30-11-14 Toertje Kinderdijk...net niet

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Toertje Kinderdijk...net niet

Bericht#1 » 30 nov 2014, 18:25

Hallo Bikkels,
Jullie hadden nog meer mist dan wij rond Delft e.o.
Zal wel door de rivieren komen, die trekken altijd vochtige lucht aan.
Ik heb je per pb gemeld dat we bij jullie in de buurt zouden komen vandaag voor een oppepper, maar jullie hebben zelf een Tourtje gereden. Prima!
Dank voor de plaatjes en jullie verslag.
Groeten uit Maassluis en H.van Holland.
Jan, Albert en Monic.
Laatst gewijzigd door Jan-H op 30 nov 2014, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cobra42
Berichten: 842

Re: Toertje Kinderdijk...net niet

Bericht#2 » 30 nov 2014, 18:26

Leuk verslag met mistige foto's :D
Knap hoor 65 km met het natte frisse weer vandaag ;)
0 x
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes



Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Toertje Kinderdijk...net niet

Bericht#3 » 30 nov 2014, 18:32

Lees net je pb'tje Hetty en Anno,
Had leuk geweest, maar laten we dat maar doen met een graad of 12 of meer met een beetje zon i.p.v. 3 a 4.
Dank voor je positieve reactie en graag tot volgend seizoen.
Jan H.
Maassluis.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Tineke

Re: Toertje Kinderdijk...net niet

Bericht#4 » 30 nov 2014, 18:36

Jammer dat deze poging niet gelukt is. Tja, Kinderdijk wil ik ook ooit nog eens een keer naar toe.
0 x

Stephan

Re: Toertje Kinderdijk...net niet

Bericht#5 » 30 nov 2014, 18:48

Ik moest vandaag onze dochter Marieke ophalen in Weesp. Ze had een paar daagjes bij oma gelogeerd.
Tjemig, ik was nog geen 8 km verder of mijn vingertoppen waren al bevroren :roll:

Langs het Amsterdam Rijnkanaal en na een 35min rijden in Weesp aangekomen, koud tot op het bot... en het vriest nog niet eens flink :shock:

Normaal had ik er niet zoveel last van, maar nu ik maar liefst 14 kgs ben afgevallen merk ik toch wel dat al dat "puppy vet" ergens goed voor is geweest :lol: :lol:

Anyway....mooi verhaal weer Hetty en Anno, het is leuk te zien dat jullie ondanks het frisse weer er toch samen op uitgaan!

Bedankt voor het delen hier!

Hetty schreef:ps. Er zal toch echt een goeie navigatie moeten komen. Heb inmiddels het 1 en ander gelezen hiero, maar tips zijn altijd welkom. Het navigatiesysteem moet trouwens te combineren zijn met een MacBook.


Het enigste wat ik jullie kan aanraden is om voor een Garmin Zumo te gaan. Deze zijn er in verschillende modellen. Het is ook een beetje afhankelijk van jullie budget. Voordeel van een Zumo is dat ze waterdicht zijn en je gebruik kan maken van de open fietskaart. D.m.v. het gratis Garmin programmaatje Basecamp kun je de route van te voren inplannen, en in de Garmin laden. Ook kun je gereden routes "opnemen" en terug laden in Basecamp. Het vergt wat oefening, maar ik begin er ook steeds handiger in te worden.

Een 2e hands Zumo is voordelig, maar let wel op dat je daar een Lifetime update bij krijgt, anders moet je zelf kaarten aanschaffen en dat kost rond de 50 a 60 euro. Indien jullie budget het toelaat, kijk dan voor een Zumo 350 of 390LM. Hou wel rekening met een aanschaf prijs rond de 350 a 400 euro.

Een 2e hands Zumo 220 / 550 zal rond de 150 a 200 liggen.
Alle Garmin modellen kun je gebruiken met zowel PC als Mac Book.


Grts

Stephan
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Toertje Kinderdijk...net niet

Bericht#6 » 30 nov 2014, 19:57

Mooi verslag Hetty,

Dit is voor mij geen weer om in te toeren helaas. Knap dat jullie het doen.

Over de navigatie,

Tja ... Ik gebruik een TT Rider alweer sinds jaren. Werkt nog steeds perfect. Kaart Updates gebruik ik niet want dat kost bij dit oudje geld.

Zo heb je ook de urban rider. Dit is meen ik de opvolger.

De TT rider is zeer betrouwbaar gelet op mijn ervaringen. Hij rekent snel en herberekent snel. Tegenwoordig kan men ook met TomTom zelf routes maken. Echter de Garmin is nog steeds de koploper hierin.

In het verleden ervaringen gehad met mensen welke garmin gebruikte en soms vastliep daar waar TT rider lekker verder gaat.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: Toertje Kinderdijk...net niet

Bericht#7 » 30 nov 2014, 20:07

Hetty vindt je met deze temperaturen en regen het scooter rijden nog steeds leuk?????
volgens mij wel
Leuk om alles te lezen en ondanks de kou en regen hebben jullie toch wel een leuk tripje gemaakt.
Hans
0 x

TK E

Re: Toertje Kinderdijk...net niet

Bericht#8 » 30 nov 2014, 20:26

Kijk nog meer Die Hards.....Klasse gedaan hoor.....
TK E
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2014”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer