Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#131 » 09 dec 2018, 21:08

Is er misschien iemand die mij kan helpen?

Ben op zoek naar een foto of een afbeelding aan de voorkant van de kisbee scooter achter de voorkap. Dit ter ulistratie hoe daar alles zit.. WIl met het opbouw van het stuur beginnen.

Ik weet dus wel hoe je het handvat erop zet en het gashand vat en de rempomp..

Maar wil meer weten hoe de kabelboom daar vast zit / waarmee en hoe de kabels en stroomdraden horen te lopen zodat er niks kapot kan gaan.
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#132 » 11 dec 2018, 01:22

Net de onderkap erop gezet.. Vandaag vers binnen gekregen uit duitsland.. (zag er niks z.g.a.n er nog eruit..

En de onderkap zit er ook erop..

Heb nog een paar dingen zondag besteld die morgen nog binnen zou moeten komen..

En beetje passen en meten voor de kabels door te voeren..

Dan heb ik alle spullen en kan ik weer verder..

Voor het weekend wil ik hem het liefst de kamer weer uit hebben...

Verder heb ik besloten om de Km teller te vervangen.. Ten eerste omdat er al een kmstand erop stond met het oude blok. (ging zin om moeite te doen om die terug te draaien.) Plus dat eerste model vind ik er niet zo fraai eruit zien.

Dan doe ik het liever meteen goed.. Ook is er een nieuwe type startknop schakelaar onder weg.. En wat ander spul..
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#133 » 16 dec 2018, 01:57

Vandaag weer bezig geweest.. In de doorgaande afgelopen werk week niet veel kunnen doen.. Was best wel uitgeput met het werk erbij.. Heb uiteraard wel geprobeerd om toen vroeg op te staan, helaas was ik zo moe dat dit niet ging lukken..

Dus vandaag de draad weer opgepakt..

Dingen die gedaan zijn:

- Gedeeltelijk de carburateur ontvet.. (zodat hij er enigs sinds er beter eruit zag)
- De goede en mooie zwarte carterkap ontvet in de ontvetterbak + heb het hele rondsel verwijderd (dit wegens deze helemaal onder de roest zat.

- Voorspartbord uitgewassen en de draad plaatjes in het spartbord vervangen voor nieuwe.
-Achterkap helemaal uitgewassen zodat alle bagger eraf was.

Vandaag ook de nieuwe km teller binnen gekregen.. Kon bijna nog 2 dagen langer wachten.. Vriendin was niet op aan het letten en de postnl bus reed er voorbij.. Gelukkig zag ik hem een paar huizen verder staan, en maar direct er achteraan gegaan om het pakketje op te halen.. (veel geluk gehad)
Deze teller ook direct erin geschroeft.

Voor de rest alleen maar bezig geweest om de kabels aan te sluiten, gaskabel, remkabel achter, remklauw en pomp voor,
Meeste iritantste werkje van allemaal omdat je het zo moet inrichten dat er geen kabels voor de kappen in de weg zitten..

Daarnaast ook de kabelboom aan de voortkant het best mogelijke gemonteerd.

En de kilometer teller kabel door gevoerd.. (deze ook even de kabel ingevet bij montage.)

De onderkant zit er zo goed als er al erop..

Morgen ga ik meer tijd besteden aan het voorspartbord / klauw / kmteller kabel / meenemer en het voorwiel erin te zetten..


Ik hoop dat hij morgen dan ook helemaal klaar is.



Van het motor gedeelte moet alleen nog:

- Carterkap erop (die zwarte moet ik nog het nieuwe / betere rondsel monteren (klusje dat op het laatst wel kan)
-beugeltjes achter remkabel erop zetten
-Carburateur vast draaien op het spruitstuk
- Luchtfilter erop zetten.
-Uitlaat erop zetten
- Achterspartbord erop zetten.

Buiten doe ik:

-Benzine erin
-Motor olie 10 w 40 erin
-Cardan olie 120ml erin.


- Frame gedeelte:

- beenschild erop
- Spartbord erop voor
- voeten plank erop
- Zijkapjes erop
- Zijkapjes onder het zadel erop
- Achterkap erop
- Achterspartbord erop (moet er tijdelijk even eraf omdat anders de achterkap niet erop past.
- Buddy bak erop
- Achter handvat erop.


Moet alleen nog een nieuwe accu halen.. (die van de 2de kisbee weet ik niet waar ik die gelaten heb.
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#134 » 17 dec 2018, 05:50

Morgen weer een foto update..

Zou ze nou wel willen plaatsen, maar heb er nou even geen zin in..

Vandaag vooral bezig geweest om alles te testen..

Had wat problemen met de linker remschakelaar.. Remlicht bleeft branden als je het contact omzet.
Claxon deed het niet..

Voor de rest eigenlijk wel..

Maar toen ging ik ook de startmotor testen.. Leek in eerste instantie normaal te doen.. En daarna kwam er rare geluidjes uit dat ding.. Geprobeerd om open te schroeven en dat lukte.. Maar kreeg daarna de schroeven niet meer erin.. En toen ik aan het asje draaide klonk het ding bepaald niet gezond.. Dus heb maar de ene van het reserve blok afgenomen..

Het lesje leert, gaat je china startmotor raar doen, koop beter een nieuwe en gooi de oude in de bak.. Ding open schroeven is de moeite niet waard.

Voor de rest de claxon werkend proberen te krijgen.. Dacht in eerste instantie dat de schakelaar zelf kapot zou zijn..

Daarna misschien een draadbreuk.. Gelukkig had ik van de 2de onderdelen kisbee nog een claxon liggen..

Die erop gezet en deed het prima.. Had ik dus 2 defecte liggen..

Voor de rest het voorwiel , voorspartbord en 3 kapjes erop gezet.


Ik zit nou met een heel groot probleem.. Heb een beetje moeite om de kabels rond de kraag van het beenschild en het stuur goed te krijgen..

Ben aan het denken om het ding in elkaar te schroeven en voor de remmen , km teller, achter remkabel dit misschien maar door de dealer laat doen.. De rest daarna is een makkie.
1 x

B.R.

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#135 » 17 dec 2018, 13:55

Na alles wat je al gedaan hebt, lijkt alles me een makkie. Ik kan me voorstellen dat je het een beetje zat bent...
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#136 » 18 dec 2018, 02:29

Zat is een groot woord.. Wil hem eerder gewoon bruikbaar hebben.. Waarvoor ik hem kan inzetten wanneer ik hem juist nodig heb. Die kabels aan de voorzijde is echt een rotwerk.. Onder en achter gaat nog wel. Weet overigens wel waar alles van is.

Fotos van gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kappen worden overigens later vervangen.. Sommige zien er dof uit, hebben krassen / vlekken erin zitten (ergens tegenaan gezeten door de vorige eigenaar)


Ik zit alleen nog met een probleem, misschien dat iemand dit weet en mij wellicht kan helpen..

Krijg de kabels niet zo netjes ingedeelt achter de voorkap... Er zitten 2 van die kabelgeleiders op het frame gemonteerd..

Een zit aan het stuur en de andere aan het frame.. Er zit ook nog een beschermings beugel die er voor zorgt dat de kabels niet tegen het draaiende stuur aankomen

Nou zit de achter remkabel aan de onderkant tot aan het blok gewoon goed.. Alleen het punt waar het omhoog komt tot aan de linker remhevel zit het erg kl*te.. Hoe kan je die kabel het beste monteren?

1. Achter de kabels van de kabelboom laten lopen.

2. Voor de kabels van de kabelboom laten lopen.

En is het een goed idee om die kabel tussen de kabelgeleider van het stuur te doen of stuur en frame of alleen het frame.



En hoe kan de km teller kabel het beste lopen?? Ook achter de kabelboom kabels langs? Het moet namelijk zo gemonteerd worden dat als je het stuur draait het nergens tegenaan gaat tikken of dat er lengte te kort is en je stuur dan moeilijk kan draaien..



Voor de rest gisteren de accu van de 2de kisbee opgeladen.. Deze ga ik tijdelijk gebruiken.. Al komt er nog wel een nieuwe voor. Aangezien ik denk dat het niet het juiste type accu is die in de scooter gaat.. Voor de rest is hij wel gewoon 12v en 4Ah en dus wel te gebruiken.. Ook weet ik de geschiedenis van de accu niet. Maar hij was wel gebruikt om het andere blok ermee te starten.

Enigste wat ik nog moeten controleren is of dat het ding een vonk gaat geven..
De rest heb ik dus gisteren al nagelopen en 3 dingen gerepareerd.

Die andere kickstart rondsel in de goede carterkap monteren doe ik dus op het laatst.. Zou opzicht niet zo heel moelijk moeten wezen als ik youtube moet geloven..

1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#137 » 20 dec 2018, 03:40

De scooter is zo goed als klaar.

Vannocht vroeg opgestaan om weer verder te gaan. Geen idee hoe ik dat met die kabels aan de voorkant moest doen.

Toen maar besloten om de voorkappen van me oude peugeot vivacity 2t eraf te halen.. Zodat ik iets meer idee kreeg van hoe nou verder. Maar vrij snel gaan nadenken en toen kwam het idee binnen. Heb ze volgens mijn visie goed geplaatst. Dat heeft toch weer zo`n 2uur aan frutsen gekost.. Toen het naar mijn idee het oke was de voorkap erop geschroeft. Hierbij is een schroefnut gebroken. Maar heb dit zo laten zitten. In het weekend haal ik hem nog een keer eraf en vervang ik de schroefnut.

Daarna alvast begonnen om de uitlaat te spuiten, met wat ik had liggen. Verder alvast wat kappen erop gezet..

Net nog even de ontsteking nagekeken, of dat deze vonkte.. En dat doet hij pima. Hierbij eerst het blok gevuld met motor olie.
De bendix en de carterkap erop geschroeft en toen de test gedaan.

Moet dus nou nog een paar dingen doen.

Uitlaat, binnenspartbord, luchtfilter. En dan klaar om gestart te worden..
1 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#138 » 20 dec 2018, 07:55

:thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#139 » 20 dec 2018, 11:43

Foto's... of het heeft nooit plaatsgevonden.
Je weet het.
:darulez:

:bsmile:
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#140 » 21 dec 2018, 01:00

Komt nog..
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer