Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#111 » 10 nov 2018, 13:53

De tomos kan ik wel op me buik schrijven.. (2ehands)

Zouden hem vandaag komen brengen.. Precies om 11.00 zegt hij via de mail dat het alweer volgende week word.
Heb aangegeven de tomos niet meer te willen, omdat hun niet aan de afspraak kunnen houden.
En daarbij aangegeven de 150 euro terug te storten (was een aanbetaling om hem te brengen en een 50 euro voor de tomos om hem te reserveren). Ben ook al in de onderstelling dat ik nou vast ook wel kan fluiten naar die aanbetaling..

Ik heb overigens wel alles zwart op wit staan.. Heb hem de keuze gegeven om binnen 1 week het terug te storten.

Anders ga ik wel aangifte doen (weet dat ik er niks ermee ga bereiken) . Vertrouwen in de mens word mij een dag minder..

Dus geen aanbetalingen meer van mijn kant.. (was overigens een bedrijf)


Ben wel voor een andere tomos aan het kijken.. 2ehands zoeken word erg lastig in mijn omgeving..
Ben ook in de onderstelling dat ik voor 350 euro niks bijzonders meer ga vinden..
Kan hier aan daar eens een dealer afzoeken, maar alles is helaas euro 4 wat men verkoopt..

De betere zitten allemaal rond midden nederland en erboven.. Kwa transport word dit erg lastig verhaal.

Wat ik zoek? Heb opzicht weinig eisen..

Alles na 2011 is opzicht wel goed. Elektrische start niet perse nodig, wel heel graag een versie met oliepomp en olietankje..

Omdat er dan geen e-start hoeft te zijn ook geen accu dat je moet mee zeulen.

Brom of snor maakt mij eigenlijk niet uit.. Liefst de bromversie omdat ik dan toch harder wil kunnen rijden en een helm is voor mij eigenlijk wel een must (regen / kou / insecten) bescherming.

Maar bij een snor model zou ik hem eventueel kunnen omkeuren tot brom..

Hoef niet perse een quadro te zijn een standaard xl is ook prima.. Maar bij een brommodel heb ik er liever wel de knipperlichten erop.

Ben wat 2ehands aan het neuzen (liefst wel, aangezien ik 1700 euro wel erg beklopt vind voor een tomos)

Hoeft ook niet perse het nieuwste van het nieuwste te zijn een 2015 model is ook prima voor mijn wensen..

In mijn omgeving van z-limburg vind ik niks.. Meestal allemaal veel oudere troep van een ander.

Dus ben eigenlijk aan het denken om toch tijd voor tijd wat geld beetje voor beetje bij elkaar te leggen..
Misschien dan toch maar een nieuwe.. Alleen jammer dat dit niet zo goedkoop alternatief is.
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#112 » 10 nov 2018, 16:47

Sterkte en succes
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#113 » 11 nov 2018, 02:20

Paar uur wezen zoeken naar een andere tomos op mp.. Maar helaas vind ik niet wat ik wil hebben.
Dus denk dat ik maar wat geld bij elkaar ga leggen en een nieuwe tomos standaard 45 XL dan ga bestellen over een paar maanden

De knipperlichten die maak ik er zelf wel erop.. De Quadro is duurder en daar is geen 45km versie meer van te krijgen.

Ook 500 - 600 euro vind ik teveel voor een 2ehandse.. (aangezien je de geschiedenis er niet van kent, en interne gebreken kan je bij een aankoop eigenlijk niet bekijken, of mogelijkheid om na te kijken)

Tuurlijk is 1400 meer dan 500, maar heb geen andere keuze op dit moment.
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#114 » 11 nov 2018, 23:10

Klapband schreef:Tuurlijk is 1400 meer dan 500, maar heb geen andere keuze op dit moment.

Geen andere keuze?????? :o
Volgens mij heb je reeds 2 scooters staan...keus zat dus.
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#115 » 14 nov 2018, 01:54

Verkoper zegt ze schoonvader zaterdag langs te sturen met de afgesproken tomos..
Heb het toch maar nog een keer afgesproken.. Als ik het zo laat dan ben ik die 150 euro anders straks ook nog kwijt en dan heb ik niks..

Tot zaterdag maar even afwachten.. :slaap:

En zondag nog 2 bestellingen voor de kisbee de deur uit gedaan.

Ging vooral om schroefjes die ik nodig heb..
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#116 » 15 nov 2018, 00:50

Vandaag met de kisbee weer even 5 uur mee bezig geweest.. Helaas heeft deze actie wel veel tijd gekost..

Ik wist dat van het tweede frame het framepje waar het contact slot niet helemaal zuiver stond zoals het moest.
Vergeleken met het eerste frame natuurlijk. En dan zie je ineens verschil wat niet zo hoort.
En ook de stofkap van de bovenste balhoofd gedeelte wat was beschadigd..

Probleem met dat bracket was dat het contactslot niet helemaal goed omhoog stond.. Had er eerst het nieuwe contactslot erop geschroefd om de situatie te bekijken.. En ook het beenschild waar het contact slot gecentreerd er door heen moet komen..

Ook de voetenplank erop gezet en aan de voorkant vast geschroeft.. Kwam er dus helaas achter dat de positie van het contact slot wat scheef stond en daardoor ging het beenschild niet over het contact slot heen.. Ik dus flink betalen..

Heb een koevoet gebruikt om het zo te verbuigen dat het wat beter uit zag... Toen bleek ook de voorkant van dat bracket naar onderen te hangen.. Heb het geprobeerd recht te tikken met een hamer, want ik had geen andere mogelijkheid..

Helaas zijn dus nou de lasjes van dat bracket gebroken (of te wel kan dat frame nou ook niet meer gebruiken) Ondertussen ook de voorvork maar verwijderd, want moest het frame op ze kop zetten om dat bracket recht te tikken..

Zo zie je maar weer, van het ene naar het andere probleem.. Ik ga nou dan toch maar proberen om het 1ste frame zo gereed te krijgen, want die staat er momenteel er toch veel beter bij.. En dan bewaar ik die gekochte 2k lak spuit bussen voor het 2de frame..

Ben nou toch aan het denken dat ik het eerste frame ga schoonmaken (meeste zooi is er toch al eraf) kost nog wel wat moeite om de rest te doen, maar als dat gedaan is en het frame is geverfd dan heb ik tenminste weer een basis om op te bouwen..

Ik heb dan toch de keuze gemaakt om het eerste frame in de hammerite Anti roest No1 te zetten (gewoon met een kwast) (desnoods haal ik er ook nog 2 spuitbussen erbij om beter tussen de kieren te komen)

En dan met metaal lak de boel verven.. Gelukkig kan deze verf wel vanaf 10 graden worden gebruikt. Terwijl het 2k lak minstens in 20 graden verwerkt moet worden..

Verder nog was issues met de 2ehandse voorvork, maar om dit te tacklen heb ik ook nog een splinter nieuwe vork liggen die er in gaat. Het meeste tijd was ik dus kwijt om uit te zoeken om delen van het frame of van het stuur niet tegen andere delen schuren, en de situatie bekeken om te zien of het beenschild ging passen i.c.m het contact slot..

Hoop vrijdag (ben ik vrij weer verder mee te gaan)

Backet van het slot zal dan gelast moeten worden (dit denk ik voor een andere keer) Heb elke keer weer op onthoud van steeds weer iets anders. :anger:

De 2 bestellingen zijn overigens onderweg.
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#117 » 17 nov 2018, 23:53

Ik heb heel goed nieuws en een beetje goed nieuws..


Om met het hele goede nieuws te begonnen.. Vandaag (zaterdag om 11:00) is dan eindelijk de tomos afgeleverd waar ik al een hele tijd aan op aan het wachten was.

Dit zijn NIET MIJN fotos: maar is hetzelfde model:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De mijne heeft momenteel 2422km op de teller staan (geen idee of dat de teller defect is of de meenemer)

De brommer komt van iemand die hem heeft ingewisseld wegens het niet vullen van de olietank.. En daardoor was het blokje in de soep gelopen.. Volgens de verkoper (dat een bedrijf is) zou het blokje al gereviseerd zijn door dit bedrijf) (moet ik nog even uittesten)
En toen heeft de eerste eigenaar een andere nieuwe gekocht.

Bouwjaar is 2015.. Mocht er meer aan de hand zijn (kan best sleutelen) dan is het jammer en geen probleem.. Zo`n tomos als deze vind je hier niet in z-limburg voor een zeer nette prijs van 350 euro.



Het beetje goede nieuws is.. Heb 2 dagen geleden een nieuwe haakse slijper gekocht.. Eentje die je met snelheid kan regelen..

En bij hornbach vrijdag wat spulletjes gekocht o.a wat extra verf en draad en komborstels om het eerste frame sneller schoon te krijgen..

Ik ga dus door met het eerste frame omdat de 2de nog gelast moet worden. En dat gaat langer op zich wachten..

Vandaag al wat bezig geweest met de nieuwe slijptol.. Helaas kwamen er dingen er door heen dus heb niet de volledige dag eraan kunnen werken..

Morgen hoop ik op ze minst het frame gedeeltelijk of helemaal hem in de anti-roest no` verf te zetten.. Dan 24uur laten drogen en bij een droge dag de zwarte verf gaan aanbrengen..

Moet morgen alleen nog een paar moeilijke plekken toch even met het straal pistool langs gaan (want daar kom ik anders niet goed bij)
Laatst gewijzigd door Klapband op 18 nov 2018, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#118 » 18 nov 2018, 18:43

Vandaag weer bezig geweest met het eerste kisbee frame..

Heb hem zo schoon mogelijk proberen te maken. Heb vooral de laatste stukjes troep er nog eraf geprobeerd te halen.
Gisteren met de nieuwe haakse slijper en vandaag maar het goedkope straal pistool gebruikt. Het is een waardeloos ding.. Maar voor enkele cm`s stralen is het net te doen met een beetje aanrommelen..

Aangezien het me wat te lang ging duren heb ik op het laatst van de middag toch maar alles op alles gezet..
Vond hem gedeeltelijk al schoon genoeg om er verf erop te smeren.. En dit dan maar ook gedaan.. Moest langzamerhand wel een dead-line gaan stellen om het af te krijgen. Ik kon het frame helaas niet een week in de stalling laten staan, anders was het werk allemaal voor niets geweest en kon ik hem weer schoon gaan maken.. Dus snel met wat ontvetter op dat frame gespoten en zoveel mogelijk met de compressor er weer eraf gespoten.. (een doek ging te lang duren)

En ben daarna maar begonnen met de Antiroest van Hammerite erop te smeren om zoveel mogelijk metaal te beschermen tegen de terugkomende roest.
Er ging zoveel tijd erin zitten, dat ik het achterste gedeelte nog niet helemaal schoon heb kunnen maken, maar vond het belangrijker het stuk dat wel goed was om dat meteen maar te verven..

Toen was de vraag waar ga ik hem zetten: In de schuur was geen optie meer.. Maar heb hem maar in een beneden kamer gezet op een stuk carton.. Misschien niet het beste idee, maar me opties zijn op dit moment op.. En binnenkort gaat het dus al sneeuwen.. En kan ik er niet ermee verder.. Nou kan ik teminste elke avond na het werk er nog eraan werken..

Ik ga het schoonmaken doen van de achterzijde als de anti-roest verf is gedroogd en dan moet ik er mee naar buiten om het verder af te borstelen. Maar denk dat ik het verven dan wel binnen doe.. Dan heb ik geen last van het frisse weer en donker te moeten werken. Fotos gooi ik straks even online.


Vandaag ook de tomos even getest.. Contact even aangesloten op de kabelboom, en alle elektrische functie geprobeerd.

- Beiden knipper lichten werken prima (alleen knipperen ze iets te langzaam (zie-accu probleem)
- Claxon deed het over duidelijk.
- Remlicht deed het.

- Alleen geen starter functie.. Hoorde alleen het relaise klikken en verder niks..

Dus vermoedde al dat de accu een beetje beneden peil was.. Momenteel hangt deze aan de lader.

Voor de tomos maak ik nog een nieuw topic.
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#119 » 28 nov 2018, 03:08

Ondertussen ook al weer wat tijdstippen en dagen gevonden dat ik weer aan het frame ben bezig geweest..

Heb achteraf gekozen voor deze combi:

Afbeelding

De verf is wel oke en de anti-roest spul is echt zooi.. Had achteraf beter voor een blik met loodmenie kunnen gaan.. Want dat anti-roest spul is veelste dik en het is net gauwgom.. Ik ben deze weg in geslagen omdat de 2k lak niet meer verwerk kan worden met deze koude buiten temperaturen.. En de hammerite kan je wel zelf vanaf 10 graden nog steeds gebruiken..
Een ander alternatief had ik dus niet voorhanden. Heb voor de anti-roest spul gekozen omdat ik dacht hier een goede onderlaag te maken, en dat het spul er dun er genoeg voor was. Achteraf bleek toch dat het spul te dik is en niet goed te verwerken is.
De zwarte lak daarop hecht heel erg slecht en dekt daardoor niet in 1 keer helaas..

Dus het frame staat er momenteel een beetje verpoupert erbij.. Ik ben overigens wel te vreden met de tijd die ik erin gestoken heb om een dead-line te halen.. Maar het verf eind-resulaat vind ik wat minder..

Heb nog uren lopen borstelen met een nieuwe haakse slijper die ik ervoor gekocht had en een paar staalborstels die je erop kan maken. Een paar dagen geleden was ik dus al bezig om die anti-roest verf erop te smeren..

Bij het borstelen kwam ik niet verder dan dit:
Afbeelding

Afbeelding
Maar het was goed genoeg om te beginnen met verfen.

Afbeelding

De moeilijke plekken waar de staalborstel niet erbij komt maar met een simpel straal pistool gedaan.. (ging niet echt soepel, maar heb het zo goed mogelijk schoon gemaakt.

Wegens het weer ben ik zowat al weer 1 week binnen bezig.. Buiten is het momenteel te koud om de verf goed te laten drogen.

Het frame staat er momenteel zo bij> Afbeelding

Ben niet geheel tevreden over hoe de anti-troep(roest) verf lekker roet in het eten gooit.. Maar hij staat momenteel wel bijna geheel in de verf en kan hier eindelijk bijna een einde aan breien..

Ik laat het verven wel zo zitten.. Maak het af en ik doe het er maar mee.. Mocht de boel later toch gaan roesten (verwacht het wellicht na 2 jaar ofzo..) En mocht ik meer opties hebben om het frame te brengen.. Dan laat ik dit wel door een prof aanpakken. Het hoeft nou niet 100 procent mooi te zijn omdat het toch een frame is.. Maar had zal een wat beter resultaat voor ogen..
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#120 » 02 dec 2018, 23:56

Vandaag maar begonnen met opbouwen van de scooter.. Heb ervoor nog even aan het tomos blokje gewerkt (zie andere topic)
Einde van de middag al wat spullen bij elkaar gezocht voor de kisbee. Heb het frame zo geplaatst dat als hij klaar is zo de kamer uit gereden kan worden..

Heb daarna het nieuwe contact slot erop gezet.. Daarna heb ik even na gedacht wat ik met het nieuwe bracket aan de voorkant zou doen.. De oude zag er anders best wel verroest eruit.. Kon de nieuwe wel direct monteren, maar het gevolg zou hetzelfde zijn als bij het eerste bracket.. roest overal.. Dus heb toen maar besloten om deze plus de weerstand maar in de alu-zink spray te spuiten. Beter dat het bracket schoon blijft van roest, dan dat je hem moet schoonmaken van de roest.

Daarna de buddyslot achter weer erop gezet.. De kabel moet ik nog even naar voren geleiden en dan op het contactslot schroeven..

En daarna een bracket dat op het 2de frame zat (waarvan ik niet wist waar de andere lag, (het is een tijdje geleden dat ik alles gedemonteerd had) deze op het eerste frame gemonteerd. En verder heb ik het T-stuk eruit het frame gehaald.. Dit vervangen was wel nodig, wat er was genoeg roest te zien.

Ik ben wel een paar nieuwe brackets kwijt die aan de onderkant op het frame zitten.. Heb overal gezocht maar kan het niet vinden.
Denk dat ik nieuwe ga bestellen, want wachten kost meer tijd. Daarnaast heb ik nog nieuwe balhoofd cups nodig die in het balhoofd van het frame zaten, allemaal verroest. Dus heb deze eruit getikt.. En zal daarom vervangen moeten worden..

Volgende klussen zullen zijn;

* Middenbok op het blok monteren ( waarschijnlijk ga ik dit morgen doen)
* Kabelboom moet even schoon worden gemaakt van vuil, zodat ik deze aan het frame kan gaan monteren.
* Een gehele nieuwe voorvork gaat erin (die had ik al hier liggen) (scheel extra werk om de oude delen op te moeten knappen)
* Subframe op het blok en aan het frame. En dit blok onder het frame plaatsen.
* Voorwiel, as, km meenemer en voorwiel erin.. ( dus de bedoeling is alles op wielen hebben staan)


Betreft het verf op het frame, niet zo heel tevreden mee hoe het eruit ziet (weet dat het beter kan)
Maar de roest is wel verdwenen.. Mocht ik meer opties hebben om het prof te laten behandelen.. Dan breng ik het frame naar een spuiter om dit mooier te krijgen. Dan word hij gestraald en in de 2k lak gezet (poeder coating zie ik niet zo zitten)
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer