Piaggio Liberty 50 4T/Vespa ET4 150 Project door Rebel. Laatste nieuws; Werk in uitvoering !!!

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Creatief met Rubber

Bericht#191 » 23 jan 2018, 15:17

Mijn scooter is ook binnen no time smerig tot en met. Ook de voorkant van het voorspatbord gek genoeg. En inderdaad net achter het voorwiel en echt alles rond het achterwiel inclusief de velg zelf.

Hier in de buurt zijn de fietspaden op de buitenwegen net bospaden.
0 x

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Creatief met Rubber

Bericht#192 » 23 jan 2018, 22:18

Tja een beetje plomp is het wel zo'n spatlap, maar er is ook 30 cm nodig om de afstand te overbruggen.
Ik weet ook bijna zeker dat ik het er uiteindelijk niet bij ga laten zo en verder ga verder zoeken naar subtielere oplossingen.
Voorlopig laat ik het even zo.
Ook bij het achterwielspatbord klopt het niet helemaal. Het originele spatbord is wat kort aan zowel de achterkant als aan de voorzijde.
Aan de voorzijde van het achterspatbord ga ik toch ook nog een stukje (10cm) verlengen zodat er voor het achterwiel geen
meuk komt op het blok. Daar loopt het spatbord nl net niet genoeg door. Voordeel is dat die verlenging niet in het zicht zit.
Aan de achterkant van het achterspatbord heb ik twee mogelijkheden, of de standaard rubber flap wat verlengen ± 5 - 10cm of het spatbord verlengen ± 15cm.
Voor het achterspatbord zou ik eventueel wat op maat delen kunnen maken van een ander donor spatbord, waardoor het er wat mooier uit zal zien dan aan de voorzijde.
Maar ik laat het nog even bezinken voordat ik tot actie over ga :music:

Op dit gebied laat het design van de liberty wat te wensen over.
M.i. zit het voorspatbord ongelukkig hoog en is wat te kort, waardoor het bijna geen bescherming geeft.
Het achterspatbord is eigenlijk ook te kort (voor en achter) en ook wat te smal t.o.v. de breedte van de band, want je ziet duidelijk dat de meuk er ook langs gaat. Niet zo goed over nagedacht door de piaggio jongens. ;)
De italiaanse auto's (Alfa Romeo, Fiat, Lancia's) van vroeger hadden hier ook vaak last van, waardoor de vuiligheid in alle hoeken en gaten kwam, vochtig bleven en dus i.c.m. het slechte plaatwerk in no-time voor doorroesten zorgde.
De Alfa Romeo Sud spande wel de kroon, vandaar dat er nog zo weinig zijn overgebleven.
Maar qua design en rijeigenschappen helemaal top :thumbsup:

Wordt vervolgd
0 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Creatief met Rubber

Bericht#193 » 23 jan 2018, 23:25

De Alfasud...
Hier in het dorp staat nog een groene die vergeten is dat 'ie in de folder al moest roesten.

Afbeelding

Ik heb mij wel eens laten vertellen dat dit ook met het staal te maken had. Iets met Russisch staal met een hoeveelheid ferro wat bovengemiddeld was.
2 x

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Creatief met Rubber

Bericht#194 » 24 jan 2018, 00:53

Ja mooi man, ze reden echt geweldig!!!
Uit deze is ook al een keer de rechter deur eruit gevallen zie ik :mrgreen:
Mijn broer heeft er vroeger 2 gehad allemaal gerot tot op het bot.
Van 1 viel bij een rit door de polder de rechter deur eruit en scheurde gewoon van de deurstijl af.
Een goed exemplaar is nu veel geld waard, vooral de TI uitvoeringen.
:thumbsup:
1 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Creatief met Rubber

Bericht#195 » 24 jan 2018, 07:40

vooral dorpels a styllen complete kofferk..bodemplaten en als je tot ee 100.000km zondee problemen.kwam.ging hij bijna naar het museum.uniek!de pastoor bij.ons in het dorp had jaren.in italie gewoond en.nam zijne mee elke tankbeurt ook 3liter olie :lol2:
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Creatief met Rubber

Bericht#196 » 24 jan 2018, 21:52

Heel herkenbaar idd dat roesten, het was ook echt een ramp waar je weinig tegen kon doen.
Enige methode was de auto geheel te strippen en de carressorie geheel te behandelen/verzinken wat vrij kostbaar was

Hier staat er zelfs een te koop voor bijna € 15.000 http://www.autotrader.nl/auto/alfa-romeo-alfasud/1977/nunspeet/8c7h5/alfa-romeo-alfasud-13/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty

Das niet misselijk wat ze ervoor vragen zeg :roll:
0 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Creatief met Rubber

Bericht#197 » 25 jan 2018, 06:21

Valt eigenlijk mee, gekocht in 1977, maar al het model van 1981 ( volgens advertentie) dus die zal nieuw al niet goedkoop zijn geweest :lol2:
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Experimenteren met de roller gewichten

Bericht#198 » 13 feb 2018, 22:11

Vandaag wat rollensets binnengekregen om te gaan experimenteren.
Ik vind dat de scooter niet vlot genoeg van z'n plek gaat en ik heb het idee dat hij vrij laat
in een hogere gang/overbrenging komt. Duurt dus relatief lang voordat hij op snelheid komt.
Voor mij is dit een relatief nieuw onderwerp en heb hier ook geen ervaring mee.
Ben meer gewend aan geschakelde bakken.
Op dit moment heb ik er de Dayco v-riem opzitten en een Malossi Multivar kit met witte veer en rollers van 6.1 gram.
Ik heb diverse gewichten rollers laten komen die telkens ongeveer 0,7 gram omlaag of omhoog gaan.
Omdat ik denk dat de rollers zwaarder moeten heb ik maar 1 set lichter aangeschaft van 5.5gr. de andere zijn 6.8gr, 7.5gr en 8.0gr.

Hebben jullie een idee wat het beste gewicht zou kunnen zijn om eerst uit te proberen?
0 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Experimenteren met de roller gewichten

Bericht#199 » 13 feb 2018, 22:17

Stapjes maken van 0,2 gram per rolletje zwaarder.
Dus eerst naar 6,3 gram gemiddeld.
6,5 etc.
Toerental in de gaten houden bij het optrekken.
Indien de motor meteen begint te brommen en laag in toeren blijft, dan weet je dat je te zwaar bent gegaan.
Mix zien te vinden tussen vlot optrekken en genoeg power overhouden voor bij tegenwind.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Piaggio Liberty 50 4T Project door Rebel. Laatste nieuws; Experimenteren met de roller gewichten

Bericht#200 » 13 feb 2018, 23:21

Kijken waar het maximum vermogen zit volgens de fabrieksopgaaf en daarop mikken.
Zwaardere rollen betekent lagere toeren tijdens het optrekken. Je kunt ook 3 om 3 de rollen combineren om tot een ideaal gewicht te komen.

Met mijn scooter ging ik met 5,7 gram (8200tpm) naar een mix van 6 en 7 gram. De motor draait nu tussen de 6700 en 7200 tpm tijdens het accelereren. Misschien zelfs ietsje trager naar de top, maar wel een stuk rustiger.

Veel plezier. Voor mij was het ook nieuw, maar niet minder leuk. :thumbsup:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer