfs een soort van forum speciaal van rijders van de Kymco Like die zich daar over beklaagden.
De vario bleef hangen en zorgde ervoor dat de motor een soort van 'in zijn versnelling' bleef staan als je op een stoplicht aan kwam rijden. De snelheid werd op een gegeven moment te laag voor het verzet waar hij nog in stond en "PLOP".... uit.
Wel meteen weer starten en rijden. Heel raar probleem.
Ik heb destijds de vario vervangen en het probleem was weg. Toen had ik weliswaar nog steeds een probleem met de cilinder die gewoon veels te weinig compressie genereerde, maar ook dat is opgelost. Momenteel heb ik er een hele fijne scooter aan.
3 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: mijn kymco s door de jaren heen

Bericht#15 » 24 apr 2017, 21:57

oke zou inderdaad zo kunnen zijn ik heb carbs cillinders koppen enz gehad niks hielp
na 3600km in 3 maanden tijd en ik denk net zo vaak uit gegaan was ik het zat ik ging de afsluitdijk over den oever even stoppen ppprrrrttt uit..
lekker warm door 40km volgas never nooit weer aan te krijgen uiteindelijk daar bij een Scania motor leverancier voor schepen aangebeld was toevallig iemand aan het klussen en na lang proberen gelijk de dijk weer over naar huis eh drachten en dat ding ingeruild
oh ja ik draag op lange afstanden altijd een niergordel maar een people s slaat in je rug op de een of ander manier

roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: mijn kymco s door de jaren heen

Bericht#16 » 24 apr 2017, 22:17

tomosje schreef:oke zou inderdaad zo kunnen zijn ik heb carbs cilinders koppen enz gehad niks hielp
na 3600km in 3 maanden tijd en ik denk net zo vaak uit gegaan was ik het zat ik ging de afsluitdijk over den oever even stoppen ppprrrrttt uit..
lekker warm door 40km volgas never nooit weer aan te krijgen uiteindelijk daar bij een Scania motor leverancier voor schepen aangebeld was toevallig iemand aan het klussen en na lang proberen gelijk de dijk weer over naar huis eh drachten en dat ding ingeruild
oh ja ik draag op lange afstanden altijd een niergordel maar een people s slaat in je rug op de een of ander manier

roelf


Bizar! Kan het niks te maken hebben gehad met de carterontluchting?
Enfin. Je hebt dat ding niet meer, dus het is mosterd na de maaltijd.
Mooie foto's trouwens.
Ik zou er best een paar willen plaatsen op mijn facebooksite.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: mijn kymco s door de jaren heen

Bericht#17 » 24 apr 2017, 23:10

neem dan foto s waar geen gezichten of zo op staan
dan maakt het mij niet zoveel uit!
en zet er even bij dat je ze van hier geleend hebt o.i.d reclame en ik wil die,link natuurlijk van jou Facebook


weltrusten
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: mijn kymco s door de jaren heen

Bericht#18 » 25 apr 2017, 11:41

Afbeelding


Da's de mooiste...
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: mijn kymco s door de jaren heen

Bericht#19 » 25 apr 2017, 12:53

das die die bij zwartsluis letterlijk onthoofd werd door een fietser die overstak
nog geen 4000km en total los had nu net met delen van een andere scooter hem weer rijdbaar gemaakt maar het frame vooraan die dikke buis was krom de kappen wilden ook niet meer aansluiten
met wat onderdelen geleend van de dealer die hem had gekocht in elkaar en naar drachten gereden stuurde heel vreemd alsof je scheef op de scooter zat..
roelf
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: mijn kymco s door de jaren heen

Bericht#20 » 28 apr 2017, 14:50

Konden ze dat frame niet meer rechtbuigen dan ?

Of was je gewoon dronken die dag ? Alweer ? Dat het daarom leek alsof die scheef stond ?

:-D
0 x

Social Media

   

Terug naar “Uyt Den Ouden Doosch”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer