Eerste verkenning jaarmeeting

Alles over de (komende) STN Jaarmeeting
Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Eerste verkenning jaarmeeting

Bericht#1 » 21 feb 2022, 21:33

Het was wel een beetje fris, maar echt koud heb ik het niet gehad. Ik had me ook wel goed aangekleed met een leren motorbroek en Revit motorjack. De verwarmde handvatten op mijn nieuwste aanwinst voelden prettig aan en koude handen waren daardoor niet aanwezig. Het eerste stuk dat ik gereden heb was ongeveer 25 kilometer en toen was ik op de eerste locatie. Kopje koffie op deze tijd ging er zeker in en de vriendelijke gastvrouw was weer blij open te mogen na een lange periode van gedwongen sluiting.
Het was behagelijk warm binnen ondanks het stenen gewelf waar ik mij bevond. Even later schoof Edwin aan en bespraken we enkele ideeën en gaf hij mij tips om een jaarmeeting te organiseren. Je kent het wel: denk je hieraan, en wat dacht je van..... misschien is het ook wel leuk om..... kortom de kletsmajoor zat op zijn plek!

Na enige tijd een heerlijke lunch genoten in deze brasserie waar de porties inslaan als bom; hoewel dat op deze locatie nou eigenlijk niet de bedoeling is. Maar dat leg ik later nog wel eens uit. Ik heb er wel een foto van gemaakt en moet eerlijk zeggen dat alle gerechten er ruim bemeten en goed uitzien.

Afbeelding

Na de lunch even de locatie verder geobserveerd en gezien dat we hier wel zouden kunnen starten. Even wat foto's gemaakt en toen op de scooters gestapt om het eerste gedeelte van een geplande route te rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Zo, de kletsmajoor staat mooi op de foto en via het achtergelegen land rijden we over de binnenwegen en dijkjes een goede 30 kilometer naar de eerste stopplaats. Daar staan we ineens bij een indrukwekkend gebouw. On-nederlands zou ik zeggen. Als dit al zo een indruk maakt, wat zou het origineel, dat ruim 1700 kilometer verderop ligt, voor een indruk moeten maken. We betreden het gebouw en zijn overrompeld van de pracht en praal die zich binnenin tentoon spreid. Na een klein uurtje staan we weer buiten en besluiten dat deze stop zeker de moeite waard is. Het is gratis toegankelijk, er is een toilet en souvenirshop en voor wie niet naar binnen wil, is het centrum en/of terras dichtbij. Nog snel even een foto van de locatie schieten en dan weer opstappen.

Afbeelding

Het stelletje gast op de scooters nog wat door het vlakke landschap naar een andere locatie. Dit zou het eindpunt kunnen worden, maar van hier houden we nog een 'slag om de arm'. Het is een prima locatie met voor ieder wat wils. Leuke speeltoestellen voor de kinderen. In de zomer een groot terras aan het water met zicht op de steiger; kortom de sfeer is prima. De majoor en ik bestellen een flesje koffie en wat bitterhammen, en praten nog wat na over de belevenissen en de toekomstige jaarmeeting.
Buiten is het al donker geworden als we weer op de tweewielers stappen. We gaan ieder onze eigen weg. De majoor naar het noorden en ik zuidwaarts.

Nieuwsgierig geworden ? Je kunt je alvast opgeven voor de jaarmeeting op zaterdag 10 september 2022.

Wordt zeker nog vervolgd.
3 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Eerste verkenning jaarmeeting

Bericht#2 » 23 feb 2022, 18:27

:rock!: het lijkt heel erg leuk plek. Ik ben benieuwd .:sct1:
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Eerste verkenning jaarmeeting

Bericht#3 » 15 mei 2022, 11:20

Spannend! :thumbsup:
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Eerste verkenning jaarmeeting

Bericht#4 » 31 jul 2022, 12:04

ijs en weder dienende, ben ik erbij. ;)
Groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “STN Jaarmeeting 2022”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer