Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#71 » 05 sep 2018, 11:09

Helder.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#72 » 05 sep 2018, 12:04

stoyanov schreef:Helder.


Afbeelding

Kon het even niet laten ;-) :-D
3 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#73 » 05 sep 2018, 13:49

:bsmile:
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#74 » 05 sep 2018, 16:15

Ben sinds 2 uur weer aan het stralen gegaan, en dus met het project verder gegaan..

Die ketel heeft echt gigantisch veel lucht nodig.. Zelfs de aller zwaarste compressor op 1 fase AIRpress HL425/100 heeft het er maar moeilijk mee.. Het gaat opzicht wel in kleine stapjes zeg maar, maar je moet continu wachten totdat de compressor weer klaar is.
En door werken als de compressor aan het draaien is gaat niet lukken omdat de druk steeds lager word..

Heb die compressor al flink paar keer laten draaien. Ik dacht nou net, laat ik even naar boven gaan, kan de compressor dit keer even wat langer uit staan..

Zover ik geprobeerd hebt. Je moet de lucht regelaar zo afstellen op de compressor dat hij 5 bar aangeeft op de manometer van de straal ketel. Want bij het stralen zakt hij soms te snel in..

In middels is het me ook duidelijk dat die 40liter ketel geen luxe is.. Aangezien je veelste snel door het medium gaat, en je steeds de ketel van de druk moet afhalen wat nogal erg ophoud.

Verder nog even met de nozzles gespeelt. 3.5 was eigenlijk toch iets te groot.. Van 3.0 wist ik niet 100% zeker of dat deze goed zou zijn.. Maar kwam erachter nadat ik 2.5 had gebruikt de boel steeds continu ging verstoppen, dat het een beter idee was om toch maar 3.0 te gebruiken.. En daar blijf ik dan maar ook bij.

Kwa werking kwam ik er achter dat je beter het bovenste kraantje voor de helft kan openen en dan de onderste voor de helft kan openen (en dan ook niet meer omdat je dan heel makkelijk de ketel in een paar minuten helemaal leeg spuit.

Ik ga nou wel de planning wat aanpassen.. Dat is dat ik hem waarschijnlijk toch het liefst maar 1 keer gaat stralen, aangezien dit een hoop lucht voor niks kost en een hoop straal medium er door heen gaat..
Maar misschien is het beter als ik zaterdag of zondag het frame ga spuiten.. (en denk hierbij dat ik dan maar wat spuitbussen uit de lokale bouwmarkt haal, want anders moet ik veelste te lang wachten totdat ik het frame pas kan spuiten en dan is hij straks al weer onder de roest wat ik er niet veel ermee op schiet..

Enkele fotos post ik later nog.
2 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#75 » 05 sep 2018, 16:18

Amendoim schreef:
stoyanov schreef:Helder.


Afbeelding

Kon het even niet laten ;-) :-D


Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#76 » 05 sep 2018, 18:34

Klapband schreef:Maar misschien is het beter als ik zaterdag of zondag het frame ga spuiten.. (en denk hierbij dat ik dan maar wat spuitbussen uit de lokale bouwmarkt haal, want anders moet ik veelste te lang wachten totdat ik het frame pas kan spuiten en dan is hij straks al weer onder de roest wat ik er niet veel ermee op schiet..



Hoho
zaterdag word U op de meeting verwacht stralen die dag of sleutelen aan de scooter is die dag ten strengste verboden
:lol2: :saufen:
Groet Martin
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#77 » 05 sep 2018, 19:37

Kan je dat grit maar 1x gebruiken dan?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#78 » 05 sep 2018, 22:41

stoyanov schreef:Kan je dat grit maar 1x gebruiken dan?


Nee hoor.

Z'n kattenbak ligt er vol mee.

Recycling heet dat.
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#79 » 06 sep 2018, 01:07

stoyanov schreef:Kan je dat grit maar 1x gebruiken dan?



Nee eigenlijk wel meerdere malen. Alleen het komt wel wat verder dan waar het dekzeil ligt.. Dat is het enigste minpunt.

Dus niet alles is te redden omdat er dat teveel andere troep erin gaat zitten.

Het gebruikte grit moet dan wel weer eerst gezeeft worden als je het weer wilt gebruiken.

Je moet de druk ook niet te hoog hebben staan, anders gaat het medium ook sneller kapot en word het dus fijner grit tot onbruikbaar).

Heb vandaag 2 fotos gemaakt.. Alleen op die foto was ik wat minder ver..
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#80 » 09 sep 2018, 21:25

Ik ga het plannetje weer een beetje veranderen..

Probleem is dat de compressor het niet zo makkelijk kan bij benen.. Kan 3 a 4 minuten stralen en dan is de voorraad lucht eigenlijk wel zowat op. En er gaat voor mijn doen ook te veel straalgrit door het apparaat heen. Dat houd in dat je een plek(je) kan stralen en dan ligt er toch wel best wat grit op de grond / op het zeil.. (later ga ik dit proberen aan te passen) alleen het moet nou tijdelijk het projectje niet teveel in de weg gaan zitten. Als je dan ziet wat je werkelijk kan hergebruiken naar zeven is dat echter maar 1/3 van de zak dat ik terug kan kieperen.. Het spul van de stenen verzamelen heeft geen zin omdat daar veelste veel troep in zit..
Ik recycle eigenlijk alleen het gene wat op het zeil komt te liggen..

Momenteel heb ik nog 4 zakken van dat spul liggen en 1/3 in een zak dat ik nog eerst moet zeven. En alleen de verf waar roest onderzit gaat er nog wel redelijk makkelijk ervan af. Verf dat wel goed gehecht aan het frame zit duurt uiteraard wat langer om eraf te krijgen.. Zoals ik eerder zei kan ik maar 3 a 4 minuten plezier hebben van die straal en daarna is het weer wachten geblazen.. Dus om dat vast zittende verf / coating eraf te krijgen moet ik extra vaak de compressor voor laten draaien + plus een hoop extra grit wat hierdoor gebruikt en onzuiver word. Ik heb eigenlijk eerder gedacht om een 2de compressor erbij te kopen.. En dat is weer een goede 200 euro minder.. Daarnaast kan ik die wel op een andere groep aansluiten, maar moet het ding buiten staan en een hoop extra herrie maken.. Niet wat ik zelf erg handig vind als je in een woonstraat / wijk woont. Een extra ketel gaat ook weinig helpen, aangezien je dan gewoon een veel zwaardere compressor pomp nodig hebt.. En dan praat je over krachtstroom. Wat ik dus niet in de berging hebt hangen.

Dus het leek mij dan handig om dan toch maar met verfafbijt aan de slag te gaan.. En dan zou ik dat wel in stapjes / gedeeltes kunnen doen en daarna met oude doeken/ lappen de boel schoon maken.. En als de heftigste stukken verf verwijderd zijn..Dan alsnog de boel ga nastralen..

Dus bij deze bestel ik een goede pot afbijt / spuitbussen 2k primer / zwarte 2k lak in spuitbus..

Heb bij de lokale bouwmarkten al gekeken op hun website.. en die verkopen allemaal van die bagger afbijt.. Dus ga dit dan met de spuitbussen erbij bestellen..
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer