Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#141 » 22 dec 2018, 01:56

Ook hier volgt het ene project gelijk het andere project weer op.
Goed bezig geweest :thumbsup:
0 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#142 » 29 dec 2018, 15:24

Ben nou buiten bezig om hem te starten..

Maar het ziet er nou nog uit dat dit niet gaat lukken..

Kan momenteel de kickstart niet gebruiken omdat ik een reverse deksel erop hebt geschroeft voor tijdelijk gebruik.

De andere krijgt een ander kickstart mechanisme.. Maar hoop dat ik deze morgen erin kan zetten..

Voor nou gaat de elek starter wel rond.. Maar naar een paar keer proberen lijkt het steeds zwaarder te gaan, zodat de accu geen puf meer heeft en zelfs het relais geluid begint te maken..

Maar ga eens even kijken of ik rond nou nog een nieuwe accu kan fixen..



EDIT:

Vandaag nog een nieuwe accu wezen halen, morgen weer proberen.
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#143 » 14 apr 2019, 21:46

Ben vandaag nog even met de kisbee bezig geweest, aangezien ik weer tijd en zin had om eraan te werken..

Een week geleden is me vriendin bevallen van een dochter en dat zorgde ervoor dat zowel alles ophield..

Nou hadden de bijen schroef gaten van het carter deksel dicht gemaakt om daarin te nestelen.. Kon dit weer eruit gaan steken en schoon gemaakt.. Voor de rest heb ik het blok er los eronder het frame geplaatst om deze even te kunnen aansluiten..

Paar weken geleden de scooter al in de verzekering gedaan.. Ik liep vanmiddag alleen even vast omdat ik de krukas aan wil draaien met een klop boor machine (en dan zonder te kloppen uiteraard) Op die manier wil ik het blok gaan starten..
Vorige keer was het starten niet te doen, aangezien die geen drang had om te gaan draaien en toen zelf met start spray geprobeerd had.. Accu/startmotor hield het niet echt lang vol, en kickstarten duurt denk ik dan ook te lang en dan sta je je kapot te trappen.

Ik had alleen het verloopje van de boormachine naar dop 17 even niet.. Ben toen eind van de middag bij bijna sluiten nog even langs 2 bouwmarkten geweest.. Personeel beweerde het artikel niet te hebben..

Maar na wat online wezen zoeken eindelijk toch het juiste ding gevonden.. Voor de rest staat de motor compleet aangesloten en er zit geen accu in de scooter.. Met een vacuum tool heb ik wat benzine in het vlotterbak gekregen..
Straks eens kijken of ik hem aan kan slingeren.. Wilde geen kickstart of startmotor gebruiken aangezien het beide wat klungelen met een test start.. En weet dan ook niet of dat de accu of startmotor genoeg prik heeft om het ding door te starten..

Als de motor draait en werkt dan kan ik hem eronder zetten..


Voor zover ik het niet gemeld had.. Het was mij toch gelukt om het kickstart mechanische te plaatsen.. En zag ook direct waarom sommige van die kappen zo grote speling op het kickstarteras hebben zitten..

Daarvoor heb ik ook nog de immitatie cilinder kop gewisseld voor de originele met kleinere inlaat en uitlaat poort.
Had ook nog de kleppen zo goed mogelijk ingesteld.
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#144 » 14 apr 2019, 22:51

Een week geleden is me vriendin bevallen van een dochter en dat zorgde ervoor dat zowel alles ophield..

Dat houd dus dan lijkt mij in dat jij vader bent geworden?
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#145 » 15 apr 2019, 02:09

ja :cheers:
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#146 » 15 apr 2019, 05:29

Gefeliciteerd ! :thumbsup:
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#147 » 15 apr 2019, 08:38

Klapband schreef:ja :cheers:

Gefeliciteerd! :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
DarkMatter1980
Berichten: 78

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#148 » 15 apr 2019, 09:30

gefeliciteerd ... later maar de slaap inhalen :naarbed:
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#149 » 15 apr 2019, 17:49

Dank jullie wel allemaal voor de baby felicitaties..

Maar vandaag komt er nog een groter bericht..

Heb eindelijk de juiste adapter gevonden voor de boormachine..
Moest deze hebben:

https://www.hornbach.nl/shop/WGB-Adapterset-voor-schroefboormachines-1-43-81-2/5637380/artikel.html#artikeldetails

Net geprobeerd de motor te starten op de boor machine..

En wat denk je??

► Laat Spoiler zien
0 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#150 » 15 apr 2019, 18:29

Hoi
Gefeliciteerd met het leuke vooruitzicht
Wat jij al niet doet tussen alle drukte met je scooters door
Groet Martin

P.s ben je al een mini scooter aan het bouwen
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer