Ik heb er over 2 weken een nieuwe aanwinst erbij..
Denk niet dat jullie dit zouden raden.. Maar:
Heb zo in 2003 / 2004 een snor tomos standaard euro2 25km gehad..
Maar die heb ik 3 /4 jaar laten plaatselijk weer van de hand gedaan.. Had ik spijt? Toen eigenlijk niet. Had wel een beetje verstand van een tomos, maar wist niet alle ins en outs. Ik had er overigens ook geen plaats meer voor in de berging..
En toen had ik ook meer het idee om brommobiel te blijven rijden..
Momenteel heb ik het volgende wagenpark:
JDM Albiza brommobiel 45km (staat momenteel stil door hoge kosten (geld gaat momenteel naar een rijbewijs en een auto) Wil hem misschien nog wel opknappen aangezien ik hier een daar nog wel spullen heb liggen..
Daarnaast heb ik nog een Ligier Nova 500 voor de deur staan (ben van plan deze volgen jaar te gaan slopen en de onderdelen te verkopen) Is geen moeite meer om daar nog geld in te stoppen.
Scooters:
Piaggio new fly 4t 2v 45km
Peugeot kisbee 45km (heb momenteel 2 frames hiervoor)
Me oude scooter peugeot vivacity 2takt (deze gaat nog de verkoop in (heb nog spullen om hem goed rijdend te krijgen)
Nog een kaal aprilia SR frame (was de bedoeling om het achter te houden als het 4-takt verhaal zou mislukken..
En een nieuwe fiets.
Ga dit wagen park dus iets inkorten, aangezien ik met het sr frame al niks mee kan zolang het geen scooter is.
Dus heb hiervoor maar besloten om deze te verkopen of op te ruimen en te ruimte te geven aan een nieuwe tomos. (2ehands dus) Deze tomos is van 2015.. Dus binnenkort hier meer over..
Voor de rest gaat de fiets weg en de ligier nova. Het SR frame en de peugeot vivacity.
Waarom ik weer voor de tomos hebt gekozen?? Ik kon de huidige fiets gebruiken of wissel hem om voor een tomos..
Heb dus gekozen voor de tomos.. Naar me werk moet ik best wel een stuk rijden en dat ook rond de nacht uren.. En heel moe van het werk en dan ook nog eens moeten fietsen daar had ik geen zin in..
De tomos is makkelijk op te bouwen, makkelijk in onderhoud. Kost weinig tijd om iets ervan te vervang.. Rook uitstoot is erg beperk.. En een zuinig 2-takt blokje.. Daarnaast speelt de fun-fact ook nog mee.. Het is in theorie leuker om op de brommer te zitten dan met de scooter.. Alleen de scooter geeft me net iets meer comfort..
Ik ga de tomos dus gebruiken als nood brommer. Of gewoon als het een keer mooi weer is om daarvoor de scooter lekker te laten staan.