Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#461 » 14 apr 2018, 18:11

Moet alleen nog de rolletjes een keer goed af stellen.. Heb het idee dat 6,4 grams origineel toch iets te zwaar is om hem goed door te laten lopen.. Ook op top merk je dat hij niet echt verder wilt (voordat hij naar de top gaat)


Trouwens dat andere dingentje is..

Heb momenteel al een nieuwe zwarte velg in de bestelling staan.. De andere bestel ik me deze maand (anders ging het me iets te duur kosten.) Heb ze helaas bij easyparts moeten bestellen.. Wilde ze eigenlijk via een andere dealer bestellen waar ik contact had mee gehad.. En ja toen kon ik ze daar prima bestellen, maar naar 4 maanden erna geen reactie meer op dat mailtje gekregen..

Dus ben maar verder gaan zoeken. Dus van de zomer heb ik er dus zwarte velgen eronder zitten. Als beide velgen geleverd gaan worden.. De grijze hou ik me voor eventuele winterbanden eronder te gooien..
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#462 » 18 apr 2018, 01:31

Sinds gisteren de 5000km op de klok aangetikt toen ik naar het werk ging. Vandaag staat hij op zo`n ongeveer 5050km..

2de service beurt had ik al bij 4600km laten doen, dus ik kan er verlopig weer ermee door rijden.. Bij 7000km vervang ik de olie zelf, aangezien de 3de service beurt pas bij 10.000km gebeurd.. En een normale interval is bij 3000 / 4000 km.. En heb daarom geen zin om met verlopen olie door te rijden tot 10.000km plus dat de olie wat zakt wat groter is (wat bij een korter interval minder snel gebeurd)

Overigens rijd hij een heel stuk beter met sproeier 80.. Er zit enige verbetering in.. Maar merk wel dat de rolletjes en of drukveer moet nakijken of hier enige verbetering te behalen valt.. Opzicht kan je niet zo heel veel meer naar beneden kwa gewicht.

Wil namelijk niet dat het een toeren monster word.. Als je rond de top snelheid zit, merk je dat hij ineens 1,5 keer zoveel toeren maakt.. En vanaf de 40km meteen begint in te kakken.. Dan kan ik wel de rolletjes lichter maken.. Noem 6,0 grams of 5,7 grams.
Alleen denk dat je de kwaal op top dan alleen maar erger gaat maken.. Lichtere rolletjes laten meer toeren toe..

Stel ik zou 5,5 grams nemen en wil dan een iets sterkere drukveer nemen.. Normaal geld de regel, dat hoe zwaarder je de drukveer neemt, hoe zwaarder je ook in de rolletjes moet schalen om te compenseren.. Ik weet dat een te zware drukveer nooit goed is, voor het weg rijden (dan kom je bijna niet weg) en ook zakt de top snelheid met 10km/u vaak in)

Naar mijn idee kan je dan die standaard rolletjes beter laten zitten, of verlichten tot 6.0 grams (oke het verschil is dan zowat verwaarloosbaar) En dan gewoon een iets zwaardere drukveer nemen.. Zodat het meer `over` toeren wat hij maakt, meer word omgezet naar vermogen aan het achterwiel.

Wellicht dat ik misschien de hi-speed kit van polini ga nemen.. Omdat hier eigenlijk van alles erbij zit om de scooter beter te laten lopen dan standaard.

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#463 » 18 apr 2018, 07:36

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
0 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#464 » 18 apr 2018, 09:01

Hoi klapband
Misschien een rare vraag
Maar als je alles bij elkaar opgeteld wat je hebt uitgegeven en uit gaat geven
is het dan wel de moeite waard en zou je dit niet beter bij een scooter kunnen doen die helemaal kant en klaar is bij koop
Je mag eerlijk weten
Ik ben nu in 2 jaar tijd na de aanschaf dus compleet met windscherm en de andere opties voor de citystar
aan alle onderhoud met banden en koffer en de andere kleine dingetjes
erbij ongeveer 600 kwijt geweest reken ik erg ruim
Zou toch zonde zijn dat je blijft investeren en dat je na een paar jaar denkt ik koop toch een nieuwe
Groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#465 » 19 apr 2018, 13:01

@martin66

De zwarte velgen komen niet standaard met dit type scooter.. Dus al zou je ze willen, dan moet je ze appart bestellen..(gewoon als vervangings onderdeel)

Waarom ik dit niet heb gedaan toen ik de scooter nieuw kocht... Omdat dit niet mogelijk is.. De new fly heeft geen opties tot zwarten velgen.. Ze komen officieel van de Sport special 25km.. Waarom ik ze niet zelf spuit?? Ten eerste omdat het resultaat nooit zo mooi word als je ze zo vanuit de fabriek krijgt.. Daarnaast als je het moet laten doen zal de prijs ook wel rond de 75 a 100 euro liggen, en dan is het maar de vraag of ze net zo mooi worden.

Waarom ik de zwarte velgen wil?? Ik heb eerder een piaggio zip 2takt van 2011 gehad.. En de scooter die ik toen kreeg had mat zwarte velgen.. Vond dit namelijk een mooie optische upgrade.. Die zaten er toen wel standaard eronder.

In het geval van de fly.. Ze hadden naar mijn idee er een optie van moeten maken, zoals je dat bij een vespa ook hebt.
Die grijze velgen vind ik niet zo mooi eruit zien en geven de scooter een te goedkope look.. Als ik de nieuwe velgen eronder hebt zitten laat ik je het wel zien, verschil is dan echt dag en nacht.

En het variosetje overweeg ik te kopen.. Alles voor een vloeider lopende scooter natuurlijk.

En ehm nee, er komt verlopig geen nieuwe scooter.. Dus 100.000 km gaat deze denk ik wel zien (met de revisies erbij geteld)
Heb aan deze en de peugeot kisbee wel genoeg scooters staan.

Tot nu toe heb ik alleen de cdis en de zwarte velgen gekocht.. Kwa prijs prima te overzien.. Maar de winter komt er straks weer aan, en dit keer wil ik wel warme handen hebben..
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#466 » 02 mei 2018, 22:28

Klopt het dat bij de 10.000 km de garantie vervalt?? Dacht zo iets gelezen te hebben.. Maar het zou fijn zijn als het bevestigd kan worden.


Dus 10.000km of 2 jaar als je daar nog onder zit.
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#467 » 03 jun 2018, 02:57

De scooter is momenteel niet meer vooruit te branden, en dan heb ik het echt over als het ding een helling op moet.. Gaat dan nog slomer dan een snor scooter.. Althans sta dan bijna stil..

Heb ondertussen een goedkoop roller test setje gekocht van 5,7 grams rollen..
Ga ook nog in de buurt kijken voor een setje malossi HT rolletjes 6.1 grams (volgens joey schaar zouden deze de meeste PK moeten geven op de test bank..

Ook ik heb de knop door gehakt en een dayco HPX riem besteld.. En een setje polini vario geleiders.. (schijnen beter dan de origineel te zijn volgens joey schaar)

Probleem is als die op gang is hij veel toeren moet maken (lijkt wel of dat de riem in de lage versnelling blijft hangen)
En moet hij op gang komen, dan komt hij vaak sloom op gang (waarschijnlijk dat de iets lichtere rolletjes gaan helpen/

En toeren maakt hij helemaal niet als hij de heuvel op moet.. Rond de 60 op de teller maakt hij ook een hoop toeren op top..
Dus begin mij eraan te irriteren en er is dus niet goed ermee te rijden.. Dus noodzakelijk zal de aandrijving goed afgesteld moeten worden..

Ik heb wel een verwachting dat er zwarte aanloop sporen op het loop oppervlak van de vario zit.. (met andere woorden standaard riem is bagger kwaliteit)


Is er ook iets positiefs te melden? Ja hij doet het nog steeds.. Plus hij start momenteel altijd direct koud sinds ik zelf de sproeier van 78 naar 80 heb aangepast.. (was een werkje van niks uiteraard)

Betreft de tweede dealer: Vind persoonlijk dat ze `slordig` werken..

- Toen ik een nieuwe cdi had gekregen (was rond de 3000km destijds) heeft een monteur het beschermrubber van de cdi kabel beschadigd.. Even door de dealer vernieuwen ho-maar... Dus hiervoor heb ik al een nieuwe voor moeten bestellen.

- Tweede probleem is dat een van de schroeven van het luchtfilter beschermingskapje er niet meer fris eruit zag.. Heb ik ook een nieuwe voor moeten bestellen.


- Dan betreft het oplossen van de water / vocht start storing.. Vind het vreemd dat je zomaar een stekker van de kabelboom af gaat knippen.. (was er geen andere oplossing mogelijk??)

En bij het monteren van de kappen zijn ze dus 1 schroefje kwijt gemaakt van het voorschild.. Kan ik als consument ook al weer een nieuwe voor gaan bestellen..


De tijd komt er zo ongeveer wel eraan, dat ik het straks wel zelf ga doen kwa onderhoud.. Zelf ik ga nog beter om met me eigen spullen.

Ik zeg niet dat de dealer slecht is, ze lossen zeker weten de problemen op die ik heb.. Maar netjes werken kunnen ze niet..

Betreft de polini vario kit... Ik wil eerst eens zien, wat er mogelijk is met de originele onderdelen.. Want een standaard piaggio schijnt zowat het beste te zijn wat een originele vario kan bieden..
Mocht het resultaat tegen vallen (zal dan zeker nog een andere drukveer proberen om te zien of er meer power uit het blok te halen valt..

Mocht het probleem bij de drukveer liggen, dan zal ik eens de blauwe polini veer met torsie controller proberen..
Zo ver ik gezien heb zijn er weinig alternatieven voor een 4takt drukveer.
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#468 » 03 jun 2018, 07:56

Ik zou er helemaal Depressief van worden en ik zou dat ding (scooter) naar Joey Schaar brengen, dan komt het vast wel
helemaal goed. :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#469 » 03 jun 2018, 09:28

Hoezo moet jij dingen zelf kopen, die hun slopen of kwijt raken?
Beetje vreemd...
En wat je scooter betreft...ik had hem allang weg gedaan.
Dat is een gebed zonder eind zo met gemak!
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Klapband`s Midnight Blue Piaggio new fly 2017.

Bericht#470 » 03 jun 2018, 09:39

Het herstellen van een rotte stekkerverbinding door deze te vervangen door bijvoorbeeld (waterdichte) raychem kabeldoorverbinders te gebruiken wordt wel vaker gedaan. Op die manier heb ik talloze airbagstoringen opgelost wat aan een slecht contact in een stekker onder de stoel lag. Dat is betrouwbaarder dan er een stekker van dezelfde kwaliteit aan te zetten.

Jammer dat je zoveel problemen blijft houden. Er zal toch wel een bedrijf zijn die dit kan afstellen of de vinger op de zere plek leggen?
Heb je niet gewoon de rollen te zwaar? Dat de scooter op top veel toeren maakt is normaal, dat weet jij ook. Maar als je zware rollen hebt, loopt je vario eerder uit en accelereert de scooter met een lager toerental. Wat zat er origineel in en wat heb je nu voor rollen?
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer