Dan's Vespa

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Vespa

Bericht#41 » 14 apr 2018, 18:05

Vandaag weer eens getankt, nette 1 op 40, hij begint los te komen. Met de 6,5 grams rollen steeds het gevoel dat ie harder kan, maar haalt een nette 55 gps snelheid. De teller geeft maar 1 à 2 km hoger aan, dat werkt psychologisch niet mee. De Sym liep vandaag op een uitbundig moment met wind mee en helling af eventjes een 67 gps (76 op de teller!). Daarna valt de Vespa tegen, want die laat zich niet makkelijk over zijn toeren-begrenzer heen duwen. 61 op de teller is het hoogste geweest afgelopen week.
Maar verder niet zo belangrijk, hij loopt wel erg veel stiller, beschaafder dan de Sym. Teller staat in twee weken bijna op de 600, ik doe mijn best om 'm over drie weken voor de 1000 beurt te brengen. Moet eerst een weekje op reis, dus dan staat ie helaas stof te happen.
Laatst gewijzigd door Dan op 14 apr 2018, 19:43, 2 keer totaal gewijzigd.
1 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Dan's Vespa

Bericht#42 » 14 apr 2018, 19:09

Mijn Citystar liep geregeld 80km/u op de teller. Nu met de New Liberty rond de 60 a 61km/h. De eerste aantal ritten valt de snelheid wat tegen, maar nu vind ik het een heerlijke snelheid.. En lekker WOK veilig :thumbsup:
Met de Citystar reedt ik toch altijd wat minder ontspannen als ik wist dat oom agent weer ergens met een controle zou staan..

En wat je zegt, het Piaggio blokje loopt fantastisch mooi..!
0 x

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Vespa

Bericht#43 » 15 okt 2018, 20:11

Van de week eindelijk over de 2000 km heen gereden. Bevalt op alle fronten nog erg goed, maar er mocht iets meer kracht in zitten, niet de snelheid hoger (ook niet erg anders) maar vooral terugval bij tegenwind en hellinkjes, dat mocht wel iets minder zijn. Met rolletjes kom ik er niet goed uit. Denk er over om er een Malossi ECU op te zetten en dan misschien een ringetje er in of zo mocht ie te hard gaan lopen. Maar met 40 de brug op vind ik niet wat nu, de Symphony doet daar gewoon 50 op de teller.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Dan's Vespa

Bericht#44 » 15 okt 2018, 21:18

Dan schreef:Van de week eindelijk over de 2000 km heen gereden. Bevalt op alle fronten nog erg goed, maar er mocht iets meer kracht in zitten, niet de snelheid hoger (ook niet erg anders) maar vooral terugval bij tegenwind en hellinkjes, dat mocht wel iets minder zijn. Met rolletjes kom ik er niet goed uit. Denk er over om er een Malossi ECU op te zetten en dan misschien een ringetje er in of zo mocht ie te hard gaan lopen. Maar met 40 de brug op vind ik niet wat nu, de Symphony doet daar gewoon 50 op de teller.


Beste Dan.

Volgens mij is dezelfde Malossi/Dayco setup als de Liberty Iget ook mogelijk op de Vespa.. Zou ik eerder proberen als een Malossi CDI.
1 x

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Vespa

Bericht#45 » 16 okt 2018, 17:29

Supreme81 schreef:Beste Dan.

Volgens mij is dezelfde Malossi/Dayco setup als de Liberty Iget ook mogelijk op de Vespa.. Zou ik eerder proberen als een Malossi CDI.


Dat was me al bekend natuurlijk :thumbsup: , heb ik er al in zitten. Desondanks niet zo vlot als de Liberties die we in huis hebben, maar nog geen Euro 4 zijn.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Vespa

Bericht#46 » 16 okt 2018, 19:51

Heb 'm daarnet toch besteld, de Malossi ECU, deze week in huis als het goed is. Joey Schaar heeft dezelfde set up geprobeerd, heb ik alleen lichtere rolletjes in de vario zitten, 6,8 (dacht 6,5, bleek toch 6,8, had mijn admi niet bijgewerkt) tegen 7,5, maar wel langere eindtrap. We zullen zien wat het wordt.
Laatst gewijzigd door Dan op 20 okt 2018, 12:23, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Dan's Vespa

Bericht#47 » 16 okt 2018, 21:27

Dan schreef:Heb 'm daarnet toch besteld, de Malossi ECU, deze week in huis als het goed is. Joey Schaar heeft dezelfde set up geprobeerd, heb ik alleen lichtere rolletjes in de vario zitten, 6,5 tegen 7,5, maar wel langere eindtrap. We zullen zien wat het wordt.


Ben benieuwd wat de prestaties gaan worden dan.. maar de setup met 6.5 gram scheelt ook op topsnelheid. Maar dat weet je zelf uiteraard ook.. ;) Had je toevallig ook 7.5 geprobeerd..?

Ben benieuwd wat de CDI gaat brengen. Heb hem in de Liberty ook geprobeerd maar kreeg er niet bepaald extra “voelbare” power van.. Alleen de topsnelheid ging wel maximaal omhoog. 75km/h was geen probleem.. :D
Was ook alleen maar om te testen, dus bij mij was hij er sneld weer uit.. Had de CDI wel extra power geleverd dan had ik hem laten zitten met een ringetje erbij ivm de snelheid.

Maar lees graag hoe het jou bevalt :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Vespa

Bericht#48 » 20 okt 2018, 12:13

Heb het nu voor elkaar. Alleen uitwisselen van de ECU was niet echt een succes. Toerenverloop bij wegrijden was veranderd (duidelijke dip) en ook kwam ie nauwelijk hoger uit qua snelheid. Leek eigenlijk geen winst te zijn, kat in de zak dacht ik.
Maar even verder nagedacht, lichtere rolletjes erin gedaan zodat het toerental wat stijgt en nu loopt ie precies zoals ik had gehoopt. Van 6,8 naar 6,5 grams, beetje verrast door het grote effect. Heb ook de luchtinlaat slang gemonteerd, heeft een wat grotere doorlaat dan de originele. Was wel een geworstel om die slang een beetje netjes te monteren. Maar het zit naar tevredenheid.
Dus nu met Malossi ECU en variateur, witte veer op de achterste poelie, Malossi eindtrap 15/55, strak 62 op de teller, uitschieters helling af naar 75 (toerenbegrenzer is nu op 10.000 tpm). Berucht hellinkje voor me op een viaduct kroop ie met 40 op, nu met 53 kmh. Top is precies goed zo, daar wil ik niet verder mee prutsen.
Al met al naar grote tevredenheid door gewenste snelheid, beter hellingtrekken, feestelijker geluid (inlaatslang?). Voelt iets minder geknepen. Aanrader dus, als je er de ietwat stevige prijs voor over hebt en bereid bent om misschien wat met de rolletjes te experimenten. Uiteindelijk iets meer als 180 euro uitgegeven aan de ECU door gebruik van kortingscoupon.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Dan's Vespa

Bericht#49 » 20 okt 2018, 12:26

Top dat hij nu helemaal naar jou smaak rijdt!

Wat mij alleen uit jou verhaal opvalt: toerenbegrenzer op 10.000 tpm.. Is dit niet wat hoog voor een 4 takt Piaggio blok? Dat waren dacht ik al geen echte toerenblazers..
Correct me if I'm wrong! :oops:

Groeten Dennis!
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Vespa

Bericht#50 » 20 okt 2018, 12:43

Dennis97 schreef:Top dat hij nu helemaal naar jou smaak rijdt!

Wat mij alleen uit jou verhaal opvalt: toerenbegrenzer op 10.000 tpm.. Is dit niet wat hoog voor een 4 takt Piaggio blok? Dat waren dacht ik al geen echte toerenblazers..
Correct me if I'm wrong! :oops:

Groeten Dennis!

Kan natuurlijk niet zien hoeveel toeren hij werkelijk maakt, maar Malossi zegt dat ie nu op 10.000 begrenst is. Merk wel duidelijk dat ie hoger in toeren kan draaien, maar hij zal de 10k niet gehaald hebben hoor. En daar gaat het me ook zeker niet om. Krom als het vergelijk is, vergeleken met mijn Sym denk ik dat de Vespa nu ook tussen de 8500 en 9000 tpm draait, zo'n helling af en wind in de rug.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer