Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#521 » 11 mar 2019, 06:27

Welkom terug.
Ik wilde je al een PB sturen....
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#522 » 11 mar 2019, 10:58

Klapband schreef:Nadat ik me wachtwoord ben verloren ben ik niet meer echt op dit forum geweest.
Had opzicht niet echt veel te melden, vandaar dat ik wat andere dingen heb gedaan..

- De kath in de uitlaat lijkt me kapot te gaan (denk dat dit toch komt omdat ik EURO98 eens af en toe hebt getankt)
Dan gaat het gaas binnen in langzaam `ontbinden` en dan krijg je een raar gerammel onder het rijden
Hoop er bij 15.000km een nieuwe uitlaat eronder te leggen.

Scooter gebruikt wel erg veel benzine voor een 4-takt..


Mag ik vragen waar jij die informatie gevonden hebt dat EURO98 slecht is voor de katalysator? Ik gebruikte vorig jaar niets anders dan EURO98 en merk eigenlijk niets van een rammel onder het rijden, vindt het motortje zelfs pittiger en lekkerder lopen. Voordat ik EURO98 ging gebruiken heb ik het internet afgezocht maar alleen dit artikel met de specifieke info kunnen vinden; https://scooter-info.nl/informatie/brandstof-en-olie/
Heb jij andere bronnen ontdekt op het internet hoor ik dat graag.
0 x

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#523 » 11 mar 2019, 13:29

Ik tank euro 95 en doe ongeveer 30.000 km met de uitlaat.
RaRa hoe kan dat??????
1 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#524 » 11 mar 2019, 14:51

Ik tank over het algemeen ook '98. Heb ook nooit geen probleem met de uitlaat gehad.
Gr, Marco.
1 x

Gebruikersavatar
DarkMatter1980
Berichten: 78

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#525 » 12 mar 2019, 09:35

Ik tank altijd 98 en de uitlaat maakt nog steeds hetzelfde geluid als 2jaar geleden.
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#526 » 01 apr 2019, 05:12

Over een enkele weken is het dan zover..

Ga de scooter zelf eens afstellen.. Zie wel wat hier uit komt..

Momenteel dit in bestelling staan:

Trekveren Malossi GY6, Honda, Kymco, Peugeot, Piaggio, Vespa 50cc 2 en 4 Takt Zwart (goed voor 4000rpm) (vermoed dat die 20% zijn)

SKU: MAL-29 7391B
1 € 7,07

Trekveren Omega - Goud - Gilera & Piaggio (15% sterkte)

SKU: OME-Piaggio-Goud
1 € 5,95

Koppeling blokkeersleutel Buzzetti - 34 mm

SKU: BUZ-5427
1 € 14,50

Drukveer Malossi Wit 4.0 Gilera, Piaggio & Vespa 50cc 2- 4 Takt

SKU: MAL-29 8360.W0
1 € 11,95

Koppeling RMS Sport GY6, Honda, Kymco, Peugeot, Piaggio & Vespa (Deze heeft minder massa in de segmenten zelf, dus dan gaat hij ook later pas open) De originele segmenten zijn dan zwaarder en gaan eerder naar buiten (enigste manier om die later naar buiten te krijgen is strakkere trekveren.

SKU: RMS-100360220
1 € 25,86


Probleem is: Koppeling grijpt te vroeg aan, maakt daardoor weinig aanloop snelheid en sukkelt dan rustig door 40km/u op de teller en stopt daar en wilt geen meter sneller meer..

Merk ook dat heuvel op merkbaar echt veel vermogen verliest (net alsof een zwaar gewicht aan de achterkant hangt)


Ik wil wel die sport varios nog wel kopen, maar die zijn best prijzig voor wat ik er denk voordeel ermee te halen..
Dus wil zelf eens zijn wat er uit die standaard vario eruit te halen valt.. Als de weg een lichte daling heeft vliegt de scooter ineens wel door..

Ik vermoed zelf dat de trekveren iets te slap zijn waardoor de koppeling word afgeknepen op vermogen..
Vermoed ook dat de standaard drukveer iets aan de zware kant is voor een 4takt..

Gebaseerd dat de achterkoppeling unit hetzelfde is als van een 2takt.. Daarnaast dat een 50cc 2takt cilinder toch wel rond de 3 a 4 pk kan halen.. En die 4takt cilinder met veel geluk net 2 pk haalt.

Dus ik ga een koppeling proberen die net een beetje later aangrijpt.. Overigens daarnaast heb ik nog een optie om die trekveren in de standaard koppeling te gebruiken..

Omega goud zou 15% moeten zijn.
Vermoed dat die van malossi 20% even als de metalen trekveren van polini..

En dan de lichtere drukveer proberen en zien of het optrekken een stuk beter gaat..

Ik laat binnenkort wat meer weten hoe de resultaten zijn.

Heb overigens ook nog een originele piaggio riem liggen die ik ook nog ga uit proberen (althans de oude moet er zoiezo eruit die heeft ze best wel genoeg gedaan.



Volgende maand plan ik:


Een nieuwe uitlaat (sito plus 713)

En nieuwe kickstart pendaal voor vespa.

Daarnaast nieuwe banden nodig en een nieuwe zwart achtervelg (de voorvelg had ik hier al liggen)
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#527 » 01 apr 2019, 08:06

Klapband schreef:Gebaseerd dat de achterkoppeling unit hetzelfde is als van een 2takt.. Daarnaast dat een 50cc 2takt cilinder toch wel rond de 3 a 4 pk kan halen.. En die 4takt cilinder met veel geluk net 2 pk haalt.

Valt mee hoor...
Max. vermogen 2,7kw (3,6 pk) bij 8.500 rpm

Volgende maand plan ik:
Een nieuwe uitlaat (sito plus 713)

Ik mag toch niet hopen dat je originele al vervangen moet worden???
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#528 » 01 apr 2019, 08:52

Klapband schreef:Over een enkele weken is het dan zover..

Ga de scooter zelf eens afstellen.. Zie wel wat hier uit komt..

Momenteel dit in bestelling staan:

Trekveren Malossi GY6, Honda, Kymco, Peugeot, Piaggio, Vespa 50cc 2 en 4 Takt Zwart (goed voor 4000rpm) (vermoed dat die 20% zijn)

SKU: MAL-29 7391B
1 € 7,07

Trekveren Omega - Goud - Gilera & Piaggio (15% sterkte)

SKU: OME-Piaggio-Goud
1 € 5,95

Koppeling blokkeersleutel Buzzetti - 34 mm

SKU: BUZ-5427
1 € 14,50

Drukveer Malossi Wit 4.0 Gilera, Piaggio & Vespa 50cc 2- 4 Takt

SKU: MAL-29 8360.W0
1 € 11,95

Koppeling RMS Sport GY6, Honda, Kymco, Peugeot, Piaggio & Vespa (Deze heeft minder massa in de segmenten zelf, dus dan gaat hij ook later pas open) De originele segmenten zijn dan zwaarder en gaan eerder naar buiten (enigste manier om die later naar buiten te krijgen is strakkere trekveren.

SKU: RMS-100360220
1 € 25,86


Probleem is: Koppeling grijpt te vroeg aan, maakt daardoor weinig aanloop snelheid en sukkelt dan rustig door 40km/u op de teller en stopt daar en wilt geen meter sneller meer..

Merk ook dat heuvel op merkbaar echt veel vermogen verliest (net alsof een zwaar gewicht aan de achterkant hangt)


Ik wil wel die sport varios nog wel kopen, maar die zijn best prijzig voor wat ik er denk voordeel ermee te halen..
Dus wil zelf eens zijn wat er uit die standaard vario eruit te halen valt.. Als de weg een lichte daling heeft vliegt de scooter ineens wel door..

Ik vermoed zelf dat de trekveren iets te slap zijn waardoor de koppeling word afgeknepen op vermogen..
Vermoed ook dat de standaard drukveer iets aan de zware kant is voor een 4takt..

Gebaseerd dat de achterkoppeling unit hetzelfde is als van een 2takt.. Daarnaast dat een 50cc 2takt cilinder toch wel rond de 3 a 4 pk kan halen.. En die 4takt cilinder met veel geluk net 2 pk haalt.

Dus ik ga een koppeling proberen die net een beetje later aangrijpt.. Overigens daarnaast heb ik nog een optie om die trekveren in de standaard koppeling te gebruiken..

Omega goud zou 15% moeten zijn.
Vermoed dat die van malossi 20% even als de metalen trekveren van polini..

En dan de lichtere drukveer proberen en zien of het optrekken een stuk beter gaat..

Ik laat binnenkort wat meer weten hoe de resultaten zijn.

Heb overigens ook nog een originele piaggio riem liggen die ik ook nog ga uit proberen (althans de oude moet er zoiezo eruit die heeft ze best wel genoeg gedaan.



Volgende maand plan ik:


Een nieuwe uitlaat (sito plus 713)

En nieuwe kickstart pendaal voor vespa.

Daarnaast nieuwe banden nodig en een nieuwe zwart achtervelg (de voorvelg had ik hier al liggen)


Ik ben reuze benieuwd hoe je het gaat oplossen.
Zal dit topic met argusogen volgen.
Heb namelijk een soortgelijk probleem.
Sinds ik de sportvario heb verwijderd van de Like, maak ik overtoeren met optrekken.
Ben van 6,8 gram naar 8 gram gegaan en nauwelijks verschil.
Ik vermoed derhalve dat ik het in de koppeling moet zoeken.
Heel interessant.
Veel succes.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#529 » 03 apr 2019, 00:01

Ben ook bezeken door de tweede dealer ben ik vandaag achter gekomen.. Dit is allemaal gebeurt bij de tweede servicebeurt...

Dacht dat toch echt alles goed zat, en nergens zorgen hoefde te maken..

Bij de keer dat ik zelf ging sleutelen en er kapdelen eraf moesten (rond de 7000km was dat dacht ik) kwam ik er achter dat er 2 (of waarschijnlijk meer schroefjes miste.. Dan een paar maanden later, je koopt winterhand schoenen je wilt deze aansluiten op de accu..Alles netjes los gehaald.. Kom je ineens achter dat het borgpennetje van het afdekkapje dat boven op de accu zit (om de accu af te sluiten) afgebroken bleek te zijn, en dat hun dit blijkbaar hebben geprobeerd te maken met zwarte kit..

En dan denk je dat het nog niet genoeg was.. Kwam er vandaag ook nog eens achter dat ik sinds toen tot nu met een los hangende uitlaat hebt gereden.. Ik dacht wat hoort ik nou de hele tijd... Dat de uitlaat los hing viel me niet eens op omdat de bouten gewoon erin zitten.. Maar zijn niet goed genoeg aangedraait.. Dus ik dacht vanmiddig.. Oh K*t nog even snel me uitlaat vast draaien (was bang dat de bouten eruit los zou komen.. Maar bleken dus helemaal vast te zitten.. Geen idee wat ze daar hebben lopen rommelen.. Het zou mij niet eens verbazen dat ze die bouten gewoon erin gerost hebben en dus het schroefdraad in het blok hebben genaggeld..

Ik ben bijna nou wel zo ver dat ik de dingen beter maar zelf ga doen.. Helaas is hier geen enkele dealer te vertrouwen..

Hoe ik erachter kwam dat de uitlaat los hing: Was gewoon voor de gein naar me uitlaat aan het kijken (me blik viel er gewoon even erop.. En tijdens het stationair draaien, viel het me eens op dat de uitlaat wat aan het bewegen was..
Dus alarm bellen begonnen meteen te branden en dus meteen gecontroleerd.. Toen kwam ik er achter dat het een serieus probleem was.

Ik wacht nog even totdat ik me tweede scooter paraat hebt, en dan eens kijken of dat die uitlaat bouten aan het carter eruit kunnen zonder af te breken.. Dat word een hoop IMAL er tussen spuiten en waarschijnlijk de hitte fohn erop.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#530 » 03 apr 2019, 05:26

Het zit je niet mee...
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer