09-08-14 Topdag voor STN leden op de jaarmeeting 2014

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Verslagen en foto's STN Jaarmeeting 2014

Bericht#61 » 13 aug 2014, 11:09

eigenlijk jammer dat je zo dichtbij bent en ik niet kom koffie halen maar goed dat doe ik wel eens bij jou thuis
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Verslagen en foto's STN Jaarmeeting 2014

Bericht#62 » 13 aug 2014, 17:49

tomosje schreef:eigenlijk jammer dat je zo dichtbij bent en ik niet kom koffie halen maar goed dat doe ik wel eens bij jou thuis
roelf

Yep ... schandalig gewoon. Te gek voor woorden :lol:

Maaarrruuu Roelf .... centrum Niekerk ligt volgens googlemaps 145 km van Droompark in noord schar wouden vandaan .... oeps

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Verslagen en foto's STN Jaarmeeting 2014

Bericht#63 » 13 aug 2014, 19:38

ja dat zeg ik lekker dicht bij..
je weet toch dat alles boven zwollen voor ons om de hoek is?
wij als noorderlingen denken wat ruimer over afstanden.
is al met al net geen 300 km..
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gerhard

Re: Verslagen en foto's STN Jaarmeeting 2014

Bericht#64 » 14 aug 2014, 21:17

Kortrijk, België, 7 augustus 2014

Het lijkt wel of de duvel er mee speelt. Ik heb als vrachtwagenchauffeur overwegend dagritten maar wanneer er een tour of een jaarmeeting in het verschiet ligt kun je er de donder op zeggen dat ik een meerdaagse rit heb. Nu (donder­dagavond) sta ik in Kortrijk, België want daar moet ik morgenvroeg laden, dan nog Harel­beke en Antwerpen bijladen en wanneer ik dan nog ruimte over heb kan ik waar­schijn­lijk en route net zo lang bijladen tot ik vol zit. 't Zal wel weer een latertje worden. Je mist op deze manier wel een beetje de voorpret van de meeting, zo zonder toegang tot het forum. Nou ja, pret. Met de plotselinge dood van Dick eerder deze week zal er wel een behoorlijk beladen ondertoon merkbaar zijn maar dat betekent natuurlijk niet dat we niet van de omgeving, de tocht en elkaar mogen genieten en lol mogen hebben. Laten we vooral juist dat doen; celebrate life by honouring the dead.

België, 8 augustus 2014

Vanochtend stond ik keurig om kwart voor acht bij mijn eerste laadadres op de stoep. Een kwartiertje te vroeg kan geen kwaad dacht ik zo. Helaas begon men daar pas om 8.30 uur! Nou ja, vier pallets geladen en om 8.45 uur weer op naar mijn volgende laadadres, Harelbeke, amper 15 kilometer hier vandaan. Daar om 9.00 uur aangemeld voor de lading. Er waren -tig docks vrij maar ik moest uitgerekend laden voor een dock waar al een vrachtwagen voor stond en eer deze weg reed... Nou ja, na een uurtje mocht ik voor het dock, twintig rollen tapijt met het handje laden, daarna nog aan een ander dock nog tien kleine rolletjes laden. Kortom, pas na twee uur reed ik weer weg, op weg naar Antwerpen. Voor de ring om Antwerpen liep het behoorlijk vast. Er stond nu al 140 kilometer file in België. Om 14.00 uur was ik eindelijk in de haven van Antwerpen. Toen ik uit mijn cabine stapte om me bij het bedrijf aan te melden sprak een chauffeur mij aan. Hij stond daar al vanaf 8.00 uur en hij werd maar niet gelost en was behoorlijk over de zeik. Ik hoefde alleen maar 6 pallets gevaarlijke stoffen te laden en deed een schietgebedje dat ik niet zo lang zou hoeven te wachten. Ik mocht meteen na het aanmelden voor het dock en werd vrij snel geladen. Ik had dan ook mijn spanbanden en anti-slipmatjes al klaar en had mijn veiligheidsschoenen, fluovest en helm aan. Dat was wel een verschil met de mensen die in trainingsbroek en gympies/teenslippers op het terrein verschijnen... De pallets konden mooi naast die lange rollen tapijt die ik bewust op de rechterhelft van de laadvloer had geladen. De lading mooi vastgezet, loze ruimte opgevuld met oude pallets, spanplank er achter. Netjes gedaan, al zeg ik het zelf. Een berichtje naar mijn opdrachtgever gestuurd en na een tijdje kreeg ik te horen dat ik klaar was (ondanks dat ik nog 2 laadmeter over had) en naar hun vestiging in Enschede kon rijden. Om 15.15 uur vertrok ik uit Antwerpen.
Op de Belgische radio had ik al gehoord dat de E19 naar Breda behoorlijk vol stond en er werd aanbevolen om via Bergen op Zoom te gaan en daar werd goed naar geluisterd! Inmiddels slibde het hier ook behoorlijk dicht maar na knooppunt Markiezaat (onder Bergen op Zoom) rolde alles weer lekker door en bleef dat gelukkig ook doen. Bij Houten aan de A27 nog even m'n drie kwartier pauze genomen en dan nog even in ongeveer twee uurtjes naar Enschede. Daar aangekomen bleken alle docks bezet. Bummer! Gelukkig trok een terminaltrekker nét een beladen trailer voor een dock weg en daar mocht ik mijn trailer afkoppelen. Zucht. Mission accomplished. Nu nog met de losse trekker naar mijn standplaats Oldenzaal en de trekker aftanken, uitruimen en dan op mijn Burgmannetje naar huis.
Rond 21.00 uur was ik thuis. Ik was snel door Tineke bijgepraat over alles wat er op het forum over de tocht van morgen stond. Nog effe snel een kleine reparatie aan mijn helm doen en toen lekker in bad en snel naar bed! Alleen, hoe moe ik ook was, slapen lukt dan niet meteen. “M'n motortje loopt dan nog te snel” zeg ik dan altijd. Net als vroeger in de avondploeg en nachtploeg. Wanneer ik thuis kwam bleef ik altijd ook nog even op, even het onrustige gevoel uit je lijf krijgen, even rustig wat computeren, wat muziek luisteren of nog wat eten. Zo nu ook. Pas na twaalven zocht ik m'n bed weer op en maar viel wel gelijk in slaap.

Enschede, 9 augustus 2014

Om 5.30 uur trad de stomste uitvinding van de eeuw in werking, de wekker! Ik hoefde alleen nog maar even alles in de topkoffer te doen en die op de Grand Dink vast te klikken. Ik had gisteravond al even alle gereedschap e.d. van de Burgman naar de Grand Dink overgeheveld. Ik heb helaas geen tijd gehad om de brommert te poetsen. Misschien als ik héél hard rijd dat alles er onderweg naar Assel af waait maar daar heb ik een hard hoofd in.
We gingen als eerste naar (scooter)Kees in Nijverdal en na een bakkie gingen we naar Raalte waar Wim (Wibo), Edwin (Blurayfreak) & Melanie al bij het Harley Davidson-museum stonden te wachten, even later bij een tankstation in Raalte Anita opgepikt. Op naar De Naald in Apeldoorn. Daar stonden Jan Stender, Roelf, Arno en ons nieuwe lid uit Friesland, Anton. Vanuit Nijverdal was ook Gerrit nog meegereden en gingen we dus 11 man sterk de laatste loodjes afleggen. Het was maar 9 kilometer maar wel in een heel mooie omgeving, qua vegetatie lijkt het een beetje op de Posbank of de Holterberg maar dan wat minder heuvelachtig.

Kootwijk, 9 augustus 2014

Bij aankomst in Assel werden we keurig opgevangen en naar een parkeervak verwezen waar we de scooters konden plaatsen. Er waren al best een boel mensen aanwezig dus het was al gauw handjes schudden met oude bekenden maar ook met nieuwelingen of mensen die je normaal gesproken niet zo één, twee, drie ontmoet omdat die vaak aan de andere kant van het land wonen en met andere toertjes meerijden als Tineke en ik.

Ook maar meteen aangemeld aan de tafel en mijn bonnetje voor de lunch op gehaald en natuurlijk de goodie-bag gescoord. De mensen die vroegen wat er inzat kregen steevast als antwoord Ehm, effe kijken, ik zie een Ipad, eh, een laptop en een waardebon voor een enkele reis naar de Bermuda Driehoek. Kijk, zo'n antwoord roept meer vragen op als dat het vragen beantwoordt, ha ha! Ik had wel met een vluchtige blik de digitale bandenspanningsmeter van Continental gezien en daar was ik al blij mee. Ik zat eigenlijk al een tijdje te kijken voor een kleine bandenspanningsmeter dus een perfecte timing van Continental/STN. Ik liep terug naar mijn scooter die in vak A stond, deed de goodie-bag in de topkoffer en mengde mij weer onder de mensen.
Ik zag nu een aantal DBS-ers met hun motorscooters aankomen waaronder Diny en toen zij haar Kawasaki op de standaard ging zetten toverde zij een dingetje uit haar broek (!) en legde dat op de grond en zette daar haar jiffyvoetje op zo dat deze niet zou wegzakken in de zachte ondergrond. Ideaal! Ik vroeg het één en ander over dat dingetje en de DBS-er die naast haar stond deed zijn buddy open en zei “Bedoel je dit?” en liet een soortgelijk plaatje zien. Ik mocht 'm gelijk hebben. Ik weet je naam niet meer (ik ben erg slecht in namen en gezichten...) maar nog bedankt hiervoor.
Edwin (Amendoim) had vandaag trouwens een behoorlijke schuiver gemaakt op weg naar Assel. De hele rechterkant was beschadigd, spiegel er af en de broek kapot maar verders niets geloof ik.
Onderweg was Tineke ook nog even ten val gekomen. Gewoon stilstaand, even in onbalans en hup, daar lag ze. Wel weer haar enkel en knie bezeerd.
Ondertussen had Tineke zich ook aangemeld en ik deed ook haar goodie-bag in de topkoffer. Even later sprak ze met Herman en die mazzelpik had een Golden Ticket. Verrek ja, helemaal vergeten, de Golden Tickets! Dus maar even in beide goodie-bags kijken of wij wellicht ook een Golden Ticket hadden. In beide bags zaten kleine handgeschreven kaartjes en ik liet deze zien maar volgens de feestcommissie waren dit niet de Golden Tickets. Nou ja, dan alleen maar geluk in de liefde en niet in het spel, daar kom ik elke dag weer heel goed mijn leven mee door.
Nu was het tijd voor de speeches van de opperhoofden. Eric deed het woord en werd meerdere malen gestoord door passerende treinen. Hij sprak over de snelle groei van de club en sprak zijn medeleven uit aan de mensen die hier vanwege hun gezondheid niet konden zijn. Hij had natuurlijk ook aandacht voor het overlijden van Dik Mooring, maandag jl. en hield daarom een minuut stilte.
Nu was het tijd om aan de lunch te beginnen. Daartoe werden wij naar een klein zaaltje gedirigeerd en daar stond alles keurig klaar; soep, broodjes, beleg, kroketten, koffie en thee. Ik vond de bankjes enigszins krap maar even later schuift Martin (hij is volgens mij 2.31 meter lang!) moeiteloos bij ons aan. Wat deed ik fout?? Nou ja, even later zijn Rob (ook niet één van de kleinsten) en ik maar overdwars gaan zitten. Konden we tenminste onze benen kwijt.
Met gevulde buikjes begaven we ons weer richting scooters en even later begonnen we aan de korte tocht naar Radio Kootwijk om daar een groepsfoto te maken.
“Gebouw A”, zo als deze sfinx of kathedraal eigenlijk heet is eigenlijk mooi van lelijkheid. Op z'n minst een opmerkelijk gebouw. Rob wist het aan de hand van zijn Art-Deco bouwstijl meteen te plaatsen in de jaren 20 van de vorige eeuw. Knap hè?

Voor we aan de tour begonnen werd er eerst door Bakker Bart nog broodjes en drinken uitgedeeld. Groep A (waar Tineke en ik ook inzaten) vertrok als eerste voor de tourrit. De omgeving van Radio Kootwijk leent zich perfect voor wandelen en fietsen, wandel- en fietspaden in overvloed maar je mag bijna nergens met je brommertje komen, laat staan met motoren. Wat overblijft is via provinciale wegen er zo dicht mogelijk er om heen rijden en dat is ook mooi hoor. Wat wel grappig is is dat niet iedere groep dezelfde route heeft gereden omdat bij één groep de navigatie de geest gaf en bij een andere groep de route iets anders werd geïnterpreteerd door de kopman.

We waren weer terug bij het beginpunt van deze dag, Halte Assel. De afzetlinten waren nu weggehaald maar er was nog voldoende plaats om de dik 80 scooters te kunnen parkeren.
Langzaam maar zeker ging iedereen naar huis. Het groepje van 11 man uit het noorden en oosten ging nu in kleine groepjes terug. Ach, de een wil nog wat langer blijven plakken, de ander wil direct naar huis en weer een ander weet het nog niet.

Tineke heeft nog even geprobeerd of ze op een MP3 past. Voor je 't weet rijdt ze de klinkers uit de straat met zo'n ding en kan ik d'r amper bijhouden met Meneer Burgman...

Ook voor ons tweeën was het nu tijd om naar huis te gaan. We reden naar Apeldoorn om daar een patatje te eten. Normaal rijden we altijd aan de noordkant over de ring van Apeldoorn maar nu reden we door een deel van het centrum en dat was best mooi. Vooral een grote kerk kon ons beiden bekoren. Daarna reden we vrij vlot via Twello, Deventer, Holten, Markelo, Goor en Delden weer naar huis waar we rond 21.00 uur onze oprijlaan (kuch!) opreden. We hebben een mooie dag gehad en qua regen hebben we echt alle geluk van de wereld gehad. Sommige jaarmeetinggangers hebben echt stortbuien over zich heen gehad, wij nagenoeg niets.

Deze dag krijgt echter nog een staartje...

Vlak voor het in bad en slapen gaan kijken we nog even in de goodie-bags. Heb ik ineens een Golden Ticket in m'n hand! Gloeiende gloeiende....., hoe kan dat nou? In Assel had ik ook al beide goodie-bags op een Golden Ticket doorzocht maar niets gevonden en nu heb ik 'm zo maar in m'n hand. Nou ja, dan gaat het flesje vizierreiniger maar aan mijn neus voorbij (net als een week goeie seks want Tineke was not amused).

Enschede, 10 augustus 2014

… en het kan allemaal nog erger... Ik was pas rond 10.00 uur opgestaan, wat erg laat is voor mijn doen maar ik was moe. Tineke was al wel wat vroeger opgestaan en toen ik de woonkamer in kwam toonde ze mij een Golden Ticket. Nóg een Golden Ticket! Fukkerdefuk! Heeft deze eikel dan twee keer zo'n ticket over het hoofd gezien? Blijkbaar wel. Wat een sukkel, zeg. Nu was het een ticket voor een T-shirt. Ik denk dat ik vandaag maar stil in een hoekje blijf zitten... :-(

Tot een volgende keer, jongens!

O ja, de foto's.

Afbeelding
Jan Hutten, Eric L & Tineke, net na aankomst

Afbeelding
Net na aankomst

Afbeelding
Diny komt met haar Kawasaki aan

Afbeelding
Eriphan ziet na zijn vermoeiende reis nog vief uit

Afbeelding


Afbeelding
De internationale trein Amsterdam CS – Berlin Hbf laat van zich horen

Afbeelding
En een Koploper doet ook zo z'n best...

Afbeelding
Edwin (blurayfreak) houdt ook een speech

Afbeelding
... en iedereen luistert

Afbeelding
Een deel van de D(utch) B(ig) S(cooters) delegatie

Afbeelding
De motorscoots van Diny en Donald

Afbeelding
Naomi, Nigel en Lisanne
Laatst gewijzigd door Gerhard op 15 aug 2014, 04:59, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Stephan

Re: Verslagen en foto's STN Jaarmeeting 2014

Bericht#65 » 14 aug 2014, 21:22

Gerhard, een geweldig verslag, heb hem met genoegen gelezen....
En wat betreft de Golden Tickets......de prijzen zal ik je Zaterdag persoonlijk overhandigen... :lol: Heb jij toch nog een leuke avond :mrgreen:
0 x

Stephan

Re: Verslagen en foto's STN Jaarmeeting 2014

Bericht#66 » 14 aug 2014, 21:40

Wat mij eigenlijk opvalt is dat Gerhard 1 van de weinigen is die het sponsorcadeau noemt.
De bandenspanningsmeter van Continental is toch wel een geweldig mooi kado.
En daarnaast de geweldig mooie STN pen en Sticker die iedereen heeft mogen ontvangen.

Onze organisatie team heeft hier Zeer hard voor gewerkt.... :o
0 x

Eric L

Re: Verslagen en foto's STN Jaarmeeting 2014

Bericht#67 » 14 aug 2014, 22:02

Stephan schreef:Wat mij eigenlijk opvalt is dat Gerhard 1 van de weinigen is die het sponsorcadeau noemt.
De bandenspanningsmeter van Continental is toch wel een geweldig mooi kado.
En daarnaast de geweldig mooie STN pen en Sticker die iedereen heeft mogen ontvangen.

Onze organisatie team heeft hier Zeer hard voor gewerkt.... :o

En niet te vergeten de Kymco tas en het Kymco spel kaarten. ;)

Alle sponsoren
Bedankt voor alle giften.
0 x

Tineke

Re: Verslagen en foto's STN Jaarmeeting 2014

Bericht#68 » 14 aug 2014, 22:05

... en de golden Tickets :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
0 x

Edwin de Eerste

Re: Verslagen en foto's STN Jaarmeeting 2014

Bericht#69 » 14 aug 2014, 22:10

Ik dacht meteen aan de gouden stranden in de stille oceaan...............zucht

Groetjes Edwin
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Verslagen en foto's STN Jaarmeeting 2014

Bericht#70 » 14 aug 2014, 22:27

Het verslag van Gerhard breekt alle records, dit was de meest uit gebreide die ik gelezen heb :mrgreen:

Ook dat eerste gedeelte heb ik van genoten (het leven van een chauffeur :D ).

Goed gedaan maat :mrgreen: :mrgreen:
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2014”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer