Peugeot Django en Euro CDI

MelvinLX150

Re: Peugeot Django en Euro CDI

Bericht#11 » 22 jul 2017, 18:56

Op mijn werk leveren we vaak een Scomadi cdi voor Peugeots. Onder de Scomadi TL50 zit hetzelfde motortje, carburateur, ontsteking en cdi als in Kisbee.

Scomadi heeft CDI in 25 33 45 55 en onbegrensd.
0 x
:sct1:

Revabla

Bericht#12 » 24 jul 2017, 10:18

Revabla schreef:
Klapband schreef:
Revabla schreef:Originele fabrieks CDI zit er nu ook in, aangevuld met de Euro CDI..

Je mag er maar overigens 1 cdi eraan verbonden hebben.. Als je ze alle 2 eraan hebt zitten veroorzaakt dit juist electrische storingen. Dus zou kiezen welke cdi je erop wilt hebben en dan die andere afkoppelen.

Opvoeren van deze scooter is gewoon hetzelfde als de kisbee... Maar verder laat ik het hierbij.

Op de website van de leverancier staat vermeld: "Deze Remote Module komt tussen je bestaande CDI unit" Het lijkt er dus op dat de dealer de remote unit wel goed heeft geïnstalleerd.
0 x

Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder

Bericht#13 » 26 jul 2017, 13:21

Het apparaat zelf is dus geen vervanging voor de originele CDI maar gewoon een soort van begrenzer die ertusssen wordt geplaatst. Afgezien van het feit dat je zwaar zuur bent als je daarmee wordt gepakt, werkt, voor zover mij bekend, elk soort begrenzer als een soort van stoorzender op de originele CDI. Ik heb er zelf ook een tijdje een gehad maar de scoot ging zo slecht lopen dat ik die maar weer heel snel heb verwijderd. Afslaan, bokken, horten en stoten. En omdat het stoort op de echte CDI, kan die er zelfs van kapot gaan, zo is mij verteld.

Als ik het zo lees, dan is die CDI waar Melvin het over heeft, wel een compleet geïntegreerd apparaat. Dat zou dan een veel betere oplossing moeten zijn.
0 x

fronteradriver

Bericht#14 » 27 feb 2025, 13:59

Ik heb ook zo een eurobegrenzer gemonteerd op mijn django 50 euro 3 klasse A. Wordt aangesloten op de bestaande CDI kabels en tussen de pickup sensor van het koppelingshuis.

Er is een remote control bijgeleverd. Je kan kiezen tussen begrensd (30à35) of onbegrensd.

Helaas werkt dat niet ... hij rijdt nog steeds 25 kmh.

Ik heb de eurobegrenzer er weer van tussen gehaald....waste of time and money...
0 x
Peugeot Django 50 (2016)
K100LT (1987)
Honda SWT-400(2010)

Social Media

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”