Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#81 » 26 jun 2019, 23:17

Hij liep ook als een naaimachine toen hij voor het eerst gestart werd na de revisie.
Op naar de volgende 20000km ;)
En anders tot ik haar op de "bridge of doom" tegenkom ;) ;) ;)
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#82 » 27 jun 2019, 09:26

Die video ga ik inderdaad nog uploaden, dat was echt een prachtige eerste start inderdaad.
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#83 » 16 jul 2019, 18:34

Gisteren (15 juli) was de dag dat Claire officieel 2 jaar in mijn bezit was. En de teller staat op 21.621 km. En aangezien ze na de cilinder wissel nog steeds niet helemaal reed zoals ik hoopte en me kon herinneren van 2 jaar terug heb ik de aandrijflijn intussen ook nog even laten nakijken. En daar kwam wel iets raars uit. Blijkbaar reed ik rond met 1 afwijkend trekveertje :bang!: En dat terwijl ik nog nooit bij geen enkele monteur de opdracht heb gegeven om daar naar te kijken en ik zelf na het fiasco met mijn kymco agility (van voor de tijd dat ik op de stn actief was :oops: ) zeker de koppeling niet op zou gaan maken.

Maargoed, aangezien de spiebaan ook slecht was uitgesleten (dat vreesde ik al) wat een vervelend toerenverloop met zich mee bracht heeft allbike een gehele nieuwe achterkoppeling geplaatst. Dat samen met de nieuwe 8.4gr rollen zorgt ervoor dat ze nu echt weer heerlijk rijd. Alleen jammer dat de uitlaat zo verkoolt is van binnen :nono2:
2 x

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#84 » 18 jul 2019, 22:09

FTrotsenburg schreef: Alleen jammer dat de uitlaat zo verkoolt is van binnen :nono2:


Oef.... nu gaat het bij mij in mijn hersenpan kraken, maar in jouw uitlaat zit geen demp wol toch? is toch volledig staal??
Ik heb er eigenlijk nooit over na zitten denken, omdat mijn 2 takt periode uit crossbrommers bestond waar ik altijd alleen de expansie pijp ontkoolde.....

Ik zou hem evt voor je kunnen ontkolen (op eigen risico) in een bad wat geen staal/ijzer oplost maar wel aangekoekte kool (iets met ervaring met verkoolde olie in motoren).
Denk wel dat je uitlaat daarna wel opnieuw gespoten moet worden in kleur.
Je kan ook in PM verder gaan evt hierover ;)
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#85 » 12 okt 2019, 18:30

23300km

Intussen zijn er weer heel wat kilometers gemaakt na het laatste bericht. Waarvan er veel ook op mijn, niet geheel afgereden, vakantiereis naar Italie gemaakt zijn. Zoals de meesten in het reisverslag hebben gelezen was de uiteindelijke boosdoener de uitlaat. Die zat zo verstopt dat er geen luchtstroom meer was en dat de zuigerveren vastgekoekt zaten door koolaanslag.

2 dagen nadat ik thuis was kon ik alweer rijden door het vliegensvlugge werk van Allbike. Zij hebben toen de cilinder/zuigerset weer geheel los gemaakt, gelukkig was daar geen schade aan gekomen, en een nieuwe uitlaat geplaatst. Wel leek het motorblok met de nieuwe uitlaat heel wat meer benzine nodig te hebben. Met sproeier 84 (waar ik toen al een jaar mee had rondgereden) kwam de scooter niet boven de 45 op de teller uit. Dus werd sproeier 88 geplaatst. Maar na een goed aantal kilometers bleek het te zijn dat ze nu weer veels te rijk afgesteld stond, de bougie was zeer donkerbruin tot bijna zwart, en boven de 40km/h (7000 toeren) zat er geen fut meer in het blok. Ze trok wel langzaam door, maar het was duidelijk dat het niet helemaal happy was. Nu zit ik weer terug bij sproeier 84 en is het blok helemaal happy, er zal tijdens het testrijden na het plaatsten van de uitlaat gewoon een vuiltje ergens gezeten hebben. En ik ben best blij dat ik weer terug naar sproeier 84 ben. Met sproeier 88 schoot het verbruik omhoog van gem. 1 op 31 naar 1 op 26. En dat doet best een beetje pijn in de portomonee als je veel kilometers maakt.

Ook is er nu weer een nieuw setje Heidenau all weather banden geplaatst aangezien de achterband bijna op het minimum profiel was, de voorband had nog wel een poosje mee gekund, maar ik houd er niet van om enkele banden te wisselen. En nu weet ik ook weer waarom ik zo van Heidenau houd, wat een bak met grip, zelfs in de regen, de achterband was dus zeer duidelijk hard nodig.
4 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#86 » 30 jan 2020, 20:22

Afbeelding

De 25000 kilometer is helaas net niet gehaald. Zoals de meesten hebben gelezen heeft een auto Claire nogal woest gekust waarna de schadekosten hoger waren als de dagwaarde. Helaas totalloss dus.

En wat een goede herinneringen heb ik samen met deze prachtmachine gemaakt. Okay, ze was een hardnekkige dame die niet deed wat ze niet wou, maar behalve bovenop de berg heeft ze me nooit echt 100% in de steken gelaten. Er zijn dagen geweest dat ze 's ochtends niet wou starten, ik het ergste vreesde maar 's avonds startte ze dan gewoon weer. Ook heeft ze niet het makkelijkste leven gehad, hoewel mijn reizen bij lange na niet de grootste geweest zijn in vergelijking tot anderen van de club waren ze toch niet mals. En we kunnen niet vergeten dat dit niet de eerste aanrijding, maar de 2e alweer was.

Dan wat mooie feitjes/weetjes.

Het gemiddelde verbruik is uitgekomen op 30,8km/l. Het record was 39,5km/l en het dieptepunt 21,98km/l
De langste dagafstand was 369,1km het verst van huis was 833,58 km en het hoogste punt boven zee niveau 2125meter.
Het hoogste toerental zal iets van 10.700 toeren geweest zijn en de hoogste snelheid op de teller was 93 (bergaf)
6 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#87 » 31 jan 2020, 09:40

Morge..
Tja het avontuur voor jou en claire begon in het groningse...
Was een fijne periode
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#88 » 31 jan 2020, 11:25

FTrotsenburg schreef:
De 25000 kilometer is helaas net niet gehaald. Zoals de meesten hebben gelezen heeft een auto Claire nogal woest gekust waarna de schadekosten hoger waren als de dagwaarde. Helaas totalloss dus.



Dat de mooie herinneringen mogen blijven! Ga je een andere scooter kopen nu?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#89 » 31 jan 2020, 12:12

@tomosje ja de eerste dagen waren meteen een avontuur.

@Heinz, ja ik heb een nieuwe scooter besteld en die kan ik begin volgende week in ontvangst nemen.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Mijn Kymco G-DINK "Claire"

Bericht#90 » 31 jan 2020, 12:13

Nice! Welke heb je gekozen, of is dan nog een verrassing?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer