Delight schreef:Ik blijf het verhaal fantastisch vinden...
Je moest en zou een dure Piaggio Fly kopen, want Sym was goedkope troep.
Tot nu toe rijdt iedereen elke dag zeer tevreden op zijn/haar Sym en lees ik van jou niks anders dan klachten en gesleutel aan een bijna splinternieuwe Piaggio Fly!
Misschien kun je hem inruilen op een Sym...
Alleen op die uitlaat bouten na?? Dat is het enigste probleem ja. Voor de rest gaat alles gewoon goed.
Het is vervelend dat je het overkomt. Maar dat had ik in het begin ook niet geweten. Je gaat zoiezo nergens aanzitten aan de scooter als het ding het ook goed doet. Maar nou is het helaas anders.
Er zat niet eens een kopere uitlaat pakking tussen, dan begrijp je wel hoe de 2de dealer als een beuner heeft gewerkt.
En ja ben wel aan het denken om hem misschien toch weg te doen..
Vooral wegens geen alternatief kunnen vinden voor de carter delen.
Ook dat steeds het hele ding half tot 3/4 gedemonteerd moet worden om er fatsoenlijk erbij te komen zonder eerst een halve dag zoet bent om er bij te komen..
Misschien is een sym fiddle II s wel iets.. Was ook aan een peugeot tweet aan het denken..
Vind het overigens wel fijner om via het contact slot ook het zadel te kunnen ontgrendelen. Normaal ben ik in het donker naar het slot aan het zoeken.. Dan heb je hem in het contact slot, moet je hem weer eruit nemen voor het ketting slot en het zadel en dan weer opnieuw in het contact slot..
Het is overigens wel zo dat ik tich kisbee blokken makkelijk kan opbouwen (dat spul kost amper tot niks) tegenover het vinden van een goed rechter carter deel voor de piaggio..
Het neemt niet weg dat de piaggio new fly een slechte scooter zou zijn.. Hij rijd overigens prima, zelf als je iets minder vermogen hebt.. Kwaliteit voel je degelijk tussen de kisbee en de fly. Voor vaker rijden is een hogere kwaliteit scooter wel belangrijk.. Voor als reserve vol doet de kisbee prima.