Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Peugeot Citystar.

Bericht#1 » 05 dec 2017, 21:04

Aangezien ik spijt had van de verkoop van de Elystar, en ik op ''kleinere'' scooters last van mijn rug krijg. Ben ik gaan kijken voor een opvolger.

Afgelopen zaterdag heb ik een Citystar gekocht, en deze heb ik gister opgehaald.

De Citystar is van mei 2015, en heeft pas 2500km gereden.

Afbeelding

Afbeelding


Aangezien het weer wat kouder is, heb ik zaterdag gelijk een beenkleed besteld. Deze is vandaag binnen gekomen:

Afbeelding

Afbeelding


In eerste instantie ga ik lekker van de scooter genieten, al heb ik wel wat plannen in het vooruitzicht:

- Handvatverwarming.
- Velgen en achterbeugel zwart coaten.
- Led koplampen/stadslichten.
- Zijstandaard.
- Telefoonhouder.
- Verlichting in het ''kleine vakje bij de benen''


Ik ben alleen niet helemaal tevreden over dit kuipruitje. Deze is eigenlijk net wat te laag, waardoor de wind direct tegen mijn helm aankomt en daardoor heel erg suist en klappert.

Ook vraag ik mij af of mijn benzinemeter wel functioneert, want ik heb nu 80km gereden, en er is nog geen enkel streepje van mijn benzinemeter af. Of is deze scooter nou gewoon zo extreem zuinig?

Als ik 80km rij met de Runner, is deze al voor 3/4 leeg.
Laatst gewijzigd door Weslyh op 31 mei 2018, 00:29, 3 keer totaal gewijzigd.
3 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#2 » 05 dec 2017, 21:08

Even benzine peilen met een tyrip?
0 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#3 » 05 dec 2017, 21:27

Mooi ding !! Ik mag aannemen dat je 'm voor een goeie prijs hebt...
Alleen dat het voorruitje te laag zou zijn snap ik niet... met regen wil je toch geen 2 natte stukken plastic in je zichtveld hebben? Of gaat het puur om de rijwind? :?
0 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#4 » 05 dec 2017, 21:45

Tja, eens verslaafd aan een grote tourscoot altijd verslaafd :thumbsup:

Veel plezier en veilige kmeters ermee gewenst!
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#5 » 05 dec 2017, 21:58

Zuinig zal de Citystar wel zijn en maak je niet ongerust over het tankvolume, je zal zien dat dit vanzelf mindert tijdens het rijden. het eerste streepje duurt altijd wel iets langer, bij mij rond de 100 km.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Area51
Berichten: 162

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#6 » 05 dec 2017, 22:32

:bsmile: Zo gaaf ding man. Moest je hier nog aan sleutelen of was hij al goed rijdend. Andere scooters in de verkoop gedaan of voor de collectie ::-
0 x

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#7 » 05 dec 2017, 22:44

Meatlove: Ik rij morgen naar het werk, mocht die dan nog steeds niet afgenomen zijn ga ik het toch even checken voor de zekerheid.

Roadhogg: Thnx, hij was niet goedkoop, maar het is alle euro's waard. Wat een heerlijke scooter zeg! En het kaartje met de prijs die je op de foto ziet. Dat is bij lange na de prijs niet die ik ervoor betaald heb :thumbsup:
Wat betreft het ruitje, een hoger windscherm stoort mij helemaal niet. Deze had ik op de elystar ook, en beviel mij altijd goed. Alleen word ik gek van het geklapper van de wind tegen mijn helm aan. Dan word het waarschijnlijk weer het originele getinte windscherm, want ik heb geen hogere kunnen vinden dan deze.

Ftrotsenburg: Dat is toch eigenlijk wel waar. Ik had nooit verwacht dat de Elystar zo goed zou bevallen, en nadat ik deze verkocht had, had ik er toch wel een beetje spijt van. Vandaar de nieuwere ''grote'' broer.

Bertocello: Het voelt nogal onnatuurlijk als je na 80km nog steeds niks ziet veranderen, terwijl bij de Runner dan de tank al voor 3/4 leeg is. Tot nu toe heb ik eigenlijk nooit een scooter gehad die zo zuinig reed. Morgen ochtend passeer ik de 100km, dus het zal mij benieuwen of de tankmeter dan afneemt. Het lijkt mij iig onwaarschijnlijk dat de meter nu al kapot zou zijn?

Area51: Hier heb ik helemaal niks aan hoeven doen, al gaat er wel wat aan gebeuren natuurlijk. Er gaan wel een aantal scooters de verkoop in, waaronder de Jetforce, Aerox, en de Vivacity van mijn vriendin. Wanneer deze eruit zijn, ga ik me meer bezig houden met Area51's en de wat zeldzamere oudere scooters zoals bijv een Dragster/Ice oid.
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#8 » 05 dec 2017, 23:14

https://nl.aliexpress.com/item/Hot-Sell ... gKf1fD_BwE

Handvat verwarming nog geen 4eur. Wel ChinaSh!t.

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Area51
Berichten: 162

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#9 » 05 dec 2017, 23:24

Afbeelding
Draagster is super gaaf. Van de week met mijn zoontje wat onderdelen gekocht voor mijn Area. Daar hadden ze een gele staan. Echt een scooter die zeldzaam gaat worden en waar iedereen bij achterom kijkt
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#10 » 06 dec 2017, 00:32

Wellicht voor de handenwarmers, een systeem nemen in je handschoenen. Is duurder maar werkt goed en ook op lichtere motoren. De handverwarming die ik ooit in een elystar heb gebouwd, trok 7Ah, dus werkte alleen op de 1e stand.

Alle warmte moet dan ook nog door de isolatie van de handschoen heen.

Alleen een zwaardere accu lost het probleem niet op, als je deze ook geladen wilt hebben tijdens het rijden.

Er is naar mijn weten geen 50cc met een 3fasen dynamo. Die kan 7a leveren vanaf de spoel.
Wel kan je de meeste GY6 ontstekingen ombouwen naar FULL WAVE rectifier waarbij het pulserende effect verdwijnt.

Handschoen met verwarming zit direct op je huid, en is veel effectiever.

grtjs Peter eg
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer