Piaggio New Liberty (S) Review topic

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#621 » 14 sep 2019, 23:03

ik rij sinds vandaag rond met 8 gram dr Pulley sliders dit rijd heerlijk rustig en soepel
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Alexs.

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#622 » 18 sep 2019, 19:12

Wat voor all weather banden raden jullie aan voor deze scooter? Heb bij aanschaf wel meteen een winter setje Mitas mc32 winscoot winterbanden erbij gekregen maar deze vind ik op droog wegdek nou niet heel prettig rijden ten opzichte van de maxxis die er standaard op zitten. Zag laatst pas dat de achterband van Mitas maat 110/80/14 heeft ipv 100/80/14. Is dat trouwens ook heel erg? Heb het idee dat ik de band wel vaker moet op pompen met deze band iig.
0 x

Gebruikersavatar
mcguyver
Berichten: 279

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#623 » 19 sep 2019, 06:53

Alexs. schreef:Wat voor all weather banden raden jullie aan voor deze scooter? Heb bij aanschaf wel meteen een winter setje Mitas mc32 winscoot winterbanden erbij gekregen maar deze vind ik op droog wegdek nou niet heel prettig rijden ten opzichte van de maxxis die er standaard op zitten. Zag laatst pas dat de achterband van Mitas maat 110/80/14 heeft ipv 100/80/14. Is dat trouwens ook heel erg? Heb het idee dat ik de band wel vaker moet op pompen met deze band iig.


Welkom bij de club, stel je eerst even voor: Stel je even voor
0 x

Alexs.

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#624 » 19 sep 2019, 12:34

Thanks, done :)
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#625 » 19 sep 2019, 13:19

Alexs. schreef:Thanks, done :)


Als ik je een advies mag geven voor all weather banden zou ik voor de Michelin Citygrip Winter gaan. Top bandje. Altijd goede grip. Ik rij dag en nacht in weer en wind... Echt een aanrader. Gaan binnenkort ook weer op mijn MP3 Yourban gemonteerd worden...
0 x

Alexs.

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#626 » 19 sep 2019, 14:08

Supreme81 schreef:
Alexs. schreef:Thanks, done :)


Als ik je een advies mag geven voor all weather banden zou ik voor de Michelin Citygrip Winter gaan. Top bandje. Altijd goede grip. Ik rij dag en nacht in weer en wind... Echt een aanrader. Gaan binnenkort ook weer op mijn MP3 Yourban gemonteerd worden...


Dank. Ga er eens naar kijken. Verlies je er in de zomermaanden niet veel rijcomfort mee ten opzichte van bijvoorbeeld de Maxxis fabrieksbandjes die er nu onder zitten? Met die Mitas banden heb ik het gevoel dat ik soms bijna omval in bochten.
En kan alleen bijna nergens fatsoenlijke banden vinden met de maat 100/80/14. Komt dit nou echt zo precies of is 110/80/14 wat bijvoorbeeld mijn winterbandenmaat nu is ook gewoon prima?
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#627 » 20 sep 2019, 07:50

De Michelin Citygrip Winter rijdt juist ook prima in de zomer. Qua maatvoering valt de achterband iets groter(breder) uit, maar dat komt mijn inziens ook weer het rijcomfort en grip ten goede. Gewoon laten monteren en rijden maar...! ;) :sct1:
0 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#628 » 20 sep 2019, 12:01

hoeveel km kun je ongeveer rijden met de city grips winter?

ik heb voor een orginele maxxis band nog die er al 22k km opzit en geen slijtsporen vertoont, achter zit door ooit een lekke band gehad te hebben een michelin city grip op die toch ook al 12k km mee gaat en geen slijtplekken vertoont.
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#629 » 20 sep 2019, 16:59

Roy schreef:hoeveel km kun je ongeveer rijden met de city grips winter?

ik heb voor een orginele maxxis band nog die er al 22k km opzit en geen slijtsporen vertoont, achter zit door ooit een lekke band gehad te hebben een michelin city grip op die toch ook al 12k km mee gaat en geen slijtplekken vertoont.


Is altijd lastig te zeggen hoeveel km je er mee kan rijden. Op mijn Liberty heb ik er 11000 km mee gereden en zag er nog niet veel aan... Denk dat je er wel 20.000 mee kan halen..
0 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#630 » 20 sep 2019, 17:15

hoi
Ik had de michelin citygrip winter onder mijn oude scooter
Vorig jaar net voor de hitte erom laten leggen
Heb er goede ervaringen mee zomer en winter
Groet Martin
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer