Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
HJ T
Voormalig STN Lid
Berichten: 575

Re: Peugeot Citystar

Bericht#61 » 26 mar 2018, 12:21

heb gekeken naar een andere dop geen passende gevonden dus net de orginele besteld bij Zandri kost 3.95 +verzenden 4.95 en btw dus 9 euro levertijd 1 tot 3 werkdagen gr Henk :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Peugeot Citystar

Bericht#62 » 26 mar 2018, 19:16

martin66 schreef:
HJ T schreef:komt goed morgen een dop bestellen voor het olie reservoir zit een scheur in denk te vast gedraaid gr Henk PS wachten duurt mij te lang

Hoi waarom zo duur doen een dop van een liter 2 takt olie past er prima op die doppen gaan allemaal stuk
IK ben aan de 3 de toe
Ik draai er wel zo een dop op en bij verkoop het origineel erop
groet martin



Wat een heleboel mensen niet weten is dat er per jaar weer een aantal verboden komen voor bepaalde toevoegingen /dopes.
Plastic fabrikanten, mogen niet meer toevoegen : Lood, Cadmium, migrerende oplosmiddelen etc etc....
Bij verbranding vh plastic komt het vrij als rookgas. En de boven staande stoffen zijn TUIG. (zeer slecht voor gezondheid)

In de jaren 1998 tot 2002 zijn de meeste gestopt met de ouderwetse plastics. Je zag toen een heleboel bedrijven zichzelf voorzien van die Keurmerken als ISO9001 en andere certificeringen. Die staan ervoor dat je alle regels volgt en afspraken nakomt. Glasvezel en andere materialen kunnen helpen in de scheurvastheid, maar levensduur heb je helaas lood en cadmium voor kleurbehoud nodig. Er zijn vervangers,....maar alle met een veel kortere levensduur.

Mijn neef is makelaar in die stoffen, en ik heb het hem een keer gevraagd waarom oude plastics beter zijn dan nieuwe.
Hij heeft het me uitgelegd
Want verklaar maar het onderstaande,.... ????

Mijn elyseo 50 uit 2004 heeft idd wat scheuren en aleemaal nieuwe doppen.
En de elyseo 100 uit 1998 (nu ik A1 heb, nu dailydriver) heeft alles standaard en werkend zonder defecten / gebruiksschade,.... ook is deze scoot een keer omgewaaid.... zonder schade of vloeistof verlies (lucky).
De elyseo100 staat 24/7 buiten,... en de sierlijst voor die gekrompen is bij de 50cc,..... je raadt het al... is nog in perfecte staat bij de 100cc.

En mijn elyseo100 heeft de vrieskou goed meegemaakt, als plastic breekt dan zekers in de vrieskou. Maar niet bij de Motor elyseo. Ook niet tijdens sleutelen (accu en nwe vsnaar). Buiten want schuur heb ik niet.

Wellicht leuk om te weten,.... want Scootmakers, curver, TigerPlastics of tupperware gaat het je niet vertellen.
0 x

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Peugeot Citystar

Bericht#63 » 29 mar 2018, 01:31

Altijd leuke informatie, dat kom je normaal niet zo snel te weten inderdaad.
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Peugeot Citystar. Gepoetst en een tour.

Bericht#64 » 22 apr 2018, 12:21

Even geleden dat ik een update geplaatst heb.

Vorige week de Citystar even een goede poetsbeurt gegeven met de machine:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afgelopen donderdag was het lekker weer, en ik was een dagje vrij. Dus heb ik de Citystar gepakt, en ben ik een stuk wezen touren.

Via Nieuwegein, richting Lexmond, en zo richting Brabant.
Kleine 2 uur later zie je ineens een bord langs de kant van de weg staan:

Afbeelding

En ach, als we dan toch op de grens staan, en ik eigenlijk nog wel zin had om door te rijden, de grens maar over gegaan en uiteindelijk in Turnhout terecht gekomen. Toen vond ik het wel welletjes, want ik moest tenslotte toch dat hele eind ook weer terug.

Uiteindelijk thuis aangekomen, zo'n kleine 234km verder, en 2 rode armen :schater:
4 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
HJ T
Voormalig STN Lid
Berichten: 575

Re: Peugeot Citystar. Gepoetst en een tour.

Bericht#65 » 22 apr 2018, 16:45

ziet er weer glanzend uit :thumbsup: mijn kappen zijn nog niet binnen waarschijnlijk met een week of twee , dus nog even geduld maat komt goed gr Henk PS nog gelukt met het oplossen van de storing in de verlichting ?
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1211

Re: Peugeot Citystar. Gepoetst en een tour.

Bericht#66 » 22 apr 2018, 21:04

Zo,flinke mooie rit gedaan.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Peugeot Citystar. Gepoetst en een tour.

Bericht#67 » 22 apr 2018, 23:22

Led verlichting heb ik verder nog niet naar gekeken. Het is nu toch langer licht buiten.
Alleen als ik naar het werk ga heb ik de verlichting nodig, dan zet ik handvatverwarming op standje 1, en dan is het probleem opgelost.

Maakt niet uit, laat tegen de tijd maar weten. Heeft geen haast :thumbsup:
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Peugeot Citystar.

Bericht#68 » 31 mei 2018, 00:37

Inmiddels staat de teller over de 7000, dus werd het wel tijd voor wat onderhoud.

Wat er qua onderhoud gedaan is:

- Remschijf voor + achter.
- Remblokken voor + achter.
- Bougie.
- Luchtfilter element.
- Rolletjes.
- V-snaar.

Afbeelding


Ook wou ik al langere tijd de windvangers voor op de kuipen, deze gelijk maar meebesteld:

Afbeelding

Afbeelding


Vanavond maar eens de tijd genomen om mijn 12v USB aan te sluiten op het geschakeld contact:

Afbeelding
3 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Broertie
Berichten: 99

Re: Peugeot Citystar.

Bericht#69 » 31 mei 2018, 09:19

Remschijven voor en achter vervangen bij 7000 km? Is dat niet wat érg snel?
0 x
Met vriendelijke groet,

Broertie

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Peugeot Citystar.

Bericht#70 » 31 mei 2018, 09:59

Hoi
Die windgeleiders merk je echt wel hoor
En de schijven na zo weinig km vind ik snel
Mijne heeft net bij 7 een beurt gehad en zijn alleen de remblokken achter vervangen en preventief de rollen en v snaar
Ik weet niet of je in het instructie boekje hebt gekeken maar volgens mij staan daar de dingen in wanneer ze moeten
Ik ben deze week nog effe langs de dealer geweest omdat de mijne behoorlijk het voor zijn kiezen heeft gehad
Schijven waren nog prima
Oh ja nog een tip blaas af en toe je dop door van de benzine tank op de 1 of andere manier verstopt die wel eens

Groet Martin
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer