Delight's SYM Fiddle II 50s

Gebruikersavatar
scooterbull
Voormalig STN Lid
Berichten: 211

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#61 » 01 okt 2017, 07:14

Die rubberen afwerking rond je scherm,lijkt me ook wel wat voor mijn agility 16". Is dat standaard,of waar kun je die halen.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#62 » 01 okt 2017, 08:21

Geen idee hoe die aan gestuurd word, maar hoe zit ie gemonteerd, als het met een flens is kan je een plaatje maken en die ertussen zetten.

Aan de andere kant hoe s de werking van die luchtpomp, en heb je een elektronische brandstof invoer? Als die pomp uitlaatgassen toevoer richting een elektronisch geregelde carb kan het eventueel intressant zijn om er juist een filter op te zetten maar af te sluiten van uitlaatgassen. Dan forceer je meer lucht je carb in, waar dan in theorie de carb meer benzine door gaat inbrengen, meer mengsel, grotere knal.....
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#63 » 01 okt 2017, 09:31

roadkill schreef:Geen idee hoe die aan gestuurd word, maar hoe zit ie gemonteerd, als het met een flens is kan je een plaatje maken en die ertussen zetten.

Aan de andere kant hoe s de werking van die luchtpomp, en heb je een elektronische brandstof invoer? Als die pomp uitlaatgassen toevoer richting een elektronisch geregelde carb kan het eventueel intressant zijn om er juist een filter op te zetten maar af te sluiten van uitlaatgassen. Dan forceer je meer lucht je carb in, waar dan in theorie de carb meer benzine door gaat inbrengen, meer mengsel, grotere knal.....


Er is geen pomp. Er is geen brandstof pomp (bij de g-dink dan) en er word dus helemaal geen lucht naar de carb toegestuurd vanuit de uitlaat. Puur schone lucht zodat de achtergebleven koolstof nog even verbrand kan worden op een zo schoon mogelijke manier.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#64 » 01 okt 2017, 09:45

Een g-Dink is echt motorisch een compleet andere scooter dan de SYM Fiddle van Arno. En Arno heeft het over een secundaire LUCHTpomp he;-)
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#65 » 01 okt 2017, 11:17

roadkill schreef:Een g-Dink is echt motorisch een compleet andere scooter dan de SYM Fiddle van Arno. En Arno heeft het over een secundaire LUCHTpomp he;-)


Eeeeh woeps. Mijn internet is al een week zeer slecht en hierdoor doen site's soms een beetje raar. Ik dacht dat dit een volledig ander topic was. Sorry hiervoor.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#66 » 01 okt 2017, 11:44

:bighug: het is je vergeven ;-)
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#67 » 01 okt 2017, 12:22

Uit de uitleg in onderstaande link, is de toepassing van lucht in de uitlaatgassen mee laten voeren alleen van toepassing op 2-tact motoren en dit versterkt de reactie van Peter Stoyanov en eigenlijk wist ik ook niet beter dan dat.

http://www.scooterhulp.com/technische-v ... -blok.html

Op beide scooters (4-tact en injectie) van ons is niets van iets dergelijks te vinden en van mijn Piaggio weet ik zeker dat deze een katalysator heeft...

Conclussie:
Ik houd het erop dat Arno een grap gemaakt heeft, waar veel te serieus en onvoorbereid op gereageerd is...
:lol2:
Vriendelijke groet,
Frans
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#68 » 01 okt 2017, 14:04

Scooter Forens Frans schreef:Conclusie:
Ik houd het erop dat Arno een grap gemaakt heeft, waar veel te serieus en onvoorbereid op gereageerd is...
:lol2:
Vriendelijke groet,
Frans

Helaas geen grap, maar een weldegelijk bestaand iets.
Dit ding stuurt uitlaatgassen nogmaals je carburateur in om ze wederom te verbranden...
Ik moet maar eens met de dealer praten om te vragen hoe ik dat kan afkoppelen...

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#69 » 01 okt 2017, 14:20

Dus een kompleet ander verhaal dan het toevoegen van zuurstof aan de verbrandingsgassen voor betere emissiewaarden....

Waarom wil je dit dan af (laten) koppelen?
De warme uitlaatgassen zorgen voor een snellere verbranding van het verse brandstofmengsel, daar al warmte gestoken is in de te ontsteken en verbranden brandstofmengsel, dus een soort van economizer, waarmee je met minder brandstof een evengrote explosie kunt bereiken en zuinigheid is een goed verkoopargument.

En anders laat ik me graag door jou uitleggen, dat het compleet anders zit en er voor jou juist een hele goede reden bestaat om getoonde buiten werking te stellen.

Vriendelijke groet,
Frans
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Delight's SYM Fiddle II 50s

Bericht#70 » 01 okt 2017, 14:21

Als daar uitlaatgassen doorheen gaan, waarom smelt dat rubber slangetje dan niet...
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer