Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#61 » 09 sep 2018, 19:50

Zo, na de eiffeltour staat de tellerstand op 14.925 kilometer. Nog een klein stukje tot de 15K dus. Maar het voor en het achterwiel lopen beiden lichtelijk aan. Dus ik zal haar toch maar even langsbrengen bij de dealert.
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#62 » 01 nov 2018, 22:01

16000 km

Afgelopen week heb ik Claire een dagje achtergelaten bij de dealert voor o.a. een nieuw setje banden. De heidenaus die eronder lagen hadden nog wel een paar duizend km mee gekunt maar aangezien ik de hele winter doorrijd wil ik gewoon verse bandjes wanneer het weer echt guur word. Gepaard met de bandjes kwam ook een klein beurtje. En tja, weer niets bijzonders te melden behalve dat de uitlaatpoort blijkbaar helemaal dichtgeslibt zat. Nu merk ik opeens hoe sloom Claire was geworden. Het is gewoon alsof ik op een nieuwe scoot zit :schater:

Op naar de 20.000 die ik aan het eind van de winter verwacht te behalen.
7 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#63 » 02 nov 2018, 07:23

Niet te stoppen die Frank samen met Claire! :sct1:
2 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#64 » 02 nov 2018, 09:14

Beide zijn het toppers en daarom is het een goed duo :thumbsup:
3 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#65 » 02 nov 2018, 21:11

Micha schreef:Beide zijn het toppers en daarom is het een goed duo :thumbsup:


binnen kort een STN weddingsday :-)

alleen vraag me af of je mag trouwen met een "Claire" volgens de wet :rlol:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#66 » 16 feb 2019, 22:33

Toen ik van de herfst mijn remblokken verving merkte ik al dat de zuigers wat stroefjes terug gingen, en de rem liep ook lichtjes aan, (maar niet zo heel zorgwekkend). Maar in mijn laatste week van mijn stage (godzijdank) begon de rem toch steeds erger aan te lopen na hard remmen. Tot in zoverre dat ik er soms met mijn schoen tegenaan moest trappen om hem weer los te krijgen. En dat kan natuurlijk niet, dus ik vreesde al het ergste. Dat de klauw gereviseerd of misschien zelfs wel vervangen zou moeten worden. Dus maakte ik snel een afspraak bij Allbike voor een controle en ging ik de afgelopen 2 weken met de trein naar school. Op zich niet zo'n ramp, het was toch niet bepaald lekker weer.

Gelukkig viel het hartstikke mee, bij Allbike zijn de zuigers schoongemaakt, opgeschuurd en weer ingevet. En de remmen komen weer heerlijk los :yahoo:

Er staat nu bijna 18.000 km op de teller, en Claire gaat nog steeds als een trein, alleen zal de achter veer nu wel binnenkort vervangen moeten worden. De wegligging is behoorlijk slecht en de veer staat al op de strakste voorspanning, terwijl ik de vering 18.000km geleden op de eerste stand al bijna te strak vond staan :hammer: Snel op zoek naar een vervanger dus.
4 x

Gebruikersavatar
Seppie88
Berichten: 89

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#67 » 12 mar 2019, 21:06

Leuk om dit alles zo te lezen, van 200 tot 18000km.

Ik heb mijn brommert bij 3700 gekregen en heb er nu 16300 op zitten. Volg dit soort draadjes graag om te kijken wat er vervangen moet worden.

Tot nu toe in mijn geval alleen de rollen (16000), achterband (8k) remblokken voor (11k) en vertandingsolie (15k) gedaan.

Daarnaast nog wat ouderdomsdingen. KM kabel stuk op 15,5 en olieleiding (2t) gescheurd op 15,3. sindsdien mengsmering:D oh en de uitlaat was doorgeroest op 11,5k. vermoedelijk meer door ouderdom, ding is uit 2009.
Ik ben van de zomer voornemens om de uitlaat te schuren en in te spuiten met hittebestendige lak. Moet ik dan eigenlijk een nieuwe pakking ertussen doen? En mag ik kopervet op de bouten doen?
0 x
Beta ARK AC 50

1-10-'19 19.000KM

Maand record: 1.031,7 KM.
Dag record: 154,3 KM.
Zuinigheid record: 1:44,5

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#68 » 17 mar 2019, 11:20

Nou, 18 duizend kilometer en een beetje bleek teveel te zijn voor de bokstandaard van Claire, en afgelopen week brak het voetpedaal samen met de linker poot af. Dit wist ik van te voren niet, maar dit blijkt een gevoelig punt te zijn voor de Dink familie (er moet natuurlijk een behoorlijk gewicht opgetild worden.)

Gelukkig wist Edwin wel een plekje waar ik waarschijnlijk terecht kon en daar is de standaard afgelopen vrijdag weer vakkundig gelast en verstevigd. In ieder geval zo goed als dat kon terwijl de bok nog onder de scooter stond. Ze kan er weer 18k tegenaan.
2 x

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#69 » 19 mar 2019, 23:30

FTrotsenburg schreef:Nou, 18 duizend kilometer en een beetje bleek teveel te zijn voor de bokstandaard van Claire, en afgelopen week brak het voetpedaal samen met de linker poot af. Dit wist ik van te voren niet, maar dit blijkt een gevoelig punt te zijn voor de Dink familie (er moet natuurlijk een behoorlijk gewicht opgetild worden.)

Gelukkig wist Edwin wel een plekje waar ik waarschijnlijk terecht kon en daar is de standaard afgelopen vrijdag weer vakkundig gelast en verstevigd. In ieder geval zo goed als dat kon terwijl de bok nog onder de scooter stond. Ze kan er weer 18k tegenaan.

Bij Mijn ND zit de bokstandaard er nu ruim 37.000 km onder en hij doet het nog steeds goed, ik verwacht wel dat hij het binnenkort een keer gaat begeven, het lijkt of ik er een beetje speling op ga voelen.
Ik vindt dat hij het nog lang uithoud, is inderdaad elke keer een best gewicht was er op gezet moet worden.
Ik ga het wel merken.
Gr Hans
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#70 » 27 mar 2019, 18:49

Zoals velen van jullie weten had Claire heel wat schade, voornamelijk aan de rechterzijde, die veroorzaakt was door eerst 1,5 jaar terug een aanrijding met andere scooter en afgelopen december een val/glijpartij. Ik kon het intussen niet meer aanzien en aangezien het tourseizoen weer gaat beginnen. En er dus ook weer foto's van Claire genomen gaan worden op tourtjes en op mijn reis wou ik de schade gaan restaureren en de kappen gaan spuiten. Dat doe ik wel in een paar dagen dacht ik, nou daar heb ik mij vies op bekeken. In totaal zijn er denk ik wel 5 volle dagen werk in gaan zitten. Maargoed, hier de foto's:

Er blijft niet veel over van een G-Dink zo zonder kapwerk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gelukkig zaten alle stukjes nog wel op hun plek, dit is tenminste nog te lijmen.

Afbeelding


Het eerste stukje kapwerk is geplamuurd en geschuurd.

Afbeelding


Deze zwarte kap zit rechtsvoor/onder, en heeft van en de aanrijding en de valpartij de meeste schade opgevangen. Op meerdere plekken gebroken en ook heel diepe krassen. Aan de slag dan maar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En ook hier zaten behoorlijk krassen in, maar dat verwachte ik al aangezien ik op reis en dus zwaarbepakt al een paar keer een schrapend geluid hoorde bij stoeprandjes.

Afbeelding


Zo, het eerste setje is klaar om te monteren.

Afbeelding


Ik presenteer u FRANKENSCOOT. Half nieuwe kleur, half originele kleur. Tja, dat krijg je als je haar nodig hebt en het is nog niet klaar.

Afbeelding


Het roostertje in de neus zit in ieder geval met genoeg schroeven vast. Overal word elke kap dan ook vastgeklikt en met één of twee schroefjes geborgd. Maar blijkbaar hadden ze bij het ontwerpen van de neus een nieuwe lading schroefjes binnengekregen.

Afbeelding


Maargoed, het eindresultaat mag er zijn. Zeker voor het feit dat ik dit met spuitbussen op het balkon heb staan spuiten. Ze ziet er in ieder geval op foto's weer heel mooi uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik heb alleen spijt dat ik geen foto heb genomen van mijn "spuitcabine". Maar @Dennis97 kan wel beamen dat het behoorlijk "ghetto" was.
5 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer