Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#161 » 25 apr 2019, 15:55

als je nog zo iets doet , even foto's maken voor dta je iets uit elkaar haalt dan kan je terug kijken hoe het zat ....
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#162 » 25 apr 2019, 15:59

Afbeelding

Afbeelding

Kabel loopt achter de kap langs.
In de buik van de scooter.
Met een bochtje over het subframe heen.
De dwarsstang waarop het subframe scharniert.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#163 » 25 apr 2019, 17:28

ravw schreef:als je nog zo iets doet , even foto's maken voor dta je iets uit elkaar haalt dan kan je terug kijken hoe het zat ....


Heb fotos gemaakt destijds.. Maar was niet zo gedetaileerd en ook zonder de kappen erop.. Daarnaast kwam die kisbee bij een sleutelaar weg..

Ik had het alleen kunnen weten als ik een nieuwe had gekocht in de winkel.
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#164 » 25 apr 2019, 17:30

stoyanov schreef:Afbeelding

Afbeelding

Kabel loopt achter de kap langs.
In de buik van de scooter.
Met een bochtje over het subframe heen.
De dwarsstang waarop het subframe scharniert.




Harstikke bedankt, dan moet hij dus toch binnen het frame door langs het subframe gedeelte..
Ga de situatie dit weekend even bekijken, aangezien ik vandaag baby dag heb.


Heb er nog een gevonden van het blok zelf op MP.

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#165 » 25 apr 2019, 20:01

Moest eigenlijk weten hoe het precies in het buik gedeelte zat.
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#166 » 18 jun 2019, 00:58

Vandaag met de scooter naar het werk geweest.. Kwam er zondag in de namiddag er eens achter dat uitlaat van de piaggio new fly nog maar aan 1 boutje hang die voor 3/4 er nog eruit steekt.. Dus zondag toch ineens haast om de kisbee af te maken..

Gelukkig vandaag er even mee kunnen rijden.. Aan alles zit nog wel een kantekening.. De scooter is nog niet helemaal af aangezien die wel rijd..

Er moeten nog andere banden op.. De velgen die er nou eronder zitten had ik tijdje geleden 2ehands gekocht met niet de originele maat banden gemonteerd.. Er zit nou 120/70-12 onder beiden wielen en dat rijd behoorlijk brak..

Daar naast moet ik nog diverse dingen nog vervangen en nakijken.. Zoals nieuwe remblokjes voor en eventueel achter..
Het remboompje moet ik misschien nog wat veranderen, (staat denk ik niet hoger een goede hoek)

Er moet een nieuwe riem in het blok.. Eventueel een andere vario..
De huidige uitlaat kan een hitteschild gebruiken (maar denk dat ik er wat erop beun) (vind 30-40 euro wel veel voor een hitteschild waarbij de uitlaat wel nog te gebruiken is, maar toch al goed gebruikt is geweest.

Er moeten nog andere spiegels op.. Wilde die van de speedfight 3 erop zetten. Kan ze wel erop schroeven, maar dan staat ze te ver naar voren en kan je de spiegel niet voor genoeg meer buigen. Tijdelijk de linker van de peugeot vivacity erop gezet..
De originele zijn maar lelijke bagger spiegels. Dus het komt nou nog aan op de details.. Maar zo ver heb ik er 1 keer erop gereden heen en weer.


Weet iemand misschien wat de standaard stationair sproeier maat is voor de kisbee brom?
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#167 » 18 jun 2019, 08:27

Klapband schreef:Weet iemand misschien wat de standaard stationair sproeier maat is voor de kisbee brom?


Standaard maat is #34
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#168 » 18 jun 2019, 09:46

stoyanov schreef:
Klapband schreef:Weet iemand misschien wat de standaard stationair sproeier maat is voor de kisbee brom?


Standaard maat is #34



Mag ik weten hoe je hier aan komt? Heb je dit overgenomen van een kymco agility.
Of heb je het ergens langs zien komen op het forum?

Moet het 100% zeker weten..

Had er eerst een 30 erin zitten, gewoon zo gekocht bij een 2ehandse carburateur.. Vermoed dat het wel eens van een snor kan zijn ofzo.. Maar heb uit nood overweging toen maar eentje uit een andere gebruikte carb gehaald (waarvan ik wist dat hij hier op liep)

Maar dat bleek een 35 te zijn.. Vandaar dat ik wilde weten welke vanuit de fabriek komt.

Klopt het dat je met de luchtschroef, alleen de hoeveelheid lucht geregeld op het stationaire gedeelte.

Heb momenteel het probleem dat ik de motor niet gestart krijgt zonder eerst gas open te houden..
Als je dan het gas even open houd en iets hoger begint te lopen dan doe ik het gas terug en dan loopt hij wel even stationair tot hij langzaam weer weg begint te vallen en uit gaat.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#169 » 18 jun 2019, 21:44

Klapband schreef:
stoyanov schreef:
Klapband schreef:Weet iemand misschien wat de standaard stationair sproeier maat is voor de kisbee brom?


Standaard maat is #34



Mag ik weten hoe je hier aan komt? Heb je dit overgenomen van een kymco agility.
Of heb je het ergens langs zien komen op het forum?

Moet het 100% zeker weten..

Had er eerst een 30 erin zitten, gewoon zo gekocht bij een 2ehandse carburateur.. Vermoed dat het wel eens van een snor kan zijn ofzo.. Maar heb uit nood overweging toen maar eentje uit een andere gebruikte carb gehaald (waarvan ik wist dat hij hier op liep)

Maar dat bleek een 35 te zijn.. Vandaar dat ik wilde weten welke vanuit de fabriek komt.

Klopt het dat je met de luchtschroef, alleen de hoeveelheid lucht geregeld op het stationaire gedeelte.

Heb momenteel het probleem dat ik de motor niet gestart krijgt zonder eerst gas open te houden..
Als je dan het gas even open houd en iets hoger begint te lopen dan doe ik het gas terug en dan loopt hij wel even stationair tot hij langzaam weer weg begint te vallen en uit gaat.


34 is standaard voor een QMB 139 bromfietsblok.
Als je "gas" bij moet geven met starten doe je feitelijk niets anders dan de vlinderklep openen, waardoor je meer lucht toevoegt.
Er klopt dus iets niet aan de afstelling van je luchtschroef i.c.m. de stationairschroef.
Zit het veertje er wel achter, en zit er wel een rubber afsluitringetje aan het eind van de schroefdraad?
Normaal gesproken zou het met #34 en de luchtschroef op 1,75 slag 1 tik en lopen moeten zijn, zonder "gas" bij te geven.
Warm rijden en dan de normale afstelprocedure volgen.
Hoogstationair laten draaien door de stationairschroef in te draaien.
De luchtschroef helemaal dicht draaien, zodat de motor net aan stationair blijft draaien.
Luchtschroef per keer een half slag open draaien, zodat het toerental stijgt en de stationairschroef weer uitdraaien zodat ie weer net aan blijft lopen.
Dit herhalen tot de motor niet meer reageert op de halve slag van de luchtschroef.
Luchtschroef kwart slag indraaien en dan stationair zo afstellen dat het achterwiel net niet draait (aangrijpmoment koppeling opzoeken feitelijk).
Zo doe ik het altijd.
Reageert de carb niet op de luchtschroef in zijn geheel, dan zit er dus lekkage achter de carb. (spruitstuk of spruitstuk isolator).
Daarna uiteraard de volgasremtest doen.
Volgas rijden voor enkele honderden meters en plotseling vol in de ankers gaan.
De motor mag niet afslaan!
Anders stationairsproeier 1 maat groter.
Succes!
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#170 » 19 jun 2019, 02:03

Ja ik moet de luchtschroef eigenlijk nog afstellen.. Maar momenteel ben ik een beetje huiverig om eraan te zitten.
Aangezien deze scooter momenteel me enigste vervoer is naar mijn werk.
Ben gewoon bang dat als ik er nou eraan ga zitten hij straks helemaal niet meer wilt lopen..

Maar heb wel vandaag een nieuwe spiegel set gekocht en de originele stationair sproeier.. Deze krijg ik waarschijnlijk pas maandag binnen.. Tenzij ik wellicht een ander alternatief heb / vind..

Ik probeer z.s.m me tomos quadro ex e-start aan het lopen te krijgen.. Dan heb ik op ze minst een fall-back.. Wat ik momenteel dus niet heb..

Het vervelende is dat het hele blok van de new fly eronder uit moet en beter is om toch het blok te splitsen.. En dan met het rechter carter deel naar een metaal bewerker toe ga die de gebroken bouten netjes kan verwijderen en het gat kan voorzien van net M8 schroef draad. Als dat ding gerepareerd is kan ik weer verder.. En dan kijk ik de overige problemen na met de piaggio fly.

Het enigste wat ik kan doen om de fly te laten rijden is om er een alternatief uitlaat demper eronder te maken zodat je tenminste ermee kan rijden.. Alleen denk niet dat het achteraf dit een goed idee is. M.B.T de demping ervan.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer