Moezeltrip mei 2014

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#21 » 22 mei 2014, 07:50

Thanx Stephan en graag gedaan :-)

Leuke foto Jan ! Jullie waren toen met z'n 5-en ?

En ja Eric, er komt nog meer :-)

Bij deze dan, exclusief voor de STN, mijn eerste VLOG ooit : dit is bij Cochem op 8 maart 2014, video voorzien van begeleidend commentaar, een beetje in de stijl van mijn geschreven verhalen.

Een minuut of 20 lang, ga ervoor zitten :-) En als jullie het leuk vinden, dan volgt er nog meer.

http://www.youtube.com/watch?v=iIWWmfzl9H8

Opmerkingen, aanmerkingen en suggesties op alle gebieden zijn welkom !

Voor wie geïnteresseerd is, ter info :

Mijn hotel in Cochem : http://www.hotel-am-hafen.de
Het kasteel van Cochem, de Reichsburg : http://www.burg-cochem.de/home.html

... en de weg die ik reed is de 259 van Faid naar Cochem.
Laatst gewijzigd door Amendoim op 22 mei 2014, 08:51, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x

Stephan

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#22 » 22 mei 2014, 08:03

Amendoim schreef:Een minuut of 20 lang, ga ervoor zitten :-) En als jullie het leuk vinden, dan volgt er nog meer.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgens mij vinden wij dat wel leuk...... :lol:
0 x

Flevolander58

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#23 » 22 mei 2014, 09:04

Mooi Man heb hem in een ruk uitgekeken en een geweldige omgeving
0 x

Eric L

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#24 » 22 mei 2014, 09:05

Dat zijn mooie films in een schitterende omgeving.
Ik geniet ervan.

Groet Eric
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#25 » 22 mei 2014, 09:32

Voor wie het leuk vindt, nog wat extra beeldmateriaal van de reis zover :

Zondag 4 mei 2014 : vertrokken vanaf huis rond 09:30 uur, richting Boskoop, Gouda, Gorinchem, stopje in Den Bosch, verder via Helmond naar Roermond en Swalmen. Drie veerponten gehad (Schoonhoven, Brakel en dichtbij Swalmen) wat de kleine machtig mooi vond.

Afbeelding

Op de veerpont in Schoonhoven.... nog niet zo ver van huis en de scooters glimmen nog aan alle kanten.

Afbeelding

Voorbij Gorinchem, wachtend op de veerpont bij Brakel. De kleine is net wakker en hij is dol op koeien dus dat was prima zo. Nog een kleine discussie gehad met de uitbater van de pont of het nu motoren waren of bromfietsen. Op de weg terug precies hetzelfde.

Afbeelding

Centrum Den Bosch. Nee, daar mag ik niet rijden met de scooter. Ja, toch gedaan :-). Lekker zonnetje maar ijskoud. Per ongeluk het verkeerde terrasje gepakt, de enige tent waar je niet kon lunchen en geen cappuccino kon krijgen (bleek een bar). Niet lang gebleven want we moesten nog verder.....

Afbeelding

Het Hotel Asselt in Swalmen, onze eerste nacht van de trip. Goed hotel, mooie kamers, goed ontbijt en absoluut niet duur : een drie-persoons kamer voor 79,- inclusief ontbijt, parkeren voor tweewielers mag aan de achterzijde op de plek waar ook het personeel parkeert, dus veilig. Hele vriendelijke receptie en personeel. Heeft ook een eigen massage- en relaxstudio in huis, ook helemaal niet duur, maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt. Eerst doorgereden naar Roermond maar de winkels gingen net dicht en er was niet veel te beleven. Het centrum stond ook nog vol met de restanten van een concert of festival, weet ik niet, die ze aan het afbreken waren. Ruim 200 KM van huis dus maar naar het hotel gegaan en daar gedineerd. Hun eigen restaurant, alhoewel sober van inrichting was wel heel goed met lokaal bier en regionale spijzen. Beetje moeilijk te vinden, ligt heel rustig en afgelegen. Schitterende omgeving op slechts 6 KM van het centrum van Roermond en een benzinepomp op net iets meer dan een kilometer naast de deur.

De volgende ochtend als eerste de scooters weer in het zonnetje voor de deur gezet. Bleek er een sort van bedrijfspresentatie te gaan beginnen die ochtend. Alom verbazing en bewondering voor de machines en weer de vraag of het motoren of scooters waren en waar de reis dan wel niet naartoe ging, vooral met de kleine achterop, of dat wel kon en mocht. Ja, dat kan en mag :-)

Voor meer info : http://www.hotelasselt.nl/
Laatst gewijzigd door Amendoim op 22 mei 2014, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#26 » 22 mei 2014, 09:38

Dit zijn mooie verslagen. Mooi gefilmd alsof je er bijna zelf bij bent.

Schitterend

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#27 » 22 mei 2014, 09:49

Tis voor jou allemaal niet zo ver weg Kees dus ga maar mee volgende keer :-)
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#28 » 22 mei 2014, 10:44

Zoals je kunt zien, ben ik hard aan het werk vandaag :-) Shht ! :-P

Maandag 5 mei 2014 : het is een beetje vreemd om op onze bevrijdingsdag Duitsland binnen te rijden en het daar te "vieren".... een soort omgekeerde invasie. Niet al te vroeg vertrokken want ik heb deze rit al eerder gereden en weet wat me te wachten staat. Ik denk dat we tegen 10 uur pas vertrokken na een uitgebreid ontbijt. Het is slechts ongeveer 200 KM naar Cochem maar mijn reis- en vechtgenote weet niet hoeveel dat is. Wel hoeveel kilometer maar niet wat dat betekent in de praktijk want het is haar eerste verre en eerste buitenlandse reis, met bergen en daar schijt ze al maanden peultjes over :-)

Volgens de vooraf bestudeerde kaart moet ik vanuit Swalmen linksaf naar Bruggen en Mönchengladbach in Duitsland, slechts een kort eindje maar de Garmin leidt me weer naar Roermond en richting Heinsberg met alle problemen vandien. Ook nu is het net zoals twee jaar geleden weer een klein drama en wat uitzoekwerk maar nu heb ik de ervaring hier in deze omgeving en herken ik de plekken waar ik vorige keer shocking klem vast kwam te staan. Na twee keer fout te zijn gereden kom ik op de Keulseweg en ik weet dat die naar de grens gaat. #$$#@@ Nederlandse fietspaden.....

Afbeelding

Uiteraard een verplicht plaatje bij de grens.... voor de eerste keer op scooter rijden vrouw en kind een ander land binnen :-) Twee dorpjes verder gooien we de tanks vol met de eerste goedkope Duitse benzine. Het wordt al heuvelachtiger en vechtgenote vraagt of dit het zal zijn zo verder naar de Moezel, of dit de bergen zijn. Túúrlijk.... :-D

Eenmaal in Duitsland heb ik dan het gevoel dat ik nu écht met vakantie ben en de Duitse wegen geven de mogelijkheid om goed door te rijden zonder belemmeringen. Geen fietspaden ! Even wennen op de hoofdwegen tussen het snelle verkeer en via de Cardo hoor ik dat men achter mij toch liever "veilige" fietspaden verkiest. Maar daar is ze later op teruggekomen....

Het weer is goed en alhoewel een beetje fris, wordt het steeds beter en we lopen voor op schema. Net na 12 uur zijn we al in Euskirchen. Hier is het nog vlak allemaal, hierna komen de bergen. Tijd dus voor lunch op de oude markt van Euskirchen, al heel erg Duits en dus het vakantiegevoel versterkend, bij Konditorei en lunchroom Am Markt die ik vorige keer bij toeval heb ontdekt. Heerlijk in het zonnetje......

Afbeelding

Door een kleine storing gaat het alarm van Charlotte om de haverklap spontaan af, dit tot enorme ergernis van een paar Duitsers die er ook zitten op het terras. Aangeboden verontschuldigingen hebben ze geen boodschap aan. Ik zet het hele system dus maar gewoon uit, en later hebben we er geen last meer van gehad. Nee, ook hier mag ik niet rijden want dit is een voetgangerszone :-). Maar je denkt toch niet dat ik beide scooters met volle bepakking uit het zicht een kilometer verderop laat staan ?

De kleine is uiteraard ook weer wakker geworden (die slaapt bijna de hele tijd terwijl we aan het rijden zijn en beklaagt zich als we stil staan want dan wordt hij wakker) en heeft zijn eigen vervoermiddel gevonden. Inhalen daarmee zal hij ons wel niet :-)

Afbeelding

De eerste Strammer Max van de vakantie is naar binnen en we gaan weer op pad..... en op zo'n 20 KM van hier beginnen te bergen :-) Geen beter vermaak dan leedvermaak :-D Al wist ik toen nog niet hoe erg het gevoel van hoogtevrees was van mijn vechtgenote.

Vanaf Euskirchen klim je dan geleidelijk omhoog tot aan Altenahr en dan ben je écht in het hoogste stuk van de Eifel, tussen de hoogste bergen en het meest prachtige landschap met golvende dalen en wegen. Niet de steilste wegen zoals ik later bij Mayen heb gemerkt maar wel de meest woeste natuur. Hier zijn helaas geen beelden of foto's van maar ik kan het aanbevelen, het is ongelofelijk mooi en heel goed te doen ! Dan richting Ulmen en dan heb je de ergste klimmen en dalingen alweer gehad en kom je uit op het hooggelegen Eifelplateau. Dat golft nog wel flink en is erg heuvelachtig maar geen extremen meer. Dan richting Faid en even stoppen op de plek die je in de video al hebt gezien.

Afbeelding

Vechtgenote vindt het uitzicht ook schitterend maar blijft op gepaste afstand van de rand :-) Ze heeft het gevoel naar voren en beneden te vallen ondanks het feit dat er een ijzeren ballustrade voor zit waar je je aan vast kunt houden en er zelfs nog een weg zit tussen ons uitkijkpunt en de bergwand naar beneden. De kleine heeft overduidelijk die angst niet, een echt wild jongetje wordt hij al met 3,5 jaar, en poseert trots boven op de berg bij Cochem :-)

Maar één foto moest toch nog echt gemaakt worden..... een klassieker zou ik willen zeggen, net zoals ik voor de eerste keer 2 jaar geleden. Dus ik rij haar scooter omhoog vanaf de parkeerplaats naar bovenop het gedeelte met de picknick-tafeltjes en -stoelen en zet die neer langs de balustrade. En terwijl ze absoluut vermijdt om naar links te kijken, lukt het dan toch :-) Bravo !

Afbeelding

Zoals getoond in de video, rijden we het laatste stuk langzaam de berg af naar Cochem zelf, over de brug naar ons hotel en alhoewel het pas 4 uur 's middags is (tot haar verbazing is het zo snel gegaan), verblijven we daar voor de rest van de middag en avond om te relaxen. Het weer is schitterend, we zitten buiten op het terras en genieten van het Duitse bier en de uitstekende maaltijd in het restaurant van het hotel. Hun keuken is echt heel goed en zoals overall in Duitsland niet echt duur. Het is Spargelzeit dus we bestellen twee regionale gerechten met een overdaad aan asperges :-)

De kamer is mooi met uitzicht op de Moezel en de burcht en voor de kleine is er een extra kamertje met en groot bed en zelfs een eigen balkonnetje. De TV aan en alhoewel SpongeBob in het Duits is, kan hem dat niet deren en hij vermaakt zich wel :-)

Morgen naar Koblenz en Maria Laach.....
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#29 » 22 mei 2014, 10:54

Fantastisch hoe je het weet te brengen en ook super leuk dat je samen zo veel plezier van de scootervakantie kan hebben, wat zeg ik....zelfs met zijn 3-en 8-)
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#30 » 22 mei 2014, 13:49

Stoer ventje hahaha.... klasse. Zo vader zo zoon :mrgreen:

Mtvrgrt kees
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2014”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron

Aanmelden  •  Registreer