28-09-14 Verslagen en Foto's DBS meeting Den Bosch

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: verslag DBS meeting Den Bosch

Bericht#21 » 29 sep 2014, 10:56

Arold schreef:Was trouwens de bougie had er meteen een ingezet nu rijdt ie weer heerlijk al gaat het nu wel verdomd langzaam na mijn rit



Je wilt het niet geloven maar mijn GD hield er ook mee op net voorbij Wijk en Aalburg. PPWwaaaappPP! Geen compressie meer, wel stationair draaien maar totaal geen kracht. Gebeurt wel vaker dus even rustig een andere bougie erin gezet, even de troep eruit laten blazen en toen ging alles weer helemaal goed ! Goh, we hebben dingen gemeen gehad dit weekend, Arold :-)

En nee Ilse, ik heb díe motoragent niet gezien want we zaten al ten noorden van Den Bosch en ik ging verder omhoog dus geen last van gehad. Sowieso waren het sneue rukkers om pas op het einde van de dag te komen opdagen toen meer dan de helft al weg was :-) Hadden niets beters meer te doen zeker die dag....
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: verslag DBS meeting Den Bosch

Bericht#22 » 29 sep 2014, 11:51

Eigenlijk zouden we na de Lichtjestour op eigen gelegenheid naar de DSB-meeting in Den Bosch gaan.
Toch anders besloten om zoals afgesproken aan te haken bij de STN-groep die via De Maxis en onder de leiding van tourmaster Wouter.
Al heel erg op tijd waren we bij De Bilt op de afgesproken plek.
Toch even op een iets andere plek gaan staan om te genieten van de opkomende zon.
Even later terug gereden naar de afgesproken plek en daar standen de mannen.
Nog even de route besproken en op naar Culemborg. Het pontje over en richting Zaltbommel.
Aldaar bij de benzinepomp een (dames)plasstop gehouden en het lijf bevochtigd.
Even later op naar het DSB-terrein.
Tjonge jonge wat een opkomst zeg van de STN-ers met een heel hoog Kymco New Dink gehalte. Dat maakt mij blij ;) ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook nog een rondje gereden op een MP-3, maar nog even wachten tot de spaarpot weer vol genoeg is. :lol: :lol: ;) ;)
Echt helemaal super. Er moet wat te wensen overblijven.....

Tegen 15.00 uur zijn we de ND gestart en zijn we huiswaarts gegaan.

Wat een super evenement, het heeft bij mij en Bea alle verwachtingen overtroffen.
Wij kijken er in ieder geval met trots op terug.

Graag tot een volgende gelegenheid of tour.

Groet Eric en Bea
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: verslag DBS meeting Den Bosch

Bericht#23 » 29 sep 2014, 13:48

[quote="Ilse"]ook die laseragent nog gezien richting Den Bosch? Wat een grap zeg.... :mrgreen: [/pquote]
Ik heb de lazer in ieder geval niet gezien :lol: misschien waren we te snel :lol: :lol: :lol:

Mtvrgrt kees
0 x

Tineke

Re: verslag DBS meeting Den Bosch

Bericht#24 » 29 sep 2014, 16:39

Omdat we de lichtjesroute en het 5 jarig bestaan van DBS als één weekend hebben gepland schrijf ik beide als één verslag. Helaas zijn de foto's die ik dacht te maken op 2 na niet gemaakt dus dit keer een verslag met maar heel weinig foto's van mij. :cry:

Eigenlijk was ik dit weekend liever op mijn Kymco Super 8 vertrokken. Maar Gerhard en ik hebben een compromis gesloten. Gerhard wilde in eerste instantie alleen naar de DBS meeting en ik wilde ook graag met de lichtjesroute mee rijden. Dit tourtje en de meeting sluiten tenslotte wel heel erg mooi op elkaar aan. Omdat ik mijn zin had doorgeduwd om naar de lichtjesroute te gaan kreeg Gerhard zijn zin om op de motor die kant uit te gaan. We zijn van plan om eerst naar Den Bosch te gaan om daar in het centrum de toerist uit te hangen.

Zaterdagochtend vertrekken we vanwege de mist wat later dan gepland. 9.15 uur stap ik achterop de Burgman. We willen via een mooie toeristische route rijden. Ger stelt de navigatie in op bochtige wegen en we laten ons verrassen waar we naar toe geleid worden. Vanuit Enschede eerst richting Haaksbergen waarna we al snel Duitsland in rijden en aan de Duitse kant rijden we een hele tijd langs de grens. We kwamen nog langs een oude spoorbrug die we nog herkennen van een eerder tourtje van Wouter.

Afbeelding

Bij die brug hebben we een stop gemaakt om even later via Millingen Aan De Rijn Nederland weer aan te doen. Dan rijden we dwars door Nijmegen. Eerst wel langs mooi huizen maar even later langs een industriegebied en een heel lang saai stuk. Wat dat betreft snap ik niet goed waarom de navigatie ons hier langs stuurt. Als we bijna bij Den Bosch zijn stuiten we op een omleiding waardoor we toch nog een stukje snelweg hebben mee gepikt. Maar we gaan daar weer vanaf zodra dat mogelijk is. We rijden een buitenwijk van Den Bosch binnen en eindigen in een straat wat duidelijk niet onze bestemming kan zijn. Het blijkt dat Gerhard een verkeerde straatnaam in heeft gegeven en de navi volgt dat onverbiddelijk. Een nieuwe poging brengt ons wel naar het centrum. We wilden de wereldberoemde Bossche Bollen van Jan de Groot gaan proeven maar toen we daar aankwamen stond het rijen dik buiten voor de deur. Nou eh, de Bossche Bol vonden we ineens niet zo belangrijk meer. Dus nog een klein stukje verder gereden en onze motor vlak na de brug geparkeerd. Het was toen al even na 13.00 uur dus die toeristische route had de nodige tijd gekost maar was zeker vele malen leuker dan via de snelweg.

We hadden een Bed & Breakfast in St. Michielsgestel gereserveerd en zouden daar tussen 15.00 en 16.00 uur zijn. Er bleef dus niet zo veel tijd over om Den Bosch te verkennen. We hebben er toch een klein beetje kunnen rondneuzen en hier midden in het centrum werden er op de terrasjes volop Bossche Bollen van Jan de Groot verkocht. Dus we streken neer op een terrasje en hebben ons deze soort van veredelde moorkop goed laten smaken.

Afbeelding

Toen werd het al snel tijd om richting het B&B te gaan. We werden er heel vriendelijk ontvangen en ook in het woongedeelte van het huis rondgeleid. Deze B&B is vroeger een varkensstal geweest maar is nu super-de-lux opgeknapt.

Afbeelding

Onze kamer was ruim en fris. Na onze spullen naar onze kamer te hebben gebracht werd het wachten op de andere gast. Ja ja, er zou nog een STNner in dit B&B overnachten. We gingen lekker buiten in het zonnetje op de motor op hem zitten wachten en ja hoor daar kwam ie aan gesjeest.

Afbeelding

Mister touraap himself.... Oh nee, deze foto had ik eerder op de dag al gemaakt toen we nog in Duitsland waren. ;) ;) ;) Deze aap is gemaakt van moertjes, boutjes e.d. maar past op deze plek wel leuk in mijn verslag. :D :D :D TK E Tonny kwam dus aangesjeest. We hebben hem wegwijs gemaakt in het B&B en hem zijn kamertje gewezen. Zeker niet verkeert die kamer, maar toch net iets minder luxe dan onze kamer. Maar hey, verschil moet er wezen.

Even later zijn we lopend het dorpje ingegaan omdat meneer Tonny daar nog even een boodschap wilde halen. Wauw, het hoogtepunt van dit weekend, een bezoek aan de supermarkt!!! :roll: :roll: Dat even naar de supermarkt werd een hele wandeling omdat we het zo 1, 2, 3 niet konden vinden. Toen we eindelijk weer terug waren in ons B&B even snel wat gegeten en op weg naar het afspreekpunt in Liempde. Wat ik wel jammer vond is dat wij samen met Ben die ook op de motor was het stuk naar Eindhoven niet mee konden rijden met de groep en we via de snelweg die kant uit werden gestuurd. We hebben daar in Eindhoven een hele tijd op de groep staan te wachten en toen ze eindelijk aan kwamen werd en ook nog een hele lange pauze gehouden. Ik vond het een beetje zonde van de tijd.

De lichtjesroute was best mooi. Sommige stukken was ik meer van onder de indruk dan andere stukken. Ook nu na een tijdje weer een pauze voor koffie en een worstenbroodje die ik uiteraard aan me voorbij heb laten gaan, maar top dat de Scoot en Bike Shop aan het inwendige van de mens gedacht heeft. Alwin heeft me veel over de Scoot and Angels club uitgelegd, waar deze rit door uitgezet was. Toen het laatste stuk nog gereden met als klap op de vuurpijl en tevens eindbestemming van deze route de smurfenvijver. Waar Tonny mij nog een heel droevig smurfenverhaaltje heeft verteld. Ik vraag me af of zijn kinderen geen trauma's aan die verhaaltjes van hem hebben overgehouden :roll: ...

Toen werd het weer langzaam tijd om richting B&B te gaan. Het was voor Gerhard en mij wel grappig om te zien hoe Tonny zich op het fietspad door allerlei bochten moest werken terwijl wij nergens last van hadden. Het laatste stuk ging over boerenweggetjes waar we samen op konden rijden. Ton had er de grootste schik aan dat wij af remden voor sommige bochten en drempels terwijl hij als een speer voor ons uit reed. Toch tegelijkertijd aangekomen op plaats van bestemming. Tja, Tonny, een motor rijd je er niet zomaar uit.:mrgreen: In het B&B nog een tijdje gezellig na gekletst, ons opgefrist en lekker ons bedje in gestapt.

Om 7.00 uur gaat de wekker. Aankleden, tandjes poetsen e.d. en dan wachten tot het tijd word om te ontbijten. Normaal gesproken ontbijten de gasten in de ruime keuken van het B&B maar omdat er extra gasten waren die alleen mee kwamen eten en bekenden waren van de gastvrouw en de andere gasten die in het B&B verbleven (er zijn in totaal 3 kamers) werd de tafel in de woonkamer rijkelijk gedekt en hebben we gezellig met de andere gasten gegeten.

Toen werd het tijd om de scooters weer van slot te halen en zijn we naar Den Bosch gereden om nogmaals te genieten van een Bossche Bol. Zo heb je ze nog nooit gegeten en zo eet je er 2 in 1 weekend. Toen richting Treurenburg voor de DBS meeting. We waren aan de vroege kant. Ondanks dat we ons via STN voor dit gebeuren hadden opgegeven mocht onze motor niet in het STN vak staan, :x wat op zich geen probleem was maar ik vond het toch lastig dat ik elke keer zo'n stuk heen en weer moest lopen als ik weer iets uit de motor nodig had.

Hier weer vele bekenden tegengekomen. Sommige hadden we gisteravond nog begroet want uiteraard waren we niet de enige die een overnachting hadden. Sommige hadden het geluk redelijk in de buurt te wonen en die konden ook met gemak bij de lichtjestour en bij deze meeting zijn. Uiteraard heel veel gekletst en rond gekeken. Gerhard heeft nog een proefrit gemaakt op een elektrische motor. In het begin even wennen omdat die direct reageert en hij geen geluid maakt. Hij kwam met een very big smile van de rit terug. Het bleek een super ervaring. Maar ja, of het handig is om zo'n motor aan te schaffen.... Voorlopig heeft dat nog veel te veel nadelen, vinden wij.

Op een gegeven moment gingen er veel mensen weer richting huis en ik denk dat het ongeveer 16.15 uur was dat wij ook maar weer besloten om op de motor te stappen. Nu in de navi ingetikt dat we niet over de snelwegen wilden (snelwegen schieten wel op maar zijn saai om te rijden) dus de navi mocht ons weer leiden. Het werd een totaal andere route dan de heenweg. We gingen nu via Rhenen, Wageningen, Arnhem, Zutphen enz. Ik had vermoed dat dit sneller zou gaan maar ook nu weer bijna 4 uur over gereden. Oké, we zijn onderweg wel gestopt om een happie te eten en even later om een lekker ijsje te eten. Om 20.10 uur waren we thuis. Ik moet toegeven dat ik op de terugweg blij was dat ik dat hele eind niet op de brommer hoefde te doen. Dan had het toch een latertje geworden of we hadden veel eerder bij de meeting moeten vertrekken. In deze 2 dagen ongeveer 450 km. op de teller erbij.

Al met al twee super dagen gehad waar ik weer met veel plezier op terug kan kijken. Dus ook nu weer wil ik iedereen bedanken voor de gezelligheid en allen die dit mogelijk hebben gemaakt. Guido en kornuiten bedankt voor deze zeer goed opgezette dag. En uiteraard ook vriend Tonny bedankt voor alle gein en gezelligheid.
Laatst gewijzigd door Tineke op 29 sep 2014, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: verslag DBS meeting Den Bosch

Bericht#25 » 29 sep 2014, 16:42

Potjandorie, wat een schitterende verslagen en foto,s.......daar word een mens vrolijk van. :mrgreen:

Revalidatie team is weer thuis, dus ik mag weer met BiWi spelen :lol: :lol: .
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Cobra42
Berichten: 842

Re: verslag DBS meeting Den Bosch

Bericht#26 » 29 sep 2014, 19:43

Mooie foto's en verslagen!
Bedankt daarvoor, zo heb ik toch een beetje het gevoel dat ik erbij was ;)
Fijn dat jullie een mooie dag hebben beleefd :)
0 x
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes



Gebruikersavatar
Anton-1962
Voormalig STN Lid
Berichten: 382

Re: verslag DBS meeting Den Bosch

Bericht#27 » 29 sep 2014, 20:00

Nou ik zou ook iets erop zetten,maar de heren hebben het allemaal al geschreven.
En ik sluit me aan bij het verslag,wat ze hebben gemaakt.
En inderdaad de pitstop was super snel,en nogmaals bedankt hiervoor jongens.
Uhm ik was om 20.45 uur binnen en heb een geweldige dag gehad daar in Brabant,maar ivbm de tijd zijn we na een korte meeting weer huiswaarts gereden.
Maar we kunnen terug kijken op een geweldige dag met een gouden randje.
Voor mij was dit 1 van de grootste toertochten die ik ooit heb gemaakt.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de dag die we hebben gemaakt met zijn allen.
Voor de rest niets meer aan toe te voegen,het was geslaagd.
0 x
Afbeelding Afbeelding

Stephan

Re: Verslagen en Foto's DBS meeting Den Bosch

Bericht#28 » 29 sep 2014, 20:27

Zo, dan eindelijk even tijd om mijn verslag te maken...

Gisteren begon de dag voor mij om 07.00uur toen ik de motor aanslingerde, en richting de Maxis in Muiden reed.

Afbeelding

Het was nog zo stil op de weg, alleen een politie auto met dienders die vreemd kijken en bedenken wat ik daar doe... ;)
Bij Schellingwoude, een mooi momentje.

Afbeelding

Mooi op tijd bij de Maxis stonden Willem, Wouter, Peter, Jan en Hans al te wachten. Niet veel later kwam ook Gerrit aanrijden.
Net voor 8.00uur zijn we vertrokken richting de Bilt waar Eric en Bea op ons zouden wachten.
En precies om 9.00uur kwamen we volgens planning aanrijden.

Afbeelding

Vervolgens richting de pont in Culemborg, waar Hans aanbood voor iedereen de overtocht te betalen, Hans bedankt daarvoor!

Afbeelding

Afbeelding

De reis liep voorspoedig en zelfs voor op schema, waardoor we net voor Treurenburg even een pitstop hebben gemaakt bij een tankstation. Net voor de stop voegde Bjorn uit IJsselstein zich bij ons.

Afbeelding

Toen we bij Treurenburg aankwamen werden we netjes opgevangen door het DBS Team en naar onze plek gewezen. Daar stonden al een hoop scoots geparkeerd van STN leden.

Afbeelding

Bijna iedereen was compleet alleen het feestnummer van de dag ontbrak nog :lol:
Gelukkig kwam Edwin (Amendoim) mooi op tijd aanrijden.

Afbeelding

Edwin riep mij even apart en uit zijn topkoffer kwam een sweater tevoorschijn die hij had laten maken als een "verlaat" verjaardagscadeau :D Ik was zeer verrast en ben er waanzinnig blij mee. Er heeft een hoop werk in gezeten en het is wel mooi om jezelf erin te herkennen. I kweet, doodskopjes vinden sommige niets, maar ik vind hem wel mooi...

Afbeelding

Daarna was het voor mij even een rondje maken. Kennis maken met Guido, de oprichter van DBS en Jurgen van ScooterXpress. Tevens stonden onze sponsoren AGM, Peugeot, Sym en VEDA Scooters ook met een stand en konden we even een babbeltje maken.
Erg jammer was dat Kymco Nederland op het laatste moment besloot niet te komen. Een gemiste kans van Kymco moet ik zeggen... :!:

Bij AGM wilde Edwin even de Cafe Racer proberen, lijkt wel een jong rebels mannetje zo :lol:

Afbeelding

Er was genoeg te zien en te beleven:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor iedereen was ook wel iets te koop. Van Dr. Pulley Rollers, Jassen, handschoenen etc.

Rond 16.30 was het tijd om aan de terugweg te beginnen. Met Wouter, Willem en Tonny reden we richting Pont Culemborg

Afbeelding

Vervolgens naar Bunnik waar we een pannenkoek / broodje zouden eten, echter met een minimale wachttijd van een uur zijn we na een drankje vertrokken en net voor Zeist een gezellig eetcafe gevonden.

Afbeelding

Aangezien ikzelf de hele dag had geleefd op twee broodjes en een banaan, had ik nog wat calorietjes tegoed :mrgreen:
En Tonny heeft mijn frietjes opgegeten, dus heb het toch weer goed gedaan

Afbeelding

Daarna zijn we met standje volgas vertrokken richting Maartensdijk en Hilversum. Het was bijster rustig op de weg

Afbeelding

Ergens op een zeer donkere weg kwamen we opeens een kudde loslopende koeien tegen, waar die nou opeens vandaan kwamen, geen idee.

Vlakbij Weesp afscheid genomen van Wouter en Willem en ik via Weesp, Ijburg naar Amsterdam Noord gereden.

21.15 uur was ik thuis met 235km op de teller.

Afbeelding

Uiteraard DBS bedankt voor deze geweldige dag, alsmede alle standhouders deze dag.
En absoluut alle STN deelnemers die gekomen zijn. Ik kreeg zeer veel complimenten over de sfeer en opkomst van onze club. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hier MEER dan trots op ben!!

Grts

Stephan
0 x

Arold

Re: Verslagen en Foto's DBS meeting Den Bosch

Bericht#29 » 29 sep 2014, 20:33

even een filmpje met jullie delen van de Dutch Big Scooters
vooral de laatste 10seconden zijn super waar ik te zien ben als ik weg rijdt met de Peugeot Metropolis
samen met Liesanne
http://www.youtube.com/watch?v=QwC3rkOlyu0
grt Arold
0 x

Gebruikersavatar
De Stofzuiger
STN Tourbuffel
Berichten: 1280
Contacteer:

Re: Verslagen en Foto's DBS meeting Den Bosch

Bericht#30 » 29 sep 2014, 20:35

Hier komen mijn foto,s
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x
Welcome to the rest of your life

Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2014”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer