Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#71 » 27 mar 2019, 19:11

Dat ziet er al een stuk beter uit dan die twee kleuren scooter die ik vorige week gezien heb. Een heel stuk netter, Frank.
Gr, Marco.
Laatst gewijzigd door Marco_61 op 27 mar 2019, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#72 » 27 mar 2019, 19:20

Netjes gedaan Frank :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
vp50
Berichten: 268

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#73 » 27 mar 2019, 20:22

Mooi hoor :thumbsup:

Groeten

Peter
0 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#74 » 27 mar 2019, 20:59

Strak gedaan Frank!
En ach.. je ghetto spuitcabine had wel een hele goeie afzuiging :lol:
1 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#75 » 28 mar 2019, 07:47

Keurig gedaan, Frank

Gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#76 » 08 mei 2019, 10:09

Jaja, gisteren is de 20.000 km gepasseerd. En dat in 22 maanden tijd.
Oké, de foto is van 19.998 maar daar kon ik net mooi stoppen om de foto te nemen.
Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#77 » 08 mei 2019, 10:27

Afgelopen jaar in de Eiffel was ik niet bepaald te spreken over de wegligging van Claire. En aangezien ik het laatste jaar ook al met de veerpoot op de strakste voorspanning reed, terwijl toen ze nieuw was ze perfect reed op de lichtste voorspanning, begon het tijd te worden om de veerpoot te vervangen.
Even telefonisch contact gehad met Hagon shocks in Barneveld (Morren Import) en langsgegaan voor een nieuwe schokbreker.

En wat een verschil zeg, ik heb wat ingeleverd op het rijd comfort, maar Claire ligt nu weer heerlijk strak op de weg en in de bochten. Laat schotland nu maar komen.


Afbeelding

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#78 » 08 mei 2019, 15:44

Hoi
Altijd belangrijk een goed gevoel te hebben bij de scooter waarop je rijd
veel rijplezier
Groet Martin
1 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#79 » 23 mei 2019, 20:07

Laatst werd ik door @tomosje op de hoogte gesteld dat Louis (de) flinke kortingen had op zijtassen e.d. Dus snel op de site gekeken en vandaag kreeg ik een leuke doos uit Duitsland met daarin de universele tassenset van Moto-Detail. klik

Zijtassen en een zadeltas die samen goed zijn voor 80 liter inhoud. De tassen zijn waterafstotend, dus met een paar druppels blijft alles droog. Maar mocht het toch harder gaan regenen zitten er ook waterdichte roltassen Alla Ortlieb, maar dan een stuk dunner, bij die je als binnentas kunt gebruiken.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Op het moment van schrijven is deze set nog steeds in de aanbieding dus als je ook nog opzoek bent naar een goede set tassen zou ik er snel bij zijn.
3 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#80 » 26 jun 2019, 21:20

21085 km Groot onderhoud

Ik was door Edwin en Roelf een poosje geleden al op de hoogte gesteld dat bij de 2 takt Dink blokken ongeveer rond de 25000 km een cilinder revisie nodig is. Nou zit ik momenteel pas op 21000 km maar met het komende tourseizoen en een reis in het vooruitzicht ging ik toch maar even de compressie meten voor de zekerheid. Ik wou immers niet dat de cilinder echt aan vervanging toe zou zijn als ik midden op reis ben. En het is heel goed dat ik die compressie even heb gemeten.

Met de meter die ik gebruikt heb (geen idee hoe accuraat, maar accuraat genoeg bleek later) mat ik 6 bar. 6 bar, terwijl een nieuwe tussen de 10 en 12 hoort te zitten. Dat was voor mij genoeg bewijs dat de revisie moest plaatsvinden voordat ik op reis zou gaan, dus snel een afspraak gepland bij Allbike Zaandam om dit op te lossen, en om natuurlijk de oliepomp even te laten controleren.

Vandaag kon ik Claire weer ophalen, en de compressietester had niet gelogen (in ieder geval niet heel erg) want het was broodnodig! De binnenste zuigerveer stond geheel ingedrukt vast, en de zuiger was lekker zwart en bruin aangeslagen onder de veren. Enneh, dat heurt niet.
Afbeelding

De cilinder zelf zag er op het eerste gezicht nog redelijk uit, maar vertoonde wel wat slijtagesporen. Of die nog wel rond was hebben we niet eens gecontroleerd, er is gewoon een mooie nieuwe op gegaan, weten we zeker dat het goed zit.
Afbeelding

Afbeelding

En de oorzaak? Hoogstwaarschijnlijk wat te weinig olie door een slecht werkende oliepomp, die zat helemaal vast gerot en hebben ze met zijn tweeën los moeten halen. Na een goede schoonmaakbeurt zag die er wel nog heel goed uit dus die hebben we gelukkig terug kunnen plaatsen.

Het heeft een paar duiten gekost, maar Claire rijd weer heerlijk. Ze heeft weer pit, en zeker onderin het toerengebied waar voorheen een slak nog sneller weggleed bij het stoplicht. Nu de eerste paar honderd kilometer even rustig aandoen en dan kan ik haar echt uit gaan proberen!

En de eerste start? Die was perfect!
5 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer