Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#531 » 24 mei 2019, 01:44

Momenteel staat er 12.000km op de teller..

Volgende week hoop ik zelf de scooter maar eens na te lopen.. Denk niet dat ik nog terug hoef te gaan naar dealer 1.

Dan zal ik het helaas zelf moeten doen, want er zijn verder geen andere dealers waar ik nog terecht kan.
Kan wel terug naar die eerste, maar dan ga je zoiezo al gezeik krijgen, waarom de vorige 2 beurtjes niet bij hun zijn gedaan.
En het is ook met een reden waarom ik daar niet meer met deze scooter er naar toe ben gegaan..


Beste is denk ik maar het onderhoudsboekje erbij te pakken, en dan kijk ik wat ik dan na moet kijken.
2 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#532 » 18 jun 2019, 12:03

Heb weer fijne werkzaamheden aan deze scooter..

Heb net eindelijk de uitlaat eraf gekregen..

Bovenste bout was al vorige weekend blijkbaar al afgebroken..
En net geprobeerd om de onderste eruit te draaien.. Deze is helaas ook afgebroken..
En nou snap ik ook al waarom die bouten zo vast zaten..

De bouten zijn net zo slecht als die op die chinese retro scooters.. (ik noem deze gauwgom boutjes) (model super zacht)

Maar goed eenmaal los, komt de uitlaat niet naar onderen.. Alles geprobeerd, maar toch maar de uitlaat op gegeven.. En deze op de uitlaat bocht door gezaagd.. En toen viel de bocht wel naar onderen.. Wat bleek de uitlaat fles was behoorlijk krom gegaan door zo aan de uitlaat poort te hangen.. Hierbij wel het geluk gehad dat de uitlaatpoort en tap-ends er ongeschonden ervan zijn gekomen. Bleek er ook nog eens geen uitlaat dichting te zijn gebruikt.. Noch te bekennen in de mond van de kop of zelf aan de uitlaat zelf.. Kan je meteen zien hoe een dealer met je spullen omgaat..

Daarna de tijd er voor genomen om de bouten eruit te boren.. Eerst met een centerpunt zo recht mogelijk een deukje erin te slaan wat al niet erg makkelijk ging.. Daarna met boortje 3 een begin te maken.. (hoeft maar een beetje in te boren)

Daarna met boor 5,5mm verder te gaan.. En begon al richting de wand van het gat te gaan.. Daarna maar gelijk ermee gestopt.

Daar waar je bang voor bent gebeurd dan ook, uit de hand boren is gewoon niet te doen.. En had ook niet zoveel zin om het carter te gaan verprutsen..

Ik denk dat het beter is dat ik het blok gewoon ga splitsen.. En het carterdeel bij iemand ga brengen die de gaten kan uitboren en deze te voorzien van nieuw M8 draad.. Daarna na de bouwmarkt te gaan en gewoon betere kwaliteit uitlaat carter bouten te gaan halen.. Als ik dit eerder wist, had ik toen de scooter nieuw was deze carter bouten allang in de vuilnisbak geworpen..


Ik ben ook lichtelijk aan het denken om de scooter te gaan verkopen..

Grootste reden blijft voor mij vooral de verkrijgbaarheid van deze carterdelen.. Verneuk je wat, dan kan je gelijk een 2ehands blok gaan zoeken.. LEUK! Een nieuw blok kost je gauw tussen de 800 en de 1500 euro.. Dat zou betekenen dat als je het blok niet kan gebruiken het ding technisch al is afgeschreven..
Ander nadeel blijft ook dat je zowat heel de kappen eraf moeten voor zowat elke handleiding m.b.t het onderhoud..

Dus benzine filter vervangen is halve dag bezig, YEAH.. Moet de carterkap eraf, dan kom je niet bij de voorste boutjes ..Zitten de zijkappen in de weg.. Dan maak je wat los, dan zitten de ene schroeven weer voor het andere paneel..

Als ik er nog 1350 -1400 euro voor zou kunnen krijgen zou ik opzicht nog wel blij zijn.

Eerst maar het ding in orde maken..
1 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#533 » 18 jun 2019, 20:36

Ik blijf het verhaal fantastisch vinden...
Je moest en zou een dure Piaggio Fly kopen, want Sym was goedkope troep.

Tot nu toe rijdt iedereen elke dag zeer tevreden op zijn/haar Sym en lees ik van jou niks anders dan klachten en gesleutel aan een bijna splinternieuwe Piaggio Fly!

Misschien kun je hem inruilen op een Sym...
1 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#534 » 18 jun 2019, 20:53

Beste Klapband... klopt het dat je ook een eigen Forum heb ??????? en Moderator ben op een ander ander Forum ???

...............................
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#535 » 19 jun 2019, 02:07

Delight schreef:Ik blijf het verhaal fantastisch vinden...
Je moest en zou een dure Piaggio Fly kopen, want Sym was goedkope troep.

Tot nu toe rijdt iedereen elke dag zeer tevreden op zijn/haar Sym en lees ik van jou niks anders dan klachten en gesleutel aan een bijna splinternieuwe Piaggio Fly!

Misschien kun je hem inruilen op een Sym...



Alleen op die uitlaat bouten na?? Dat is het enigste probleem ja. Voor de rest gaat alles gewoon goed.
Het is vervelend dat je het overkomt. Maar dat had ik in het begin ook niet geweten. Je gaat zoiezo nergens aanzitten aan de scooter als het ding het ook goed doet. Maar nou is het helaas anders.

Er zat niet eens een kopere uitlaat pakking tussen, dan begrijp je wel hoe de 2de dealer als een beuner heeft gewerkt.

En ja ben wel aan het denken om hem misschien toch weg te doen..

Vooral wegens geen alternatief kunnen vinden voor de carter delen.
Ook dat steeds het hele ding half tot 3/4 gedemonteerd moet worden om er fatsoenlijk erbij te komen zonder eerst een halve dag zoet bent om er bij te komen..

Misschien is een sym fiddle II s wel iets.. Was ook aan een peugeot tweet aan het denken..

Vind het overigens wel fijner om via het contact slot ook het zadel te kunnen ontgrendelen. Normaal ben ik in het donker naar het slot aan het zoeken.. Dan heb je hem in het contact slot, moet je hem weer eruit nemen voor het ketting slot en het zadel en dan weer opnieuw in het contact slot..

Het is overigens wel zo dat ik tich kisbee blokken makkelijk kan opbouwen (dat spul kost amper tot niks) tegenover het vinden van een goed rechter carter deel voor de piaggio..

Het neemt niet weg dat de piaggio new fly een slechte scooter zou zijn.. Hij rijd overigens prima, zelf als je iets minder vermogen hebt.. Kwaliteit voel je degelijk tussen de kisbee en de fly. Voor vaker rijden is een hogere kwaliteit scooter wel belangrijk.. Voor als reserve vol doet de kisbee prima.
1 x

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#536 » 19 jun 2019, 20:27

Dus voor een paar afgebroken bouten ga je ipv uitboren en een draadbus of andere reparatie methode een ander carterdeel monteren... :bang!:
Als de snaar van je wasmachine breekt koop je dan ook een nieuwe wasmachine :schater:
2 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#537 » 19 jun 2019, 20:31

he brute force ...vertel :schater: :schater:
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#538 » 19 jun 2019, 22:52

Brute-Force schreef:Beste Klapband... klopt het dat je ook een eigen Forum heb ??????? en Moderator ben op een ander ander Forum ???

...............................

Mag ik hem inkoppen?
https://scooterforum.net/threads/piaggi ... uw.206965/
2 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#539 » 20 jun 2019, 01:28

Remco1979 schreef:Dus voor een paar afgebroken bouten ga je ipv uitboren en een draadbus of andere reparatie methode een ander carterdeel monteren... :bang!:
Als de snaar van je wasmachine breekt koop je dan ook een nieuwe wasmachine :schater:



Heb het idee dat jij er de balle er van snap of niet ? Begrijpend lezen is ook lastig voor je.. Of ben je nou gewoon zelf iets aan het verzinnen, zodat jij niet bepaald serieus een reactie kan plaatsen.

Moet ik het nog even voor je uitleggen simpele geval.. Carter gaat uitgeboord worden en opnieuw M8 draad erin.. Hoe lastig is dat voor je om dat te begrijpen.. Zal maar verder niet in detail treden.. Geloof dat jij het nooit op de hand dat recht uitgeboord gaat krijgen.. Ookal heb je een centerpunt gebruikt om er een deukje erin te slaan om daar te boren..

Je kan maar beter geen draadbus erin doen, want zo geweldig werkt dat ook niet.. Heb er wel eens zo eentje zo eruit kunnen trekken met een tang. Beter is gewoon zoveel mogelijk het materiaal van het carter gebruiken. Dus ja dan komt het uitboren wel zeer precies.

Wil je a.u.b dat kinderlijk gedrag van je weg laten.. Neem aan dat je geen 4 jaar meer bent.

Overigens word ik ook een beetje moe van die personen die ik alles dubbel dingen moet gaan uitleggen.
Hoopte dat men ook wel zelfs eens kon nadenken hoe dingen in ze werk gaan.
Laatst gewijzigd door Klapband op 20 jun 2019, 01:37, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#540 » 20 jun 2019, 01:33

Delight schreef:
Brute-Force schreef:Beste Klapband... klopt het dat je ook een eigen Forum heb ??????? en Moderator ben op een ander ander Forum ???

...............................

Mag ik hem inkoppen?
https://scooterforum.net/threads/piaggi ... uw.206965/


He dat valt even tegen. :rlol: :baf: :lol2:
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer