12-10-14 Verslag STN nachttour 2014

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

12-10-14 Verslag STN nachttour 2014

Bericht#1 » 12 okt 2014, 02:31

02.30 uur
Wij zijn thuis na een prachtige nachttour.
Dank aan allen voor de gezelligheid.
Siem dank voor het uitzetten van de tour.
Verslag volgt.....

Groet Eric en Bea
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
kuya
STN Tourbuffel
Berichten: 1912

Re: Verslag STN nachttour 2014

Bericht#2 » 12 okt 2014, 07:57

Nou Eric ik ben benieuwt naar de foto's die gaan komen;
GR Hans.
0 x
Afbeelding Afbeelding

Gerhard

Re: Verslag STN nachttour 2014

Bericht#3 » 12 okt 2014, 08:24

kuya schreef:Nou Eric ik ben benieuwt naar de foto's die gaan komen

Exclusief!

De eerste foto van de nachttour!

Afbeelding
Amsterdam bij nacht
0 x

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: Verslag STN nachttour 2014

Bericht#4 » 12 okt 2014, 09:03

:mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol:
0 x

TK E

Re: Verslag STN nachttour 2014

Bericht#5 » 12 okt 2014, 09:41

Hier volgt een verslag van de enige echte TourBuffel....... :D

Afbeelding

Na korte overleg heb we samen besloten om op te rijden naar de STN NachtTour Reloaded.......dus om 7:30 zouden we vertrekken maar gezien de tijdsdruk bij sommige stonden Eric samen met Bea al om 7:00 voor de deur te toeteren "tuut....tuut"......van gaan we al....... ;) ....eeeehh tja 19:30 is bij mij toch geen 19:00 uur maar de schemering begon al aardig in te vallen dus is opzich ook geen probleem om iets eerder te gaan vertrekken.......

Wel had ik zoiets van.......gezien de regen die er gevallen is had ik mijn twijfels of de NachtTour wel kon doorgaan.......en op de heenreis naar Amsterdam was het ook op sommige stukken zéér mistig..........en voor mij kwam weer het zelfde gevoel als toen met de "IT GIET OAN TOUR"......hopen dat Eric wel de tegenligger op tijd ziet.........gelukkig hoe dichter we bij Amsterdam kwamen hoe minder de mist werd...........en dat het rijden in het donker best lastig is horen jullie later in mijn verslag wel.... :o :o

Na aankomst op de afgesproken plek werden we hartelijk ontvangen op "Paringclub" eeeehh......shit ben de naam vergeten maar de welkomst was geweldig met onder andere de verlichte scooter van Stephan.....

Afbeelding

Afbeelding

Ook ben ik maar begonnen om maar gelijk mijn snoep " Apekoppen " uit te delen dit omdat ik anders niet mee mocht van Stephan.. :mrgreen: :mrgreen:

Ook wel leuk is dat Danny ons kwam uitzwaaien en ondanks zijn nachtblindheid is gelukkig alles goed gegaan......maar goed nadat iedereen aanwezig waren konden we gaan vertrekken en jawel we hadden zelf een spook in ons midden.....en een huis Bunny (van de parenclub misschien) :lol: :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Maar goed de Tour ging van start en ik moet zeggen dat het best wel indrukwekkend is om 15 scooters te zien gaan in het pikke donker......
De Tour ging verder over verschillende paden en wegen en dat was zeker een mooi en prachtig gezicht.......en dat de tour niet over rozen ging onderging Peter van der Gaag aan de lijfe.......die ging na over een bruggetje linksaf te slaan........besloot hij de onderkant van zijn scooter te gaan wassen want hij reed in een droog gevallen greppel :o :o :oops:
Gelukkig door het hoge gras was er weinig schade aan zijn scooter.. :( tot zelfs bijna geen schade......en voor zover wij konden zien waren er alleen kleine krasjes te bekennen maar gezien het donker was konden we het niet zo goed zien

Hierna zijn we een korte pauze gaan houden bij de bekende Spaarnewoude "hier wordt altijd Dance Valley gehouden".........
Hier hadden we goed uitzicht op de sterren en hier en daar de bewolking
En dat het nacht was is best wel te zien.......eeeehhhh haast niet te zien..... :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Maar daar had jan ook wel een oplossing voor d.mv. een zwaailichtledlamp..... :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig is de Tour verder uitgereden zonder gebeurtenissen en om 13:00 uur kwawen we weer aan op de afgesproken plaats en hier hebben we met zijn alle nog wat gedronken en gegeten.......
Wel jammer dat mijn Tour plaatsgenoot besloot om na zijn mededeling direct te vertrekken naar huis terwijl ik nog aan het eten, drinken en in gesprek was anderen leden.. :( ...... Terwijl na 10 á 15 minuten iedereen hun vertrek aankondigde.......maar goed in dit geval kon ik na een omweg door Amsterdam (probeerde om Amsterdam heen te rijden) vol gas naar huis rijden en om 02:40 was ik thuis en kon ik nog effe een versnapering nemen want het was tenslotte zaterdagavond.......eeehhhh zondagochtend...... :mrgreen: :mrgreen:

Ik wil iedereen bedanken voor de gezellige avond/nacht/ochtend Tour..... :lol: :lol:
Siem ook jij bedankt voor het uitzetten van de Tour........voor mij had ik het gevoel waar rij ik nu maar dat mocht de pret niet drukken........ :lol: :mrgreen:

TK E
Laatst gewijzigd door TK E op 12 okt 2014, 10:34, 6 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
kuya
STN Tourbuffel
Berichten: 1912

Re: Verslag STN nachttour 2014

Bericht#6 » 12 okt 2014, 09:57

:lol: :lol: :lol: :lol: 8-) wat een gekke bende maar wel leuk hoor dit halloween gebeuren. :) ;)
Gerhard ja dat had ik ook eerst gedacht dat word donker kamerwerk :lol: :lol:
Gelukkig was er een wit spook en een witte beer die de duisternis doen doorbreken :mrgreen:
0 x
Afbeelding Afbeelding

Stephan

Re: Verslag STN nachttour 2014

Bericht#7 » 12 okt 2014, 10:08

Mijn verslag volgt later vandaag. Eerst maar wat tuinieren..:-)
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Verslag STN nachttour 2014

Bericht#8 » 12 okt 2014, 11:06

Jeetje..wat een festijn :lol:

Maar goed dat Peter eerst geoefend heeft in "dekking zoeken".

Ik had zo mijn twijfels met mn zomer bandjes..zal wel aardig glad geweest zijn hier en daar.
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: Verslag STN nachttour 2014

Bericht#9 » 12 okt 2014, 12:06

We zijn hier ook weer een beetje bijgekomen na het nachtelijke tourtje..

Danny was in de middag even bij ons op de tuin waar hij al aangaf heel misschien even te komen om ons uit te zwaaien.. Ik zei nog " Zou leuk zijn, of misschien bij de terugkomst rond 00.30 '' Niet wetende dat Danny beide zou doen. Echt geweldig leuk.

Karin en Marjoleine hadden voor koffie en thee gezorgd. Toch lekker om wat warms te drinken voor de mosterrit.. :mrgreen:

Rond 22.00 vertrok de boel met een spook en een konijn in ons midden. Tjalling en Barbara hebben het weer geflikt. Geweldig.

De tour was weer meer dan geweldig. Het blijft een mooie ervaring om zo door slecht of niet verlichte delen van NL te rijden.
Foto,s nemen is een beetje lastig dus heb ik deze helaas niet.. Maar ik weet zeker dat deze wel komen..

Vond het erg fijn om weer eens een tourtje mee te kunnen maken.. Blijft toch altijd kriebelen.

Rond 00.30 waren we weer terug op de tuin waar Karin al weer stond te wachten met een drankje en een hapje. Marjoleine had ook wat hapjes gemaakt maar was de slimste van ons allemaal en lag lekker in bed. :mrgreen:
Geweldig lief van Karin dat ze zo voor ons klaar stond. Het koste haar moeite maar ze heeft het toch maar gedaan. Ben trots op je lieverd.. xxx

Siem bedankt voor het voorrijden van de tour.. Iedereen bedankt voor de gezelligheid. Hopelijk ben ik snel weer in de gelegenheid om mee te gaan met een tourtje of meeting..
0 x
Verander muren in deuren....

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Verslag STN nachttour 2014

Bericht#10 » 12 okt 2014, 12:22

We zullen er maar een kort verslagje van maken want anderen hebben genoeg te vertellen :-)

Wederom was dit een zéér geslaagd tourtje, chapeau aan Siem en het het bestuur voor de organisatie en de gastvrijheid !

's Middags was ik aan het werk samen met Cees, onze grafisch designer, die onder andere het design van de skullshirts heeft gemaakt. Hij staat ook al op de foto op het forum als de broer van Eriphan. Normaal gesproken is hij een nachtmens en had dit weekend niets te doen dus grapte ik : nou, dan ga je toch lekker meer met de nachttour ? Dan zie je ook eens wat van de STN en de leden en weet je waar je het allemaal voor doet :-). Dat was eigenlijk een uitlokkertje want Cees heeft nog nooit op een scooter gereden... echt nog nooit. Wel eens achterop maar verder niet. En hij zei ja ! Natuurlijk heb ik een aantal Grand Dinks staan dus vooruit, gaan we eerst even proefrijden. Dat was heel onwennig en ging langzaam maar verbazingwekkend genoeg had hij het snel genoeg onder de knie, voor zover je dat van een "scootermaagd" mag verwachten. En dit was half 5 's middags.

Eerst zijn we toen even naar Bart (Dutch) gereden om een motorjas te lenen. Een extra motorbroek, dikke trui en handschoenen had ik zelf voor hem te leen. Aldaar was ook Metal Mike en die wilde spontaan ook mee met dit tourtje want zijn andere afspraak en verplichtingen waren komen te vervallen. Deze ouwe rot offert zichzelf dan wel op en het Wolfpack bestond nu al uit 3 man waarvan 1 niet zo ervaren jonkie en 1 volledige newbie :-)

Afgesproken met Mike rond 20:00 uur bij de Groenoordhallen in Leiden, Cees nog steeds wat onwennig (maar verbazingwekkend goed) achter mij en Mike daar weer achteraan als meer ervaren hekkesluiter. Van daar via Warmond langs de A44 naar Abbenes en Nieuw Vennep gereden waar ik nog even iets moest ophalen bij een klant. Ging helemaal prima ! En dat zijn niet de makkelijkste stukjes... Via Hoofddorp dan naar Badhoevedorp waar we nog even snel hebben getankt en toen door naar de Paardenclub :-P.

We waren de laatsten die aankwamen maar de ontvangst was zoals altijd meer dan hartelijk en een gezellig weerzien. Danny had ik niet verwacht want die had iets om mij te geven maar dat zou via Stephan gaan. Tot mijn verbazing dus was hij zelf aanwezig en dat was een heel erg leuke verrassing :-) Maar er moest ook nog gereden worden, dus op de scoot allemaal en de route liep door voornamelijk natuurgebied, wat ik niet had verwacht (meer stedelijk dacht ik) en omdat ik meer achteraan reed, was het fantastisch om te zien hoe een hele rups van rode achterlichten zich door het nachtelijk landschap heen bewoog :-) Ik dacht ook nog : die arme mensen daar die in de weinige huizen wonen waar we voorbij kwamen, moeten wel denken : what the f*ck ?? :-D De route was op sommige plekken heel uitdagend met soms zeer smalle paadjes maar in het volle maanlicht zag het er toch prachtig uit, meer dan de moeite waard. Geen idee waar we waren maar het was perfect. Landweggetjes, donkere bospaadjes, zeer uitdagende bruggetjes (steil, gemaakt van hout en nat dus vaak glibberig) en creatieve scherpe bochtjes waar helaas, zoals al beschreven, de scooter van Peter opeens tot een wisseling van carriêre besloot en grasmaaier wilde worden. Mike zag het als eerste vlak voor hem gebeuren, schoot meteen te hulp. Geen persoonlijke ongelukken maar de Grand Dink zat anderhalve meter lager vast in het gras. Tonny kwam terugrijden en terwijl Peter en Mike trokken, duwden en tilden Tonny en ikzelf van de voorkant en met vereende krachten kregen we die weer op het smalle asfalt terwijl Cees alles goed bijlichtte. Peter had blijkbaar last van zijn hoge scherm dat beslagen was en vol met regendruppels waardoor hij de bocht net iets te ruim had ingeschat. Door de val was de GD wel verzopen (een bekend verschijnsel) maar na een heel rondje kickstarten kwam die weer brullend tot leven. Stephan en Eric (geloof ik) kwamen ook nog even terugrijden maar het was gelukkig al opgelost en de rest stond verderop op ons te wachten.

De rest van de rit verliep geheel zonder incidenten en was gewoon echt helemaal super :-) Terug bij de Paardenclub hebben we nog even gezellig iets samen gedronken en gegeten (dank aan de heren en (hun) dames voor de meegebrachte zelfgemaakte lekkernijen!) en toen was Danny er ook opeens alweer ! :-) Een toen was het alweer tijd om afscheid te nemen....

Om even terug te komen op "mijn" Cees.... alom bewondering en respect voor die gozer en ik ben ook vreselijk trots op hem want ga maar na : voor de éérste keer zelf op een scooter gereden.... voor het eerst meteen op een lange afstand (in totaal denk ik dat we rond de 135 KM hebben gereden).... voor het eerst in het donker gereden.... onder natte en soms gure omstandigheden dan ook meteen.... en op een tourtje dat zelfs voor ervaren rijders een uitdaging was ! En hij reed goed, zonder problemen, veel en veel beter dan je van een newbie kunt en mag verwachten ! En dan ook nog eens meteen op een Grand Dink, nu niet echt de lichtste en makkelijkste scooter ! Voor een dergelijke ongelofelijke prestatie van dat alles bij elkaar heb ik Stephan dan ook het voorstel gedaan voor een nieuwe categorie rijders : Tourkalfje :-) Hij zou het meteen verdiend hebben :-).

De terugreis liep op zich voorspoedig : de Garmin stuurde me naar de N200 maar dat leek me geen goed idee dus na een kilometer weer omgedraaid en pal naar het zuiden gereden. De weg was snel gevonden en via Badhoevedorp koos ik ervoor om dwars over Schiphol te rijden, altijd leuk zo met al die lichtjes in het donker. Naar Aalsmeerderbrug en daar rechtsaf over de dijk naar Burgerveen (goh, de palingrokerij was helaas al dicht rond half 3 's nachts) en binnendoor via Rijpwetering weer terug naar Leiden waar we eerst Mike thuis hebben gebracht. Voor het laatste stukje de touristische route gepakt door het centrum van Leiden naar Leiderdorp waar we rond 3 uur nog een overijverige motoragent een scootertje uitgebreid zagen bekeuren. Tegen half 4 waren we dan bij mij thuis, nog even een heet bord stamppot allebei naar binnen gewerkt en gezellig nagepraat. Cees vond de hele ervaring geweldig en ik denk dat we er wel een nieuw clublid bij krijgen :-). Toen heb ik hem z'n auto ingeschopt om naar huis te gaan en alhoewel ik om half 11 de oogjes weer open deed, slaapt hij denk ik nog steeds op dit moment (12 uur) :-)

Voor mijn laatste tourtje van dit jaar wil ik iedereen bedanken want alleen samen kunnen we het zo leuk en gezellig maken.
Laatst gewijzigd door Amendoim op 14 okt 2014, 12:27, 4 keer totaal gewijzigd.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2014”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer