Sinds gisteren de 5000km op de klok aangetikt toen ik naar het werk ging. Vandaag staat hij op zo`n ongeveer 5050km..
2de service beurt had ik al bij 4600km laten doen, dus ik kan er verlopig weer ermee door rijden.. Bij 7000km vervang ik de olie zelf, aangezien de 3de service beurt pas bij 10.000km gebeurd.. En een normale interval is bij 3000 / 4000 km.. En heb daarom geen zin om met verlopen olie door te rijden tot 10.000km plus dat de olie wat zakt wat groter is (wat bij een korter interval minder snel gebeurd)
Overigens rijd hij een heel stuk beter met sproeier 80.. Er zit enige verbetering in.. Maar merk wel dat de rolletjes en of drukveer moet nakijken of hier enige verbetering te behalen valt.. Opzicht kan je niet zo heel veel meer naar beneden kwa gewicht.
Wil namelijk niet dat het een toeren monster word.. Als je rond de top snelheid zit, merk je dat hij ineens 1,5 keer zoveel toeren maakt.. En vanaf de 40km meteen begint in te kakken.. Dan kan ik wel de rolletjes lichter maken.. Noem 6,0 grams of 5,7 grams.
Alleen denk dat je de kwaal op top dan alleen maar erger gaat maken.. Lichtere rolletjes laten meer toeren toe..
Stel ik zou 5,5 grams nemen en wil dan een iets sterkere drukveer nemen.. Normaal geld de regel, dat hoe zwaarder je de drukveer neemt, hoe zwaarder je ook in de rolletjes moet schalen om te compenseren.. Ik weet dat een te zware drukveer nooit goed is, voor het weg rijden (dan kom je bijna niet weg) en ook zakt de top snelheid met 10km/u vaak in)
Naar mijn idee kan je dan die standaard rolletjes beter laten zitten, of verlichten tot 6.0 grams (oke het verschil is dan zowat verwaarloosbaar) En dan gewoon een iets zwaardere drukveer nemen.. Zodat het meer `over` toeren wat hij maakt, meer word omgezet naar vermogen aan het achterwiel.
Wellicht dat ik misschien de hi-speed kit van polini ga nemen.. Omdat hier eigenlijk van alles erbij zit om de scooter beter te laten lopen dan standaard.