Zoals velen van jullie weten had Claire heel wat schade, voornamelijk aan de rechterzijde, die veroorzaakt was door eerst 1,5 jaar terug een aanrijding met andere scooter en afgelopen december een val/glijpartij. Ik kon het intussen niet meer aanzien en aangezien het tourseizoen weer gaat beginnen. En er dus ook weer foto's van Claire genomen gaan worden op tourtjes en op mijn reis wou ik de schade gaan restaureren en de kappen gaan spuiten. Dat doe ik wel in een paar dagen dacht ik, nou daar heb ik mij vies op bekeken. In totaal zijn er denk ik wel 5 volle dagen werk in gaan zitten. Maargoed, hier de foto's:
Er blijft niet veel over van een G-Dink zo zonder kapwerk.
Gelukkig zaten alle stukjes nog wel op hun plek, dit is tenminste nog te lijmen.
Het eerste stukje kapwerk is geplamuurd en geschuurd.
Deze zwarte kap zit rechtsvoor/onder, en heeft van en de aanrijding en de valpartij de meeste schade opgevangen. Op meerdere plekken gebroken en ook heel diepe krassen. Aan de slag dan maar.
En ook hier zaten behoorlijk krassen in, maar dat verwachte ik al aangezien ik op reis en dus zwaarbepakt al een paar keer een schrapend geluid hoorde bij stoeprandjes.
Zo, het eerste setje is klaar om te monteren.
Ik presenteer u
FRANKENSCOOT. Half nieuwe kleur, half originele kleur. Tja, dat krijg je als je haar nodig hebt en het is nog niet klaar.
Het roostertje in de neus zit in ieder geval met genoeg schroeven vast. Overal word elke kap dan ook vastgeklikt en met één of twee schroefjes geborgd. Maar blijkbaar hadden ze bij het ontwerpen van de neus een nieuwe lading schroefjes binnengekregen.
Maargoed, het eindresultaat mag er zijn. Zeker voor het feit dat ik dit met spuitbussen op het balkon heb staan spuiten. Ze ziet er in ieder geval op foto's weer heel mooi uit.
Ik heb alleen spijt dat ik geen foto heb genomen van mijn "spuitcabine". Maar @
Dennis97 kan wel beamen dat het behoorlijk "ghetto" was.