Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#51 » 02 mei 2018, 19:38

FTrotsenburg schreef:
stoyanov schreef:
FTrotsenburg schreef:Goed, vandaag de 10000km beurt laten doen bij de dealer, oké oké de 9913km beurt :schater:

Helemaal niets speciaals behalve dat de oliepomp ietwat schraal stond, dus die is bijgesteld. En jammer genoeg waren de correcte remblokken niet op voorraad dus die worden er volgende week nog onder gezet.

Verder dus bougie, vsnaar, en variogeleideblokjes vervangen. Klaar voor de komende kilometers dus.


Quanta costa?


Het viel me mee toen ik dacht dat alles gedaan was, maar 93 euro. komt er nog 25 bij voor de remmen.


Koopje.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#52 » 10 mei 2018, 13:11

Zo, vandaag eens de uitlaat onder handen genomen. Dit had eigenlijk al voor de winter gemoeten. maar toen was het nog het plan om de uitlaat te spuiten En daarvoor heb je op zijn minst +10 graden voor nodig. Maar door de hoeveelheid roest die er op bleek te zitten toch maar besloten om met kachelpoets aan de gang te gaan.

Uitlaat eraf, hitteschild eraf. Ohnee toch niet, want 2 schroeven zitten zo enorm vast dat het met een kruiskopschroevendraaier niet lukt. Dus voor een volgende x even laten weken in wd-40 en vervangen voor inbusbouten. Maar voor zover ik het kon zien was het onder het hitteschild ook lang niet zo erg als de rest, opzich logisch, word het minst snel nat.
Afbeelding
Eerst al het losse roest weggebikt, dat was eigenlijk best veel. :oops: , daarna licht opgeschuurd met een zachte scotchbride en in het zwart gezet. Hoe goed dit roest gaat tegenwerken moet ik nog gaan merken maar hij ziet er iig weer goed uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
4 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#53 » 10 mei 2018, 14:25

Ruikt de eerste Km's geweldig Frank,....... ! !
Maar of het boven die oliedampen uit komt weet ik niet..... :roll: :rlol:
Ziet er i.i.g. wel een stuk beter uit ! ! :thumbsup:
Ben zelf ook met wat onderhoud bezig........ :x :neh!:
1 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#54 » 10 mei 2018, 23:30

Tja, van binnen roest 'ie de komende tijd niet meer. :rlol:

Ik ben benieuwd hoe het zich houdt.
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#55 » 13 mei 2018, 10:29

Toen ik tijdens de afgelopen tour even op Jelle's CR achter claire reed kwam ik erachter dat het achterlicht van Claire kapot was. Remlicht deed het nog wel maar het positielicht niet. Dat moet dan maar vervangen worden. Eerst al op woensdag een poging gedaan om het achterlichtunit eruit te halen. Maar dat was geen doen want dan zouden ook de flanken eraf moeten. Dus even met Roelf gesproken hoe hij dit "altijd" doet, door de oliereservoir weg t ehalen dus. Gouden tip! Dus op donderdag (hemelvaart) ga ik de buddybak eruit halen en dus ook de accu. Kom ik erachter dat over beide polen en de kabels accuzuur zit, en dat hoort natuurlijk niet :nono2: Dus direct een nieuwe accu besteld en gelukkig kwam die gisteravond binnen. Accuzuur erin gedaan. Paar uurtjes aan de lader en vanochtend dus een nieuw achterlicht en de nieuwe accu erin gezet.

Wel schrok ik even, want zandri had mij een verkeerde accu opgestuurd. Een 5Ah ipv 4Ah. en die is dus ook net iets groter, maar het past. Dus voor alle g-dink rijders: Een 5Ah accu van 112x70x107mm past precies in de houder. En het achterlicht? Dat doet het ook weer helemaal naar behoren.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#56 » 13 mei 2018, 11:44

Sjonge, dat je zelf het zuur erin moet doen...
Al sinds ik sleutel ken ik niet anders dan onderhoudsvrije accu's. Ja, heel in het begin de Suzuki's kon je het water nog bijvullen. En dan sta ik toch al 15 jaar in de werkplaats...

Maar goed. De auto's uit 1994 voldeden dan ook al aan de Euro 3 norm.

Wel handig dat het achterlicht een indicatie was voor de defecte accu. :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#57 » 13 mei 2018, 11:59

Dit is ook een onderhoudsvrije accu hoor. Alleen voor verzending zit het zuur er dan nog niet in. Want je weet niet hoelang zo'n accu al in een magazijn kan staan.
En het was alleen een indirecte aanduiding hoor, als ik de accu niet had los hoeven halen om de buddybak eruit te halen was ik er niet achter gekomen.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#58 » 13 mei 2018, 15:35

De laatste zin van mijn bijdrage was een grap. ;)
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#59 » 14 mei 2018, 10:42

Zojuist voor t eerst getankt na de toerrit. En ook ik heb een zuinigheidsrecord. 1op 39.5. En dst is dus ook met een paar super onzuinige stukjes van en naar werk toe.

Nog grappiger, claire is dus by far zuiniger als dat mijn 4t caferacer was.
2 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#60 » 14 mei 2018, 12:57

Plus een emmer olie. :lol: ;)
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer