RoiRaw's Piaggio New Fly 2017

Gebruikersavatar
RoiRaw
Berichten: 238

RoiRaw's Piaggio New Fly 2017

Bericht#1 » 27 aug 2017, 14:21

Hierbij mijn review van de scooter die ik 11 februari 2017 heb gekocht.

Voordat mijn keus er op was gevallen heb ik eerst nog overwogen om een 2de hands scooter te kopen om eerst te kijken hoe het zou bevallen. Het was tenslotte al weer ruim 20 jaar geleden dat ik een brommer had gereden. Ik ben zelf niet zo handig met onderhoud, dus had dan bedacht voor de zekerheid maar bij een dealer een occasion te kopen. Ik vond de prijzen echter behoorlijk hoog voor een scooter die er nog goed uitzag, en anders werd het al snel een exemplaar die 5 jaar buiten had gestaan (helemaal verkleurd en met een hoop km'ers.)

Dan toch maar een nieuwe scooter. Dan heb je tenminste fabrieksgarantie ipv max 3 maanden beperkte garantie van de dealer en aangezien ik altijd netjes op mijn spullen ben, weet ik dan dat ik er in principe lang plezier van ga hebben.

Van Yamaha en Honda hoorde ik dat deze het zuinigste vebruik hadden globaal genomen en dat het qua techniek helemaal goed zat, maar deze waren toch een beetje boven budget. De Chinese immitatie scooters zag ik niet zo zitten. Ik was per slot van rekening van plan om deze te gebruiken voor dagelijks woon werkverkeer dus dan toch liever een bekender merk.

Naar aanleiding van dit forum overwoog ik toen Sym en Kymco. Na een paar dealers bezocht te hebben stond de Sym Orbit 2 boven aan mijn lijstje. Een dealer die ik sprak raadde me dan toch echter dan eerder een Piaggio Zip aan, die was niet zoveel duurder, en zat mechanisch veel beter in elkaar, was zijn ervaring. Hij liet mij de Zip zien, maar ik was niet overtuigd. Toen vroeg ik naar een model een prijsklasse hoger en hij introduceerde mij de New Fly (witte uitvoering). Bij de eerste blik maakte mijn hart een klein sprongetje. :thumbsup: Eigenlijk wist ik het toen al dat het waarschijnlijk dat model zou gaan worden, ook al zou ik dan nog even verder moeten sparen.

Ik ben nog wel gaan proefrijden bij een andere dealer op een Orbit 2, maar toen ik daarna ging proefzitten op de New Fly (proefrit helaas niet mogelijk) heb ik de knoop meteen doorgehakt.

De scooter was beschikbaar in wit, zwart en midnight blue. Ik vond de witte wel erg mooi maar ergens deed dat mij ook denken aan politie kleuren (met name Amerikaanse politie). Zwart vind ik toch een beetje te donker. Weliswaar zitten er wel chroom kleurige details op maar vond het geheel dan toch een beetje te onopvallend. Midnight blue daarentegen, wat een mooie kleur blauw. En steekt mooi af tegen de zwarte elementen. Dus die werd het.

Zal op een later moment wat gebruikerservaringen toevoegen maar voor nu tot slot wat pics.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door RoiRaw op 27 aug 2017, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: RoiRaw's Piaggio New Fly 2017

Bericht#2 » 27 aug 2017, 14:30

Hallo Roi,

Dit is nog eens een emotionele aankoop waarbij gekeken is of bruin het kan passen...

Mooie foto's en heel veel plezierige kilometers met je scooter :P

Vriendelijke groet,
Frans
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: RoiRaw's Piaggio New Fly 2017

Bericht#3 » 27 aug 2017, 19:38

Ben het met je eens dat de new fly best wel een fijne scooter is..

Ook komen sommige dingen precies overeen zoals ik zelf ook al aan het bedenken was.

Dan heb ik het over een goede merk scooter dat opzicht toch best goed inelkaar zit..
En ook betreft de kleur vond ik het ook aardig overeen komen..

Ik vind wit ook niet zo heel mooi.. Wetend dat wit vies word over een tijd.. Bij zwart zie je de midden inleg `grill` niet zo goed, dan lijkt het alsof het een gedeelte is.. Rood en midnight blue zien er inderdaard prachtig uit..

Heb overigens precies hetzelfde hier en ben er best nog wel te vreden mee...

Meeste positieve vind ik toch wel de ruimte onder het zadel (al past er niet elke helm eronder).. Maar de neiging naar een extra top koffer is voor mij wel minder..

Ondanks dat de scooter vrij zwaar weegt, geeft het toch een fijnere rij ervaring...

De minpunt is voor mij toch wel de tassenhaak... Je kan hem uiteraard wel gebruiken.. Alleen is wel makkelijk weer naar voren te schuiven (zit niet echt een beveiliging op) (ik denk zelf om er een tassen haak erop te willen maken die wel op slot blijft..

Verder veel rij plezier toegewenst met de scooter.
0 x

Gebruikersavatar
RoiRaw
Berichten: 238

Re: RoiRaw's Piaggio New Fly 2017

Bericht#4 » 28 aug 2017, 19:22

Het vervolg van mijn review. Het dashboard is overzichtelijk. Analoge benzine meter en snelheidsmeter/ odometer en een digitaal klokje voor de tijd. Verder een waarschuwingslampje voor als er weinig benzine is, een groot licht klein licht indicatie lampje en een knipperlicht indicatie lampje. Wel jammer dat je niet de geselecteerde richting kan zien en dat je geen geluid hoort dat je knipperlicht nog aan is.... :oops:
Afbeelding
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
RoiRaw
Berichten: 238

Re: RoiRaw's Piaggio New Fly 2017

Bericht#5 » 28 aug 2017, 21:01

Verder erg blij met de plaatsing van de benzine dop (zie klepje onder). Wel is het lastig af te tanken zonder morsen aangezien er snel een luchtbel onstaat. Dit zal de keerzijde zijn van dit ontwerp van de benzinetank. Indien je echter de hendel van de pomp maar half indrukt, dan is dat al veel minder een probleem. Het zal waarschijnlijk even een kwestie van goed onder de knie krijgen.
Afbeelding
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: RoiRaw's Piaggio New Fly 2017

Bericht#6 » 28 aug 2017, 21:44

RoiRaw schreef:Verder erg blij met de plaatsing van de benzine dop (zie klepje onder). Wel is het lastig af te tanken zonder morsen aangezien er snel een luchtbel onstaat. Dit zal de keerzijde zijn van dit ontwerp van de benzinetank. Indien je echter de hendel van de pomp maar half indrukt, dan is dat al veel minder een probleem. Het zal waarschijnlijk even een kwestie van goed onder de knie krijgen.


Jup, bij de g-dink moet je ook langzaam vullen. En op het laatst de scoot een paar keer bewegen op de bok kan er nog wat extra's bij.
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: RoiRaw's Piaggio New Fly 2017

Bericht#7 » 28 aug 2017, 23:17

Wel grappig:

Scooters die je moet schudden voor gebruik...
En dat is dan begonnen met die Super 8 :lol:

Vriendelijke groet,
Frans
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
RoiRaw
Berichten: 238

Re: RoiRaw's Piaggio New Fly 2017

Bericht#8 » 29 aug 2017, 08:06

Jup, bij de g-dink moet je ook langzaam vullen. En op het laatst de scoot een paar keer bewegen op de bok kan er nog wat extra's bij.


Goede tip!

Scooter Forens Frans schreef:Wel grappig:

Scooters die je moet schudden voor gebruik...
En dat is dan begonnen met die Super 8 :lol:

Vriendelijke groet,
Frans


Hahaha, ja inderdaad!
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: RoiRaw's Piaggio New Fly 2017

Bericht#9 » 29 aug 2017, 08:22

Scooter Forens Frans schreef:Wel grappig:

Scooters die je moet schudden voor gebruik...
En dat is dan begonnen met die Super 8 :lol:

Vriendelijke groet,
Frans

Ik hoef niet te schudden om te tanken.
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: RoiRaw's Piaggio New Fly 2017

Bericht#10 » 29 aug 2017, 12:54

Ik ook niet.. Maar het helpt soms een beetje als je de scooter een beetje achterover helt zodat de benzine weer zakt.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer