Delight's SYM Fiddle II 50s

Gebruikersavatar
smack-fu
Berichten: 295

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#51 » 12 aug 2017, 08:00

Ik vind de Fiddle 3 niet lelijker of mooier dan de '2', maar wel te duur voor wat je krijgt. Het enige merkbare verschil wat ik kon vinden is dat de '3' een injectiemotor heeft: leuk, maar van wat ik begreep niet/moeilijk te ontgrenzen voor wat extra pit. Die belemmering was voor mij nou net waar ik niet naar op zoek was, dus dat zou tegenstrijdig zijn als ik daar juist éxtra geld aan zou uitgeven :)

Plus ik vond de kleur bruin (en de zilveren variant trouwens ook) wat leuker dan die duotoon-kleur die in mijn ogen meer hype dan langdurig leuk zou zijn.

Ik was trouwens gister van Pijnacker richting Hoek van Holland gereden (totaal ongeveer 60km). Wat een mooi en lekker ritje was dat zeg! Veel groen, makkelijk te uit te vogelen rit (zonder navigatie goed te doen), en precies wat ik wilde: geen zoek-parade naar fietspaden of wegen waar je wel/niet op mag en die wel/niet doodlopen. Aankoop én mini-tour waren dus gelijk een succes :) Merk wel dat een windscherm best prettig gaat worden, dus die moeten we misschien wat vervroegd aanschaffen.
0 x

Gebruikersavatar
cinq
Berichten: 52

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#52 » 12 aug 2017, 08:45

Volgens mij heeft de 3 geen injectie maar een elektronisch geregelde carburateur . Heeft geloof ik iets met de koude start van doen.
Ik vind de 2 zelf ook wat mooier . :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
smack-fu
Berichten: 295

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#53 » 12 aug 2017, 08:52

Oh, is dat wat ie heeft? Dan heb ik me vergist :)

Tot zover start hij koud zonder problemen, maar ik moet nog even afwachten wat de herfst/winter gaat doen natuurlijk. Heb daar eigenlijk sowieso nog nooit echt problemen mee gehad, ook niet vroeger met de 2takt die ik had. Is een elektronisch geregelde carburateur dan een soortevan automatische choke of zo? En heeft dat verder geen invloed in het al-dan-niet pittiger/sneller maken van je scooter?

Wat ik trouwens alweer vergeten was, maar wel wilde checken: het valt me op dat de achterrem (trommelrem) opvallend weinig remkracht heeft, alsof de remblokjes niet goed pakken. Is dat normaal bij de Sym? Bij de AGM en andere scooters waar ik wel eens op gereden heb was dat veel beter namelijk. Misschien is het nieuwigheid?
0 x

Gebruikersavatar
cinq
Berichten: 52

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#54 » 12 aug 2017, 09:00

Dat met de achterrem heb ik ook. Hij piept ook wat ,moet wat aan gedaan worden bij de eerste beurt bij 1000 km.
Zal wel een beetje opschuren worden.
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#55 » 12 aug 2017, 09:42

Hier geen last met de achterrem...
Mijne staat nu bij de dealer voor de eerste beurt...
Ik heb ook een andere topkoffer gevond...een meer classiclook die normaal op die Chinese chopperscootertjes zit.
De is nu blauw, maar ga ik zwart maken met witte deksel...
Misschien kijken naar de originele lak kleur...
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#56 » 12 aug 2017, 12:44

De Fiddle III heeft dezelfde Euro 3 motor als de Symphony ST. Dus met geregelde carburateur.
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#57 » 12 aug 2017, 15:58

smack-fu schreef: Wat ik trouwens alweer vergeten was, maar wel wilde checken: het valt me op dat de achterrem (trommelrem) opvallend weinig remkracht heeft, alsof de remblokjes niet goed pakken. Is dat normaal bij de Sym? Bij de AGM en andere scooters waar ik wel eens op gereden heb was dat veel beter namelijk. Misschien is het nieuwigheid?


Probleem met de achter Trommelrem heb ik ook op mijn Speedfight 3 - 4Takt ( daar zit het 6 Deukjes Sym Motorblok onder ).
Mijn andere SpeedFight 3 ( 2-Takt Rs ) heb een schijfrem achter ... Als ik daar mee rem , lijkt het wel of ik een anker uit gooi.
Lijkt mij een Sym (rem probleem ), ik ga eens een ander Merk Rem voeringen proberen , en hoop dat het probleem opgelost is .
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#58 » 30 sep 2017, 18:14

Even weer een update...

Ik heb ondertussen 1200km gereden en de Fiddle II bevalt nog steeds erg goed!
Verbruik kan iets beter, maar dat ligt voornamelijk aan mijn rechterhand...
Ondertussen heb ik er een extra spoilertje op mijn windscherm gemonteerd.
Deze geeft net iets meer bescherming, zonder dat hij te hoog word.

Afbeelding

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#59 » 30 sep 2017, 20:45

Potverdikkemme, nu een spoiler, zomteen nog een sportuitlaat, word nog een fiddle GTI jong :lol2:
2 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#60 » 30 sep 2017, 23:26

roadkill schreef:zometeen nog een sportuitlaat

Die ligt al klaar... :mrgreen:
Moet alleen ff kijken hoe ik die secundaire luchtpomp kan afsluiten....
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer