Nu de Symphony weer uit winterslaap is maak ik weer meer kilometers al moet ik zeggen dat de Sym dat niet van ganser harte doet. Er komt meer geluid uit het blok en om dit al uit te sluiten vervang ik de glijders door rolletjes. De glijders zien er toch enigzins gehavend uit hoewel ze toch maar hoogstens 4.000 kilometer hebben meegedraaid.
Over het algemeen sliders van Chinese makelij. Die konden gemakkelijk 10.000 kilometer mee. Tussendoor ook nog een paar keer 6,3 grams polini rolletjes. Nauwelijks verschil te merken. Varioriem, meest van Malossi, ook al omdat Sym geen originele (Mitsuboshi) riem kan leveren en dan maar een andere maat van bando levert.
Dat is een nette score. Ik heb voor de aardigheid twee setjes rollen via Ali besteld. Inclusief verzenden € 3,30... Kan me niet voorstellen dat die rollen ook 10.000 km meegaan, maar met 3.000 km zou ik ook al tevreden zijn.
Uitnodigend weer voor een ritje met de Symphony. Het extra geluid dat de motor maakt is nog net niet storend, vooral als ik het ding laat trekken, bijvoorbeeld bij een helling. Voor het overige rijdt en remt de brommer nog goed, geen waarneembare roest, uitlaat nog mooi zwart, zij en middenbok in goede conditie. Waarschijnlijk kan ik nog effe door. Na 55 km maar weer op stal gezet.
bertocello schreef:Koppeling en V-riem zijn OK Maar zo zien de rolletjes en ramplaat eruit. Vanwaar die roestkleurige stof komt weet ik niet. Dat heb ik nog nooit gezien. De rolletjes zijn goedkope Chinese produkten , misschien dat het daaraan ligt. Morgen ga ik nieuwe glijders monteren.