Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#471 » 03 jun 2018, 23:06

rollen zijn nooit vervangen geweest.. Zit gewoon nog de originele fabrieks rollen in.
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#472 » 15 jun 2018, 22:19

Ik ga morgen er eens de tijd er voor nemen en de nieuwe spullen eens onder de scooter monteren..

Afbeelding


Denk er ook aan wellicht de sproeier te vergroten van 80 naar 82.. Vind eigenlijk dat hij nog erg op `lucht` rijd.. Gas herneming zijn erg slecht.

Afstelling: Originele piaggio vario met nieuwe polini vario geleider, 5,7 grams 19.15.5 rms rolletjes en een Dayco riem.
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#473 » 16 jun 2018, 09:10

Tja, de sproeier kan misschien ook wel te groot zijn. Als bij een warme motor de uitlaat gassen stinkt naar
onverbrande Benzine dan is er iets niet goed. Het moet eigenlijk een beetje reukloos zijn, aldus mijn ervaring.
Van sproeier 75 naar 78 en van 80 naar 82, hoever wilt U nog gaan? :)
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#474 » 03 jul 2018, 19:14

Even een grote update..


Ik weet niet of ik dit wel wilde posten hier online, om juist weer tegen enige anders denkende commentaren te botsen..
Maar wilde laten weten dat er wat dingen gaande zijn omtrend de scooter..

Er zit motorisch iets niet goed, en nee dat is niet ontstaan door de afgelopen weken.. Maar het is een terug komend probleem wat ik al sinds de afgelopen 1000 - 3000km stand al mee te kampen had.. En ik vermoed dat de 10w40 olie (althans de zooi die erin gegoten is) blijkbaar toch niet zo goed idee is geweest. (op aanraden van me eerste dealer)

Dat er iets niet goed zit was wel duidelijk, aangezien de tijd ik erop gereden heb het ding altijd wat sloom op gang kwam.. (natuurlijk zit dit probleem ook bij de iets te zwaardere rolletjes (die ik komende dagen dus ga vervangen)

Ik ga geen aanames hier neer zitten.. Ik weet feitelijk niet wat de kwaal is dat het probleem veroorzaakt. Dit heb ik nog niet onderzocht.

Heb in het begin wel eens gezegd dat het ding nogal `rauw` liep.. (misschien toch te lang met de fabrieks sproeier 75 gereden?)

Voor 98% heb ik daar momenteel geen last van, maar 2% wil het wel eens voorkomen dat het ding toch weer rauw gaat lopen.. Vooral als de belasting op de motor (als hij echt moet gaan werken om een heuvel op te komen)

Je merkt ook dat vooral bij koud rustig weg rijden dit even niet heeft.. Daarna gaat de weg iets lopend omhoog en moet het ding gaan werken.. (altijd heb ik heel verzichtig gedaan, want forseren is ook geen optie (eerder dat het kapot loop, en je er niks aan hebt) En als je de hand op de linker achterkap houd dat voel je echt iets behoorlijk vibreren.. Aan de rechter kant is dat een stuk minder..

Helaas heb ik geen ander vervoer momenteel, want dan had ik het blok eronder uit gehaald en ging ik zelf op onderzoek uit.. Want erg veel vertrouwen op een dealer heb ik ook niet.. Soms zijn de handig, en soms denk je dat ik het beter zelf hand kunnen maken.. (aangezien ik blijkbaar wat netter met me eigen dingen om ga, dan dat een dealer doet.

Hier komt dus nog een positief staartje aan.. De variateur ga ik zoiezo deze weken eens eraf halen en de boel eens goed schoonmaken en van nieuwe onderdelen te voorzien om de werking te verbeteren..
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#475 » 03 jul 2018, 21:03

Ok. Hou ons op de hoogte, en weet dat het nog erger kan moest je bijvoorbeeld ook nog een klapband hebben. ;)
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#476 » 03 jul 2018, 21:52

Dat rauwe zou uit de koppeling kunnen komen.
Kijk eens of de drukveer wel goed gecentreerd zit.
Koop anders een centreerring en plaats die.
Wie weet zijn die vibraties dan ook weg.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#477 » 04 jul 2018, 09:35

Ik begon je al te missen
Balen voor je dat je scooter nog steeds niet zo is als je wenst
Groet Martin
2 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#478 » 05 jul 2018, 18:10

stoyanov schreef:Dat rauwe zou uit de koppeling kunnen komen.
Kijk eens of de drukveer wel goed gecentreerd zit.
Koop anders een centreerring en plaats die.
Wie weet zijn die vibraties dan ook weg.




Kan je mij uitleggen wat je daarmee bedoeld? `Dat rauwe zou uit de koppeling kunnen komen`

Zover ik weet zit alles zoals het hoort te zitten. Maar soms lijkt het alsof de motor het even niet meer vermogen kan opbrengen.
Je zou haast denken dat de zuiger tegen de kleppen aan komen, maar dit is het niet, aangezien het vibreren alleen gebeurd bij hoge belasting van de motor of rijdend bij een bepaald toerental komt en hier ineens lijkt in te schieten..

Welke aanames ik wel heb betreft de koppeling.. De koppeling is denk ik wel goed.. bij demontage wel even de schoenen wat opruwen en het huis goed schoonmaken..
Ik vind het wel erg opmerkelijk waarom piaggio zo`n zware drukveer als standaard drukveer gebruikt..

Volgens K-parts hun website zou de drukveer 28KG druk vermogen hebben( ik heb ze overigens nog een mail gestuurd betreffend een technische vraag betreft de drukveer en welke versies die polini leveren, maar heb er geen enkel e-mailtje terug erop gekregen, wat ik nogal erg betreur.. Want zo laat je je als webshop niet echt je goede kant zien, en zijn de sales blijkbaar belangrijker, dan een klant ook aan de technische kant te willen helpen..

Ik vermoed wel dat de torsie krachten van de (originele) drukveer bij deze scooter enige nadelige invloeden hebben bij het draaien van de torque driver.. Ik merk ook dat het vermogen tot 35 wel aardig oke is (niet super maar ok) en daarboven het ineens traag gaat.. Ook onder het rijden vol je soms dat het toeren opbouw ook gewoon echt stront is en bij herneming je voel alsof de aandrijving blijft hangen (misschien met een slechte positie van de riem in de achter poelie.)

Overigens heb ik ook gedacht om een malossi torsie controller te kopen.. Heb er zelf al eens een gehad, maar vond dit zelf helemaal niet goed werken, want de torsie controller (wat een stuk high-temperature resistance plastic is) die tussen de drukveer en de koppeling moet zorg er dan voor dat de drukveer mee kan draaien.. (vind dit nogal een slechte oplossing, want dan rijd het alsnog kut) De polini variant is namelijk veel beter.. Bij de nieuwe polini veer krijg je dus echt een soort van balhoofd lager wat in de groef van de torque driver moet en het andere deel in de uiteinde van de drukveer..

Dus op de plek waar hij tegen de koppeling zit zal hij niet gaan draaien (dus ook geen draaiende drukveer, zoals dat kut ding van malossi). Dus als de torque driver draait zal de stress via de `balhoofd lager`worden omgezet in een soepele draaiend beweging.

Maar goed dit is duidelijk.. Alleen de keuze word dan nogal erg lastig>

Rare is dat polini niet echt zwaardere drukveren leverd, maar juiste lichtere ??????????

https://k-parts.nl/drukveer-polini-evo- ... aggio.html
20KG

https://k-parts.nl/drukveer-polini-evo- ... aggio.html
23KG

https://k-parts.nl/drukveer-polini-evo- ... aggio.html
26KG

https://k-parts.nl/drukveer-polini-evo- ... -28kg.html
28KG

https://k-parts.nl/drukveer-polini-evo- ... -30kg.html
30KG

https://k-parts.nl/drukveer-polini-evo- ... aggio.html
32KG

https://k-parts.nl/drukveer-polini-evo- ... -36kg.html
36KG

Want waarom zou je een 20KG drukveer op de markt zetten als de standaard al 28KG is???



Heb uiteraard gedacht om even te wachten met de Polini Hi-speed vario kit.. En dacht met een

nieuwe setje rolletjes, nieuwe aanbevolen riem , polini sliders, en wellicht een polini drukveer met torsion controller, wat goedkoper klaar te zijn. Dan dat je er een toch wat prijzige vario kit erin moet gooien om de scooter beter te laten rijden..
Ik wilde eigenlijk eerste ervaren wat er met de originele delen te bereiken is, aangezien de standaard vario toch wel een van de beste is die zo geleverd vanuit de fabriek is..

Betreft het probleem..

Het enigste wat ik vermoed is (als het een erg probleem is) dat er misschien iets mis is met de zuiger en de veren, aan de andere kant denk ik ook weer niet, omdat een 4-takt cilinder geen poorten in de wand heeft zitten, dus een zuiger zou eigenlijk niet zo heel veel te lijden hebben.. Daarnaast ook nog geen rook pluimen gezien van olie verbruik.. Ook het door zichtig balletje op het luchtfilter is nog steeds schoon..

Anders misschien de oliepomp die schade heeft opgelopen door lucht in het olie systeem (ruimtes die ontstaan doordat dikkere olie niet goed door loopt. Daarnaast zou ook een van de krukas lagers een tik hebben gehad.. (draait dan mooi rond als de olie spoeling door heen gaat, maar gaat een beetje klemmen als de olie spoeling minder word.)

Ik ga nou nog even weg om nieuwe rolletjes te halen, aangezien de winkel nog open is.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#479 » 05 jul 2018, 20:28

Klapband schreef:
stoyanov schreef:Dat rauwe zou uit de koppeling kunnen komen.
Kijk eens of de drukveer wel goed gecentreerd zit.
Koop anders een centreerring en plaats die.
Wie weet zijn die vibraties dan ook weg.




Kan je mij uitleggen wat je daarmee bedoeld? `Dat rauwe zou uit de koppeling kunnen komen`



Mijn Kymco Like klinkt tijdens het volgas optrekken, tussenacceleraties, en tijdens volgas rijden tot ongeveer 90% van de maximale snelheid als een koffiemolen waar knikkers in zitten.
Draai ik het gas met de helft terug of rij ik op topsnelheid dan is dit bijgeluid weg.
Het komt uit de koppeling; zoveel is duidelijk.
In het verleden heb ik eens een andere koppeling gemonteerd om te kijken of dat verschil maakte.
Not.
Die andere koppeling zorgde wel voor vibraties. Dat bleek te komen doordat de drukveer niet exact gecentreerd was.
Ik heb daarvoor een centreerring geplaatst welke ook in de SYM Fiddle geplaatst werd om een dergelijk probleem op te lossen.
Nooit meer vibraties gevoeld.
Het rauwe geluid zit er nog steeds in.
Al bijna 10000 km. Het zit mij er best.
Geen olieverbruik. 1:40 gemiddeld.
Het is goed zo.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#480 » 06 jul 2018, 01:08

Kom een paar uur geleden van de dealer weg, en heb die malossi 19x15.5 6.1 grams rolletjes kunnen scoren.. Was ook nog eens het laatste setje (duid er toch op dat het een veel gebruikte grammage is)

Ook de nieuwe winkel eens bekeken.. Niet veel anders dan scoot xtreme die er in het verleden in dat pand heeft gezeten.. En precies dezelfde setting.. Ze hadden duidelijk meer plek voor nieuwe scooters.. En duidelijk was ook dat de ruimte ongeveer 2,5 keer zo groter is geworden.. Nou omdat ik er toch was en er stond een hoop nieuwe scooters.. Gelijk maar eens gekeken waarop de nieuwe EURO 4 scooters op veranderd zijn..

Bij de vespas viel niet heel veel te zien, kwaliteit zag er ongeveer het zelfde uit als mijn new fly.. Maar die nieuwe type uitlaat wat eronder hing, wat is dat een lelijk plat geslagen pannenkoek zeg... Overigens stond er ook een EURO 4 piaggio zip.. Had gelukkig een zelfde soort uitlaat wat onder mijn scooter zit maar dan met een lambda sonde erin.. Voor de rest heb ik op de zip weinig verschil gezien.. Ook zag ik dat de dealer nogal een fan is van GTS-scooters.com. Maar eerlijk voor een goedkope bami hok zag het er toch nog best wel netjes eruit..

Voor de rest ben ik nog de nieuwe peugeot kisbee 4t tegen gekomen.. Ook even gechecked wat er nieuw allemaal eronder zat.
Zo ver ik heb gezien zat er geen lambda sonde op de uitlaat bocht gemonteerd.
Verder lijkt het wel, dat er een beter lijkende standaard uitlaat erop is gekomen, zou ook op het oude model kunnen passen.
Verder viel me op dat het lucht rooster aan de onstekings kant anders was.. Waarom dit was gedaan vond ik zelf nog vreemd.
Het luchtfilter huis is ook aangepast.. Zit nou een rubbere slang op de voorkant i.p.v die plastic trechter.
En uiteraard een nieuw model (wat ik overigens lelijk vond) carterkap zit erop.. Wat opviel is dat op het EURO 4 model wel een kickstarter op zat..

Voor de rest de Sym symphony 4t euro4 gezien.. Eerlijk gezegd vond ik hem rond de stuurkap er erg plastic achtig eruit zien.
Niet de scooter waar ik direct voor zou gaan.. Wel eentje van de scooters die kwalitatief wat hoger in elkaar zit.

Ook de SYM Jet 14 mogen bewonderen.. Op zicht een leuke scooter (vond het meer 125cc achtig stuur / km teller hebben)
De voorkant vond ik zelf iets te aanwezig op dit model scooter.. (niet zo mooi zo`n bobbel als voor consile)

Daarnaast stond er 1 peugeot speedfight 4.. Je***s zeg wat is dat een lelijk gedrocht met die nieuwe km teller

Ook nog de orbit II gezien, maar stond meer aan de zij rij(dus zeg maar niet in het midden) Dus had niet zoveel zin om daar langer naar te staren..

Uiteraard stond het halve gebouw zowat vol met alleen maar Euro4 Zip scooters..

Verder stonden er nog 2 jong gebruikte piaggio new libertys naast de nieuwe scooter.. ( raar dat iemand er maar 350km ermee rijd en dan weer weg doet.) Overigens ben ik ook maar 1 2takt vespa tegen gekomen..

En ze hadden een standje ingericht om een electrisch scooter merk aan te prijzen.. van dit merk:
https://www.niu.com/en/m-series/

Toen was het 10 voor 8 en de zaak ging bijna sluiten dus ben toen maar naar huis gegaan.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer