Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#511 » 17 okt 2018, 02:13

Ik heb er over 2 weken een nieuwe aanwinst erbij..

Denk niet dat jullie dit zouden raden.. Maar:

Heb zo in 2003 / 2004 een snor tomos standaard euro2 25km gehad..
Maar die heb ik 3 /4 jaar laten plaatselijk weer van de hand gedaan.. Had ik spijt? Toen eigenlijk niet. Had wel een beetje verstand van een tomos, maar wist niet alle ins en outs. Ik had er overigens ook geen plaats meer voor in de berging..

En toen had ik ook meer het idee om brommobiel te blijven rijden..

Momenteel heb ik het volgende wagenpark:

JDM Albiza brommobiel 45km (staat momenteel stil door hoge kosten (geld gaat momenteel naar een rijbewijs en een auto) Wil hem misschien nog wel opknappen aangezien ik hier een daar nog wel spullen heb liggen..

Daarnaast heb ik nog een Ligier Nova 500 voor de deur staan (ben van plan deze volgen jaar te gaan slopen en de onderdelen te verkopen) Is geen moeite meer om daar nog geld in te stoppen.

Scooters:

Piaggio new fly 4t 2v 45km
Peugeot kisbee 45km (heb momenteel 2 frames hiervoor)
Me oude scooter peugeot vivacity 2takt (deze gaat nog de verkoop in (heb nog spullen om hem goed rijdend te krijgen)
Nog een kaal aprilia SR frame (was de bedoeling om het achter te houden als het 4-takt verhaal zou mislukken..
En een nieuwe fiets.

Ga dit wagen park dus iets inkorten, aangezien ik met het sr frame al niks mee kan zolang het geen scooter is.
Dus heb hiervoor maar besloten om deze te verkopen of op te ruimen en te ruimte te geven aan een nieuwe tomos. (2ehands dus) Deze tomos is van 2015.. Dus binnenkort hier meer over..

Voor de rest gaat de fiets weg en de ligier nova. Het SR frame en de peugeot vivacity.


Waarom ik weer voor de tomos hebt gekozen?? Ik kon de huidige fiets gebruiken of wissel hem om voor een tomos..

Heb dus gekozen voor de tomos.. Naar me werk moet ik best wel een stuk rijden en dat ook rond de nacht uren.. En heel moe van het werk en dan ook nog eens moeten fietsen daar had ik geen zin in..

De tomos is makkelijk op te bouwen, makkelijk in onderhoud. Kost weinig tijd om iets ervan te vervang.. Rook uitstoot is erg beperk.. En een zuinig 2-takt blokje.. Daarnaast speelt de fun-fact ook nog mee.. Het is in theorie leuker om op de brommer te zitten dan met de scooter.. Alleen de scooter geeft me net iets meer comfort..

Ik ga de tomos dus gebruiken als nood brommer. Of gewoon als het een keer mooi weer is om daarvoor de scooter lekker te laten staan.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#512 » 17 okt 2018, 02:35

Kan me niet voorstellen dat het fijn is om je scooter te laten staan en een Tomos te pakken.. :D

Maar dat is mijn mening... Ik rij elke dag met veel plezier en fun met mijn scootertje naar het werk.. :sct1:
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#513 » 17 okt 2018, 07:43

ik voel een heeeeel lang onderwerp over tomosje s aankomen..
.....
.
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#514 » 17 okt 2018, 13:34

tomosje schreef:ik voel een heeeeel lang onderwerp over tomosje s aankomen..
.....
.



Denk dat jij dat wel prachtig gaat vinden zo aan je ID te zien. :thumbsup: :lol2: :aaah:


Supreme81 schreef:Kan me niet voorstellen dat het fijn is om je scooter te laten staan en een Tomos te pakken.. :D

Maar dat is mijn mening... Ik rij elke dag met veel plezier en fun met mijn scootertje naar het werk.. :sct1:


Een scooter is leuk voor comfort als je afstanden wilt rijden, niets meer dan dat.. Motorblok maakt ook niet meer dan een stofzuiger.. Zo heel spannend is dat ook niet..

Een tomos heeft echt een fun factor..

1. Een tweede versnelling in het blok.
2. ketting aandrijving.
3. Fijn geluid van de motor (voor een twee takt)
1 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#515 » 17 okt 2018, 17:54

hoi
Een brommertje is leuk
Ik heb zelf ook een snor Vespa ciao handig in de stad en voor na het werk
Maar toch ben ik blij dat ik op de scooter ga soms
Nadeel brommertje
geen bagage ruimte
geen comfort voor mijn grote lichaam
En geen windscherm waar je heerlijk achter kan kruipen
Ik zal nu proberen niet zo heftig meer te reageren
Ik weet dat er in groningen nog een tomos is 1 ste eigenaar goed onderhouden
Maar helaas niet te koop nog niet
Ding is nog in de guldentijd gekocht
Groet martin
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#516 » 17 okt 2018, 20:06

Klapband schreef:Ik ga de tomos dus gebruiken als nood brommer.

Was daar de Kisbee ook al niet voor?
Of is die tomos een noodbrommer voor de noodbrommer?
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#517 » 17 okt 2018, 22:22

Delight schreef:
Klapband schreef:Ik ga de tomos dus gebruiken als nood brommer.

Was daar de Kisbee ook al niet voor?
Of is die tomos een noodbrommer voor de noodbrommer?


De tomos is het alternatief voor de fiets die ik heb staan. Had er ook een spartamet voor kunnen nemen.(of een fiets met trapondersteuning.. Dan rijd de tomos wel veel beter. Tomos is ook meer gewoon voor als ik zin heb om eens de brommer te pakken..
Ja ik weet dat de brommer minder berg ruimte heeft.. Maar voor in de zomer / lente maakt dat toch niks uit. Dan neem je toch geen lange broek of winterjas mee..


Dus fiets, Aprilia SR frame, Peugeot vivacity, en ligier brommobiel gaan verdwijnen.. (zijn 3 kentekens.)

De kisbee is meer een vervanger voor de piaggio new fly 4t.. Stel ik moet onderhoud doen aan de new fly dan neem ik de kisbee mee. Moet ik onderhoud doen aan de kisbee dan kan ik de fly mee nemen.. Ik heb soms gewoon even geen tijd om dingen te vervangen.. Ten eerste omdat je op onderdelen moet wachten, ten tweede dat ik ook wel eens een dag heb dat ik er helemaal er door heen zit en geen zin heb om wat te moeten doen.. Ten derde ik heb elke 5 dagen van de week een vervoersmiddel nodig om naar het werk te komen.. Ik kan dus niet eeuwigheid op een scooter blijven rijden die dan onderhoud nodig heeft.

Heb de kisbee gekocht omdat het een vrij kleine scooter is, en dus makkelijk te bergen is.
Alleen kwa betrouwbaarheid vertrouw ik die kisbee niet zo voor langer termijn..

En de tomos is er alleen erbij gekomen omdat ik het aprilia sr frame verkoop en de fiets ook weg doe... Een kaal frame dat in de schuur staat kan je niet op rijden.. Vandaar dat ik zoiets heb.. Beter dan nog een tomos achter de hand dan een gestipt frame wat alleen maar aan het staan is. Heb voor de tomos gekozen omdat bijvoorbeeld een bandje vervangen maar een paar minuten tijd kost (is niet veel anders dan een fiets band) Ook de blokjes zijn snel te voorzien van nieuwe delen of nieuwe olie.. Bij sommige scooters ben je zowat een halve dag al weer verder als er iets eraan gedaan moet worden.
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#518 » 04 nov 2018, 18:30

Vandaag de newfly een onderhoudbeurtje gegeven..

Had bij de dealer gezegd dit beurtje zelf te doen (aangezien ik de scooter lekker thuis heb staan en na de beurt morgen weer bereden kan worden)

Paar dingen die ik nodig had had ik dus tijdje geleden van te voren al besteld..

- Heb eerst de motorolie vervangen (met het goed spul wat er al erin zat) 5w40 van motul. (iets minder dan 800ml)
- Zeef filterje vernieuwd (naar 3 keer zo schoon gemaakt te hebben dan weer beter even vervangen)
- Het rubbertje van het schroef dekseltje op het carter vernieuwd (dit ook beter doen na 3 keer herbruikt te hebben)

Daarna de spons in het luchtfilter vervangen.. (die andere zat vol met troep, en dan zonder om deze uit te gaan wassen)
(en de luchtfilter box gewassen en al het intern troep verwijderd. (ding is weer hagel nieuw)

En de stationair schroef even bij geregeld. (ging wat hoger in toeren ineens met het nieuwe filter.)

Ben weer helemaal tevreden.. aankomende lente ga ik de nieuwe velgen monteren (moet er nog een bestellen) En de banden die daar op moeten.

Ben verder aan het twijfelen om er winterbanden en hotgrips te monteren.. Aangezien ik de fly denk ik laat staan als het straks gaat sneeuwen en ijzelen.. Ding is best zwaar en daar wil je echt geen schuiver mee maken.. Hoop wel soon de kisbee af te hebben. Morgen vroeg hoop ik even weer met de kisbee verder te gaan ( even een 2de setje vork benen van nieuwe laag verf te voorzien.. (moet dan wel eerst alle verf eraf strippen)

Van het voorjaar komt ook de nieuwe cilinder erop.. En ik wacht nog even na de volgende service beurt om er een andere riem te monteren (de echte originele van piaggio, dus niet die mitsuboshi die van de fabriek af kwam.
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#519 » 19 jan 2019, 01:17

Vandaag 10.007 km op de teller gezet. :bsmile:
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#520 » 11 mar 2019, 02:36

Nadat ik me wachtwoord ben verloren ben ik niet meer echt op dit forum geweest.
Had opzicht niet echt veel te melden, vandaar dat ik wat andere dingen heb gedaan..


Momenteel 10800 km op de teller.. Het ding moet eigenlijk wel op voor de volgende service beurt, maar wacht er nog even mee totdat de kisbee het ook doet.. Anders nog geen reserve vervoer.. Heb de kisbee momenteel wel in de verzekering staan.
Ook op gezondheid was het de laatste tijd wat minder, dus heb vooral veel tijd aan mezelf geschonken, in plaatst iets te gaan doen. En aangezien een kleine op komst is kan het wellicht nog wel iets langer duren.

Heb momenteel de volgende problemen met de scooter..

- Zo rond januari werkt de middenbok ineens niet meer goed.. Het ding staat muur vast, en wilt niet meer vanzelf terug naar ingeklapte positie. Moet hem met de hand dan omhoog tillen totdat hij tegen het blok zit.

- Denk dat ik binnen 3 maanden er nieuwe banden erop moeten, begint nou wel tegen op te raken..

- Ik overweeg misschien toch een zijstandaard te monteren (omdat die middenbok problemen heeft is het nogal irritant om zo door te blijven rotzooien.

- De kath in de uitlaat lijkt me kapot te gaan (denk dat dit toch komt omdat ik EURO98 eens af en toe hebt getankt)
Dan gaat het gaas binnen in langzaam `ontbinden` en dan krijg je een raar gerammel onder het rijden
Hoop er bij 15.000km een nieuwe uitlaat eronder te leggen.

- Ondanks het toch geld kost ga ik toch de kickstarter vervangen voor die van de vespa.. Deze huidige kan je blijven inspuiten met vet om roest te voorkomen, na een paar maanden zit het scharnier gedeelte weer helemaal tussen de roest..
Ook kan ik met de kickstarter de motor niet meer gestart krijgen...

- Ik ga deze maand denk ik ook de zwarte custom achter velg bestellen (wil die velgen het liefst z.s.m eronder hebben)

Banden ga ik denk ik pirelli sl38 onder leggen. Liefst geen citygrip meer.

Scooter gebruikt wel erg veel benzine voor een 4-takt..
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer