Piaggio Liberty 50 4T/Vespa ET4 150 Project door Rebel. Laatste nieuws; Werk in uitvoering !!!

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Oplossen van de kinderziektes

Bericht#291 » 10 mei 2018, 03:08

Ik heb dit blok ook onder mijn scooter.. Standaard hoort er 6,4 grams erin te zitten.. Alleen op top gaat hij ook veel meer hogere toeren maken...

1. of de vertanding is erg kort in dat blok.
2. Of de drukveer is wat te slap voor een standaard drukveer. (waarschijnlijk de reden waarom je bij de polini vario kit je er een nieuwe zwaardere drukveer erbij krijgt.

Ik denk dat lichtere rolletjes dan 6 grams weinig zal helpen.. Je maakt het hoge overtoeren kwaaltje op top dan alleen maar erger... Wellicht dat een andere aandrijfriem ook wel wat kan gaan helpen.
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Oplossen van de kinderziektes

Bericht#292 » 10 mei 2018, 08:27

Rebel, een mooi en eerlijk verslag over de voorpoten, zoals men weleens zegt "wie niet werkt maakt ook geen fouten".
Gelukkig weer verholpen. :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Nieuwe LED knipperlichten achterzijde

Bericht#293 » 20 mei 2018, 22:32

Quote Rebel
Vandaag de andere LED knipperlichten binnengekregen voor de achterzijde.
Ik had deze besteld omdat ik de huidige LED knipperlichten niet fel genoeg vond.
De nieuwe LED knipperlichten zijn iets langer en hebben een lens, waardoor het maar net past in de behuizing.
Het resultaat is prima. Deze LED knipperlichten branden veel feller en vallen dus beter op.


Ik heb jouw advies op gevolgd, en dezelfde led lampen gebruikt
Afbeelding
Links de nieuwe en rechts nog de oude led
2 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Oplossen van de kinderziektes

Bericht#294 » 25 mei 2018, 11:08

Ziet er goed uit. Scheelt best heel veel zo te zien in vergelijking met je oude ledlampen :thumbsup:
0 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Grotere topkoffer voor 2 helmen met remlicht

Bericht#295 » 27 mei 2018, 02:56

Deze week een grotere topkoffer gekocht, zodat er nu ook 2 helmen in opgeborgen kunnen worden.
Vandaag aan het knutselen geweest en hierin remverlichting aangebracht m.b.v. een rode LED-Strip.
:music:



Afbeelding
3 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Montage Double Take Enduro spiegels op RAM Mount

Bericht#296 » 28 mei 2018, 01:05

Nog even wat nieuws van het front.
Mijn zelf gefabriceerde spiegel die alleen op links gemonteerd was, viel toch wat tegen.
Het zicht naar achteren was te beperkt.
Mijn voorkeur ging uiteindelijk toch uit naar 2 spiegels L+R.
Uiteindelijke gekozen voor een spiegel die tegen een stootje kan en tevens op een
RAM Mount knijper gemonteerd kan worden.
Ik kwam uit bij http://www.allroadshop.nl/product/spiegel-double-take-mirror-enduro/
Omdat ik rechts ook al de Garmin Zumo 220 gemonteerd had, zelf een extra bevestigingspunt erbij gemaakt op de
bestaande rechter steun, zodat ook de spiegel gemonteerd kon worden met een 10cm lange RAM Mount knijper.
Zo'n extra steuntje met bolletje had ik toch nog liggen en kon ik mooi verbouwen.
Het was wel eventjes puzzelen, maar uiteindelijke met een hoop boren, zagen, vijlen het zaakje toch vast gekregen.
Het resultaat is één steun met 2 RAM Mount bolletjes van 1 inch, die onder een hoek gemonteerd zitten, zodat zowel
de knijper van de navigatie als de knijper van de rechter spiegel erop kan.
Voor de zekerheid ook alles ook nog eens van 2 componenten epoxy voorzien en zwart gespoten.
De double take spiegels zijn nou niet bepaald de mooiste spiegels, maar voor het doel prima geschikt. Daarbij
zijn ze lekker stevig en sferisch, waardoor het zicht naar achteren prima is.


Hieronder wat fotootjes van het gepruts :crazy:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Met de liberty in Piaggio land

Bericht#297 » 26 jun 2018, 23:16

Het is weer even geleden dus even een update.

Inmiddels is het frame ingebouwd in de camper en zijn we op reis met de Piaggio Liberty.
Vastzetten gaat prima met het zelfgemaakte frame en de inrijklem.
De Piaggio staat behoorlijk stevig en kan geen kant op.

In Italië aangekomen de eerste ritjes gemaakt.
Ik moet zeggen dat het enorm leuk is om hier rond te rijden.
Je ziet veel meer van het landschap en je komt op plaatsen waar het met de auto niet begaanbaar is.
Ook kun je grotere tochten maken dan met de fiets ook gezien de enorme hoogte verschillen die er zijn.
Je merkt wel dat de Piaggio hier te kort komt qua vermogen.
Soms maar amper 10km/u berg op met z'n tweeen erop.
Wat meer power zou hier geen overbodige luxe zijn.
Opvallend is hier ook dat de italianen veel meer rekening houden met scooter rijders. :thumbsup:
Dat is in nederland wel anders :x

Hieronder nog wat picies vanuit Piaggio land :moto2:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rebel op 26 jun 2018, 23:30, 2 keer totaal gewijzigd.
4 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Met de liberty in Piaggio land

Bericht#298 » 26 jun 2018, 23:21

Jij bent geloof ik ook niet een klein beetje handig hè? :worshippy:
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Met de liberty in Piaggio land

Bericht#299 » 27 jun 2018, 07:00

Heel mooie foto's. Is dat nou assisi?
0 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Met de liberty in Piaggio land

Bericht#300 » 27 jun 2018, 07:03

Dat ziet er schitterend uit.
Geniet maar lekker van je vakantie in dat prachtige land.

gr, Henk
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer