Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#31 » 15 apr 2018, 20:14

 ! Bericht van: FTrotsenburg
overbodig stuk quote weggehaald

Klapband schreef:Daarnaaste kleppen nog eens nagekeken (was vergeten om ook te testen met een 0.15 stelplaatje, en ja die paste er net nog tussen. Dus de boel stond nog iets te ruim.. Heb hem nog eens opnieuw gesteld en het 0.15 stelplaatje past er niet meer door. Nieuwe pakking voor de egr erop en de klappendeksel direct erop geschroeft.


Uhm op welke waarde stel jij de kleppen dan, bij een gy6 139qmb is het : inlaat 0,05 en uitlaat 0,10. Wat ik zo uit jou verhaal haal heb je zowel de in- als uitlaat op 0,15 gezet?
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#32 » 15 apr 2018, 21:37

In de handleiding van peugeot staat het op 0.10 in en 0.10 uit. Er kon nog een 0.15 mm er tussen omdat ik toen nog geen 0.15 stel plaatje had geprobeerd.. Maar vond op het internet dat je hem op 0.10 moet stellen, maar extra moet controlleren met een 0,15 stel plaatje of dat hij werkelijk goed staat, want dat 0.15 stel plaatje mag er dan niet meer tussen passen.. En nou pas die er dus ook niet meer er tussen..


Maar goed om verder te gaan (moest even eten, dus heb het even in 2 stukken geknipt.) Eenmaal dat ik klaar was met het monteren van de stator, maar begonnen om de vario en de achterpoelie / koppeling en riem te monteren

Ik had paar maanden geleden een berg onderdelen 2ehands ergens vandaag geplukt voor een acceptable prijs.
Allemaal van een kisbee snor 4t. (neem aan van een latere bouwjaar dan 2014)

Ik had maar 1 vario liggen momenteel en nog eentje dat met die 2ehandse onderdelen kwam.
Dus vond het makkelijker om die van de 2ehandse onderdelen te pakken, omdat diegene alles netjes bij elkaar getie-raped had..

Tuurlijk was het allemaal gebruikte spullen, maar het kwam van een redelijk jonge kisbee scooter vandaan..
Eerste probleem dat ik vond is dat de variobus een opstaande rand heeft (begrensde vario bus) En er was dus blijkbaar wat schade aan de vario.. Aan de ene kant wel jammer want de vario zat onder een snor kisbee, en was eigenlijk nog splinternieuw (de riem was maar tot de helft opgelopen en de rest was nog splinter nieuw..

Alleen:

Afbeelding
Onderste 2 zijn afgebroken.

het ding had 2 afgebroken geleider loop stukken waar de gradenplaat mee omhoog loopt.. Of te wel deze vario is helaas niet meer te gebruiken.

Ik kwam ook nog een heel opmerkelijk detail tegen.. Peugeot gebruikt sinds (vermoed 2015 en later) een ander fabrikant voor de vario / achterpoelies / koppeling / koppelings huis... Beter gezegd de nieuwe onderdelen zouden goedkoper zijn, maar zijn dus ook slechter van kwaliteit.. De vario is bij het nieuwe merk kleiner, en de achterpoelies zijn slechter..

Voor heen gebruikte men het merk HL, het nieuwe merk dat er gebruikt word heet Jii HM-50 (heb de naam even aangepast (heb even dit opgezocht en kwam uit op:
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 26445.html

De vario van HL heeft het kenmerk: PMFB en word geleverd vanaf 2010 tot 2014 en daarna krijg je dus die goedkopere rommel.
Op ebay had ik ook enkele maanden geleden een nieuwe vario bus gekocht, stond erbij dat het ook voor het GY6 blok zou zijn.
Helaas is deze van het sym blok 2-3 mm langer en zeker niet compatible met elkaar. Heb dit zelf even kunnen testen om de originele begrensde vario bus even erin te zetten.. Met de begrensde bus rammelt de vario niet en zit goed vast geklemt.
Met de sym vario bus rammelt de boel wel.. Dus a.u.b koop geen sym vario bus voor je 139qmb blok want dat gaat niet werken..

Afbeelding
Hier het verschil met de sym 4t vario bus en de 139qmb (begrensde vario bus)

Ik ben eigenlijk momenteel wel zo ver dat ik beter naar een nieuwe vario kit kan gaan kijken. En grote kans dat ik beter direct een sport vario neem.. Want die standaard vario onderdelen zijn echt slechte kwaliteit.

Hier het merken verschil:

Nieuwe type vario: (het merk en type staat op de graden plaat
Afbeelding


En het oude type vario:
Merk en type staat in de binnekant van de vario.
Afbeelding


Naar wat verder geprutst te hebben stond het er zo erbij:
Afbeelding

Daarbij wil ik opmerken dat de achterpoelies / koppeling / huis nieuw zijn.. Ik had dit setje eigenlijk eerder gekocht voor me peugeot vivacity (omdat het ook op het 2takt blok zou passen (officieel voor het gy6 blok).. De reden waarom ik voor deze ben gegaan is omdat ik in de oude poelies niet kon traceren welke kwaliteit het naald lager was (meestal een china lagerje wat geen lang leven heeft) Maar op het nieuwe setje stond taiwan op het lagertje (en dat voelde kwalitatief gezien een stuk beter om te gebruiken) De riem is eigenlijk nog zo goed als nieuw en komt ook van degene af waarvan ik een berg 2ehandse onderdelen had gekocht.

Afbeelding

En het vliegwiel er terug erop gezet.. Moet alleen de pickup nog even goed afstellen met een voelermaatje. Het witte spul is weicon anti-seize pasta.. Bij demontage van een sloop blok zat het vliegwiel zo strak erop dat ik er zelf de vliegwiel trekker ermee gesloopt had..Dus bij deze gaat het vliegwiel de volgende maal er makkelijker eraf.
Laatst gewijzigd door Klapband op 15 apr 2018, 23:12, 3 keer totaal gewijzigd.
1 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#33 » 15 apr 2018, 21:46

Waarom stal je dan op 0.15??
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#34 » 15 apr 2018, 22:30

Nee je ziet het verkeerd..

Ik stelde hem niet op 0.15
Ik stelde hem met een 0.10 plaatje.. Maar had hem blijkbaar het stelschroefje van de tuimelaar niet goed strak tegen het 0.10 gesteld.. Overigens was dit mijn eerste keer met stellen, maar toen ik het voor het eerst gesteld had (en ik op het internet las dat je ook nog moest proberen om er een 0.15 plaatje er tussen moest steken voor controlle) Toen wist ik al dat ik het nog een keer moest na kijken..
Dus vandaag even die controlle gedaan met een 0.15 stel plaatje en die paste er helaas tussen..Had het schroefje niet strak genoeg gedaan. Maar vandaag heb ik dat gecorrigeerd.. Alleen het 0.10 stel plaatje past er nou tussen en dit gaat ietsie strakker nou.. Het 0.15mm stelplaatje krijg je er geen mogelijkheid er meer tussen.. Dus hij staat nou wel goed gesteld.


Weet iemand misschien de lengte voor de boutjes (2x) om het ventilator kapje te monteren..? (die in het carter gaan)
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#35 » 16 apr 2018, 00:59

Ik ben net op het i-net wezen zoeken en kom uit dat de Vario / achter poelie / koppeling / koppelings huis van het merk HL ook te vinden is op het peugeot horizontaal 2 takt blok.. Dus het zou als het goed is mogelijk die onderdelen te gebruiken op de 4-takt kisbee.. Alleen de halfpoelie bij de vario kan je alleen de 4-takt variant gebruiken..
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#36 » 19 apr 2018, 13:12

Ik heb net even nog tijd kunnen vinden om de middenbok pin te `zwarten` (metaal zwarten)

Maar vind het nogal erg tegen vallen..

Een camping brander gaat niet lukken voor die pen, te weinig capaciteit om de pen rood gloeiend te maken.

Met een goedkoop boutje lukt het wel aardig en word ook snel gloeiend heet.. Het zwarten lukt dan wel, alleen vind de dekking niet bepaald uniform.. Je ziet gewoon nog plekken waar niks zit.. Of het zit er op sommige plaatsen er heel dun erop.

Daarnaast is het boutje van metaal, en de middenbok pen van (vermoed) staal.. Dus ja dat ding prive proberen te zwarten gaat nooit lukken..

Daarnaast verkleurde de pen van zilver achtig tint, naar een mat achtige metalen tint..


Ik ga denk ik voor een andere oplossing kijken, misschien is verzinken een betere optie.. En dan moet ik het laten uitbesteden.

Heb nog even geen fotos gemaakt, maar dat kan ik nog doen om het resultaat te laten zien.
0 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#37 » 19 apr 2018, 19:47

Met een brander bij de scooter
hoop dat je iets van een brandblusser bij de hand hebt
en dat je goed verzekerd bent
Pas nou op en maakt het allemaal zoveel uit smeer er modder op en je ziet er niks van
Groet martin
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#38 » 19 apr 2018, 23:58

Nee niet bij de scooter natuurlijk.. :neh!:

Heb een bedrijf in belgie gevonden die dit kan doen.. Denk dat ik dat ga proberen..

Verzinken is overigens standaard... Kan daarna geel worden gepassiveerd of gezwart.

https://www.glanszink.be/. Koop wel eerst een paar van die pennen erbij. Denk dat 6 totaal wel genoeg is..

Anders een mooi handeltje.. Koop ik groter in, en verzinkt weer door verkopen.. Gewoon even kijken wat het per stuk aan kosten erin zit.
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#39 » 04 mei 2018, 05:42

Momenteel ben ik zo ver, dat ik het motorblok bijna af hebt.. Het grootste gedeelte is gedaan..
Maar moet eraan nog het volgende doen:

-Middenblok plaatsen (komt een gehele nieuwe set onder) (laat me daarnaast een paar blokpennen verzinken en zwarten)
-Vertandings olie moet weer gevuld worden
-Motor olie moet gevult worden.
-Spartbord moet er weer erop geschroeft worden (twijfel wel om een nieuwe te kopen aangezien de oude niet er spanning vrij erop kan gemonteerd worden.


Overigens heb ik ook het nieuwe subframe van roest ontdaan.. Dat ding zat binnenin toch wel aardig in de roest..
Dit heb ik verholpen met een spuitbusje brunox.. Dit was ook gelijk direct een test om te zien hoe het spul reageerde op de roest.
En nou wacht ik nog op een bestelling onderdelen die over een paar dagen wel deze kant op zou moeten komen.. (zitten ook wat dingen bij voor de piaggio new fly.


Daarnaast ben ik 1 week geleden begonnen met het stralen van het frame.. Hierbij moest ik dus de nieuwe straal ketel uittesten.. Alleen dat ging niet helemaal goed (hopend dat ik direct aan het stralen kon beginnen).. Maar het straalgrit kwam er niet bepaald gedoseerd uit het straal pistol.. Uiteraard heb ik er wat testjes mee gedaan.. Een klein beetje stralen ging wel, maar er kwam gewoon steeds iets te veel grit uit het pistool dan nodig.. Heb zelf het vermoedden dat door een aanpassing op de ketel het wat beter zal gaan.. Heb overigens ook nog contant gehad met die leverancier en zei dat de compressor druk veel lager moest zijn..

Ook gaf het fijne garnet niet het gewenste resultaat (mesh 80 en mesh 120) hiermee ging het verf er niet heel makkelijk ermee af.
Vandaar dat ik een grovere korrel garnet hebt gekocht.. Straks komen de onderdelen voor de straal ketel, en hoop dat ik het ding morgen de modificatie kan toepassen.. En hoop weer snel te kunnen gaan stralen en de boel flink kaal maken..

Fotos zal ik straks uploaden..
2 x

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#40 » 04 mei 2018, 17:23

Kun je druk van de compressor niet reduceren dan?
0 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer