Welkom terug.
Ik wilde je al een PB sturen....
Klapband schreef:Nadat ik me wachtwoord ben verloren ben ik niet meer echt op dit forum geweest.
Had opzicht niet echt veel te melden, vandaar dat ik wat andere dingen heb gedaan..
- De kath in de uitlaat lijkt me kapot te gaan (denk dat dit toch komt omdat ik EURO98 eens af en toe hebt getankt)
Dan gaat het gaas binnen in langzaam `ontbinden` en dan krijg je een raar gerammel onder het rijden
Hoop er bij 15.000km een nieuwe uitlaat eronder te leggen.
Scooter gebruikt wel erg veel benzine voor een 4-takt..
Klapband schreef:Gebaseerd dat de achterkoppeling unit hetzelfde is als van een 2takt.. Daarnaast dat een 50cc 2takt cilinder toch wel rond de 3 a 4 pk kan halen.. En die 4takt cilinder met veel geluk net 2 pk haalt.
Volgende maand plan ik:
Een nieuwe uitlaat (sito plus 713)
Klapband schreef:Over een enkele weken is het dan zover..
Ga de scooter zelf eens afstellen.. Zie wel wat hier uit komt..
Momenteel dit in bestelling staan:
Trekveren Malossi GY6, Honda, Kymco, Peugeot, Piaggio, Vespa 50cc 2 en 4 Takt Zwart (goed voor 4000rpm) (vermoed dat die 20% zijn)
SKU: MAL-29 7391B
1 € 7,07
Trekveren Omega - Goud - Gilera & Piaggio (15% sterkte)
SKU: OME-Piaggio-Goud
1 € 5,95
Koppeling blokkeersleutel Buzzetti - 34 mm
SKU: BUZ-5427
1 € 14,50
Drukveer Malossi Wit 4.0 Gilera, Piaggio & Vespa 50cc 2- 4 Takt
SKU: MAL-29 8360.W0
1 € 11,95
Koppeling RMS Sport GY6, Honda, Kymco, Peugeot, Piaggio & Vespa (Deze heeft minder massa in de segmenten zelf, dus dan gaat hij ook later pas open) De originele segmenten zijn dan zwaarder en gaan eerder naar buiten (enigste manier om die later naar buiten te krijgen is strakkere trekveren.
SKU: RMS-100360220
1 € 25,86
Probleem is: Koppeling grijpt te vroeg aan, maakt daardoor weinig aanloop snelheid en sukkelt dan rustig door 40km/u op de teller en stopt daar en wilt geen meter sneller meer..
Merk ook dat heuvel op merkbaar echt veel vermogen verliest (net alsof een zwaar gewicht aan de achterkant hangt)
Ik wil wel die sport varios nog wel kopen, maar die zijn best prijzig voor wat ik er denk voordeel ermee te halen..
Dus wil zelf eens zijn wat er uit die standaard vario eruit te halen valt.. Als de weg een lichte daling heeft vliegt de scooter ineens wel door..
Ik vermoed zelf dat de trekveren iets te slap zijn waardoor de koppeling word afgeknepen op vermogen..
Vermoed ook dat de standaard drukveer iets aan de zware kant is voor een 4takt..
Gebaseerd dat de achterkoppeling unit hetzelfde is als van een 2takt.. Daarnaast dat een 50cc 2takt cilinder toch wel rond de 3 a 4 pk kan halen.. En die 4takt cilinder met veel geluk net 2 pk haalt.
Dus ik ga een koppeling proberen die net een beetje later aangrijpt.. Overigens daarnaast heb ik nog een optie om die trekveren in de standaard koppeling te gebruiken..
Omega goud zou 15% moeten zijn.
Vermoed dat die van malossi 20% even als de metalen trekveren van polini..
En dan de lichtere drukveer proberen en zien of het optrekken een stuk beter gaat..
Ik laat binnenkort wat meer weten hoe de resultaten zijn.
Heb overigens ook nog een originele piaggio riem liggen die ik ook nog ga uit proberen (althans de oude moet er zoiezo eruit die heeft ze best wel genoeg gedaan.
Volgende maand plan ik:
Een nieuwe uitlaat (sito plus 713)
En nieuwe kickstart pendaal voor vespa.
Daarnaast nieuwe banden nodig en een nieuwe zwart achtervelg (de voorvelg had ik hier al liggen)
Terug naar “Mijn Scooter (Review)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten