Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#551 » 21 jun 2019, 10:17

Ik kan me de geïrriteerde reacties van Klapband levendig voorstellen.
Hij heeft er tenslotte niet om gevraagd dat er 1 of andere prutser zijn scooter heeft vernacheld.
Het zit hem kennelijk in het bloed om het eerst zelf te proberen op te lossen.
Beter leergeld betalen dan jezelf nogmaals op te laten lichten.
Ik heb dergelijke geintjes inmiddels ook meerdere malen meegemaakt.
Afijn, laat maar. Voordat ik ook weer een lont in het kruitvat ga gooien.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#552 » 21 jun 2019, 12:03

niemand zegt er wat van dat hij problemen heeft erg genoeg en dat hij oplossend bezig is prima zou wel weer wat meer mogen gebeuren ipv de aanleun mentaliteit van tegenwoordig.
echter niemand heeft de wijsheid in pacht of denkt het zelfde over dingen .
dat respecteren we in klapband en dat moet hij respecteren in de andere leden.
als we dan met modder gaan gooien is het klaar en grijpen we in.
levendig reageren kan ook neutraal.
roelf
4 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#553 » 29 apr 2021, 19:09

Ik wil binnenkort weer verder met me scooter gaan.

Zit alleen met een kleur probleem.

Ik ga onder deze scooter zwarte velgen doen.. (gewoon omdat ik die grijze niet zo heel mooi vind)
De voorrem klauw word een rode (laat ik denk ik gewoon over zetten.

Het probleem is als volgt:

De standaard kickstarter is waardeloos (die van een runner rst) ik heb dit eerder ook al aangegeven..
Lastig te gebruiken en het scharnierend gedeelte komt steeds roest in te zitten. Ook al spuit je er iets tussen om dat te smeren.
Met lastig gebruiken bedoel ik dat ik er problemen mee heb om de motor aan te kicken.. 9/10 keer werkt het gewoon niet goed.(krijg hem dan niet aan) en moet dan weer elektrische starten. Het is overigens al zo ver dat ik de kickstarter eigenlijk nooit meer gebruik.

Nou hoef ik dus geen klaagzang over wat het allemaal kost en moet ik er wel zoveel geld aan uit geven.
Nou het punt is dat ik die punten wil aanpakken zodat de kickstarter het ook weer gaat doen.
Ik wil er dus eentje kopen (een vast model van een vespa) dus ook geen roest meer)

Het volgende probleem is ook dat de carterkap momenteel grijs WAS en dus de hele lak is verkleurd. (ziet er nou heel erg armoedig uit. (eigenlijk niet om aan te zien) maar het beperkt niet de werking waarvoor het ontworpen was.

Nou wil ik liever dus ook de carterkap vervangen (momenteel niet zo`n hoge prioriteit)
Denk eraan om een zwarte te kopen, zodat ik dus ook in de nabije toekomst ook geen verkleurde carterkap kan krijgen.

Nou vraag ik me af welke kleur kickstarter past daar het beste bij?
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#554 » 29 apr 2021, 19:44

Bij een zwarte carterkap is een zilverkleurige kickstart wel mooi vind ik.

Maar wat gaat er nu precies mis met die kickstart? Werkt alleen het scharniertje van het pedaal niet goed, of werkt ook het mechanisme niet goed? Bij een Kymco is het mechanisme bijvoorbeeld zwak. Bij m'n vorige Agility had ik letterlijk de carterkap kapotgetrapt. Toen heb ik de kickstart er maar uitgehaald.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#555 » 29 apr 2021, 20:46

De zwarte velgen zijn zwart glans (moet alleen de achterste nog bestellen)

Wilde de carterkap ook zwart glans doen

En het pendaal misschien zwart mat?

Weet niet of dat er uit ziet

Wat er mis mee is.. Gewoon je kan hem proberen aan te trappen, maar dan krijg je hem echt heel moeilijk aan.
Elektrisch binnen 2 a 3 seconden. Ligt niet aan de afstelling van de brandstof want er zit al een sproeier 82 in die in eigenlijk weer moet verkleinen naar sproeier 80. (weet dat die het beste werkte)

Daarnaast het pendaal ziet er niet eruit met al dat roest er tussen.. Ben hem liever kwijt dan rijk.

Het mechanisme is niks mis mee gaat gewoon rond. En zit ook al een beetje vet tussen..

Ding moet het gewoon doen als de elek start het ineens niet meer doet.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#556 » 30 apr 2021, 11:43

Aluminiumkleurig pedaal lijkt mij mooier, Vespa's hebben dat ook. Maar wellicht is mat zwart ook mooi.

Volgens mij is Piaggio 4T sowieso wat lastiger te starten met de kickstart. M'n pa lukte het ook niet met z'n Sportcity. Overigens, kan je een Piaggio wel kicken met lege accu? Bij een Kymco kan dat niet. De CDI krijgt te weinig stroom. Je moet dus ook een volle accu hebben om hem aan te trappen. Erg onhandig, die kickstart is dus meer voor de sier.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#557 » 18 apr 2022, 13:53

Hoe staat het er voor: (voor de nieuwsgierige mensen)

1 a 2 maanden geleden heb ik toch zowel het achterwiel als de primaire ingaande as lager vervangen)

Heb momenteel wel al een originele alu vespa kickstarter liggen.
Heb momenteel nieuwe carterboutjes gemonteerd (niet de originele OEM die na een tijdje beginnen te oxideren en te roesten, maar een doosje die normaal voor crossmotoren bedoeld is..(ongeveer dezelfde toepassing)

Heb ook een nieuwe achterveer al liggen.
Een andere uitlaat (sitoplus) heb ik al een hele tijd al liggen)
Ook een nieuwe ventilator kap gekocht (de oude had een kras van demonteren oude uitlaat wat niet wilde (was roestig dus later toch maar doorgeslepen bij de bocht)

Grootste klus momenteel is het midden en achterste gedeelte van het frame opnieuw bij spuiten (gaat meer om de roest weg te krijgen. Ook de plaatmoeren vervangen die roest hebben..

Ben momenteel met andere dingen bezig en geld groeit ook niet op me rug, maar hoop hem dit jaar wel weer rijdend te hebben.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#558 » 20 apr 2022, 08:14

Op deze manier blijft het altijd een nieuwe scooter. :thumbsup:
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#559 » 22 mei 2022, 22:53

Dat is ook de bedoeling, wil er ook geen roest eraan zien..


Wat eraan gedaan moet worden

+ Frame moet nog ontdaan worden van roest en gelakt worden.. (overal zit wel iets van roest) maar vooral waar het buddy slot zit komt wel wat troep te zitten. (misschien even kijken of ik er een plaat voor kan maken zodat het vuil daar niet meer komt.
De montage plaatjes voor de schroeven worden dan ook vernieuwd (de gene waar roest op zit)

+ Heb al een nieuwe achterveer liggen (oude veerde nog wel goed alleen zit er aardig roest op) Misschien laat ik de nieuwe nog even in de doos.. En doe ik me de oude wel schoon proberen te maken en te spuiten.. Als deze door de vering gaat kan de nieuwe nog altijd gemonteerd worden

+ Had eerder al een zwarte voorvelg besteld. Heb alleen nog een achter velg nodig.

+ Subframe moet ik ook naar kijken, zit aardig onder de roest.. Misschien uit elkaar, schoonmaken en spuiten.
Wrs moet ik ook de demper rubbers er van vervangen.

+ Voor de rest is het meer groot onderhoud

- Nieuw benzine filter tussen de tank en carb (heb ik al)
- Nieuwe motor olie (heb ik al)
- Nieuwe vertandings olie (heb ik al)
- Moet een nieuwe riem op (heb ik al)
- Kickstart pendaal word vervangen (heb ik al)
- Moet een nieuwe accu in (de oude was niet meer te redden na te lang stil staan) (denk dat ik er een fullbatt erin doe)


Was ook van plan er een andere grotere cilinder erop te doen.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#560 » 25 mei 2022, 08:43

Hoe komt het toch dat jouw scooters zo roesten?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer