25-01-2014 Bliksembezoek aan Ootmarsum

Gerhard

25-01-2014 Bliksembezoek aan Ootmarsum

Bericht#1 » 25 jan 2014, 15:44

Vandaag even een bliksembezoekje aan Ootmarsum gebracht, één van de mooiste stadjes van Twente.

Rond 10 uur was het +1ºC, flink ingepakt durfde Tineke het aan om op 'expeditie' naar Ootmarsum te gaan. Tineke plakte de navigatie op haar scooter want ze wou ook weleens een keer zelf de weg zien te vinden en voorop rijden. En aldus geschiedde. Ootmarsum ligt niet zo gek ver van Enschede vandaan dus binnen een uur waren we in Ootmarsum. We parkeerden onze bolides op de hoek van een straat aan de rand van het oude centrum en het leek wel uitgestorven. Er liep geen mens over straat terwijl het normaal op zaterdag 'onmeunig' druk kan zijn. Het zal wel aan het weer hebben gelegen ('frisjes' volgens Tineke, een jaar geleden had er nog geen haar op haar hoofd aan gedacht om met deze temperaturen de hort op te gaan. Ze wordt een echte bikkel!) en dat we nog voor het middaguur daar waren. Maar we hebben even gezellig door het stadje gelopen. Om even op te warmen hebben we in een restaurantje nog even een lekker huisgemaakte appelgebak en een bak pleur weggewerkt. Even later een bloedmooie Triumph TR3 op een plein gespot en een mooi kerkje met een laantje ervoor. Het kerkje hadden we wel eens eerder gezien maar nog nooit via dit laantje. Korte tijd later zijn we maar weer huis gereden. Toch wel handig, zo'n mooi pittoresk plaatsje om de hoek...

Afbeelding
Mooi gerestaureerde Triumph TR3

Afbeelding
Het kontje is minstens even mooi als het neusje

Afbeelding
Kerkje uit 1810

Afbeelding
(Bijna) klaar voor vertrek naar huis
Laatst gewijzigd door Gerhard op 25 jan 2014, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: Bliksembezoek aan Ootmarsum

Bericht#2 » 25 jan 2014, 15:52

Dat zijn wel hele mooie foto,s Gerard en Tineke. Fijn dat we in deze tijd van het jaar toch nog tourtjes kunnen maken. Vorig jaar was de wereld wit rond deze tijd.
0 x
Verander muren in deuren....

Gebruikersavatar
Dick1943t
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 689

Re: Bliksembezoek aan Ootmarsum

Bericht#3 » 25 jan 2014, 15:58

Mooie foto,s Gerhard. Erg duidelijk. Jammer dat die wagen niet te koop is. mooie machine. Als ik de sleutel Had wist ik het wel. :D :D :D
0 x

Gebruikersavatar
pietdegruyter
Berichten: 90

Re: Bliksembezoek aan Ootmarsum

Bericht#4 » 25 jan 2014, 16:06

mooi, leuk om te zien, heb ie ook ff vlug gedaan, en wat een mooie auto, WAUW
0 x

Stephan

Re: Bliksembezoek aan Ootmarsum

Bericht#5 » 25 jan 2014, 16:22

Toch nog een heerlijk tourtje gehad dus....! Lekker!
En hoe ging het voorop rijden Tineke..?

Grts

Stephan
0 x

Tineke

Re: Bliksembezoek aan Ootmarsum

Bericht#6 » 25 jan 2014, 16:26

Ik heb al een keer eerder voorop gereden Stephan, toen helemaal naar Deventer. Het verschil met nu is dat de weg naar Ootmarsum wat lastiger is met de scooter. Ik mis alleen zo nu en dan nog wel eens een bordje. Maar ik vond zelf wel dat het goed ging.
0 x

Eric L

Re: Bliksembezoek aan Ootmarsum

Bericht#7 » 25 jan 2014, 16:57

Ootmarsum is een mooie plaats om te bezoeken.
Leuk om te lezen zo'n verslag zo vroeg in het jaar.
En wat goed Tineke om als navigator voorop te rijden.
Gerhard stuurt de hele week al zijn grote bolide door het land, nu mocht jij hem eens de weg wijzen. :D

Groet Eric
0 x

Gebruikersavatar
Okocis
Voormalig STN Lid
Berichten: 870

Re: Bliksembezoek aan Ootmarsum

Bericht#8 » 25 jan 2014, 16:59

Ziet er leuk uit Gerard en Tineke, altijd lekker om even een uitstapje te maken.

Gr.Siem
0 x
Ik nu een andere kijk op het leven heb.

Afbeelding Afbeelding

TK E

Re: Bliksembezoek aan Ootmarsum

Bericht#9 » 25 jan 2014, 18:04

Hoi 10 & Gerhard
Leuk om met 1gr. Op de scooter te stappen.....brrrr krijg gelijk zin in erwtensoep.......nog effe wachten en morgen is het voor mij zover........
Het wordt overigens steeds rustiger bij de winkels.......ook bij koopavonden is het gewoon echt rustig geworden.....maar goed leuke foto,s en ik hoop dat de terugreis goed verlopen is.......
Groetjes TK E
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Bliksembezoek aan Ootmarsum

Bericht#10 » 25 jan 2014, 21:42

Ziet er gezellig uit,
Jullie hebben er een mooie tour van gemaakt.

Groet Eric
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2014”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer