Piaggio Liberty 50 4T/Vespa ET4 150 Project door Rebel. Laatste nieuws; Werk in uitvoering !!!

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; De USS Enterprise is er niks bij :)

Bericht#251 » 18 mar 2018, 23:14

Mag ik dan als kritiek geven dat ik de scotts-blokjes de minst bedrijfzekere oplossing vind die ooit bedacht is? Dit werkt nu prachtig, maar over een paar honderd kilometer kun je erop wachten dat je ineens geen verlichting meer hebt bijvoorbeeld.

Een betere oplossing is om de draad te strippen (dus niet doorknippen), de extra draad eromheen te wikkelen en het goed vast te solderen. Daarna afwerken met isolatietape.

Dan werkt het over 20 jaar nog steeds. :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; De USS Enterprise is er niks bij :)

Bericht#252 » 19 mar 2018, 01:58

Meatlove schreef:Mag ik dan als kritiek geven dat ik de scotts-blokjes de minst bedrijfzekere oplossing vind die ooit bedacht is? Dit werkt nu prachtig, maar over een paar honderd kilometer kun je erop wachten dat je ineens geen verlichting meer hebt bijvoorbeeld.

Een betere oplossing is om de draad te strippen (dus niet doorknippen), de extra draad eromheen te wikkelen en het goed vast te solderen. Daarna afwerken met isolatietape.

Dan werkt het over 20 jaar nog steeds. :thumbsup:


Helemaal met je eens :thumbsup: , is niet een hele solide oplossing en een beetje quick&dirty
en ik denk ook dat ik je advies ga opvolgen. Was er zelf ook al over aan het twijfelen. :nono1:

Zo dus met een beetje vulcaniserende isolatietape en straks nog even netter maken als het relais erop zit. :mrgreen:

Afbeelding


Als laatste modificatie wil ik nog aan de gang met daylight running lights aan de voorzijde.
Ik zat te denken aan onderstaande, maar dan zonder de weerstanden, want ik heb straks een LED relais.

Afbeelding
1 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Liberty loopt harder dan teller aangeeft

Bericht#253 » 19 mar 2018, 22:08

Vanavond nog even een kort ritje gemaakt met de navigatie erop.
Ineens viel mij de snelheid op die de snelheidsmeter aangaf t.o.v. de snelheid op de Garmin Zumo 220.
Volgens de snelheidsmeter reed ik 46 km/u terwijl de Garmin Zumo 52 km/u aangaf :nono2: hier klopt iets niet.

Beetje vreemd want ik heb volgens mij wel de juiste banden eronder.
Voor Michelin City Grip 90/80-16 en achter Michelin City Grip 110/80-14.
Ik heb wel eens meegemaakt dat een teller minder aangaf dan de werkelijke snelheid, maar nooit zoveel :o
Maar liefst 6 km/u minder.

Jullie dat wel eens meegemaakt of een idee hebben wat dat kan zijn of gewoon gevalletje van teller niet ok
;)
0 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
Area51
Berichten: 162

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Liberty loopt harder dan teller aangeeft

Bericht#254 » 19 mar 2018, 22:19

Volgens mij geven bijna alle scootertellers een afwijkende stand. Mijn SR geeft 65 op de teller aan en gps is dat 56. Gps is het meest zuivere denk ik. Mooi project en eind resultaat heb je behaald >>>
0 x

Gebruikersavatar
Area51
Berichten: 162

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Liberty loopt harder dan teller aangeeft

Bericht#255 » 19 mar 2018, 22:43

[quote="Area51"]Volgens mij geven bijna alle scootertellers een afwijkende stand. Mijn SR geeft 65 op de teller aan en gps is dat 56. Gps is het meest zuivere denk ik. Mooi project en eind resultaat heb je behaald :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Liberty loopt harder dan teller aangeeft NU MET GRAFIEK

Bericht#256 » 19 mar 2018, 22:46

De afwijking van jouw snelheidsmeter snap ik wel, maar dat de meter minder aangeeft dan werkelijk is wel bizar.
Meestal overdrijft de meter.
En 6 km/u is best veel.
Ik heb even de tripgegevens van het korte ritje geïmporteerd van de Garmin Zumo 220.
Wat de pieken betekenen weet ik niet, maar ik denk dat dit stops geweest zijn, want 100 km/u haalt ie echt niet :mrgreen:

Zie hieronder de grafiek;


Afbeelding

Lijkt toch gevalletje snelheidmeter niet lekker of ballonbanden maar zo zien ze er niet uit :schater:
Leuk om ook de Elevationlog er tegen af te zetten. BergieOP en BergieAF zullen we maar zeggen. Is niet veel maar beïnvloed wel de snelheid.

Afbeelding
0 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Liberty loopt harder dan teller aangeeft NU MET GRAFIEK

Bericht#257 » 20 mar 2018, 07:21

Tja, je zegt zelf al, elke teller is anders. En volgens mij komt het wel vaker voor dat hij lager uitleest hoor. Of misschien moet de kabel gesmeerd worden. :?

Verder, die pieken die je op de gps grafiek zijn komen doordat het gps signaal soms net even verstoort word, door bijvoobeeld een hoog gebouw, hoogspanningsmast, etc. Hierdoor "spring" je nog weleens van locatie naar locatie voor de gps. En dat zorgt ervoor dat hij denkt dat je zo hard bent gegaan. Daarom moet je ook nooit naar de topsnelheid van de gps kijken om te kijken wat je echte topsnelheid is geweest.
0 x

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Liberty loopt harder dan teller aangeeft NU MET GRAFIEK

Bericht#258 » 20 mar 2018, 23:47

De kabel is nieuw en gesmeerd uiteraard. Ik geloof niet dat het daar in zit.
Opmerkelijk is het wel en wellicht dat de teller niet lekker is.
Op zich heb ik er niet zo'n probleem mee als hij harder gaat dan de snelheidsmeter aangeeft.
Blijf nog onder de welbekende grens.
Als ik maar goed met het verkeer meekom.
Ik zal de snelheid nog wel eens op wat langere ritten gaan meten, maar dan eerst wat beter weer :sct1:

Ik heb overigens ook het LED knipperlichtrelais binnengekregen vandaag en vanavond gelijk gemonteerd.
Werkt allemaal naar behoren en nu ook een lekker knippergeluidje erbij door het relais :thumbsup:

Afbeelding

Alleen nog wachten op mijn 12V DIN stopcontactje om in te bouwen in de accubak en de DRL lampjes
aan de voorzijde.
Dan kunnen gelijk de weerstanden eruit die achterin bij de knipperlichten zitten.
Dan loopt alles via de accu en is hij volledig LED :moto2:
1 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Liberty loopt harder dan teller aangeeft NU MET GRAFIEK

Bericht#259 » 21 mar 2018, 07:24

Je kunt het misschien nog met een app op je telefoon proberen. Wees er dan zeker van dat je de telefoon zo instelt dat alleen de GPS wordt gebruikt om de locatie te bepalen.
Bij mij zag het er zondag zo uit.

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Liberty loopt harder dan teller aangeeft NU MET GRAFIEK

Bericht#260 » 21 mar 2018, 22:51

Dat kan ik ook wel eens proberen idd. Ziet er vrij nauwkeurig en gedetailleerd uit. :thumbsup:
Welke App gebruik je hiervoor?
0 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer