Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#41 » 09 okt 2017, 23:47

intussen is de 5000km behaald, en dat in 3 maanden. (ben ik toch best trots op :yahoo: )

Maatje :friends: je bent bíjna zo goed als ik (maar ik heb nu vakantie!!(voorlopig permanent))

Waarschijnlijk word dat iedere avond even de 6mm ring over een korrel 80 schuurpapiertje heen halen

Op jou leeftijd schepte we op over de groote... :oops:

Wanneer ik haar waarschijnlijk een beurtje bij een dealer zal laten geven om te zorgen dat alles weer in orde is

Hé, je mot ze zelf een BEURT geven ! ! Of ben je ook een luie n**ker? Het is een vrouw... toch? :twisted: :rlol:

Zie je over 2 weken ...
0 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#42 » 10 okt 2017, 07:52

ROADHOGG schreef:
Wanneer ik haar waarschijnlijk een beurtje bij een dealer zal laten geven om te zorgen dat alles weer in orde is

Hé, je mot ze zelf een BEURT geven ! ! Of ben je ook een luie n**ker? Het is een vrouw... toch? :twisted: :rlol:

Zie je over 2 weken ...


Nee dat niet. Maar ik wil dat eens in de zoveel tijd er een dealer naar kijkt. Die ziet toch andere dingen als ik (ik heb wel enige kennis op dit gebied maar totaal niet op het niveau van een goede dealer). En tegen de tijd dat er 10k op zal staan is het mogelijk alweer tijd voor het tourseizoen. En op lange ritten (zeker een mogelijke vakantie) wil ik gewoon dat ze tip top in orde is.
1 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#43 » 01 jan 2018, 12:32

Intussen ben ik weer voorbij de 7000km, en nog steeds zonder problemen. Ik heb zoals het hoort bij 7000km de naafolie, bougie, vsnaar en luchtfilter vervangen. Met de snaar leek nog niets mis te zijn dus die bewaar ik als reserve. Geen enkel scheurtje te vinden erin. Eigenlijk had het benzinefilter ook vervangen moeten worden maar daar kom ik niet goed bij zonder veel kapwerk te moeten demonteren. Wat ik liever niet op straat doe en wat wel zou moeten dan. Dus die heb ik na overleg met @Amendoim lekker laten zitten.
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 634

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#44 » 01 jan 2018, 15:19

De aandrijfriem/snaar is na 7000km nog in goede staat zoals al vermeld, maar hoe staat het met de koppelingsrollen?
Want dat mis ik in het rijtje, zomaar een gedachtegang.
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#45 » 01 jan 2018, 15:34

René K schreef:De aandrijfriem/snaar is na 7000km nog in goede staat zoals al vermeld, maar hoe staat het met de koppelingsrollen?
Want dat mis ik in het rijtje, zomaar een gedachtegang.


Als de variorollen bedoelt, die heb ik vervangen voor tech pulley sliders, deze zullen nagenoeg niet slijten.
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 634

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#46 » 01 jan 2018, 18:46

Oké ik snap het, vandaar. :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#47 » 29 mar 2018, 16:54

Zo, de 9000 kilometer is ook weer voorbij, als het zo doorgaat haal ik de 15k makkelijk voordat ik claire een jaar heb :yahoo:

Nog steeds probleemloos, alleen heeft ze met het koudere weer (eigenlijk sinds dat de temp onder de 10 graden is) last met helemaal op de topsnelheid komen. Alleen voor de wind loopt ze helemaal door, nou vind ik dat niet heel erg aangezien de absolute top net even te hoog is, en ik niet zo van wokken houd. Mede daarom ga ik binnenkort mijn sliders (rollen) vervangen voor ietwat lichtere om hopelijk de snelheid wat te drukken en heel misschien een iets betere acceleratie. Maar dat gaat een beetje experimenteren worden.

Nu op naar de 10.000 en een grote beurt die ik waarschijnlijk door de dealer ga laten uitvoeren om mogelijke slechte punten op te sporen.
5 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#48 » 02 mei 2018, 17:28

Goed, vandaag de 10000km beurt laten doen bij de dealer, oké oké de 9913km beurt :schater:

Helemaal niets speciaals behalve dat de oliepomp ietwat schraal stond, dus die is bijgesteld. En jammer genoeg waren de correcte remblokken niet op voorraad dus die worden er volgende week nog onder gezet.

Verder dus bougie, vsnaar, en variogeleideblokjes vervangen. Klaar voor de komende kilometers dus.
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#49 » 02 mei 2018, 19:11

FTrotsenburg schreef:Goed, vandaag de 10000km beurt laten doen bij de dealer, oké oké de 9913km beurt :schater:

Helemaal niets speciaals behalve dat de oliepomp ietwat schraal stond, dus die is bijgesteld. En jammer genoeg waren de correcte remblokken niet op voorraad dus die worden er volgende week nog onder gezet.

Verder dus bougie, vsnaar, en variogeleideblokjes vervangen. Klaar voor de komende kilometers dus.


Quanta costa?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#50 » 02 mei 2018, 19:25

stoyanov schreef:
FTrotsenburg schreef:Goed, vandaag de 10000km beurt laten doen bij de dealer, oké oké de 9913km beurt :schater:

Helemaal niets speciaals behalve dat de oliepomp ietwat schraal stond, dus die is bijgesteld. En jammer genoeg waren de correcte remblokken niet op voorraad dus die worden er volgende week nog onder gezet.

Verder dus bougie, vsnaar, en variogeleideblokjes vervangen. Klaar voor de komende kilometers dus.


Quanta costa?


Het viel me mee toen ik dacht dat alles gedaan was, maar 93 euro. komt er nog 25 bij voor de remmen.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer