Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#61 » 29 aug 2018, 09:53

Impulsieve mensen zijn in ieder geval niet saai :thumbsup:

(en goed voor de economie ;-))

Zonder impulsiviteit en spontaniteit zou Klapband hier niet eens aan begonnen zijn. En hóe hij dat dan doet, en waarom, da's zijn pakkie an.

Maar volgens mij dwalen we met deze interim-discussie af van het onderwerp van dit topic dus ik stel voor dat we daarnaar terugkeren.

Persoonlijk ben ik benieuwd hoe het verder zal gaan.
4 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#62 » 30 aug 2018, 00:42

Delight schreef:Het gaat mij niet om argumenten...maar om het punt dat jij (zoals ik het lees) nogal impulsief te werk gaat.
Je koopt iets om er iets mee te doen, vervolgens koop je toch weer wat anders omdat het eerste niet voldoet.
Vervolgens ga je met dat net nieuw aangeschafte ding totaal niet doen waarvoor je hem hebt gekocht, maar laat je het doen...
Als je nou eerst eens rustig nadenkt wat je precies wil, had je dit al een boel geld bespaart, wat je vervolgens weer voor wat anders had kunnen gebruiken.

En ik kan me niet voorstellen dat jij in zo’n afgelegen plek woont, dat er in een redelijke omgeving geen bedrijf zit die dit kan...



Ik kon mij vooraf toch ook niet bedenken dat het kleine straalketeltje niet de verwachting waar maakt, waarvan ik dacht dat als je een aparaat koopt, dat hij dan wel werkt.. (een echte heeft een veel betere dosering van het grit..) Maar dan praat je over een professioneel apparaat van minstens 2200 euro.. Niet iets dat ik zelf dit er voor zou uitgeven, voor alleen wat hobby matig wat ermee te stralen.. Het duurste is dan de de doseerklep die op de prof zit.. Alleen die goedkopere ketels die hebben dat ding niet..
Daar moet je eerst perslucht door de leiding laten gaan, waarna je dan de onderste kraantje onder de ketel dan iets open zet en het dan zou moeten werken.. Ik heb een andere gekocht om meerdere redenen..

1. Ten eerste kwam ik er achter dat er geen soda kit op dat kleine ding past (grond speling is te weinig)

2. En omdat de grond speling te weinig is, kan ik er ook geen professionele mengkraan erop maken als ik dan tot zover moet gaan.

3. De onderste kraan onder de ketel, daar kom je bij het kleine keteltje heel erg moeilijk bij.. en is dus lastig te bedienen..

4. Er gaat wel genoeg perslucht door, maar het mengen met het grit is echt waardeloos.. En dan heb ik het nog niet eens over verstoppingen dat het ding continu heeft.. Je bent meer bezig met andere dingen, dan dat je met het stralen kan beginnen.

5. Support van datona waar ik dat kleine keteltje heb gekocht is om te huilen.. Als je eenmaal hebt gekocht. Dan kunnen ze je niet meer verder helpen en laten ze je als klant gewoon in de kou staan.. Ze zoeken ook geen oplossing voor je..


6. De grotere ketel staat hoger van de vloer, dus hiermee is zoiezo al meer mogelijk..
Gaat hij standaard niet werken, dan neem ik contact op met de verkopende partij (die zitten hier in de buurt) Dus kan er net zo goed er langs gaan als dat moet.

Gaan hun ook niet helpen.. Dan kan ik via via wel een professionele mengkraan eronder maken zodat het ding wel wat gaat doen.


Overigens kan ik het kleine keteltje wel verbouwen door te lassen.. Maar heb geen las apparaat.. En al zal je de ketel hoger van de vloer krijgen.. Kan ook zijn dat het volume van dat ding ook misschien negatief kan werken..

Het is gewoon een china ding.. Zie op het internet hoeveel betere reviews bij het 40 liter model staat dan bij de kleinere variant..
3 x

Gebruikersavatar
Symkee
Voormalig STN Lid
Berichten: 250

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#63 » 03 sep 2018, 10:58

Hallo klapband,hier een goedkope manier voor zandstralen ???
misschien werkt het wel .


Afbeelding

gr kees
0 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#64 » 03 sep 2018, 16:22

Symkee schreef:Hallo klapband,hier een goedkope manier voor zandstralen ???
misschien werkt het wel .


Afbeelding

gr kees


Heb je de rest gezien wat er te koop is ben je gelijk klaar voor het hele onderhoud
Weet niet of het wat is
Groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
Symkee
Voormalig STN Lid
Berichten: 250

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#65 » 03 sep 2018, 21:50

Hallo Martin,ik heb verschillende dingen van parkside en bevalt prima voor onze hobby werk.
is eigenlijk een zuster merk van ferm / einhell .
gr kees
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#66 » 03 sep 2018, 22:28

Nee dat is niks.. Heb al zo`n hand ding gebruikt gehad.. Maar daar kom je geen ene meter verder mee.. Een startmotor gaat opzicht nog wel prima. Maar anders blijf je dat ding maar vullen.. (En het verbruikt ook best veel grit dat hand ding)

Je hebt echt volume aan materiaal nodig om door te kunnen gaan.. Zoiets had ik eerder:

Afbeelding


Maar het goede nieuws is, dat ik vandaag de spullen heb binnen gehad.. 4 zakken garnet (heb van een ander type ook nog een zak liggen.

Het viel mij al op dat deze ketel aan de binnenkant geen olie is gebruikt tegen het roesten, dus er zal ook geen medium blijven plakken.. Mocht de compressor (heb eigenlijk al de zwaarste voor 1fase) tegen vallen, dan denk ik dat ik er een compressor erbij ga kopen (al is het maar net om aan net genoeg lucht opbrengst te komen... Hoe dan ook zal ik het frame gestraald krijgen.
Normaal laat ik het snel afweten, maar zal toch door moeten zetten.. Mocht het dit keer beter lukken, zal ik op ze minst proberen om de verf ervan eraf te krijgen.. Dan moet ik nog eerst voor verf kijken en dan straal ik het ding nog een keer maar dan met fijner grit.

Ik weet alleen niet of het mogelijk is om 1 compressor op 1 groep te laten draaien, en de andere compressor op een andere groep van de stroom installatie in huis..
2 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#67 » 03 sep 2018, 22:36

ik krijg de indruk dat wij hobby mannen maar wat aan kloten
klapband wil gewoon ook de plaatselijke brug kunnen stralen..
geintje ik denk dat je inderdaad voor goed resultaat goed gereedschap moet hebben.
dat hobby spul ga ik meestal ook na 1 keer richting grijze container..
maar deze heb ik ook gehad en werkt op zich wel..maar je moet er wat meer geduld mee hebben..
en nee het werkt niet zo mooi als 32 barr... maar ja heb ook de hele dag de tijd
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#68 » 04 sep 2018, 01:31

Je moet niet vergeten dat er best nog wel wat tijd in gaat zitten om een scooter frame te stralen..

Hij hoeft voor mij niet geheel brandschoon te zijn, maar voor het beste resultaat is het misschien wel beter.
Dat stralen doe ik denk ik in 2 fases.. Aangezien ik er nog geen verf voor heb, en ik gebruik dan nou toch wat grovere grit om sneller van de verf laag af te komen en de roest.. Daarna gaat het frame nog even de berging in en zal uiteraard dan weer een beetje vliegroest krijgen.. Maar dat is simpel te verwijderen met een fijnere korrel, waarna ik het frame geheel schoon maak en dan de verf kan voorbereiden om die aan te brengen.. (wat voor verf ben ik nog niet uit, maar wellicht dat ik voor 2k zwart ga aangezien dit wat slijtvaster is.. Zo`n spuitbus kost ongeveer 17 euro.. En misschien moet het dan ook nog met een primer verwerkt worden.. Daarna als het frame gereed is ga ik de boel weer opbouwen. (dat kan wellicht 1 a 2 weken gaan duren) aangezien je dan moet gaan zoeken waar wat gemonteerd moet worden.. Maar hoop dat het resultaat er mag zijn en me reserve scooter uiteindelijk klaar voor gebruik is.. (uiteraard komt er nog een gehele nieuwe kappenset erop, maar dat is iets voor later. (wil het ding eerst rijdend maken.)

Als alles mee zit morgen (wat ik niet verwacht, alleen je weet het nooit) wellicht dan even de nieuwe ketel kan gaan uitproberen.

Mocht het goed werken en een heel stuk sneller gaan dan eerst, dan ga ik denk ik maar gelijk met het frame beginnen.
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#69 » 04 sep 2018, 08:00

Even een vraagje voor de vuist weg.
Waarom neem je geen afbijt?
Niet lullig bedoeld. Gewoon interesse.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Klapband`s Peugeot Kisbee 4T

Bericht#70 » 04 sep 2018, 23:33

stoyanov schreef:Even een vraagje voor de vuist weg.
Waarom neem je geen afbijt?
Niet lullig bedoeld. Gewoon interesse.



Is niet makkelijk mee te werken.. Het gaat overal zitten waar je het niet wilt hebben (heb je het aan je handschoen dan heb je het ook weer ergens anders aan zitten als je niet oplet), het word dan een rotzooitje.
Verfafbijt moet je na behandeling als nog het frame gaan wassen, want die plakkerige gel blijft er altijd eraan zitten. Ook als de verf al verwijderd is.
Overigens haalt verf afbijt alleen de verf laag eraf.. Om een goede hechtig te krijgen moet je alsnog ook nog een keer gaan schuren..

Stralen doet alles in 1 keer.. Verwijderd de verf. Door inslag maak het materiaal ook ruw, dus extra tijd aan schuren is dan niet nodig.. Daarnaast haal je ook meteen de roest plekjes weg..


Heb de nieuwe straal ketel gereed gezet.. Kon even niet goed testen aangezien het al wat donker begon te worden. Morgen rond de middag hoop ik aan de slag te kunnen.. Mocht het stralen zeer soepel verlopen (dan het snel gaat werken) dan gaat ik direct het frame naar buiten plaatsen, een dekzeil eronder en beginnen met stralen.. Als het meeste verf eraf is ben ik te tevreden..
Dan ga ik alvast de verf artikelen uitzoeken en aanschaffen.. Daarna met wat fijner grit de afwerking doen, dan de boel wassen en drogen en een nieuwe verflaag aanbrengen.

Setup van de straal ketel.

Ga eerst met nozzle 3 proberen rond 4 a 5 bar zou genoeg moeten zijn.. En ik gebruik garnet 30-60 (heb gewoon dat spul gekocht dat goed zou moeten zijn voor de nieuwe en oude straalketel)
2 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer