Piaggio Liberty 50 4T/Vespa ET4 150 Project door Rebel. Laatste nieuws; Werk in uitvoering !!!

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Een Oeps momentje

Bericht#271 » 07 apr 2018, 13:56

Ik weet dat er in ieder geval altijd een oplossing is. Er zijn bedrijven die remslangen op maat maken voor klassiekers waar helemaal geen onderdelen meer voor zijn.

In jouw geval acht ik de kans groot dat het ergens als dead stock moet liggen.
0 x

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Een Oeps momentje

Bericht#272 » 07 apr 2018, 14:34

Meatlove schreef:Ik weet dat er in ieder geval altijd een oplossing is. Er zijn bedrijven die remslangen op maat maken voor klassiekers waar helemaal geen onderdelen meer voor zijn.

In jouw geval acht ik de kans groot dat het ergens als dead stock moet liggen.


Ik denk ook dat er nog wel origineel te krijgen moet zijn, maar waarschijnlijk niet meer via de reguliere handel idd.
Op maat heb ik ook aan gedacht, maar dan mis ik wel de originele rubber omhulsels en beschermrubbers die er nu omheen zitten.
Voordeel van de opmaat stalen remleidingen is wel dat het remmen beter gaat, omdat deze nagenoeg niet meer uitzetten onder druk.
Ik heb op de motor ook alles vervangen door opmaat stalen remleidingen, wat een stuk beter en preciezer remt.

Ik had nog even gebeld met K-parts of de remleiding van vespa et2/et4 ook past, maar konden dat nu niet zeggen.
Ze gaan mij maandag hierover terugbellen evenals over het ontbrekende beugelje.
Even afwachten dus.

Zojuist is ook het aluminium Hella norm 12V stopcontact binnengekomen.
Deze kan ik vandaag mooi gaan monteren in de buurt van de accu, zodat ik hierop mijn bandenpomp kan aansluiten.
Heb ik weer wat te doen :cheers:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Een Oeps momentje

Bericht#273 » 07 apr 2018, 16:35

Hier nog wat foto's van de montage van het Hella norm 12V stopcontact.
Ook gemakkelijk voor het opladen c.q. onderhouden van de accu.

:thumbsup:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
Area51
Berichten: 162

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Een Oeps momentje

Bericht#274 » 07 apr 2018, 20:44

Mooi gedaan dat 12v stopcontact :thumbsup: Gr van Area51

Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Een Oeps momentje

Bericht#275 » 07 apr 2018, 20:54

Je kan leertouwer in soest pro eren heeft veel rare dingen in voorraad jee weet maar nooit anders met je
Oude slang naar een hydraulische slang handel gaan persen zo een nieuwe slang met beschermrubbers ol
Succes gerard
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Een Oeps momentje

Bericht#276 » 08 apr 2018, 00:13

Stalen remleidingen heb ik redelijk vaak vervangen door koperen exemplaren. Als je het juiste gereedschap hebt, goed te doen. Roest ook nooit meer.
0 x

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Een Oeps momentje

Bericht#277 » 08 apr 2018, 01:49

Met stalen remleidingen die ik eventueel wil gaan toepassen bedoelde ik onderstaande.
Heb deze set n.l. eind vorig jaar op mijn R1150RT gemonteerd en zijn van Goodridge met RVS banjo's.

Afbeelding

Afbeelding


Koper en koper/nikkel remleiding lijkt mij meer geschikt voor vaste niet bewegende verbindingen en situaties zoals hieronder;

Afbeelding

Afbeelding
0 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Een Oeps momentje

Bericht#278 » 08 apr 2018, 10:03

Klopt. In ben waarschijnlijk in de war omdat jij over leidingen spreekt. Dat is toch een remslang wat jij bedoelt?
0 x

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Een Oeps momentje

Bericht#279 » 08 apr 2018, 12:04

Jep :thumbsup:
Sorry voor de verwarring.
Ik noem het altijd stalen remleidingen, maar is eigenlijk staalomvlochten remleiding/remslang.
1 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Een Oeps momentje

Bericht#280 » 08 apr 2018, 12:58

Ook weer opgehelderd! :thumbsup: :cheers:
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

Aanmelden  •  Registreer